A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Külkereskedelmi marketing kommunikáció I.

Szerző
Lektor

Kiadó: Külkereskedelmi Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 145 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 765. A könyv 820 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A marketing tudatos, tervszerű alkalmazása egyre sürgetőbb feladattá válik hazai viszonyaink között is. Még hangsúlyozottabb a piacközpontú szemlélet és gyakorlat elterjedésének, napi gyakorlattá... Tovább

Előszó

A marketing tudatos, tervszerű alkalmazása egyre sürgetőbb feladattá válik hazai viszonyaink között is. Még hangsúlyozottabb a piacközpontú szemlélet és gyakorlat elterjedésének, napi gyakorlattá válásának igénye a külkereskedelemben, ahol naponta szembesülünk az éles versenyhelyzettel. Ezért a Külkereskedelmi Főiskola tananyagában kellő súllyal szerepelnek egyéb, a marketing különböző részterületeivel foglalkozó tárgyak. Marketingalapismereteket így ez a jegyzet nem tárgyal; ismertnek tételez fel.
A tananyag a kommunikációs eszközökkel történő piacbefolyásolás / tehát a marketing kommunikáció - más szóhasználattal propaganda és reklám -/ problémakörét a marketing szerves részeként kezdi, de szükségszerűen egyszerre szűkebben és tágabban értelmezi.
Szűkebben abban az értelemben, hogy - külkereskedelmi tevékenységről lévén szó - a hazai gyakorlatot csak akkor tárgyalja, ha az illusztrációként vagy egyéb szempontból ide illik. Ugyanígy keveset foglalkozik az importcikkek reklám/ propagandájával is, minthogy azok a hazai propaganda tevékenységre vonatkozó szabályok, /szokások/ normák érvényessége alá tartoznak. Tárgyalása tehát főként a magyar export külföldi marketing kommunikációs igényeivel és lehetőségeivel foglalkozik.
Tágabban értelmezi a témakört abban a vonatkozásban, hogy a marketing kommunikációs tevékenységet a marketingkutatás és a piacszervezés-piacbefolyásolás egyéb részterületeivel szervesen összefüggő együttesnek tekinti. Szükségszerűen érinti tehát a kapcsolódási pontokat, és rendszeresen utal a kommunikációs tevékenységnek az egyéb marketingintézkedésekkel való összefüggéseire. Vissza

Tartalom

I. RÉSZ BEVEZETÉS 6
I. FEJEZET A KÜLKERESKEDELMI MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ TÁRGYA, SEGÉDTUDOMÁNYOK, TERMINOLÓGIAI KÉRDÉSEK 9
1.1. A marketing ás a marketing kommunikáció összefüggései 9
1.1.1. Marketingkutatás /passzív oldal/ 10
1.1.2. Piacbefolyásolás /aktív oldal/ 11
1.2. A kommunikáció a vállalati piacbefolyásolásban 12
1.3. Terminológiai kérdések 16
1.4. A marketing kommunikáció helye a társadalmi kommunikáció rendszerében 18
1.5. A marketing-mix többi elemének szerepe a marketing kommunikációban 20
1.6. Piacszegmentálás, célcsoportok 24
1.6.1. A célcsoportok meghatározása 24
1.6.2. A közvetítő piac 25
1.6.3. A fogyasztói célcsoportok pszichográfiai jellemzése 26
JEGYZET 28
II. FEJEZET KOMMUNIKÁCIÓELMÉLETI ÉS SZEMIOTIKAI ALAPISMERETEK 29
2.1. A kommunikáció 29
2.2. A kommunikáció nyelvei: szemiotikai alapvezetés 31
2.3. A kommunikációs modell 34
2.4. A kommunikáció fajtái 36
2.4.1. A tömegkommunikáció ellentmondásai 37
2.4.2. A tömegkommunikáció két-, illetve többlépcsős terjedése 38
2.4.3. Véleményirányítók /véleményvezérek 39
JEGYZET 42
III. FEJEZET A PSZICHOLÓGIA SZEREPE A PIACBEFOLYÁSOLÁSBAN 43
3.1. Szükségletek, motivációk 44
3.2. A személyiség kialakulása 46
3.2.1. Típusos jellegzetességek 46
3.2.2. Társadalmi hatások 47
3.3. A személyiség kölcsönviszonya környezetével 52
3.3.1. A környezet ingereinek felfogása, válaszreakciók 53
3.4. Az image 56
3.4.1. Az image fajtái 57
3.4.2. A corporate indentity 59
JEGYZET 64
IV. FEJEZET A KOMMUNIKÁCIÓ SPECIALITÁSAI A MARKETINGBEN 65
4.1. A marketing kommunikáció modelljének sajátosságai 65
4.1.1. A kibocsátó oldalán 65
4.1.2. A befogadó oldalán 65
4.1.3. A csatornák sajátosságai; médiumok és eszközök 75
4.1.4. A médium "önálló élete"; a médium specifikus eszközök kialakításának szempontjai 78
4.1.5. Az üzenet megfogalmazása 84
4.2. A magyar külkereskedelmi marketing kommunikációban felhasznált legfontosabb médiumok 87
4.3. A "médiavilág" jövője 88
JEGYZET 91
V. FEJEZET A MARKETING KOMMUNIKÁCIÓ VIZUÁLIS ESZKÖZEI 92
5.1. A nyomtatványok 96
5.1.1. A termékhez illetve a vállalati működéshez kapcsolódó nyomtatványok 97
5.1.2. Az értékesítést támogató nyomtatványok 101
5.1.3. A kifejezetten propaganda célú nyomtatványok 104
5.1.4. A nyomtatványok presztízs-értéke, hitele 109
5.1.5. A befogadói szituáció 109
5.1.6. A nyomtatványkészítés szempontjai 110
5.2. A sajtó 112
5.2.1. A sajtótermékek fajtái 112
5.2.2. A sajtó mint médium 113
5.2.3. A sajtóhirdetések technikai szempontjai 115
5.2.4. A magyar külkereskedelemben leggyakrabban használt sajtómédiumok 116
5.2.5. Az egyes sajtómédiumok jellemzése 121
5.3. Köz- és zártterületi vizuális médiumok 128
5.3.1. A közterületi médiumok, presztízsük, befogadási szituációjuk 129
5.3.2. Zártterületi médiumok, presztízsük, befogadói szituációjuk 133
5.3.3. A kirakatok, presztízsük, befogadói szituációjuk 134
5.4. A vizuális "műfaj" elemel, ötvözésük 135
5.4.1. A szöveg 136
5.4.2. A grafikai elemek 139
5.4.3. A fotó 140
5.4.4. A színek 142
5.4.5. Az üres felület 143
5.4.6. A kompozíció 144
JEGYZET 145

Dr. Németh Márta

Dr. Németh Márta műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Németh Márta könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Külkereskedelmi marketing kommunikáció I. Külkereskedelmi marketing kommunikáció I. Külkereskedelmi marketing kommunikáció I.

A borító kissé foltos, bejegyzés található rajta, sarka megtört. A lapélek elszíneződtek.

Állapot:
2.740 Ft
1.370 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
10-100% kedvezmény!