A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
Napjaink oktatásával kapcsolatban gyakori szakkifejezés a kompetencia, illetve a kompetenciafejlesztés. Bár erről a tendenciáról és a hozzá kapcsolódó tanítási gyakorlatokról megoszlanak a vélemények, az kétségtelen, hogy a mai világban tanuló diákoknak más kihívásokkal kell megbirkózniuk, mint akár csak a tíz évvel ezelőtti tanulóknak. Ha az iskola támogatni szeretné a gyerekeket az új elvárásoknak való megfelelésben, az egyik lehetséges út, amit választhat, a kompetenciafejlesztés, illetve a komplex kompetenciafejlesztés. Egy egyszerű, hétköznapi példát említve, amikor vásárolunk egy boltban, egyszerre mozgósítjuk matematikai, olvasási, kommunikációs és - a terméktől függően - egyéb kompetenciáinkat. Az élet majd minden helyzetében - az ennél bonyolultabbakban különösen - szükségünk van kompetenciáink komplex alkalmazására.
A kötet célja, hogy a komplex kompetenciafejlesztés néhány külföldi és magyar megvalósulását minél inkább a gyakorlati oldalról mutassa be. A jó gyakorlatok...
Tovább
Fülszöveg
Napjaink oktatásával kapcsolatban gyakori szakkifejezés a kompetencia, illetve a kompetenciafejlesztés. Bár erről a tendenciáról és a hozzá kapcsolódó tanítási gyakorlatokról megoszlanak a vélemények, az kétségtelen, hogy a mai világban tanuló diákoknak más kihívásokkal kell megbirkózniuk, mint akár csak a tíz évvel ezelőtti tanulóknak. Ha az iskola támogatni szeretné a gyerekeket az új elvárásoknak való megfelelésben, az egyik lehetséges út, amit választhat, a kompetenciafejlesztés, illetve a komplex kompetenciafejlesztés. Egy egyszerű, hétköznapi példát említve, amikor vásárolunk egy boltban, egyszerre mozgósítjuk matematikai, olvasási, kommunikációs és - a terméktől függően - egyéb kompetenciáinkat. Az élet majd minden helyzetében - az ennél bonyolultabbakban különösen - szükségünk van kompetenciáink komplex alkalmazására.
A kötet célja, hogy a komplex kompetenciafejlesztés néhány külföldi és magyar megvalósulását minél inkább a gyakorlati oldalról mutassa be. A jó gyakorlatok kiválasztásánál szempont volt, hogy minél szélesebb spektrumot fedjenek le, így a magyar intézmények között megtalálhatók fővárosi és vidéki, önkormányzati és alternatív iskolák is. Hasonlóképpen széles skálát kínálnak a bemutatott programok az egy-egy tanórán megvalósítható lehetőségektől az egész iskolát átfogó, átformáló megközelítésekig.
Szándékunk szerint a kötet nemcsak szakembereknek, pedagógusoknak, hanem szülőknek, diákoknak, az oktatásban rejlő lehetőségek iránt érdeklődő civileknek is szól.
Vissza
Tartalom
BEVEZETÉS 7
Vajnai Viktória: KULCSKOMPETENCIÁK KOMPLEX FEJLESZTÉSE - MODELLEK 15
Kompetencia, kulcskompetencia, kompetenciafejlesztés 15
A komplex kompetenciafejlesztést szolgáló megközelítési módok 18
Tantervi/tantárgyi megközelítések a komplex kompetenciafejlesztésben 19
Módszertani megközelítések 22
Falus Katalin - Földes Petra - Vajnai Viktória: KULCSKOMPETENCIÁK KOMPLEX FEJLESZTÉSE - JÓ GYAKORLATOK 31
Nemzetközi jó gyakorlatok 31
Egész iskolát érintő programok 31
Egyes tantárgyakat érintő megközelítések, tárgyak integrálása, egyéb programok 38
Magyar jó gyakorlatok 52
Apáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ (ANK) 52
ÁMK Általános Iskolája Csorvás 61
Fekete István Általános Iskola 71
Bethlen Gábor Általános Iskola és Újreál Gimnázium Kincskereső Tagiskola 83
Makói Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Logopédiai Intézet Almási Tagintézménye 94
21. Sz. Általános Iskola Móra Tagiskola, Miskolc 107
Száraznád Nevelési Oktatási Központ Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Pedagógiai
Szakszolgálat és Gyógypedagógiai Szakmai Szolgáltató 117
Tiszacsegei Általános Művelődési Központ Fekete István Általános Iskolája 126
Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola 134
Váci Waldorf Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény 146
A meginterjúvolt iskolák intézményi és pedagógiai jellemzői közötti hasonlóságok 157
A modellalkotás iskolaszervezeti, tanulásszervezési szempontjainak felvázolása 161
FELHASZNÁLT IRODALOM 163
A KÖTETBEN LEGGYAKRABBAN HASZNÁLT RÖVIDÍTÉSEK 167
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.