Fülszöveg
Névkártya ennyit árul el róla: PORKOLÁBNÉ DR. BALOGH KATALIN, pedagógiai szakpszichológus, egyetemi docens, főiskolai magántanár - aztán cím, telefonszám, ahogy a műfaj előírja. Azt nem, hogy milyen utat tett meg. Nagyiván, egri főiskola, az ELTE Budapesten, majd a Könyves Kálmán Gimnázium katedrája Újpesten és onnan vissza az egyetemre. De már tanítani, kutatni, megalapozni a pedagógiai pszichológia új módszereit, új megközelítések kipróbálásával és összehangolásával. Ebben a könyvben most lélekben, gondolatban, emlékezésben újra végigjárja a „maga útját". A „Kudarc nélkül " a szívében örökre megőrzött gimnázium és alapítványa jóvoltából vált valósággá, hogy közkinccsé tegye „Könyves-körökben", hogy kutatásai sikerekké értek, gyakorlattá váltak és most elérkezett az idő egy kis visszatekintésre. Porkolábné dr. Balogh Katalin életműve a fejlődéslélektan részben prevenciós, részben korrekciós módszereinek kutatása, ami az óvodáskorú, majd kisiskolássá váló gyerekek számára nyitja...
Tovább
Fülszöveg
Névkártya ennyit árul el róla: PORKOLÁBNÉ DR. BALOGH KATALIN, pedagógiai szakpszichológus, egyetemi docens, főiskolai magántanár - aztán cím, telefonszám, ahogy a műfaj előírja. Azt nem, hogy milyen utat tett meg. Nagyiván, egri főiskola, az ELTE Budapesten, majd a Könyves Kálmán Gimnázium katedrája Újpesten és onnan vissza az egyetemre. De már tanítani, kutatni, megalapozni a pedagógiai pszichológia új módszereit, új megközelítések kipróbálásával és összehangolásával. Ebben a könyvben most lélekben, gondolatban, emlékezésben újra végigjárja a „maga útját". A „Kudarc nélkül " a szívében örökre megőrzött gimnázium és alapítványa jóvoltából vált valósággá, hogy közkinccsé tegye „Könyves-körökben", hogy kutatásai sikerekké értek, gyakorlattá váltak és most elérkezett az idő egy kis visszatekintésre. Porkolábné dr. Balogh Katalin életműve a fejlődéslélektan részben prevenciós, részben korrekciós módszereinek kutatása, ami az óvodáskorú, majd kisiskolássá váló gyerekek számára nyitja meg az utat a tanulási zavarok előzetes vagy köztes legyőzése felé. Azt mondja, hogy mindaz, amit elért, az elérhetetlen lett volna a hajdani munkatársak, a későbbi tanítványok, az elhivatott, elkötelezett óvodapedagógusok együttműködése nélkül. A Könyves Kálmán Gimnáziumban főállású tanárként csak öt éven át, 1958-tól 1963-ig, óraadóként 1964-ig tanított. Nagyon csinos volt, nagyon törékeny és nagyon kedves! Mindenki szerette, mert ő is szeretetet, emberséget sugárzott mindenki felé. Ahogy mostanság fogalmazza: tulajdonképpen a Könyvesben, nála idősebb, példaképként becsülhető tanárok között, az újpesti tizenévesekkel való „szótértés" során vált igazán tanárrá. A könyv címe egy, a nevével is jegyzett tankönyv alcímét idézi, de a három pont azt juttatja kifejezésre, hogy Kati néni, akit nemrég pszichológusok egy rádiós beszélgetésben is tisztelettel említettek, kész életművet, sikeres pályát tudhat maga mögött. Reméli is, hogy a könyvben fellehető gondolatokkal, érzésekkel és tapasztalatokkal hozzájárulhat a Könyves Kálmán Gimnázium tekintélyének további növeléséhez, valamint a nevelés, a pedagógus hivatás felelősségének tudatosításához.
a szerkesztő: Réti János újságíró, IV. E, 1964
Vissza