Előszó | 3 |
A kiadó előszava | 4 |
Krisztus királysága ünnepének jelentősége | 5 |
Új ünnepek | |
Az Egyház élőfájának gyümölcsei | |
Krisztusért folytatott küzdelmeiben aratott győzelmeinek diadalemlékei | 7 |
Krisztus királysága az alvilágiasodás ellenszere | |
Az új ünnep az élni akaró Egyház fölkiáltása, de nem a saját sorsán való kétségbeesés, hanem az elistentelenedett tudomány, művészet és anyagi kultúra miatti aggodalom adjas ezt szájába, ezeknek ajánlja föl Krisztus éltető erejét | 13 |
Krisztus királysága a hatalmi visszaélések orvossága | |
A hatalom előtt mindenki kénytelen meghajolni. Innen az eltévelyedés könnyűsége | |
Állam-isten | |
A törvények elvilágiasodása | |
A hatalom nem a tömegből, hanem Istentől származik | 19 |
Krisztus királysága a természetes és természetfölötti világ egységének jelképe | |
Címerek | |
A természetfölötti | |
csak a buta tömegnek való | |
nem válik benső meggyőződéssé | |
nem egyeztethető össze a tudással | |
Ezeket cáfolja az új ünnep és Krisztus személye, az Egyház e fönséges élő címere | 24 |
Királyképek a Szentírásból | 31 |
A hadvezér | |
Az Apocalypsis király-képe Krisztus királyságának theologiáját, bírói, kormányzói és hadvezéri felszerelését mutatja be | 33 |
Rex es tu? | |
Koronázási kérdés | |
A hívők gyávasága szorítja ki Krisztust a nyilvános életből | |
A magánéletből a földi javak és a vigasztalás rendetlen szeretete és a szenvedélyek távolítják el | 39 |
Rex es tu? | |
Szolgaformájú király | |
Nem ismerték föl a zsidók s ma sem ismerik el az emberek, mert hiányzik a hit, amely a szolgaforma mögött meglátná az Isten Fiát | 45 |
Ave Rex! | |
Koronázás | |
A tömeg nem ismer tekintélyt, beszennyezi vezetőinek becsületét | |
Ezeknek adja Krisztus a nagylelkűség és engedelmesség példáját | 49 |
Rex Judacorum | |
Krisztus a gyöngeség erejével győzött | |
Ezért nem tudjuk királyságát megnevezni | |
A kereszt a trónja, itt szerezte meg uralkodásának és gyötrelmének erejét | 56 |
Ubi est Rex? | |
Az istenkeresők kérdése | |
A modern istenkeresésnek idegmegnyugtatás, nem Krisztus kell | |
Az üdvösségszomj Krisztusból indul ki, nála végződik, belőle elégül ki | 62 |
A jó Pásztor | |
Pátriárkális királyság | |
A földi király viszonya alattvalóihoz rideg | |
Krisztusé benső, mert testvérünk, életmentőnk | |
Az a közjót, Krisztus mindenkinek személyes javát akarja | |
Az vesz alattvalóitól | |
Krisztus csak ad | |
Az igazi Krisztus-király kép | 68 |
Melchizedek | |
Pap-királyság | |
Szétválásuk | |
Az áldozat lényege, formái | |
Krisztus pap és áldozat, egy személyben képviselve az áldozati érzületet, adományt és feláldozót | |
A szentmise | 74 |
Krisztus királyi méltóságának jogcímei és gyakorlása | 85 |
Megváltó | |
Érdem, mint jogcím | |
A földi élet nyomorúsága és rabszolgasága a bűn katasztrófájának következménye | |
Ebből váltott meg | |
Határozott célkitűzéssel | |
Isten megengesztelésével | |
Elégtételadással | |
A természetfölötti élet tényezőinek megszerzésével | |
Az érdemi és lélektani megváltás a történelem folyamán | 87 |
Született király | |
Az Igével való egyesülés koronázta királlyá | |
Ádám és Krisztus embertípusa | |
Benne született újra az emberiség | |
Ezért feje, királya | |
Királyi képességei | |
Az emberiség örök mécse, szövetség-jelvénye | 97 |
Minden nemzet és teremtmény királya | |
Nem szociális király | |
Személyénél,. tanításánál fogva mindenek királya | |
Jogai gyakorlásában és országa terjesztésében a fejlődés törvényéhez alkalmazkodik | |
Alattvalói | |
Hatalmának tartalma | |
Nem gyakorolja az időleges dolgok fölött | 106 |
Az Üdvösség királya | |
Üdvösségünk művelését Isten társadalmi formába utalta | |
Ez felel meg az ember természetének | |
Ezt kívánja meg természetfölötti célunk tiszta megőrzésének fontossága | |
A közvetítést a papság végzi | |
Krisztus ebbeli megbizatását állította és bizonyította | |
Nem üdvözülhet mindenki a maga fazonja szerint, hanem csak a Krisztustól rendelt eszközökkel | 0 |
Egyház és állam viszonya | |
Krisztus királyságának meghatározása és jellemzése | 114 |
Útmutató | |
A törvényhozás célja | |
A törvény Krisztus országában is szükséges, hogy a cél el ne homályosodjék és hogy híveit védje, a célravezető eszközöket megadja | |
Krisztus rendelkezései a szentségekről, külső és belső cselekedeteinkről törvénye fölszabadít bennünket | 130 |
Bíró | |
Igazságszolgáltatás nélkül nincs társadalmi rend | |
El kell bírálni valakinek az alattvalók tetteit a közjó szempontjából | |
Krisztusnak is számot kell adnunk az élet javainak kezeléséről, a kegyelem felhasználásáról | |
Az ítélettel kell önmagát és híveit igazolnia | |
Krisztus igazságos bíró | |
Gyakorolta a hivatalt | |
Kérlelhetetlen csak az utolsó napon lesz | 140 |
Az Élet könyvének szerzője | |
Az Élet könyve azonos a paedestinatióval | |
Gondviselés, végzet, paedestinatio | |
Az Élet könyvét Krisztus írja | |
mert nélküle jót nem tehetünk | |
mert az Ő érdemeiért rendelt bennünket Isten az életre | 153 |
A világtörténelem középpontja | |
Isten titkainak könyvét csak a Bárány nyithatja föl | |
Krisztus a teremtmények elsőszülötte | |
Isten úgy alkotta a világegyetemet, hogy kifejezze a megváltás befejezése utáni vágyat | |
A Krisztusra utaltság látszik meg az egész kultúrán és történelmen | |
Isten és az emberek okszövése | |
Függelék theologusok részdére | 163 |
Kormányzó | |
A közös célt a kormányzás valósítja meg | |
Krisztus kormánypálcája a szeretet, amely mindenkit egyesít | |
Krisztus egész országában mindenütt jelen van, főképp hatóereje szerint, a szentségek kiszolgáltatásánál és jócselekedeteinknél | 176 |
A Szentlélek eszköze | |
Az isteni ihlettség jelentősége az uralkodásnál és a kegyelmi életben | |
A Szentlélek ajándékai Krisztusban | |
Ezek tették alkalmassá méltóságának gyakorlására | |
A Szentlélek Krisztus tanításánál és kormányzásánál | |
A Szentlélek mint Krisztus igazolója | 185 |
A kdirály kincstárnoka | |
Mária királynői méltósága Krisztus királyságának visszfénye | |
A hozzá való szükségszerű viszonylat miatt | |
Krisztus minden művéből részt kér | |
A megváltottak elsőszülötte | |
Krisztusban mindenek szülőanyja, érdemein anyai jogon rendelkezik a közbenjárásával kiosztja azokat | |
Közvetítő Krisztus és az emberek között | 200 |
Krisztus országa | 209 |
Isten országa | |
Isten fajisága szerint Isten országa, az örök boldogság mint végcél miatt mennyek országa a neve | |
Ez a mi hazánk | |
Nem nemzetksöziség, hanem nemzetfölöttiség | |
Nem e világból való alapítási és fönntartási eszközeiben | 211 |
Boldogok országa | |
Boldogság: reményben, valóságban | |
A nyolc boldogság a mennyei megnyugvás előlegezése különféle formában | |
Magyarázatuk egyenkint | |
Gyermekké kell lennünk | 219 |
Elégedettek országa | |
A földi dolgokra vonatkozólag Krisztusnál irányítást várhatunk, hogyan kell velük szemben bölcsen viselkedni | |
Negatív és privatív egyenlőtlen szétosztás | |
A munka megszentelése, vígasztalás a negatív egyenlőtlenségek között | |
Krisztus nem kdorrigálja Istent, hanem megtanítja az embereket elégedettségre | |
A privatíve egyenlőtlen szétosztást elítéli, a szegénységnek adja az előnyt | |
Itt is megnyugtat | |
Gazdag szegények, szegény gazdagok | |
A vagyon természetjogilag meg van terhelve a szűkölködők alapja részére | 232 |
Királyok és papok | |
Kegyelem és igazságosság viszonya, Isten az embert életének részesévé tette, fiává fogadta | |
A megszentelő mulaszt | |
Sarkalatos erények | |
Életünk istentisztelet | |
A belső érték nélküli keresztény fegyverkezés | 246 |
Örökkétartó ország | |
A földi ország a bomlás magvát magában hordozza | |
Krisztusé örök, mert királya halhatatlan, törvényei örök érvényűek, kormányzása hathatós, nincs benne egyenetlenség | 256 |
A Bárány kíséretében | |
A halál legyőzése után új föld és új ég | |
A földi élet mennyei színezésben | |
Krisztus kísérete megszámlálhatatlan: földi sikertelensége csak látszólagos | |
Kísérői a föld erőszakosai | |
A templom | |
A világegyetem lelkünkben hordozása | 264 |