kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Holnap Kiadó Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 231 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-346-229-0 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér és színes reprodukcióval. |
Előszó | 9 |
Az ikon teológiai alapjai | 11 |
Szentháromságtani alapok | 13 |
Az örök képmás | 13 |
A képmás Áriusz rendszerében | 14 |
Szent Athanasziosz: az Ige mint egylényegű képmás | 16 |
Úton a személy új felfogása felé | 22 |
Ahüposztaszis-vita | |
Természet és személy | 24 |
Az uszia és a hüposztaszisz filológiai megközelítésben | 25 |
A személy fogalma teológiai megközelítésben | 27 |
A Fiú személye mint az Atya ikonja | 30 |
Személy és arc (hüposztaszisz és proszópon) | 33 |
A Fiú tevékenysége mint az Atya képmása | 36 |
Születés és alárendeltség | 37 |
Az isteni személyek "létmódja" | 39 |
Engedelmesség és szabadság | 41 |
Az ikon krisztológiai alapjai | 45 |
Órigenész - képellenes krisztológia? | 47 |
Egy képellenes teológia: Caesareai Euszebiosz (kb 24-340) | 55 |
Euszebiosz levele Constantia császárnőhöz - a képellenesség teológiai programja | 55 |
Az "Isten képmása" - a Logosz alárendeltségének a jele | 57 |
A Logosz világot átfogó tevékenysége | 59 |
A Krisztus-ikon és az antropológia | 65 |
Euszebiosz szakramentális képmásfogalma | 69 |
Isten - látható a testben: Alexandriai Kürillosz | 71 |
"Isten dicsősége, amely Krisztus arcán felragyog" (2Kor, 4,6) | 72 |
"Aki engem látott, az Atyát is látta) (jn 14,9) | 76 |
Az Ige teste | 81 |
A szerete - Isten ikonja: Hitvalló Maximosz (580-662) | 87 |
Természet és személy - viszonyuk pontos elemzése | 87 |
Az "összetett hüposztaszisz" | 93 |
Egy új létmód | 96 |
Két tevékenység és két akarat Krisztusban | 99 |
Krisztus - "a szeretet élő ikonja" | 105 |
"Önmaga képmása és jelképe" | 110 |
Vizsgálódás és kitekintés | 111 |
A Krisztus-ikon és a képrombolási vita | 113 |
A bizánci képrombolási vita alapvető teológiai jellemzői | 117 |
Vélemények és ellenvélemények a bizánci képvitát kiváltó okokról | 117 |
Egyház a pogányság felé vezető úton? Teológiai érvek a képkultusz ellen | 122 |
Visszásságok a képkultusz gyakorlatában | 122 |
"Ne csinálj magadnak faragott képet" (Kiv 20,4) | 123 |
Anyag és szellem | 124 |
Az egylényegű képmás | 126 |
Egy "órigenista" megközelítés | 128 |
A képellenzők krisztológiája | 134 |
V. Konstantin császár | 134 |
Krisztus két természetének egyesülése | 135 |
A képmásfogalom | 135 |
Krisztus ikonja | 136 |
A 754. évi zsinat | 138 |
A krisztusi két természet egysége | 139 |
Eltitkolt tévedés | 140 |
A képek védelmezői | 143 |
A képvita első korszaka: az ikon - a Megtestesülés emléke | 144 |
Az ikon - "Krisztus testének a lenyomata": Konstantinápolyi Germanosz | 144 |
A szerzetesek küzdelme: Ciprusi Geórgiosz | 148 |
Az ikon - kegyelemmel teljes anyag: Damaszkuszi Szent János | 151 |
A II. Nikaiai zsinat (787) | 157 |
Az ikonteológia virágkora | 163 |
Niképhorosz konstantinápolyi pátriárka (750-829) | 163 |
"Körülírni" és "megfesteni" - a fogalmak tisztázása | 163 |
A képmás mint hasonlósági viszony | 165 |
Szt. Niképhorosz krisztológiai realizmusa | 168 |
Hiányos krisztológia, | 171 |
Theodórosz Sztuditész apát (759-826) | 172 |
Az ikon - a személy képmása | 173 |
Az ikon - a személyes jelenlét színhelye | 177 |
Képi vagy lelki szemlélés? | 180 |
Az ikon - az Isten önkiüresítésének pecsétje | 184 |
Utószó | 187 |
Rövidítések jegyzéke | 191 |
Jegyzetek | 193 |
Képek | 215 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.