1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

VRML Programok Könyvtára I-II.

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Kossuth Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 623 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-09-3970-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. CD-melléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A VRML (Virtual Reality Modelling Language) programozás az Internet Web szegmensének egyik legérdekesebb újdonsága. Segítségével egyszerű geometriai alakzatokból bonyolult háromdimenziós (3D) terek, látványok építhetők fel, amelyek nagyon egyszerűen elhelyezhetők az Internet Web-oldalain. A két kötet részletesen ismerteti a VRML nyelv 1.0-s és 2.0-s verzióinak specifikációit, valamint számos mintaprogramot mutat be.
A VRML nem klasszikus számítógépes programozás. Minimális számítógépes ismeret birtokában bárki sikeresen megbirkózhat a feladatokkal. A CD-ROM lemez a könyvben előforduló valamennyi program forráskódját tartalmazza, aminek segítségével az egyes példák közvetlenül a lemezről illeszthetők be a Web-oldalakra.

Tartalom

I. kötet
Az első lépések
Böngésző vagy kiegészítő program keresése5
A mellékelt CD-ROM használata6
A VRML 1-es és a VRML 2-es specifikáció letöltése7
A VRML galéria8
Összefoglalás24
Az első VRML jelenetsorok létrehozása
Három egyszerű gömb létrehozása27
A NikNak jelenetsor30
Három egyszerű figura készítése32
A három egyszerű figura jelenetsor elkészítése a VRML 2-es specifikáció szerint34
Két hokikorong egymásba ragasztása36
A korongok megvalósítása VRML 2-ben38
Összefoglalás39
Gömbök és hengerek
Nagy gömb körülvétele kisebb bolygókkal41
A nagy és a kis gömbök megvalósítása VRML 2-ben44
Tojás alakú objektumok létrehozása46
Visszafelé néző VRML jelenetsor létrehozása50
A Szaturnusz gyűrűinek elkészítése52
Gömbökkel körülvett henger55
A gömbökkel körülvett henger jelenetsor elkészítése VRML 2-ben58
Összefoglalás61
Dobozok és keretek
Üres dobozkeretek készítése64
Hengeres csap beillesztése négyzetes nyílásba65
A csap és a nyílás megvalósítása VRML 2-ben68
Üres dobozkeretek manipulálása74
A dobozkeretek létrehozása VRML 2-es specifikáció szerint74
Egy VRML rács készítése78
Rács készítése VRML 2-es specifikáció szerint84
Két ketrec egymásba kapcsolása90
Az egymásba kapcsolt ketrecek létrehozása VRML 2-es specifikáció szerint93
Összefoglalás97
Szentélyek és oltárok
Egyszerű szentély készítése99
Egyszerű oltár létrehozása103
Boltívek sorának elkészítése111
A Boltívek jelenetsor létrehozása VRML 2-es specifikációban113
Oszlopcsarnok készítése119
Oszlopcsarnok létrehozása VRML 2-ben123
Gömbök gyűrűjének átfúrása128
A gyűrű átfúrása VRML 2-ben131
Lépcsők készítése hengerek segítségével134
A Szentélylépcsők jelenetsor létrehozása VRML 2-ben138
A Palota jelenetsor felépítése140
Összefoglalás150
Űrjárművek VRML világokban való közlekedéshez
Egyszerű kapszula152
Az Egyszerű kapszula felépítése VRML 2-ben156
Az Egyszerű kapszula ellátása sugárhajtóművekkel160
A sugárhajtású kapszula jelenetsor elkészítése VRML 2-ben164
Űrjármű készítése169
Űrjármű készítése VRML 2-ben172
Szokatlan alakú űrhajó készítése175
Az űrhajók jelenetsor elkészítése VRML 2-ben178
Űrállomás készítése182
Műbolygó elkészítése193
Gyors űrutazó készítése199
A gyors űrautó elkészítése VRML 2-ben204
Összefoglalás209
VRML objektumok készítése indexelt síkidomokból
Egy egyiptomi piramis megemelése211
A piramis elkészítése VRML 2-ben214
Egymást metsző ékek készítése217
Az egymásba vágó ékek megvalósítása VRML 2-ben220
Hasáb átfúrása lyukakkal222
Üres gömb készítése227
Összefoglalás231
Játékfigurák és játéktáblák készítése
Feldöntött játékfigura készítése233
A feldöntött játékfigura elkészítése VRML 2-ben236
Mintás játéktábla készítése243
Sakk-készlet elkészítése247
Összefoglalás261
VRML bőségszaru
Hidrogén- és szénatomok kombinálása263
A csőhálózat jelenetsor elkészítése272
Egyszerű rádió készítése288
Az egyszerű rádió elkészítése VRML 2-ben292
Az egyszerű rádió megszólaltatása295
Virtuális stadion készítése297
Bekeretezett kép készítése305
Pihenő egy virtuális kanapén307
Szörfölés a Weben virtuális szörfdeszkával312
Összefoglalás313
Edzésben a VRML
VRML-es súlyzópad elkészítése315
VRML-es futógép készítése320
Összefoglalás327
II. kötet
New York, New York
Interaktív séta New Yorkban5
A pénzügyi negyed megrajzolása10
Egy művészeti múzeum felvétele13
A New York-i egyetem létrehozása20
A Madison Square Garden elkészítése26
A színházi negyed elkészítése30
A New York Times épületének elkészítése35
Összefoglalás39
PC és monitor készítése
PC-monitor elkészítése42
A PC-monitor elkészítése VRML 2-ben46
Kép elhelyezése a monitor képernyőjére49
A PC rendszeregységének elkészítése54
Összefoglalás62
Közeledik a karácsony
A kék ajándék elkészítése64
Kerek ajándék készítése67
A fákon énekelnek a madarak69
A karácsonyfa feldíszítése73
Ajándékok elhelyezése a fa köré81
Összefoglalás84
Virtuális iroda készítése
Virtuális szék készítése86
Virtuális asztal készítése91
Székek elhelyezése egy tárgyalóasztal köré95
Íróasztal elkészítése99
Az íróasztal elrendezésének módosítása107
Iroda elrendezésének elkészítése108
Az iroda berendezése bútorzattal, számítógépekkel és egyebekkel120
Összefoglalás140
Mozgó bolygó készítése pozició-interpolátorokkal
Két bolygó mozgatása142
Bolygók és holdak148
Összefoglalás155
Virtuális óra készítése
Az óra jelenetsor elkészítése158
Összefoglalás173
Animált chip készítése
A mozgó chip jelenetsor elkészítése176
Összefoglalás191
Virtuális sakkjátszma
A sakkjátszma jelenetsor elkészítése194
Összefoglalás224
Háromdimenzió betűkészlet
3-D betűkészlet készítése226
A 3-D betűkészlet előzetes megtekintése228
A 3-D betűkészlet gyakorlati hasznosítása247
Összefoglalás269
Éljen a "virtuális" Las Vegas
A Virtualitás játékautomata elkészítése271
Összefoglalás286
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
VRML Programok Könyvtára I-II. VRML Programok Könyvtára I-II. VRML Programok Könyvtára I-II. VRML Programok Könyvtára I-II. VRML Programok Könyvtára I-II.

A könyvek lapélei enyhén elszíneződtek.

CD-melléklet nélkül.

Állapot:
3.440 Ft
1.720 ,-Ft 50
9 pont kapható
Kosárba