Előszó
Könyvünk első és - a kisebb javításokkal eltekintve azzal lényegében azonos - második kiadása után most az olvasó kezébe adjuk a 3., átdolgozott kiadást.
A korábbi anyag átdolgozását az tette...
Tovább
Előszó
Könyvünk első és - a kisebb javításokkal eltekintve azzal lényegében azonos - második kiadása után most az olvasó kezébe adjuk a 3., átdolgozott kiadást.
A korábbi anyag átdolgozását az tette indokolttá, hogy az első kiadás az új KRESZ, az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM számú együttes rendelet kihirdetése után, de még annak hatályba lépése előtt jelent meg, s így nem állhatott még rendelkezésre az új közlekedési szabályokhoz sem oktatási tapasztalat, sem bírói gyakorlat. A 3. kiadás előkészítésekor ezeket most már fel tudtuk használni. Megjegyezzük, hogy a bírói gyakorlatban eddig aránylag kevés olyan ítélet volt, amely magának a KRESZ-nek a rendelkezéseit értelmezi. Ez is mutatja azt, hogy közlekedési szabályaink egyértelműek, szövegezésük közérthető.
A korábbi kiadások előkészítésekor számítottunk arra, hogy könyvünket nemcsak a gépjárművezetői vizsgára készülő tanulók fogják használni, hanem - a közlekedési szabályok változása, az új KRESZ hatályba lépése idején -azok a vezetői engedéllyel már rendelkező személyek is, akik az új KRESZ hatályba lépésére lelkiismeretesen fel kívántak készülni. Könyvünk előző kiadásában ezért - talán a tanulók igényeit meghaladóan - fokozottan hangsúlyoztuk a korábbi szabályoktól eltérő rendelkezéseket. Az új közlekedési szabályok hatályba lépése óta eltelt több mint négy év után a korábbi szabályoktól való eltérésre utalás feleslegessé vált. Tulajdonképpen ezt tette lehetővé könyvünk terjedelmének számottevő csökkentését. A könyv - a csökkentett terjedelem ellenére - maradéktalanul adja azt az anyagot, amelynek ismerete a gépjárművezetői vizsga letételéhez a közlekedési szabályok területén szükséges.
A könyv szövege a 3., átdolgozott kiadáshoz képest módosult. Függelékben közöljük a motoros kordélyokra vonatkozó, időközben kiadott rendelkezéseket.
A könnyebb érthetőség érdekében az Olvasót tájékoztatjuk arról, hogy az ábrákon az egyes továbbhaladási lehetőségét, a szaggatott szárú fekete nyíl az elsőbbségadási kötelezettségeket, míg a piros nyíl a tiltott járműmozgást jelzi.
Reméljük, hogy könyvünk ez újabb kiadása is hozzájárul a közúti közlekedés biztonságának fokozásához, az ember életének és testi épségének a közlekedés veszélyeivel szemben való megvédéséhez.
Vissza