1.054.440

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kreativitás és innováció

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 208 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-221-277-0
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Nyström professzor könyve lényegsen tágabb összefüggésrendszerben tárgyalja az innovációt, mint címéből gondolnánk. A kreativitáshoz fűződő kapcsolat ugyanis rendszerint csak egyik résztémája az innovációval foglalkozó átfogó műveknek. Nyström ezzel szemben arra törekszik, hogy a vállalatfejlődés általános elméletét a kreativitás és az innováció kölcsönhatásban álló fogalmára, illetve jelenségére építse.
A mű elsősorban azért időszerű, mert szerzője határozott különbséget tesz a viszonylag egyszerű, kevéssé változó, stabil és bonyolult, gyorsan változó, labilis gazdasági környezet között. Nem nehéz fölismerni, hogy a hetvenes évek világpiaci árrobbanásai óta s a világgazdaságot érő újabb és újabb gazdasági és politikai megrázkódtatások nyomán, valamint a mikroprocesszorok, robotok alkalmazásával, a biológiai ipar térhódításával fémjelezhető technikai fejlődés forradalmi hullámai közepette, feltehetően továbbra is a labilis gazdasági környezet a jellemző. A környezeti feltételek e... Tovább

Fülszöveg

Nyström professzor könyve lényegsen tágabb összefüggésrendszerben tárgyalja az innovációt, mint címéből gondolnánk. A kreativitáshoz fűződő kapcsolat ugyanis rendszerint csak egyik résztémája az innovációval foglalkozó átfogó műveknek. Nyström ezzel szemben arra törekszik, hogy a vállalatfejlődés általános elméletét a kreativitás és az innováció kölcsönhatásban álló fogalmára, illetve jelenségére építse.
A mű elsősorban azért időszerű, mert szerzője határozott különbséget tesz a viszonylag egyszerű, kevéssé változó, stabil és bonyolult, gyorsan változó, labilis gazdasági környezet között. Nem nehéz fölismerni, hogy a hetvenes évek világpiaci árrobbanásai óta s a világgazdaságot érő újabb és újabb gazdasági és politikai megrázkódtatások nyomán, valamint a mikroprocesszorok, robotok alkalmazásával, a biológiai ipar térhódításával fémjelezhető technikai fejlődés forradalmi hullámai közepette, feltehetően továbbra is a labilis gazdasági környezet a jellemző. A környezeti feltételek e két alapváltozatának két - a pozíciótartó és az innovatív - vállalattípus s a velük összhangban álló vállalati szervezet és stratégia felel meg. Vissza

Tartalom

Rott Nándor: Bevezető9
Előszó19
A kreativitás és az innováció figyelembevételének szükségessége a vállalati fejlődésben23
Bevezetés23
A vállalatfejlődés-elmélet szükségessége26
Az 1. fejezet összefoglalása33
A könyv áttekintése35
Az innovatív és a pozíciótartó vállalat - alapvető osztályozás36
Bevezetés36
Az alapvető osztályozási modell38
Az elméleti kategóriák alkalmazhatósága46
A 2. fejezet összefoglalása47
A szervezeti rugalmasság és változatosság jelentősége a vállalati kreativitásban és innovációban49
Bevezetés49
A bürokratikus modell52
A mátrix-modell57
Az alapmodellek alkalmazásai59
Két szervezetosztályozási modell67
A 3. fejezet összefoglalása76
Az egyénitől a vállalati alkotóképességig81
Bevezetés81
Az alkotás folyamata83
A belső és a külső tényezők összefüggése az egyéni kreativitással86
Csoportkölcsönhatás és kreativitás90
A vállalati problémamegoldás különböző módszerei95
A vállalati problémamegoldás integrált áttekintése109
A 4. fejezet összefoglalása112
Piaci stratégia és vállalati fejlődés116
Bevezetés116
Termékdifferenciálás vagy piacszegmentáció118
Differenciálatlan, differenciált és koncentrált marketing119
A piaci stratégiák dinamikus osztályozásának szükségessége120
Nyitott és zárt piaci stratégiák121
Szelektív és nem szelektív marketingmódszerek123
Egybevetés a piaci versenyelmélettel125
Az 5. fejezet összefoglalása128
A kutatás-fejlesztés vállalati stratégiái - empirikus alkalmazás130
Bevezetés130
Adatgyűjtés132
Kutatás-fejlesztési üzletpolitika133
A megvalósult kutatás-fejlesztési stratégiák138
Nyitott és zárt kutatási-fejlesztési stratégiák146
A kutatás-fejlesztés sikerének mérése148
A 6. fejezet összefoglalása158
A stratégia meghatározásának kognitív pszichológiai megközelítése160
Bevezetés160
A döntéshozatal kognitív modellje162
A vállalatfejlődés egyesített pszichológiai és szervezeti elemzése173
A 7. fejezet összefoglalása180
A vállalati fejlődés pozíciótartó és innovatív elemeinek általános empirikus jellemzői182
Bevezetés1823
A külső vállalati környezet pozíciótartó elemei184
A külső vállalati környezet innovatív elemei186
A belső vállalati körülmények pozíciótartó elemei188
A belső vállalati körülmények ionnovatív elemei191
A 8. fejezet összefoglalása194
Irodalom199

Harry Nyström

Harry Nyström műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Harry Nyström könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kreativitás és innováció Kreativitás és innováció

A felső lapélek kissé foltosak.

Állapot:
1.960 Ft
980 ,-Ft 50
15 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Kreativitás és innováció

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
1.960 Ft
1.560 ,-Ft 20
23 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Kreativitás és innováció Kreativitás és innováció
Állapot:
1.960 ,-Ft
29 pont kapható
Kosárba