A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
Az első rész áttekinti a kreatív gondolkodás témakörét mint a tudományos és az esztétikai elemzések tárgyát, és azzal összefüggésben, hogy mint ilyen, mi a szerepe a reklámalkotás folyamatában. Mi a kreativitás tehát mint fogalom és hogyan kapcsolódik a marketingkommunikáció fogalomrendszeréhez.
A második rész ismerteti, hogy melyek a "vizuális nyelv" elemei, azaz hogyan beszélünk képekben, melyek ennek a kommunikációs formának a sajátosságai, milyen törvényszerűségek alapján és hogyan módosulnak ezek az egyes reklámeszközök esetében.
A harmadik rész arra világít rá, hogy a szónak, a beszédnek és az írás művészetének milyen jelentősége van a gazdasági meggyőzés terén. A mondatfűzés, a kifejező szavak ereje hogyan hat a médiában. Hogyan sajátíthatók el tehát azok a technikák, amivel megtaláljuk a pontos választ a kommunikáció alapkérdéseire. "Kinek, mikor, mit, mivel és hogyan mondjuk?"
A negyedik rész arra ad útmutatást, hogyan adjuk el ötleteinket, hogyan mutassuk be a...
Tovább
Fülszöveg
Az első rész áttekinti a kreatív gondolkodás témakörét mint a tudományos és az esztétikai elemzések tárgyát, és azzal összefüggésben, hogy mint ilyen, mi a szerepe a reklámalkotás folyamatában. Mi a kreativitás tehát mint fogalom és hogyan kapcsolódik a marketingkommunikáció fogalomrendszeréhez.
A második rész ismerteti, hogy melyek a "vizuális nyelv" elemei, azaz hogyan beszélünk képekben, melyek ennek a kommunikációs formának a sajátosságai, milyen törvényszerűségek alapján és hogyan módosulnak ezek az egyes reklámeszközök esetében.
A harmadik rész arra világít rá, hogy a szónak, a beszédnek és az írás művészetének milyen jelentősége van a gazdasági meggyőzés terén. A mondatfűzés, a kifejező szavak ereje hogyan hat a médiában. Hogyan sajátíthatók el tehát azok a technikák, amivel megtaláljuk a pontos választ a kommunikáció alapkérdéseire. "Kinek, mikor, mit, mivel és hogyan mondjuk?"
A negyedik rész arra ad útmutatást, hogyan adjuk el ötleteinket, hogyan mutassuk be a "kreatív terméket" a megrendelőnek, milyen ismeretek és technikák szükségesek ahhoz, hogy sikeres és eredményes legyen egy prezentáció. Vissza
Tartalom
ELSŐ RÉSZ
A REKLÁM KREATÍV KONCEPCIÓJÁNAK ALAPELVEI 15
Első fejezet
A KREATIVITÁS ÁLTALÁNOS FOGALMÁRÓL 17
1.1. Mi a kreativitás? Mit is rejt ez a fogalom? 17
1.2. A kreativitás tanulmányozásának története 18
1.2.1. A kreativitás, mint személyiségjegy 19
1.2.2. A kreativitás - mint folyamat 20
1.2.3. A kreativitás - mint produktum 21
1.3. A kreatív gondolkodás és a problémamegoldás 23
1.4. A kreatív gondolkodás ellen ható erők 25
1.5. A kreativitás paradoxona 25
1.6. A kreatív folyamat tudati és érzelmi fázisai 26
Második fejezet
A KREATIVITÁSRA VALÓ NEVELÉS 27
2.1. Lehet-e tanítani a kreativitást? 27
2.2. A kreativitás tanulásának élettani meghatározottsága 28
2.3. A kreativitás tanulásának módszerei 30
2.3.1. Az egyéni alkotómunka sajátosságai 30
2.3.2. A csapatmunka irányelvei. Brainstorming és a szinektik módszer. 31
Harmadik fejezet
A KREATÍV GONDOLKODÁS SZEREPE A REKLÁMALKOTÁS FOLYAMATÁBAN 35
3.1. Néhány gyakorlati jó tanács a" reklámötletelés" hatékony működtetéséhez 35
3.2. A kreatív alapgondolat: a nagy ötlet, mibenléte 36
3.3. A reklám kreativitás néhány aranyszabálya 38
3.4. Közlésmódok, közléskódok - Kaszás György 39
MÁSODIK RÉSZ
A VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ - MIKÉNT BESZÉLJÜNK KÉPEKBEN 49
Első fejezet
A KÉP - A LÁTVÁNY, A VIZUÁLIS ÉLMÉNY 51
1.1. A képek jelentése és jelentősége 55
Második fejezet
FORMÁK ÉS SZÍNEK - A „VIZUÁLIS NYELV" ELEMEI 57
2.1. Látás és láttatás 57
2.2. A forma - a vizuális „nyelvtan" egyik alapeleme 59
2.3. A színek - mint vizuális kommunikáció lételemei 60
2.3.1. A színelméletek a gyakorlatban 60
2.3.2. A színek lélektani jelentősége 61
2.3.3. Színek és a személyiség 61
2.3.4. A színek szerepe a reklámban 63
Harmadik fejezet
KÉPÍRÁS A KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖKÖN, MŰFAJI SAJÁTOSSÁGOK 65
3.1. A reklámkép fontossága a médiumokon 66
3.2. A reklámkép funkciói 68
3.2.1. Tanítás a reklámképekkel 70
3.3. Az illusztrálás 71
3.4. A termék ábrázolása - a reklámkép kompozíciója 73
3.5. A kivitelezés és a technika szerepe a képi hatásban 74
3.6. Néhány képszerkesztési alapelv 74
3.7. Tipográfia - a szöveg, mint képi elem 77
Negyedik fejezet
KÉPALKOTÁS AZ EGYES ESZKÖZÖKÖN 79
4.1. A film „nyelvének" törvényszerűségei 79
4.2. Reklámfilm és kreativitás - Sas István 81
Ötödik fejezet
A TELEVÍZIÓ-REKLÁM (SAJÁTOSSÁGAI) KÉSZÍTÉSE, ELŐÁLLÍTÁSA 95
5.1. A televízió-reklám megtervezése 95
5.2. A televízió-reklám készítés módja és eszközei 97
5.3. A TV film forgatókönyve /storyboard/ 98
5.4. A televíziós reklám típusai 99
Hatodik fejezet
MOZI 101
Hetedik fejezet
KÖZTERÜLETI REKLÁMFELÜLETEK KÉPI MEGJELENÉSE 103
7.1. A plakátok 103
7.2. Óriás-reklámtábla 104
7.3. Közlekedési reklámfelületek 105
HARMADIK RÉSZ
A KREATÍV REKLÁMOZÁS ÍRÁSBELI TEENDŐI: A SZÖVEGÍRÁS TECHNIKÁJA 107
Első fejezet
A REKLÁMNYELV 109
Második fejezet
A SZAVAK SZEREPE A REKLÁMBAN 113
2.1. A szófűzés szenvedélyessége 113
2.2. A kifejező szavak megtalálása 113
2.3. A szavak hangzása 114
2.4. A szavak sorrendjéről 116
Harmadik fejezet
A HALLÁS HATALMA - A RÁDIÓREKLÁM 117
3.1. az emberi hang és a rádió 117
3.2. háttérzajok az éter hullámain 117
3.3. a rádióreklám szövege 117
3.3.1. Figyelemfelkeltés a rádióban. 118
3.3.2. „A rádióban látom" 119
3.3.3. a rádióhallgatók típusai 120
3.3.4. A rádióreklám-formái 121
3.4. Hangeszközök 122
Negyedik fejezet
SZAVAK SZEREPE A NYOMTATOTT MÉDIUMOKON 125
4.1. A reklám nyelve és az eszközök sajátosságai 125
4.1.1. A sajtóhirdetés hangneme 126
4.1.2. A jelmondat és a főcím szerepe, nyelvi megjelenítése 128
4.1.3. Szólások, szállóigék a reklámban 131
4.1.4. Szójátékok és a humoros reklám 133
4.1.5. A reklámszövegíró beállítottsága 135
4.2. A rádióreklám fogalmazásának módszerei 137
4.3. Tézisek a sikeres szövegíráshoz 140
Ötödik fejezet
A SAJTÓREKLÁM SZERKESZTÉSE - A KÉP ÉS SZÖVEG EGYÜTT 141
5.1. A sajtóreklám szerkezete 141
5.2. Kiemelt szövegrészek 143
5.2.1. A szövegtest 143
5.2.2. Aláírás, embléma 144
5.3. Tipográfia 145
5.3.1. Kompozíciós irányelvek 146
5.3.2. Esztétikai elemek 147
Hatodik fejezet
A DIREKT REKLÁM 149
6.1. Reklámlevél 149
6.2. vásárlókatalógus 152
Hetedik fejezet
AZ ÚJFAJTA MÉDIA 153
Nyolcadik fejezet
NÉVVÁLASZTÁS, NÉV JELÖLÉS 155
Kilencedik fejezet
KÉP ÉS SZÖVEG KÖLCSÖNHATÁSA 159
NEGYEDIK RÉSZ
A BEMUTATÓ (PREZENTÁCIÓ) TECHNIKÁJA 161
1. ELŐKÉSZÜLETEK 162
2. DOKUMENTÁCIÓ 162
3. PRÓBA 163
4. SZERVEZÉS/VEZETÉS 163
5. VISELKEDÉS 164
6. RUTIN AMIT MEG LEHET ÉS MEG KELL SZEREZNI 165
FELHASZNÁLT IRODALOM 166
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.