1.066.319

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kreatív tervezés a reklámban

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 160 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-04-9065-X
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az első rész áttekinti a kreatív gondolkodás témakörét mint a tudományos és az esztétikai elemzések tárgyát, és azzal összefüggésben, hogy mint ilyen, mi a szerepe a reklámalkotás folyamatában. Mi a kreativitás tehát mint fogalom és hogyan kapcsolódik a marketingkommunikáció fogalomrendszeréhez.
A második rész ismerteti, hogy melyek a "vizuális nyelv" elemei, azaz hogyan beszélünk képekben, melyek ennek a kommunikációs formának a sajátosságai, milyen törvényszerűségek alapján és hogyan módosulnak ezek az egyes reklámeszközök esetében.
A harmadik rész arra világít rá, hogy a szónak, a beszédnek és az írás művészetének milyen jelentősége van a gazdasági meggyőzés terén. A mondatfűzés, a kifejező szavak ereje hogyan hat a médiában. Hogyan sajátíthatók el tehát azok a technikák, amivel megtaláljuk a pontos választ a kommunikáció alapkérdéseire. "Kinek, mikor, mit, mivel és hogyan mondjuk?"
A negyedik rész arra ad útmutatást, hogyan adjuk el ötleteinket, hogyan mutassuk be a "kreatív... Tovább

Fülszöveg

Az első rész áttekinti a kreatív gondolkodás témakörét mint a tudományos és az esztétikai elemzések tárgyát, és azzal összefüggésben, hogy mint ilyen, mi a szerepe a reklámalkotás folyamatában. Mi a kreativitás tehát mint fogalom és hogyan kapcsolódik a marketingkommunikáció fogalomrendszeréhez.
A második rész ismerteti, hogy melyek a "vizuális nyelv" elemei, azaz hogyan beszélünk képekben, melyek ennek a kommunikációs formának a sajátosságai, milyen törvényszerűségek alapján és hogyan módosulnak ezek az egyes reklámeszközök esetében.
A harmadik rész arra világít rá, hogy a szónak, a beszédnek és az írás művészetének milyen jelentősége van a gazdasági meggyőzés terén. A mondatfűzés, a kifejező szavak ereje hogyan hat a médiában. Hogyan sajátíthatók el tehát azok a technikák, amivel megtaláljuk a pontos választ a kommunikáció alapkérdéseire. "Kinek, mikor, mit, mivel és hogyan mondjuk?"
A negyedik rész arra ad útmutatást, hogyan adjuk el ötleteinket, hogyan mutassuk be a "kreatív terméket" a megrendelőnek, milyen ismeretek és technikák szükségesek ahhoz, hogy sikeres és eredményes legyen egy prezentáció.

Ez a könyv alapvetően a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem marketingkommunikáció szakirány képzéséhez nyújt speciális ismeretanyagot, amikor a kreativitás, az alkotás, a művészet, az esztétika oldaláról közelít a gazdálkodási eszmerendszerhez. Kiindulásnak tekinti a marketingkommunikáció általános és sajátos szakanyagait, egyidejűleg figyelembe veszi az alábbi intézmények oktatási igényeit:
JPTE Közgazdaságtudományi Kar, Pécs
Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar
Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya
Kereskedelmi és Gazdasági Főiskola, Szolnok
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Kft., Budapest Vissza

Tartalom

A reklám kreatív koncepciójának alapelvei15
A kreativitás általános fogalmáról17
Mi a kreativitás? Mit is rejt ez a fogalom?17
A kreativitás tanulmányozásának története18
A kreativitás, mint személyiségjegy19
A kreativitás mint folyamat20
A kreativitás mint produktum21
A kreatív gondolkodás és a problémamegoldás23
A kreatív gondolkodás ellen ható erők24
A kreativitás paradoxona25
A kreatív folyamat tudati és érzelmi fázisai26
A kreativitásra való nevelés27
Lehet-e tanítani a kreativitást?27
A kreativitás tanulásának élettani meghatározottsága28
A kreativitás tanulásának módszerei30
Az egyéni alkotómunka sajátosságai30
A csapatmunka irányelvei. Brainstorming és a szinektik módszer31
A kreatív gondolkodás szerepe a reklámalkotás folyamatában34
Néhány gyakorlati jó tanács a "reklámötletelés" hatékony működtetéséhez34
A kreatív alapgondolat; a nagy ötlet, mibenléte35
A reklámkreativitás néhány aranyszabálya37
Kaszás György: Közlésmódok, közléskódok38
A vizuális kommunikáció - miként beszéljünk képekben47
A kép-a látvány, a vizuális élmény49
A képek jelentése és jelentősége53
Formák és színek - a "vizuális nyelv" elemei55
Látás és láttatás55
A forma - a vizuális "nyelvtan" egyik alapeleme57
A színek - mint vizuális kommunikáció lételemei58
A színelméletek a gyakorlatban58
A színek lélektani jelentősége59
Színek és a személyiség59
A színek szerepe a reklámban61
Képírás a kommunikációs eszközökön, műfaji sajátosságok62
A reklámkép fontossága a médiumokon63
A reklámkép funkciói65
Tanítás a reklámképekkel67
Az illusztrálás68
A termék ábrázolása - a reklámkép kompozíciója70
A kivitelezés és a technika szerepe a képi hatásban71
Néhány képszerkesztési alapelv71
Tipográfia - a szöveg, mint képi elem73
Képalkotás az egyes eszközökön75
A film "nyelvének" törvényszerűségei75
Sas István: Reklámfilm és kreativitás77
A televízió-reklám(sajátosságai) készítése, előállítása90
A televízió-reklám megtervezése90
A televízió-reklám készítés módja és eszközei92
A tv film forgatókönyve (Storyboard)93
A televíziós reklám típusai94
Mozi96
Közterületi reklámfelületek képi megjelenése97
A plakátok97
Óriás-reklámtábla98
Közlekedési reklámfelületek99
A kreatív reklámozás írásbeli teendői: a szövegírás technikája101
A szavak szerepe a reklámban103
A szófűzés szenvedélyessége107
A kifejező szavak megtalálása107
A szavak hangzása108
A szavak sorrendjéről110
A hallás hatalma - a rádióreklám111
Az emberi hang és a rádió111
Háttérzajok az éter hullámain112
A rádióreklám szövege112
Figyelemfelkeltés a rádióban113
A "rádióban látom"113
A rádióhallgatók típusai115
A rádióreklám-formái115
Hangeszközök116
Szavak szerepe a nyomtatott médiumokon118
A reklám nyelve és az eszközök sajátosságai118
A sajtóhirdetés hangneme119
A jelmondat és a főcím szerepe, nyelvi megjelenítése121
Szólások, szállóigék a reklámban123
Szójátékok és a humoros reklám126
A reklámszövegíró beállítottsága128
A rádióreklám fogalmazásának módszerei129
Tézisek a sikeres szövegíráshoz132
A sajtóreklám szerkesztése - a kép és szöveg együtt133
A sajtóreklám szerkezete134
Kiemelt szövegrészek135
A szövegtest135
Aláírás, embléma136
Tipográfia137
Kompozíciós irányelvek137
Esztétikai elemek139
A direkt reklám141
Reklámlevél142
Vásárlókatalógus144
Az újfajta média145
Névváltás, névjelölés147
Kép és szöveg kölcsönhatása151
A bemutató (prezentáció) technikája153
Előkészületek153
Dokumentáció154
Próba155
Szervezés/vezetés155
Viselkedés156
Rutin amit meg lehet és meg kell szerezni157
Felhasznált irodalom158
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kreatív tervezés a reklámban Kreatív tervezés a reklámban
Állapot:
1.890 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba