1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kreatív tervezés a reklámban

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 169 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9585-23-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


Bevezető
A Budapesti Közgazdasági Egyetem oktatói már több, mint két évtizede jelentetik meg a marketing különböző területeinek oktatására kimunkált jegyzeteiket, könyveiket, hozzájárulva ezzel... Tovább

Előszó


Bevezető
A Budapesti Közgazdasági Egyetem oktatói már több, mint két évtizede jelentetik meg a marketing különböző területeinek oktatására kimunkált jegyzeteiket, könyveiket, hozzájárulva ezzel ahhoz, hogy mind többen elsajátíthassák a gazdaság modern, versenyképes elméleti ismeretanyagát; a sikerre vágyó vállalkozók csakúgy, mint azok, akiknek a gazdaság bármely területén az eredmények munkavégzés a céljuk.
Ez a munka a marketing egyik fontos határterületén kíván segítséget nyújtani. A könyv az alkotás, a művészet, a kreatív gondolkodás és megvalósítás oldaláról közelíti a marketing eszmerendszeréhez és gyakorlati feladat-megoldásaihoz. Az átfedéseket és a szószaporítást kerülendő, a benne foglaltak szervesen kapcsolódnak a marketing, a marketingkutatás, a kommunikáció-stratégia, a fogyasztói ismeret és a reklám - azaz a piaci lélektan már megjelent egyetemi jegyzeteinek és könyveinek ismeretanyagához. Vissza

Fülszöveg

Az első rész áttekinti a kreatív gondolkodás témakörét mint a tudományos és az esztétikai elemzések tárgyát, és azzal összefüggésben, hogy mint ilyen, mi a szerepe a reklámalkotás folyamatában. Mi a kreativitás tehát mint fogalom és hogyan kapcsolódik a marketingkommunikáció fogalomrendszeréhez.

A második rész ismerteti, hogy melyek a "vizuális nyelv" elemei, azaz hogyan beszélünk képekben, melyek ennek a kommunikációs formának a sajátosságai, milyen törvényszerűségek alapján és hogyan módosulnak ezek az egyes reklámeszközök esetében.

A harmadik rész arra világít rá, hogy a szónak, a beszédnek és az írás művészetének milyen jelentősége van a gazdasági meggyőzés terén. A mondatfűzés, a kifejező szavak ereje hogyan hat a médiában. Hogyan sajátíthatók el tehát azok a technikák, amivel megtaláljuk a pontos választ a kommunikáció alapkérdéseire. "Kinek, mikor, mit, mivel és hogyan mondjuk?"

A negyedik rész arra ad útmutatást, hogyan adjuk el ötleteinket, hogyan mutassuk be a... Tovább

Fülszöveg

Az első rész áttekinti a kreatív gondolkodás témakörét mint a tudományos és az esztétikai elemzések tárgyát, és azzal összefüggésben, hogy mint ilyen, mi a szerepe a reklámalkotás folyamatában. Mi a kreativitás tehát mint fogalom és hogyan kapcsolódik a marketingkommunikáció fogalomrendszeréhez.

A második rész ismerteti, hogy melyek a "vizuális nyelv" elemei, azaz hogyan beszélünk képekben, melyek ennek a kommunikációs formának a sajátosságai, milyen törvényszerűségek alapján és hogyan módosulnak ezek az egyes reklámeszközök esetében.

A harmadik rész arra világít rá, hogy a szónak, a beszédnek és az írás művészetének milyen jelentősége van a gazdasági meggyőzés terén. A mondatfűzés, a kifejező szavak ereje hogyan hat a médiában. Hogyan sajátíthatók el tehát azok a technikák, amivel megtaláljuk a pontos választ a kommunikáció alapkérdéseire. "Kinek, mikor, mit, mivel és hogyan mondjuk?"

A negyedik rész arra ad útmutatást, hogyan adjuk el ötleteinket, hogyan mutassuk be a "kreatív terméket" a megrendelőnek, milyen ismeretek és technikák szükségesek ahhoz, hogy sikeres és eredményes legyen egy prezentáció.
Vissza

Tartalom

ELSŐ RÉSZ
A REKLÁM KREATÍV KONCEPCIÓJÁNAK ALAPELVEI 15

Első fejezet
A KREATIVITÁS ÁLTALÁNOS FOGALMÁRÓL 17
1.1. Mi a kreativitás? Mit is rejt ez a fogalom? 17
1.2. A kreativitás tanulmányozásának története 18
1.2.1. A kreativitás, mint személyiségjegy 19
1.2.2. A kreativitás - mint folyamat 20
1.2.3. A kreativitás - mint produktum 21
1.3. A kreatív gondolkodás és a problémamegoldás 23
1.4. A kreatív gondolkodás ellen ható erők 25
1.5. A kreativitás paradoxona 25
1.6. A kreatív folyamat tudati és érzelmi fázisai 26

Második fejezet
A KREATIVITÁSRA VALÓ NEVELÉS 27
2.1. Lehet-e tanítani a kreativitást? 27
2.2. A kreativitás tanulásának élettani meghatározottsága 28
2.3. A kreativitás tanulásának módszerei 30
2.3.1. Az egyéni alkotómunka sajátosságai 30
2.3.2. A csapatmunka irányelvei. Brainstorming és a szinektik módszer. 31

Harmadik fejezet
A KREATÍV GONDOLKODÁS SZEREPE A REKLÁMALKOTÁS FOLYAMATÁBAN 35
3.1. Néhány gyakorlati jó tanács a" reklámötletelés" hatékony működtetéséhez 35
3.2. A kreatív alapgondolat: a nagy ötlet, mibenléte 36
3.3. A reklám kreativitás néhány aranyszabálya 38
3.4. Közlésmódok, közléskódok - Kaszás György 39

MÁSODIK RÉSZ
A VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ - MIKÉNT BESZÉLJÜNK KÉPEKBEN 49
Első fejezet
A KÉP - A LÁTVÁNY, A VIZUÁLIS ÉLMÉNY 51
1.1. A képek jelentése és jelentősége 55

Második fejezet
FORMÁK ÉS SZÍNEK - A „VIZUÁLIS NYELV" ELEMEI 57
2.1. Látás és láttatás 57
2.2. A forma - a vizuális „nyelvtan" egyik alapeleme 59
2.3. A színek - mint vizuális kommunikáció lételemei 60
2.3.1. A színelméletek a gyakorlatban 60
2.3.2. A színek lélektani jelentősége 61
2.3.3. Színek és a személyiség 61
2.3.4. A színek szerepe a reklámban 63

Harmadik fejezet
KÉPÍRÁS A KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖKÖN, MŰFAJI SAJÁTOSSÁGOK 65
3.1. A reklámkép fontossága a médiumokon 66
3.2. A reklámkép funkciói 68
3.2.1. Tanítás a reklámképekkel 70
3.3. Az illusztrálás 71
3.4. A termék ábrázolása - a reklámkép kompozíciója 73
3.5. A kivitelezés és a technika szerepe a képi hatásban 74
3.6. Néhány képszerkesztési alapelv 74
3.7. Tipográfia - a szöveg, mint képi elem 77

Negyedik fejezet
KÉPALKOTÁS AZ EGYES ESZKÖZÖKÖN 79
4.1. A film „nyelvének" törvényszerűségei 79
4.2. Reklámfilm és kreativitás - Sas István 81

Ötödik fejezet
A TELEVÍZIÓ-REKLÁM (SAJÁTOSSÁGAI) KÉSZÍTÉSE, ELŐÁLLÍTÁSA 95
5.1. A televízió-reklám megtervezése 95
5.2. A televízió-reklám készítés módja és eszközei 97
5.3. A TV film forgatókönyve /storyboard/ 98
5.4. A televíziós reklám típusai 99

Hatodik fejezet
MOZI 101

Hetedik fejezet
KÖZTERÜLETI REKLÁMFELÜLETEK KÉPI MEGJELENÉSE 103
7.1. A plakátok 103
7.2. Óriás-reklámtábla 104
7.3. Közlekedési reklámfelületek 105

HARMADIK RÉSZ
A KREATÍV REKLÁMOZÁS ÍRÁSBELI TEENDŐI: A SZÖVEGÍRÁS TECHNIKÁJA 107
Első fejezet
A REKLÁMNYELV 109

Második fejezet
A SZAVAK SZEREPE A REKLÁMBAN 113
2.1. A szófűzés szenvedélyessége 113
2.2. A kifejező szavak megtalálása 113
2.3. A szavak hangzása 114
2.4. A szavak sorrendjéről 116

Harmadik fejezet
A HALLÁS HATALMA - A RÁDIÓREKLÁM 117
3.1. az emberi hang és a rádió 117
3.2. háttérzajok az éter hullámain 117
3.3. a rádióreklám szövege 117
3.3.1. Figyelemfelkeltés a rádióban. 118
3.3.2. „A rádióban látom" 119
3.3.3. a rádióhallgatók típusai 120
3.3.4. A rádióreklám-formái 121
3.4. Hangeszközök 122

Negyedik fejezet
SZAVAK SZEREPE A NYOMTATOTT MÉDIUMOKON 125
4.1. A reklám nyelve és az eszközök sajátosságai 125
4.1.1. A sajtóhirdetés hangneme 126
4.1.2. A jelmondat és a főcím szerepe, nyelvi megjelenítése 128
4.1.3. Szólások, szállóigék a reklámban 131
4.1.4. Szójátékok és a humoros reklám 133
4.1.5. A reklámszövegíró beállítottsága 135
4.2. A rádióreklám fogalmazásának módszerei 137
4.3. Tézisek a sikeres szövegíráshoz 140

Ötödik fejezet
A SAJTÓREKLÁM SZERKESZTÉSE - A KÉP ÉS SZÖVEG EGYÜTT 141
5.1. A sajtóreklám szerkezete 141
5.2. Kiemelt szövegrészek 143
5.2.1. A szövegtest 143
5.2.2. Aláírás, embléma 144
5.3. Tipográfia 145
5.3.1. Kompozíciós irányelvek 146
5.3.2. Esztétikai elemek 147

Hatodik fejezet
A DIREKT REKLÁM 149
6.1. Reklámlevél 149
6.2. vásárlókatalógus 152

Hetedik fejezet
AZ ÚJFAJTA MÉDIA 153

Nyolcadik fejezet
NÉVVÁLASZTÁS, NÉV JELÖLÉS 155

Kilencedik fejezet
KÉP ÉS SZÖVEG KÖLCSÖNHATÁSA 159

NEGYEDIK RÉSZ
A BEMUTATÓ (PREZENTÁCIÓ) TECHNIKÁJA 161
1. ELŐKÉSZÜLETEK 162
2. DOKUMENTÁCIÓ 162
3. PRÓBA 163
4. SZERVEZÉS/VEZETÉS 163
5. VISELKEDÉS 164
6. RUTIN AMIT MEG LEHET ÉS MEG KELL SZEREZNI 165
FELHASZNÁLT IRODALOM 166
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem