Előszó
Kedves Nyelvtanuló!
Ön valószínűleg kíváncsi, mi a különbség a „hagyományos" nyelvtanulási módszerek és az általunk kifejlesztett kreatív nyelvtanulás között, hiszen a közel jövőben Ön is ezzel a módszerrel fog tanulni. Nos, a kreatív nyelvtanulás, nevéhez híven a nyelvet tanulót passzív hallgatóból a tanulási folyamat aktív résztvevőjévé, irányítójává, főszereplőjévé teszi. S nemcsak azáltal, hogy maga választja meg a tanulás helyét, idejét, tempóját, hanem az idegen nyelvhez való viszonya is teljesen
más. Nem olvasmányok, szavak, szabályok passzív befogadója, hanem alkotó, kreatív résztvevő az első pillanattól. A megadott szavakból és nyelvtani szabályokból kiindulva saját maga mondatrészeket,
mondatokat alkot idegen nyelven, vagyis megszólal, beszél azon! S mindezt magabiztosan, hiszen azonnal ellenőrizheti is magát: „Igen, jót mondtam, helyes a válaszom, vagy „Ezt még meg kell néznem!"
Ezzel a módszerrel az ember valóban saját kezébe veszi a tanulást!
De természetesen nem marad egyedül, hiszen egy részletesen kidolgozott tananyag áll rendelkezésére. A szókincs és a nyelvtani tematika hosszú évek munkájának eredménye. Alapelve: Először a leggyakrabb szavakkal, az alapvető nyelvtannal elindítani a beszédet, (de már kezdettől fogva helyesen), s a szókincset csak utána bővíteni, a nyelvtani finomságokat csak utána venni. Hiába a sok szó, ha nem tudom aktívan használni, ha nem megy a beszéd!
Vissza