1.067.056

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kreatív 2008. április

A kommunikációs szakma lapja - XVII. évfolyam 4. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Lehet, hogy úgy fog tűnni, de nem arról van szó, hogy felcsaptam hr-szerkesztőnek. Ennek ellenére, hiába írtam a múlt hónapi Intróban is személyi kérdésekről, kénytelen leszek ismét ilyesmivel... Tovább

Előszó

Lehet, hogy úgy fog tűnni, de nem arról van szó, hogy felcsaptam hr-szerkesztőnek. Ennek ellenére, hiába írtam a múlt hónapi Intróban is személyi kérdésekről, kénytelen leszek ismét ilyesmivel foglalkozni. Megtörtént ugyanis az, amire már régóta lehetett számítani: Serényi János, a McCann Ericksont két évtizede irányító vezető elhagyta az ügynökséget. Serényi a Kreatív Online-nak elmondta: "húsz év után elérkezettnek látta az időt, hogy megváljon az ügynökségtől, de kommunikációjával a jövőben is foglalkozik majd".
"Elérkezettnek látta az időt." No persze.
Régóta lehetett tudni, hogy McCannél, finoman fogalmazva, nem mennem teljesen rendben a dolgok, mi is cikkeztünk már róla többször. Az egykor a legnagyobbnak számító hazai ügynökségnél, ahol volt idő, amikor jóval száz fölött volt a dolgozók száma, ma már ennek a létszámnak a fele is alig dolgozik.
Nyilván igazságtalan lenne a McCann Ericson hazai gyengélkedését teljes egészében az itthoni vezetésre fogni: a problémák sokak szeint akkor kezdődtek, amikor a nmezetközi hálózat anyacége, az Interpublic Group of Companies (IPG) 2005-ben több nagy globális ügyfelem így a L'Oréal és Nestlé több márkája iselvitte médiabüdzséjének nagy részét a cégcsoporttól. Az ügyfélvesztések természetesen kihatottak a hazai IPG-ügynökségekre, így a McCannre is, amelyet azonban emellett további, helyi veszteségek is értek: 2005 végénpártolt át például tőlük a Coca-Cola a Publicishez, a Pannon (akkor még GSM) pedig az Ogilvyhez. Vissza

Tartalom

VÉLEMÉNYEK
Nézőpont - Nemes Juli a kreatívszakma helyzetéről 6
Lakossági fórum - Tóta W. Árpád az online reklám fejlődéséről 8
Pop-puli - Magyar Péter a politikusok és a férfiasság kapcsolatáról 10
Reklámfilm- Torday Gábor, a TBWA kreatívigazgatója az új Vodafone-szpotról. 12
Reklámvizsga - Román Balázs az Aldi hirdetéseiről 13
Média mérleg - Kun Miklós, az MC Media kutatási vezetője a Niquitin Clear kampányáról. 14
Mustra - Csuday Gábor két új tévéshowról és két website-ról. 16
Könyv - Tófalvy Tamás az online reklámmal és a magazindizájnnal foglalkozó új könyvekről 18
125 - Spirk József, az Index újságírója és Diószegi József, a Napi Gazdaság főmunkása a pr-esekről és a sajtóeseményekről. 20

PORTRÉ
Rádiófej - Interjú Kádár Tamással az Est Média Group vezetőjével 22

FÓKUSZTÉMA - Ügynökségi márkakutatás 26

MELLÉKLET
Friss hús - Sikeres játékfilm kell a reklámrendezői megbízásokhoz 32
Utolsó láncszem - Az igényes utómunka legnagyobb ellensége az idő- és a pénzhiány. 36
Szükségszerelem - Forgatási riport egy Zewa-szpot születéséről 40

REKLÁM
Sikeres alakok 46
Félelmetes ismeretlen 50
Hatodik érzékkel 54
Marketingreceptek 56
Tülekedés - Idén elindul a digitális földfelszini és a digitális kábelszolgáltatás is 58
Osztódtak 62

PR
Térhatás - Pr-ügynökségi irodák 64
Orvosok a neten - Egyre jobban terjednek a webkettes megoldások az egészségügyben 68

KARRIER
Hullám - A legfontosabb karrierhírek 70
Stafétabot- Interjú Nagy Andreával, a Tv2 újonnan kinevezett marketingigazgatójával. 71
Én csináltam 72
Nagy Dezső, a DDB kreatív igazgatója 76
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem