kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 427 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-10-2116-5 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi száma: 41 696. |
Előszó | 11 |
Bevezetés | |
Vasúti járművek mozgása | 21 |
A vontatás mechanikája | 21 |
Menetellenállások | 21 |
Pályaellenállások | 31 |
Vontatási ellenállás | 34 |
A gyorsításkor fellépő tömegerőkből származó ellenállás | 34 |
Legnagyobb vonóerő | 35 |
Az elérhető legnagyobb gyorsulás és lassulás | 37 |
Fékezés és szabad kifutás | 38 |
A villamos motorok üzeme | 41 |
Az egyenáramú motorok indítása és sebességszabályozása | 41 |
Egyenáramú soros motorok jelleggörbéi | 47 |
Egyenáramú kettősgerjesztésű motor | 51 |
Villamos ellenállás- és visszatápláló fékezés | 53 |
Ellenállásfékezés (rövidzárfék) | 53 |
Visszatápláló fékezés | 54 |
Villamos fékezés kettősgerjesztésű motorokkal | 55 |
A vontatómotorok méretezésének alapelvei | 56 |
Menetdiagram készítése | 56 |
A vontatási teljesítményszükséglet megállapítása | 60 |
A fajlagos energiafogyasztás csökkentésének lehetőségei | 62 |
A vontatómotorok melegedésének ellenőrzése | 67 |
Hosszú vonalak energiafogyasztásának közelítő számítása | 68 |
Villamosjárművek kapcsolókészülékei | 72 |
A kapcsolókészülékekről általában | 72 |
A menetkapcsolók szerkezeti kialakítása | 74 |
Távvezérlésű kapcsolókészülékek szerkezeti kialakítása | 82 |
Gyorsvasúti járművek önműködő vezérlésének elvi kapcsolása | 90 |
HÉV MX típusú motorvonat vezérlési elve | 93 |
Közúti villamosvasúti járművek automatizálása | 95 |
A GEAMATIC rendszerű elektrohidraulikus menetkapcsoló-vezérlés | 100 |
A vasútüzemben használt félvezetők | 104 |
Egyenirányítók fizikája | 105 |
Diódák | 114 |
Teljesítménydiódák | 118 |
Szilícium teljesítménydiódák | 121 |
Tirisztorok | 125 |
Szimisztorok | 128 |
Teljesítménytirisztorok | 129 |
Tranzisztorok | 139 |
Közös bázisú kapcsolás | 141 |
Közös emitterű kapcsolás | 142 |
A tranzisztor mint kapcsoló | 143 |
Hall-generátor | 144 |
Logikai áramkörök | 146 |
A kettes számrendszer és a logikai algebra | 146 |
Diódákkal megvalósított logikai áramkörök | 150 |
Tranzisztorokkal megvalósított logikai áramkörök | 151 |
Integrált áramkörök | 153 |
A vékonyréteg integrált áramkörök | 153 |
Félvezető alapú integrált áramkör (integrált szilárdtest áramkör) | 155 |
Villamosjárművek védő- és biztosítóberendezései | 158 |
Túláram elleni védelem | 158 |
Olvadóbiztosítások | 158 |
Mágneses fúvású megszakítók | 160 |
Túláramrelék | 163 |
Gyorskapcsolók | 164 |
Túlfeszültség elleni védelem | 167 |
Biztonsági berendezések | 169 |
"Holtember" berendezések | 170 |
Éberségi berendezések | 173 |
Rugóerőtároló biztonsági fékezés | 181 |
Villamos biztonsági fékek | 183 |
Automatikus vonatbefolyásoló és vonatmegállító berendezések | 185 |
Villamosjárművek fontosabb berendezései | 188 |
Vontatómotorok | 188 |
Áramszedők | 193 |
Felsővezetékes üzemű áramszedők | 194 |
Alsóvezetékes üzemű áramszedők | 198 |
Indítóellenállások | 199 |
Mágneses fékberendezések | 201 |
Solenoid fék | 201 |
Mágneses sínfékek | 204 |
Akkumulátortöltő berendezések | 208 |
Az FVV csuklós motorkocsiknál alkalmazott kisfeszültségű, rezgőelektródás szabályozású töltőberendezés | 209 |
Az UV típusú motorkocsi szénoszlopos szabályozású töltőberendezése | 211 |
GANZ csuklós motorkocsi elektronikus szabályozású töltőberendezése | 214 |
A Fogaskerekű Vasút váltakozóáramú átalakító gépkocsoportja, ill. töltőberendezése | 219 |
Világítási berendezések | 223 |
Izzólámpás világítás | 223 |
Egyenáramú fénycsővilágítás | 223 |
Váltakozóáramú fénycsővilágítás | 226 |
Ajtómozgató berendezések | 234 |
Elektropneumatikus ajtómozgatás | 234 |
Villamos ajtómozgatás | 236 |
Jelző- és hangosító berendezések | 240 |
Budapesten üzemeltetett korszerű villamos üzemű járműtípusok és villamos kapcsolásuk | 243 |
FVV típusú csuklós motorkocsik | 244 |
Az egyvezetőállású motorkocsik főbb műszaki adatai | 246 |
A főáramkör kapcsolása menethelyzetben | 246 |
A főáramkör kapcsolása fékhelyzetben | 251 |
Motorselejtezés | 253 |
Sínfékberendezés | 254 |
Motoros légsűrítő | 255 |
Gyengeáramú berendezések | 256 |
Elektropneumatikus rögzítőfék | 256 |
GANZ gyártmányú UV típusú motorkocsik | 257 |
A motorkocsik főbb műszaki adatai | 258 |
A főáramkör működési elve és kapcsolása | 260 |
A segédüzemi berendezések energiaellátása | 265 |
A motorkocsik vezérlése | 267 |
Sínfékezés | 276 |
A rögzítőfék elektropneumatikus működtetése | 278 |
Ajtóműködtetés és jelzés | 279 |
Világítás | 284 |
GANZ gyártmányú csuklós motorkocsik | 284 |
GANZ csuklós motorkocsik főbb műszaki adatai | 286 |
A csuklós motorkocsik járműszerkezeti részének kialakítása | 287 |
Futómű és hajtás | 291 |
Fékrendszer | 295 |
A villamos berendezés működése | 297 |
Segédüzemi berendezések | 306 |
A csuklós motorkocsi vezérlése | 308 |
Tárcsás- és dobfékek működtetése | 308 |
A csuklós motorkocsi sínfékberendezése | 311 |
Ajtómozgatás | 316 |
Világítás | 317 |
A Milleniumi Földalatti Vasút csuklós motorkocsijai | 317 |
MFAV motorkocsi főbb műszaki adatai | 318 |
MFAV motorkocsi vázszerkezetének kialakítása | 318 |
Futómű és hajtás | 322 |
Fékberendezés | 322 |
Főáramkör működési elve és kapcsolása | 326 |
A segédüzem és a kisfeszültségű berendezések | 334 |
Ajtómozgatás | 335 |
Világítás | 335 |
A Fogaskerekű Vasút új szerelvényei | 338 |
A fogaskerekű szerelvény főbb műszaki adatai | 340 |
Forgóvázak | 340 |
Fékezési üzemmódok | 341 |
Főáramkör kapcsolása és fontosabb készülékei | 343 |
Segédüzemi berendezések | 349 |
Légfékberendezés | 349 |
Forgalmi üzemmódok | 349 |
MXA típusú elővárosi (HÉV) motorvonatok | 351 |
MXA típusú motorvonatok főbb műszaki adatai | 352 |
Forgóvázak | 354 |
A járműszerkezeti rész kialakítása | 356 |
Légfékberendezés | 357 |
A főáramkör kapcsolása és működési elve | 358 |
A motorkocsi vezérlésének alapelvei | 360 |
SIFA éberségi berendezés | 363 |
Segédüzemi berendezések | 363 |
Világítás | 363 |
Fűtés | 365 |
EV 3 típusú metró motorkocsik | 365 |
Főbb műszaki adatok | 366 |
A járműszerkezet kialakítása | 366 |
Forgóváz | 368 |
Fékberendezés | 369 |
A főáramkör kapcsolása és működési elve | 370 |
Menetkapcsolás | 372 |
Fékkapcsolás | 374 |
Segédáramkörök | 375 |
Csehszlovák TATRA gyártmányú motorkocsik | 375 |
A T3 és K2 típusú motorkocsik főbb műszaki adatai | 377 |
Forgóváz és kocsiszekrény | 377 |
Fékberendezés | 380 |
A villamos berendezés működési elve | 381 |
Az elektronikus vezérlésű közúti villamosvasúti járművek | 384 |
Egyenáramú vontatómotorok tirisztoros vezérlése | 385 |
A tirisztoros egyenáramú szaggató előnyei | 385 |
Alapáramkörök | 386 |
Illesztés a feszültségforráshoz | 389 |
A vezérlőelemek működésének alapelve | 390 |
Egyenáramú villamosvasúti járműveken alkalmazott tirisztoros berendezések | 391 |
T típusú TATRA gyártmányú csehszlovák villamosvasúti motorkocsik | 391 |
RVZ-7 típusú szovjet motorkocsi | 397 |
Milleniumi FAV kísérleti motorkocsija | 397 |
Főáramkör | 399 |
Elektronikus vezérlés | 404 |
Egyenáramú városi vasutak frekvenciaátalakítós hajtásai | 407 |
Frekvenciaátalakítós hajtások alapelve | 407 |
Aszinkronmotor viselkedése változó frekvenciás táplálásnál | 408 |
Egyenáramú frekvenciaváltós vasúti jármű az USA-ban | 410 |
Több áramnemű mozdonyok | 411 |
Lineáris motorokkal hajtott vasúti járművek | 413 |
Közúti villamosvasutak energiaellátása | 417 |
Irodalom | 426 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.