Előszó
Hazánkban a közúti forgalom örvendetes fellendülést, mondhatni külföldi arányban előretörő fejlődést mutat.
E forgalomnak mindinkább erőteljes eszközévé válik itt is az autó.
Az autójáratok rohamos gyarapodása mellett azonban az autós, a szállító és mindenki, aki a közutakat igénybeveszi, nagy hiányát érzi így olyan utmutatónak és térképnek, amelyből a motoros járművekkel járható utakat, ezek állapotát és az azokon megközelíthető községeknek egymástól való pontos kilométer távolságait meg lehet állapítani.
Pedig igen fontos körülmények ezek!
Ugy kereskedelmi, mint személyforgalmunk jelentős része is országutakon bonyolódik le s ezeknél a szállítási költségekkel már előre számolni kell. De kell ismerni a távolságokat annak is, aki passzióból, sportolásból járja az ország útjait, mert közlekedési eszközének teljesítő képességét és rendelkezésére álló idejét is csak így tudja számba venni. Eddig kevésbé ismert körülményeket teszek közismertté a mellékletet alkotó térképpel is.
Ebben ugyanis fel van tüntetve az utak állapota, vagyis tájékozást nyujt arra nézve, hogy a beutazni kivánt útvonal kővel kiépített és veszély nélkül járható-e, avagy csak föld ut s ennélfogva csak korlátoltan használható ut-e. A községek pedig akként vannak berajzolva, hogy az az azokon való áthaladásra is utmutatásul szolgál, de tájékoztat a vasuthálózatról és a pályaudvarok fekvéséről is.
A kilométer mutatót akként szerkesztettem, hogy abból Budapesttől minden egyes községig lelehet olvasni a kilométer távolságot; helységek egymásközti távolsága pedig könnyen megállapítható.
Egyébként a kilométer mutató és térkép együttes kezelését »Tudnivalók« alatt részletesen is ismertetem.
A könyvemben foglalt mintegy 3000 község távolsági adatainak megállapítása és a térkép szerkesztése teljesen hiteles adatok lapján történt.
Ezek felhasználásával igyekeztem egy olyan művet adni, mely a közuti forgalmunk lebonyolításánál teljes tájékozást nyújt és igy a közszükségletnek tökéletes kiegészítője lesz.
Vissza