1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közösségi nevelés - korszerűség

Tanulmánygyűjtemény


A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hagyomány és értékes pedagógiai fórum egyidejűleg a borsodi pedagógusok rendszeres tanácskozása. Hagyomány és hagyományteremtő az a mód, ahogy saját tapasztalataik elemzését, a kérdések egyre... Tovább

Előszó

Hagyomány és értékes pedagógiai fórum egyidejűleg a borsodi pedagógusok rendszeres tanácskozása. Hagyomány és hagyományteremtő az a mód, ahogy saját tapasztalataik elemzését, a kérdések egyre mélyebb értelmezését végzik. Légkört áraszt minden ilyen rendezvény s elgondolkodtató mindaz, ami egy-egy ilyen eszmélés és útkeresés után a valóság hétköznapi feladatait megszépíti, új távlatokkal gazdagítja a résztvevőket. Aligha vonhatja ki magát e légkör vonzásából helyi és országos irányító szakember, a művelődési apparátus felelős vezetője vagy egyszerű munkása, elméleti szakértő s gyakorló pedagógus. Ez természetes is, hiszen kis túlzással azt mondhatnánk, hogy a növekvő pedagógiai követelmények jó felismerői, a megyei tapasztalatok szakavatott szervezői és elemzői olyan "helyi akadémiát" teremtettek sokéves fáradozással, amely országos viszonylatban is a legjobb "jelző állomások" közé emelkedett. Pedagógiai forrongás, szenvedélyes útkeresés, elméleti bátorság és önálló kísérletező kedv jellemzi több éve ezt a sajátos centrumot, melynek a hazai pedagógiai sajtóban talán még több helyet lehetne s kellene biztosítani.
Jelen tanulmánykötet magyarázatát is csak fentiek alapján adhatjuk meg akárcsak megközelítő pontossággal. A II. Borsodi Pedagógiai Napok a közösségi nevelés szinte teljes folyamatával foglalkozott dicséretes módon. A megyei pedagógiai vezetés számos feladat közül az alsótagozatos oktatás kérdéseit vizsgálta hosszabb szakaszon át. Az igazgatók s felelős munkatársak pedig egyidejűleg elméleti studiumokat folytattak az oktatás korszerűsítésének főbb részleteit tanulmányozva. Vissza

Tartalom

Előszó : Dr. Petrikás Árpád
I.
A 2. Borsodi Pedagógiai Napok tanulmányai
Dr. Kelemen László: A közösségi emberré nevelés pszichológiai vonatkozásai
Szentszirmai Lászlóné: Tevékenység,aktivitás szerepe a személyiség formálásban
Gaál Gyula: Közösségi nevelés az óvodában, az alsótagozatban és a középiskolában
Bakonyiné Vince Ágnes: A közösségi nevelés lehetőségei az óvodai szekció tapasztalatai alapján
Gonda Sándorné: Közösségi nevelés lehetőségei ez alsótagozatban
Bólyai Imréné: A középiskolai szekció tapasztalatai a közösségi nevelés helyzetéről
II.
Tanulmányok a tanulói aktivitásról
Merényi József: A tanulói aktivitás érvényesülése az alsótagozatban
Debreczeni Zoltán: A tanulók aktivitása a rajzoktatásban
Nagy Dezső: Az aktivizálás lehetőségei és módszerei a gyakorlati foglalkozás keretében
Sipos György: Testnevelés a tanulói aktivitás szolgálatában
Tóth Károly: Aktivizálás az ének-zeneórákon
III.
Díjnyertes pályamunkák
Légrády József: Az iskolatelevízió didaktikai és nevelési problémái
Kovács Ernő: Törekvések a korszerű pedagógiai eljárások alkalmazására
Géressi István: Gondolatok az oktatás korszerűségéről
Kistelegdi Ernő: A nehezen nevelhető gyermek személyiségének megismerése és az egyéni ráhatás szerepe
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem