A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közösségi iskolák Magyarországon

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Soros Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 72 oldal
Sorozatcím: Soros oktatási füzetek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9049-22-0
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A közösség erőforrásainak mozgósítása ma már nélkülözhetetlen a lakosság problémáinak megoldásában. A nyugati kultúra tapasztalatai nélkül Közép-Kelet-Európában biztosan nem tudjuk még csak... Tovább

Előszó

A közösség erőforrásainak mozgósítása ma már nélkülözhetetlen a lakosság problémáinak megoldásában. A nyugati kultúra tapasztalatai nélkül Közép-Kelet-Európában biztosan nem tudjuk még csak csökkenteni sem a problémák szaporodásának ütemét. E tapasztalatok feldolgozása sürgős adósságunkká vált. Erre példa a közösségi iskolák létrejötte is.
A közösségi iskola gondolatkörével 1990-ben Liz Loránt, a Soros Alapítvány Open Society regionális program-igazgatója ismertetett meg bennünket. Majd másfél éves előkészítő munka után Kanadából meghívta a magyar származású Lőrinczi Csabát - aki közösségiiskola-igazgatóként dolgozott Kanadában, és történetesen magyarul is jól beszélt -, hozzon létre Magyarországon is működő közösségiiskola-hálózatot. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Válaszol Lőrinczi Csaba 9
A közösségi oktatás és a közösségi iskola fogalma 12
Közösségi oktatás 12
A közösségi iskolák 12
A közösségi iskola fő jellemzői 13
A közösségi iskola szervezőjének fő vonásai 14
Milyen legyen a szervező? 14
A közösségi iskola létrehozásának és működtetésének alapvető lépései 15
A tervezés lépései 15
Alapító lépések 16
A közösségi iskola programjainak szervezése, a menedzser feladatai 16
A menedzserek munkaköri leírása 17
A menedzser feladatköre 17
A menedzser döntési köre 18
A tanácsadói csoport célja és feladatai 19
A közösségi iskola tanácsadói csoportja 19
A tanácsadói csoport fő céljai és feladatai 19
A közösségi iskolák specialitásai 20
Hol és miért alakultak közösségi iskolák? 20
A magyar közösségi iskolák helye a közoktatás rendszerében 22
A közösségi iskolák bemutatása 22
Bárczi Géza Közösségi Iskola Alapítvány 22
Petőfi Sándor Általános Iskola és Speciális Szakiskola 25
Batthyány Ilona Általános és Közösségi Iskola 26
Gárdonyi Géza Közösségi Iskola 29
Vakok Általános Iskolája és Diákotthona 32
Belvárosi Tanoda Alapítványi Gimnázium 36
Tinódi Lantos Sebestyén Általános Iskola 41
Illyés Gyula Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola 44
Batthyány Lajos Ének-Zene Tagozatos Általános Iskola 46
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola 50
Széchenyi István Általános és Közösségi Iskola 52
A Magyar Közösségi Iskolák Szövetségének (MAKSZ) célja, feladata és tagsága 57
Alapszabály (részletek) 57
A Murphy Közösségi Iskola törvényei 59
A Magyar Közösségi Iskolák és Működtető Alapítványok listája 60
Közösségi iskolák Magyarországon 63
A Magyarországon működő közösségi iskolák tapasztalatai - interjúk alapján 65

Molnár Nóra

Molnár Nóra műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Molnár Nóra könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem