1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közösségfejlesztés az felső tagozatban

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 227 oldal
Sorozatcím: A pedagógia időszerű kérdései
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-9599-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52860/25. Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kötet bevezetőjében a kiadás fontosságát, a felső tagozatos közösségek vizsgálatának jelentőségét volna szükséges hangoztatni. Most mégsem ezt tesszük, hanem két, a kötet tárgyával összefüggő... Tovább

Előszó

A kötet bevezetőjében a kiadás fontosságát, a felső tagozatos közösségek vizsgálatának jelentőségét volna szükséges hangoztatni. Most mégsem ezt tesszük, hanem két, a kötet tárgyával összefüggő problémakörre irányítjuk a tisztelt olvasók figyelmét.
Miért sükséges a nyolcvanas évek özepén a közösségfejlesztés differenciált (tagozati, évfolyamok szerinti, iskolatípusokhoz kötődő) elemzését sürgetni? Ennek a problémának a megoldása a közösségek társadalmi és pedagógiai szerepét értékelő heves, olykor szélsőséges viták miatt ma különösen aktuális. Nem a dogmatikus pedagógiai gondolkodás valamilyen relikviája a közösség iskolai funkciójáról egyáltalán szólani is? Nem valamiféle idejét múlt álláspont makacs ismételgetése, ha a közösség nevelési szerepét a megváltozott körülmények ellenére alapvetőnek tartja egy kötet szerzői kollektívája?
Természetesen ilyen és ehhez hasonló más dilemmák megfogalmazása ösztönző islehetne. A szélsőséges un. "koncepciók" azonban inkább azért tartják a közösség szerepét túlhaladásra érettnek éppen napjainkban, mert az iskolai és társadalmi élet közösségi megnyilvánulásai ellen ma még nyíltabban aligha léphetnek fel. A kötet szerzői úgy vélik, hogy a szocialista építés során jelentős közösségi megnyilvánulsai ellen ma még nyíltabban aligha léphetnek fel. A kötet szerzői úgy vélik, hog ya szocialista építés során jelentős közösségi tapasztalatok halmozódtak fel iskoláinkban. Ezek elemzése azt bizonyíthatja, hogy nem leépíteni, nem megkérdőjelezni, hanem erősíteni, ösztönözni szükséges a közösségi formációk jelenlétét, és növelni kell hatékonyságukat. Vissza

Tartalom

Előljáróban5
A tanulóközösségek kialakulása és fejlesztése az általános iskola felső tagozatában
Brezsnyánszky László: Átmenet a felső tagozatba, a beilleszkedési folyamat néhány jellemzője9
A tevékenységrendszer körvonalai a felső tagozatban
Pető Hajnalka: Közösségi tevékenységek szerepe a negyedik, ötödik és hatodik osztályos tanulók nevelésében27
Brezsnyánszky László: A hetedik, nyolcadik, osztályos tanulók tevékenységrendjének jellemzői48
Közösségek és tevékenységformák
Farkas Katalin: A tanulás ösztönzésének közösségi vonásai két iskola gyakorlatában81
REisz Béla: Értékszempnotok a tanulók tantárgyválasztásaiban106
Nanszákné Cserfalvi Ilona: A 10-14 éves tanulók munkaorientációjának jellemzőiről126
Hadházy Jenő: Közösségi megbízatások rendszerének alakulása a felső tagozatos korban145
Sass Attila: Iskolán kívüli tényezők hatása a nyolcadikos tanulók társadalmi, politikai szemléletének alakulására165
Irányítás és önirányítás
Gaál Gyula: Az általános képző iskola funkciózavarairól183
Petrikás Árpád: Felső tagozatos közösségek sajátosságai és irányításuk feltételei194
Hivatkozott irodalom és ajánló bibliográfia213
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem