1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közösség, személyiség, alternativitás, döntés az iskolai nevelésben

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 250 oldal
Sorozatcím: Pedagógiai Közlemények
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-0419-4
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Angol, német és orosz nyelvű összefoglalót tartalmaz. Tankönyvi szám: 53032/4.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kötet két, tematikailag egymáshoz közel álló tanulmányt tartalmaz. A debreceni szerzők a közösség és személyiség viszonyának aktuális kérdéseit és e viszony alakításának pedagógiai feladatait igyekeznek az elméleti elemzés és a tanulók körében végzett vizsgálatok eszközeivel tisztázni.
Az első tanulmány a hazai és nemzetközi kutatások fényében szorgalmazza a közösség-személyiség pedagógiai viszonyainak s a közösségi hatás nevelési logikájának széles körű elterjesztését.
A második tanulmány azt vizsgálja, hogy milyen feltételeket biztosítanak az iskolai tevékenységek és közösségek az önálló és felelősségteljes döntésen alapuló cselekvéshez.

Tartalom

Közösség és személyiség az iskolai nevelés folyamatában
Közösség és személyiség az iskolai nevelőmunkában11
Jegyzetek19
A személyiség mindenoldalú fejlesztésének világnézeti dimenziói21
Jegyzetek40
A közösség és személyiség kölcsönhatása a pedagógiai folyamat szempontjából42
A pedagógiai folyamat egységes értelmezésének alternatív megoldása44
A pedagógiai folyamat irányítása és önirányítása az iskolában53
Jegyzetek66
A rendszerelv érvényesítése és a közösség nevelési funkcióinak fejlesztése67
Kiindulópontok67
Elméleti alapvetések70
Alkalmazási nehézségek, feladatok73
A nevelőmunka rendszerré fejlesztése78
A rendszerfejlesztés stratégiájának megalapozásához82
Jegyzetek89
Az iskolai nevelés rendszerének fejlesztési távlatai92
Egységes pedagógiai program megteremtése és érvényesítése a nevelés rendszerében94
A nevelési követelmények kimunkálásának szerepe és feladatai99
A tevékenységek rendszerré fejlesztése és a közösségi viszonyok megalapozása106
A pedagógusközösség alkotó tevékenysége a közösség és személyiség kölcsönhatásának fejlesztése szempontjából113
Jegyzetek116
Tevékenységvállalás és döntéskészség a tanulók közösségi magatartásának formálásában
Az önálló és felelősségteljes döntés társadalmi, pedagógiai jelentősége119
Alternativitás, döntés, tevékenység121
Alternativitás és döntés a nevelés folyamatában128
Közösségi tevékenység, döntés, beleszólás133
A téma tanulmányozásának céljai, feltételei és kutatásmódszertani meggondolásai139
Az empirikus adatgyűjtés jellemzői141
A tanulmány főbb célkitűzései144
A tanulmány szerkezete, részletes céljai és előfeltevései145
Általános és középiskolások tevékenységrendszerének vizsgálati tapasztalatai149
A döntési helyzet megítélésének vizsgálata tanulók és tanáraik körében160
A részvételi döntés tanulói megítélésének általános vonásai160
Döntésvizsgálatok pedagógusok körében177
A részvételi döntés feltételei a 7-8. osztályos tanulók csoportjaiban194
Tevékenységorientáció és részvételi döntés194
A tanulók viszonya az osztályhoz és a részvételi döntés203
Tanulói típusok a részvételi döntésben211
A tapasztalatok rövid összegzése222
Jegyzetek226
Mellékletek228
Felhasznált irodalom235
Rezümék (angol, német, orosz)238
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Közösség, személyiség, alternativitás, döntés az iskolai nevelésben Közösség, személyiség, alternativitás, döntés az iskolai nevelésben Közösség, személyiség, alternativitás, döntés az iskolai nevelésben

A borító elszíneződött, töredezett, rajta ragasztott címke látható.

Állapot:
1.740 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba