Közösség és személyiség az iskolai nevelés folyamatában | |
Közösség és személyiség az iskolai nevelőmunkában | 11 |
Jegyzetek | 19 |
A személyiség mindenoldalú fejlesztésének világnézeti dimenziói | 21 |
Jegyzetek | 40 |
A közösség és személyiség kölcsönhatása a pedagógiai folyamat szempontjából | 42 |
A pedagógiai folyamat egységes értelmezésének alternatív megoldása | 44 |
A pedagógiai folyamat irányítása és önirányítása az iskolában | 53 |
Jegyzetek | 66 |
A rendszerelv érvényesítése és a közösség nevelési funkcióinak fejlesztése | 67 |
Kiindulópontok | 67 |
Elméleti alapvetések | 70 |
Alkalmazási nehézségek, feladatok | 73 |
A nevelőmunka rendszerré fejlesztése | 78 |
A rendszerfejlesztés stratégiájának megalapozásához | 82 |
Jegyzetek | 89 |
Az iskolai nevelés rendszerének fejlesztési távlatai | 92 |
Egységes pedagógiai program megteremtése és érvényesítése a nevelés rendszerében | 94 |
A nevelési követelmények kimunkálásának szerepe és feladatai | 99 |
A tevékenységek rendszerré fejlesztése és a közösségi viszonyok megalapozása | 106 |
A pedagógusközösség alkotó tevékenysége a közösség és személyiség kölcsönhatásának fejlesztése szempontjából | 113 |
Jegyzetek | 116 |
Tevékenységvállalás és döntéskészség a tanulók közösségi magatartásának formálásában | |
Az önálló és felelősségteljes döntés társadalmi, pedagógiai jelentősége | 119 |
Alternativitás, döntés, tevékenység | 121 |
Alternativitás és döntés a nevelés folyamatában | 128 |
Közösségi tevékenység, döntés, beleszólás | 133 |
A téma tanulmányozásának céljai, feltételei és kutatásmódszertani meggondolásai | 139 |
Az empirikus adatgyűjtés jellemzői | 141 |
A tanulmány főbb célkitűzései | 144 |
A tanulmány szerkezete, részletes céljai és előfeltevései | 145 |
Általános és középiskolások tevékenységrendszerének vizsgálati tapasztalatai | 149 |
A döntési helyzet megítélésének vizsgálata tanulók és tanáraik körében | 160 |
A részvételi döntés tanulói megítélésének általános vonásai | 160 |
Döntésvizsgálatok pedagógusok körében | 177 |
A részvételi döntés feltételei a 7-8. osztályos tanulók csoportjaiban | 194 |
Tevékenységorientáció és részvételi döntés | 194 |
A tanulók viszonya az osztályhoz és a részvételi döntés | 203 |
Tanulói típusok a részvételi döntésben | 211 |
A tapasztalatok rövid összegzése | 222 |
Jegyzetek | 226 |
Mellékletek | 228 |
Felhasznált irodalom | 235 |
Rezümék (angol, német, orosz) | 238 |