Rövid bevezető | |
Az olvasóhoz | |
Rövid áttekintés | |
A Közös Európai Referenciakeret politika és oktatási háttere | 1 |
Mi a Közös Európai Referenciakeret? | 1 |
Az Európa Tanács nyelvpolitikájának céljai és feladatai | 2 |
Mi a többnyelvűség? | 5 |
Miért van szükség a Közös Európai Referenciakeretre? | 7 |
Hogyan használjuk a Közös Európai Referenciakeretet? | 8 |
Milyen kritériumoknak kell a Közös Európai Referenciakeretnek megfelelnie? | 9 |
Az alkalmazott megközelítés | 11 |
Cselekvésközpontú megközelítés | 11 |
A nyelvtudás közös referenciaszintjei | 21 |
A nyelvtanulás és a nyelvtanítás | 23 |
Nyelvi értékelés | 25 |
Közös referenciaszintek | 27 |
A Közös Európai Referenciakeret szintleírásainak kritériumai | 27 |
A Közös Referenciaszintek | 29 |
A Közös Referenciaszintek ismertetése | 31 |
Szemléltető szintleírások | 31 |
Rugalmasan elágazó rendszer | 39 |
Tartalmi koherencia a közös referenciaszintekben | 42 |
Hogyan értelmezzük a szemléltető szintleíró skálákat | 47 |
Hogyan használjuk a nyelvismeret szintleíró skáláit? | 48 |
Nyelvismereti szintek és érdemjegyek | 52 |
Nyelvhasználat és a nyelvhasználó/nyelvtanuló | 55 |
A nyelvhasználat kontextusa | 57 |
Kommunikációs témák | 65 |
Kommunikatív feladatok és célok | 67 |
Kommunikatív nyelvi tevékenységek és stratégiák | 72 |
Kommunikatív nyelvi folyamatok | 107 |
Szöveg | 111 |
A nyelvhasználó/nyelvtanuló kompetenciái | 121 |
Általános kompetenciák | 121 |
Kommunikatív nyelvi kompetenciák | 130 |
Nyelvtanulás és nyelvtanítás | 159 |
Mit kell a tanulóknak megtanulniuk vagy elsajátítaniuk? | 159 |
A nyelvtanulás folyamatai | 168 |
Mit tehetnek a Referenciakeret különböző használói a nyelvtanulás elősegítése érdekében? | 170 |
Néhány választási lehetőség a modern nyelvtanulás és nyelvtanítás módszertanában | 172 |
Hiba és tévesztés | 188 |
Feladatok és szerepük a nyelvtanításban | 191 |
A feladat meghatározása | 191 |
Feladatteljesítés: kompetenciák, a feladat feltételei és korlátai, stratégiák | 192 |
A feladat nehézségi szintje | 194 |
A nyelvi választékkínálat bővítése és a tanterv | 205 |
Meghatározás és kiindulás | 205 |
A tantervkészítés lehetőségei | 206 |
Tantervi forgatókönyvek | 207 |
Értékelés és iskola, iskolán kívüli és iskola utáni tanulás | 213 |
Mérés és értékelés | 217 |
Bevezetés | 217 |
A Referenciakeret mint mérési és értékelési háttér | 219 |
Mérési és értékelési típusok | 225 |
Megvalósítható értékelés és metarendszer | 239 |
Általános bibliográfia | 243 |
Függelékek | |
A készségszintek leírására szolgáló szintleírások kialakítása | 253 |
A szemléltető szintleíró skálák | 267 |
A DIALANG skálák | 279 |
Az ALTE "Tud" állításai | 301 |