1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közönségkapcsolatok

A könyvtári alkalmazás módszerei

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A "közönségkapcsolat" igen bonyolult és sokréti fogalom; tartalmának megismeréséhez nem elegendő néhány cikk vagy tanulmány. Ez a könyv is csak kísérlet a közönségkapcsolatok hazai és külföldi... Tovább

Előszó

A "közönségkapcsolat" igen bonyolult és sokréti fogalom; tartalmának megismeréséhez nem elegendő néhány cikk vagy tanulmány. Ez a könyv is csak kísérlet a közönségkapcsolatok hazai és külföldi elméleteinek rendszerezésére. Azzal a céllal íródott, hogy a kapcsolatszervezés új és modern módszereit a közművelődési, könyvtári intézmények hatékonyan alkalmazzák. Közel tíz év tapasztalata, a napi feladatok, s a párhuzamosan végzett kutatómunka, a vitákból leszűrt tanulságok és a társtudományok alapos tanulmányozása érlelte a kötet írásait. Gazdag gyakorlati tartalmuk könnyen adaptálhatók a közművelődési intézményekben.
A könyv elkészítése során elkerülhetetlen volt egyes alapvető törvényszerűségek újrafogalmazása. Ez a visszatérő, de minőségileg új ismeretanyag a fejlődés folyamatosságát jelzi. A közönségkapcsolatok elmélete és tevékenysége is állandóan megújul, mert figyelembe veszi a társtudományok - különösen a szervezéstudomány, a pszichológia, a szociológia - és a köznapi tapasztalatok legújabb eredményeit. Így válhat alapvetően humánus, emberközpontú tartalmával az elszemélytelenedés és az elidegenedés ellenszerévé.
A közönségkapcsolatok fogalma egy egész tevékenységrendszert fejez ki. A témakört teljes komplexitásában vizsgálva a könyv igyekszik tisztázni, hogy milyen új vonásokat is tartalmaz ez a tevékenységrendszer. És ami ennél is fontosabb: meggyőz arról, hogy miért időszerű foglalkozni az intézmények és társadalmi környezetük közötti kapcsolatok kérdéseivel. De nemcsak elméleti fejtegetésében vizsgálja, hogy például mit kellene tenni a könyvtárak társadalmi ismertetése érdekében, hanem az elméleti ismeretek gyakorlati adaptálására is számtalan példát idéz.
A "közönségkapcsolatok" kifejezés hazánkban még nem vált általánosság, ezért időnként kapcsolatszervezés vagy - az eredeti angol kifejezéssel - public relations (p. r.) néven említjük.
Szeretnénk, ha ez a könyv is olyan munkaeszközzé válna, mint a Könyvtár- és irodalomnépszerűsítés c. sorozat első három kötete. Reméljük. hogy segíti a kapcsolatszervezési szakemberek felkészülését és a szükségszerű tennivalók felismerését.
A kiadó Vissza

Tartalom

Bevezető9
I. rész10
Könyvtárak és tájékoztatási intézmények közönségkapcsolatai10
A közönségkapcsolat fogalma10
A tudománypolitikai irányelv, a közművelődési párthatározat és a közönségkapcsolatok néhány közös szemléleti elve12
Közönségkapcsolatok a könyvtárügyben14
A public relations-től a közönségkapcsolatokig24
A public relations keletkezésének okai24
Az első elméleti munkák25
A public relations Európában26
Public relations vagy human relations?26
A könyvtári közönségkapcsolatok hazai történetének kezdetei28
Módszerek46
Lélektani feltételek46
Szociológiai szemlélet, a társadalmi környezet vizsgálata56
Belső tájékoztatás az intézményben82
Az intézmény külső kapcsolatai84
A tömegkommunikáció, mint segítőtárs94
II. rész107
A közönségkapcsolatok elmélete, módszerei és eszközei107
Válogatás az első országos könyvtári public relations-tanfolyam és a továbbképzési konferenciák előadásaiból107
Marinovich Endre: A könyvtárak és a közönségkapcsolatok108
Papp István: Lelkiismeret-vizsgálat kapcsolatszervezés ürügyén121
Kamarás István: Kapcsolat a mélyen tisztelt publikummal130
Buda Béla: A közvetlen emberi kommunikáció szabályszerűségei, a metakommunikáció137
Nagy Attila: Közvetlen kommunikáció a könyvtáros és az olvasó között143
Tomka Miklós: A könyv és a televízió használatáról157
Méhes Gábor: A csoportalakítás és vezetés feltételei, módszerei164
Dénes Pál: Közönségkapcsolat és olvasótábor169
Udvardi Lakos Endre: Kapcsolatszervezés művelődési otthonokkal, klubokkal174
Mérő Éva: Reklám- és p. r.-szervezetek külföldön és Magyarországon181
III. rész186
A közönségkapcsolatok gyakorlata186
Válogatás az első országos könyvtári public relations-tanfolyam hallgatóinak vizsgadolgozataiból186
Bardócz Antal: A public relations gyakorlati alkalmazása a KPVDSZ Radnóti Miklós Központi Könyvtárában187
Fekete Györgyné: A Fejér megyei SZMT Központi Könyvtár kapcsolatszervezési (p. r.) tevékenysége a szocialista brigádok művelődési vállalásának segítéséhez192
Finta Zoltánné: Élmény helyett csalódás199
Homor Ferenc: Kiadványterjesztési akcióprogram az Országos Széchényi Könyvtárban201
Király Lászlóné: Közönségkapcsolat a szocialista brigádokkal Bács-Kiskun megye közművelődési könyvtáraiban204
Király Zoltánné: Az 1977-es zalai olvasótábor szervezése, s az ebből adódó public relations-feladatok206
Lendvai Anna: Public relations-munka a Nagykanizsai Városi-Járási Könyvtár szakmunkástanulói körében az 1976/1977. tanévben209
Moór Márta: A Könyvtártudományi és Módszertani Központ belső információs rendszerének kialakítása213
Ribicska Raymond: A Textilipari Szakszervezet Központi Könyvtárának kapcsolatszervező (public relations) tevékenysége217
Strack Jánosné: Az ifjúsági szolgálat kiépítése a Fővárosi Művelődési Ház könyvtárában224
Tordai Zsuzsa: Public relations-tevékenység a XX. kerületi Művelődési Központ folyóirat-olvasójának megnyitásával kapcsolatban227
Tóth Dezső: A körlevél, mint a könyvtári public relations egyik módszere a gyakorlatban231
Varga Józsefné: A Móricz Zsigmond Megyei Könyvtár kapcsolatai társintézményeivel236
Irodalomjegyzék240
Név- és tárgymutató247
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem