1.067.308

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közoktatáspolitika és iskolaszervezettan

Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnöki Kar

Szerző
Budapest
Kiadó: Műegyetemi Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 134 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 40953.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jelenleg Magyarországon a középfokú oktatásban részesülő tanulók 80%-a szakoktatási intézménybe jár, szakmunkástanuló intézetekben, vagy szakközépiskolákban készülnek fel jövendőbeli hivatásukra:... Tovább

Előszó

Jelenleg Magyarországon a középfokú oktatásban részesülő tanulók 80%-a szakoktatási intézménybe jár, szakmunkástanuló intézetekben, vagy szakközépiskolákban készülnek fel jövendőbeli hivatásukra: szakmunkásoknak, vagy a termelés, szolgáltatás, kereskedelem különböző ágazataiban középfokú szakembereknek. Felkészítésükben nagy szerep hárul a gyakorlati munkát oktató, a gyakorlati készséget kialakító szakoktatóra. A szakoktatási intézményekbe járó diákokra - mint azt különböző vizsgálatok igazolják - legnagyobb hatással szakmájukon keresztül lehet hatni, ezért a szakoktatók szerepe közoktatáspolitikai céljaink megvalósításában megnőtt és el nem túlozhatóan fontossá vált. Az ifjúság személyiségének formálása középfokú oktatási intézményeink legfontosabb feladata, s e tevékenységet nem csupán a közismereti tárgyak oktatásán keresztül, hanem a szakmai-elméleti és a szakmai-gyakorlati oktatásban is érvényesítjük. A szakoktató tehát a közoktatás-politika megvalósítója. A gyerek először rajta keresztül találkozik azzal a hivatással, azzal a tevékenységgel, melyet egész élete folyamán végezni kíván. A szakoktatási intézményekbe járó gyerekek jelentős része nem abban az iskolatípusban kezdi meg tanulmányait, ahova először jelentkezett, hanem közülük nagyon sokan átirányítottak, vagy legalábbis egy kényszer diktálta szükségnek engedve -jutottak be az adott szakoktatási intézetbe. Szó sincs tehát arról, hogy a szakoktatási intézményekbe járó fiatalok eltökélt szándéka, hogy annak a szakmának gyakorlói legyenek, amely intézménybe járnak. A szakoktatási intézményekben nem csupán a szakmai ismeretekre kell megtanítani a fiatalokat, hanem meg kell ismertetni és szerettetni velük azt a szakmát, amelyet az iskolában tanulnak. E folyamatot leginkább a gyakorlati munkában lehet elvégezni, ennek során érezheti meg a tanult szakma alkotó jellegét, s köthet vele egy életre szóló elkötelezettséget. A szakoktatók tehát a szakoktatási intézmények egész tevékenységének, személyiségformáló gyakorlatának kiemelkedő jelentőségű dolgozói. Ezért tartjuk fontosnak, hogy a középfokú oktatási intézmények szakoktatói felelősségtudata, hivatásbeli elkötelezettsége nőjön. Vissza

Tartalom

Bevezetés
A szakoktatók az iskolák nevelőtestületeiben
I. A közoktatáspolitika fogalma és megalkotásának folyamata
1. A közoktatáspolitika a politika szerves része
2. A közoktatáspolitika megalkotásának folyamata
Összefoglalás
II. A közoktatáspolitika jellemzői és tartalma
1. A közoktatáspolitika egysége
2. A közoktatáspolitika megvalósításának differenciáltsága
3. A közoktatáspolitika nyitottsága
4. A közoktatáspolitika demokratizmusa
A közoktatáspolitika tartalma
1. A célok meghatározása
2. Pedagógiai szakirányítás
3. A közoktatási rendszer megalkotása
4. A követelmények és a feltételek egysége a közoktatáspolitikában
5. Koordináció, szervező munka
6. Államigazgatási, jogi feladatok
Összefoglalás
III. Az iskola társadalmi funkciói
1. A társadalmi erkölcs közvetítése
2. Az iskola az ismeretek átszármaztatásának eszköze
3. Az iskola újonnan kialakult társadalmi feladatai
Összefoglalás
IV. A magyar iskolarendszer
Középfokú oktatási intézmények
Összefoglalás
V. Az iskolák irányítása és vezetése
1. A fogalmak vezetéselméleti tisztázása
2. Az oktatási intézmények irányításának szerkezete
3. Az általános tanulmányi felügyelet és a szakfelügyelet együttműködése
4. Az iskola igazgatója - az intézményvezetők munkája
5. Az igazgató és helyettese(i) közötti munkamegosztás
6. Ki lehet iskolaigazgató?
7. A kinevezési eljárás
8. A vezetési (tevékenységi) formák
VI. Az iskola közösségei
1. Az iskolai közösség sajátosságai
2. A mozgalmi jellegű közösségek
3. A pedagógusközösség szakmai jellegű szervezetei
VII. Az ifjúsági közösségek pedagógiai irányítása
VIII. Az iskola ügyvitele
Összefoglalás
Felhasznált irodalom

Dr. Mezei Gyula

Dr. Mezei Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Mezei Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Közoktatáspolitika és iskolaszervezettan

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
1.640 Ft
1.310 ,-Ft 20
7 pont kapható
Kosárba