Előszó
A rendszerváltást követően az állami élet demokratizmusa megkívánta az iskolák önállóságának érvényesítését.
A törekvés nem lehet más, mint az, hogy megteremtődjék egy olyan innovatív pedagógiai...
Tovább
Előszó
A rendszerváltást követően az állami élet demokratizmusa megkívánta az iskolák önállóságának érvényesítését.
A törekvés nem lehet más, mint az, hogy megteremtődjék egy olyan innovatív pedagógiai bázis, amely elképzelésekben és a gyakorlatban is megteremti a hatékony vezetés működésének feltételeit. A magyar közoktatáspolitika alapelveit kidolgozók igyekeztek országos érvényű jogszabályok és pedagógiai alapdokumentumok segítségével hozzájárulni az egységes értelmezéshez.
A közoktatási rendszer alapintézménye az iskola. Ebből az következik, hogy az iskolarendszer a közoktatási rendszer meghatározó része. A magyar társadalom átalakulásának folyamatában fokozódó szerepe volt és van a különböző szinteken működő közoktatási vezetők, testületek eredményes munkájának.
Ebben az újszerű megközelítésben lényeges, hogy a pedagógus közvetlenül, vagy közvetve vegyen részt a társadalom az iskolarendszert meghatározó tényezők szervezésében, irányításában.
Tudnunk kell, hogy a közoktatásrendszert azonban eltérő körülmények és feltételek között működő iskolák valósítják meg. Ahány iskola, annyi pedagógus közösség ún. pedagógiai műhely. Ebben az értelemben megkívánható az intézmény vezetőjétől, hogy az elveket életre keltve alkotó módon tervezze, tegye hatékonyabbá ezt az iskolarendszert.
A tervező, szervező, irányító vezetők, alkotó pedagógusok orosházi csoportja, közoktatási vezető szakosító képzés keretében - egy-egy dolgozatban - az iskolarendszert érintő néhány fontos kérdésben igyekezett állást foglalni, továbbgondolkodni.
A szerkesztő
Vissza