1.062.058

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közoktatási vezetői pályázatok kalauza

Szerző
Lektor

Kiadó: Okker Oktatási Iroda
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 145 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-731-510-1
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Dr. Szüdi János
VEZETŐI MEGBÍZÁS A KÖZOKTATÁSI
INTÉZMÉNYEKBEN 7
A VEZETŐI MEGBÍZÁSOKRÓL ÁLTALÁBAN 7
A MAGASABB VEZETŐI MEGBÍZÁS 8
A magasabb vezetői megbízás feltételei 8
A magasabb vezetői megbízás eljárási rendje 14
A VEZETŐI MEGBÍZÁS SZABÁLYAI 23
Bojtor Jánosné:
A VEZETŐI PÁLYÁZATOKAT MEGHATÁROZÓ
JOGSZABÁLYOK 27
MIT KELL TUDNI A PÁLYÁZTATÓNAK 29
A pedagógiai szakszolgálat intézményei 30
Mit kell tartalmaznia a pályázati felhívásnak? 30
Hogyan járjon el a külső pályázó? 31
Hol hirdessük meg a vezetői álláshelyet? 33
Mi a feltétele az intézményvezetői megbízásoknak? 34
"A nevelési-oktatási intézményben az intézményvezetői megbízás
feltételei 35
Milyen időtartamra szól a vezetői megbízás? 38
Mikor lehet pályázat nélkül meghosszabbítani a vezetői megbízást? 38
Mi a teendő sikertelen pályázati eljárás esetén? 39
Ki kaphat címzetes vezetői megbízást? 40
Mit kell tartalmaznia a pályázatnak? 41
Kik véleményezhetik a pályázatokat? 42
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉG JOGOSÍTVÁNYAI, FELADATAI 43
Ki vezesse az előkészítő bizottság megválasztására összehívott
értekezletet? 44
Az előkészítő bizottság feladatai 45
A VEZETŐI MEGBÍZÁSSAL KAPCSOLATOS
ÖNKORMÁNYZATI FELADATOK 52
A NEM ÖNKORMÁNYZATI ISKOLAFENNTARTÓK
FELADATAI 55
FORGATÓKÖNYV A RENDKÍVÜLI NEVELŐTESTÜLETI
ÉRTEKEZLETRE 56
MELLÉKLET 60
138/1992. (X. 8.) Korm. r. 60
1994. évi LXXIX. törvény: A nevelési-oktatási intézményvezetői
megbízás feltételei 63
11/1994. (VI.8.) MKM rendelet: A nevelési-oktatási intézmény
vezetője 64
177/1993. (XII. 19.) Korm. rendelete 67
A művelődési és közoktatási miniszter 10/1994. (V. 13.) MKM
rendelete a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó
intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban
való közreműködés feltételeiről 68
A művelődési és közoktatási miniszter 14/1994. (VI. 24.) MKM
rendelete a képzési kötelezettségről és a pedagógiai
szakszolgálatokról 69
A Kormány 94/1994. (VI. 17.) Korm. rendelete a közalkalmazottak
jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a
közoktatási intézményekben tárgyú 138/1992. (X. 8.) Korm.
rendelet módosításáról 70
Villányi Györgyné:
A VEZETŐVÉ VÁLÁS ÚTJA 73
1. KI, HOGYAN LESZ VEZETŐ? 74
Utak (néha tévutak) a vezetéshez 74
2. VEZETŐI AMBÍCIÓ, VEZETŐI KÉPESSÉG KÉRDÉSE 75
3. PÁLYÁZATI SZÁNDÉK SZEREPKÖREI 78
a) A pályázati szándék alapján többféle szerepbe kerülhet a pályázó 79
b) A pályázati meghirdetés helyzetének alapos ismerete 80
c) A pályáztatók elvárási kritériumainak ismeretéről 81
d) A pályatársak szemrevételezése 81
e) A környezet véleményének feltérképezése 82
4. A PÁLYÁZATÍRÁS TÉZISEI 83
A pályázat felépítése 84
Javaslatok még a pályázat beadása előtt 89
5. MEGFONTOLANDÓ TANÁCSOK A PÁLYÁZATI
IDŐSZAKBAN 89
6. HOGYAN TOVÁBB? 91
AJÁNLOTT IRODALOMJEGYZÉK 92
Szalay Józsefné:
GONDOLATOK AZ IPARI SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK
IGAZGATÓI PÁLYÁZATÁHOZ 94
SZERKEZETI ÉS TARTALMI KÖVETELMÉNYEK 95
Hol, mikor jelent meg a pályázati felhívás? 95
Milyen dokumentumok alapján tudja bizonyítani megfelelését? 96
Mit tartalmazzon a szakmai életrajz 96
A MEGPÁLYÁZOTT ISKOLA HELYZETELEMZÉSE 96
Fejlesztési elképzelések 107
Szabó Endréné:
VEZETŐI PROGRAM MINTA DIÁKOTTHONBA,
KOLLÉGIUMBA PÁLYÁZÓK SZÁMÁRA 117
I. PÁLYÁZAT 118
Szakmai életrajz 119
II. A MEGPÁLYÁZOTT KOLLÉGIUM HELYZETELEMZÉSE 119
1. Mi a kollégium ellátandó alaptevékenysége? 119
2. Melyek a kollégium alaptevékenységéhez kapcsolódó kisegítő
és kiegészítő tevékenységek? 120
3. Milyen közösségek működnek a kollégiumban? 121
4. Hogyan jön létre a kollégiumi tagság, milyen a felvételi rendszer? 122
5. Milyen a kollégium pedagógiai tevékenysége? 123
6. A kollégium feltételrendszere 123
7. A kollégiumi hagyományok ápolása 124
III. FEJLESZTÉSI ELKÉPZELÉSEK 124
1. A differenciálódó iskolarendszerhez hogyan adaptálódik a
kollégium? 124
2. Milyen legyen a kollégium pedagógiai programja? 125
3. Hogyan korszerűsíthetők a működés feltételei? 126
4. Milyen legyen a személyi feltételrendszer? 126
5. Melyek a kollégiumvezetés fejlesztési lehetőségei? 127
Szép Károlyné:
A VEZETŐI PÁLYÁZATOK MARGÓJÁRA 128
ÖNISMERET MESTERFOKON 129
Megpályázom... 135
A vezetői programról 139
Az intézményfejlesztési program 141
Vezetői elképzelések 143
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem