1.067.680

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közoktatási szakértők kézikönyve

Szerző
Budapest
Kiadó: Okker Oktatási Iroda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 179 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-7315-15-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A közoktatási intézményrendszer a nagy változások korát éli napjainkban. Az elhatározott tartalmi, szerkezeti, szervezeti változások végigvitelére egy évtizedre biztosan szükség lesz. A... Tovább

Előszó

A közoktatási intézményrendszer a nagy változások korát éli napjainkban. Az elhatározott tartalmi, szerkezeti, szervezeti változások végigvitelére egy évtizedre biztosan szükség lesz. A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény már új társadalmi-gazdasági viszonyok között született meg. A szakmai közvélemény megismerte a „A közoktatás fejlesztésének stratégiája" c. vitaanyagot. A dokumentum elfogadása minőségi változást hoz a közoktatásba, mert minden törvényi változtatást, módosítást egy távlati fejlesztési koncepció mentén, ahhoz illeszkedően kezdeményezhet a művelődési kormányzat. Napjaink közoktatási, tartalmi, szerkezeti változásait nevezhetjük szakmai szocializációnak is, mert érinti a teljes intézményrendszert. A szükséges változtatások indoklásaként a teljesség igénye nélkül foglaljuk össze a főbb összefüggéseket:
• A NAT kihirdetése után erősödik a tantestületi, szakmai műhelymunka, megalkotják a helyi tanterveket.
• Három éven belül minden intézménynek be kell nyújtania fenntartójához elfogadásra a pedagógiai programot.
• Demográfiai, gazdasági, racionalizálási okok és kényszerek miatt az intézményeknek meg kell fogalmazniuk szerepüket a helyi közoktatási intézményrendszerben. Ez az igazolási képesség esetenként a fennmaradást, más esetekben a távlatvesztést jelentheti.
• A fenntartói önkormányzatoknak dönteniük kell a mikro és makrotársadalmi iskoláztatási igények, szükségletek kielégítéséről.
• A fenntartóknak meg kell határozniuk, hogy a közpénzekből a köz javára milyen intézményeket és mennyit működtetnek. A szűkös erőforrások miatt vizsgálnia kell, hogy a működtetett intézmények milyen hatékonyságúak, teljesítik-e az elvárásokat, s az iskolarendszerből kilépő fiatalok milyen munkaerőpiaci pozicióval rendelkeznek.
A kapcsolat és viszonyrendszer hármassá (tripartiddá) válik. Ez az új kapcsolatrendszer megköveteli a szerepek és feladatok újragondolását.
Budapest, 1996. január
A szerző Vissza

Tartalom

Előszó4
Összefoglalás6
Bevezetés11
Szakértő a közoktatási intézményben12
A szakértői tevékenység idősíkjai14
A szakértői tevékenység jellemzői15
Szubjektív15
Preventív16
Szummatív16
Orientatív16
Alternatív16
Kommunikatív és konzultatív17
Innovatív17
A szakértői tevékenység törvényi bázisa18
Ellenőrzési jogosultság33
A szakmai és törvényességi ellenőrzés34
Szakértő az ellenőrzési rendszerben35
A követelmények, elvárások rendszere38
A szakmai ellenőrzés neveléstörténeti áttekintése38
A szakértő saját követelményei50
Az önmenedzselés52
Kapcsolatteremtés53
Konfliktus- és problémakezelés53
A munka hatékonysága54
Naprakészség54
A megrendelő követelményrendszere58
Az időbeliség60
A szakmabeliség61
Az írásbeliség61
A diszkréció61
A távlatosság62
A szakmai szervezetek, egyesületek, szövetségek szolgáltatók követelményrendszere62
A nyilvánosság63
A szakmai közélet63
A követelmények, korlátok, választási lehetőségek64
A követelményháló64
A korlátok hálója65
Választási lehetőségek65
A pedagógiai programok intézményi sajátosságai68
Az óvodában69
Az iskolában74
A kollégiumban77
Kollégiumi nevelés funkciói78
A kollégiumi nevelés tevékenységszerkezete80
A pedagógiai program vizsgálatának szempontjai83
Feltételrendszer84
A térség közoktatás-politikai prioritásai85
A tartalmi szempontok, követelmények érvényesülése85
Képesítés, vizsgarend, átjárhatóság85
Szervezeti, szerkezeti struktúra86
A tanulók fejlesztése86
Fejlesztőhatás, távlatosság86
A szakértői tevékenység módszerei, mérési, vizsgálati technikák87
A szakértői vizsgálat munkafázisai88
A felkészülési szakasz88
Konzultációs szakasz90
Ütemezési szakasz90
Tényfeltáró szakasz91
Egyeztetési szakasz91
Rögzítési szakasz92
Méréstipológia és eszközei92
A tudásszint mérése95
A képességek mérése98
A neveltségi szint mérése100
A pedagógiai értékelés fázisai108
Kutatásmódszertani alapfogalmak110
Alapsokaság és mintavétel111
A mérés elmélete és a kvantitatív mérés a pedagógiában112
A felmérési adatok pedagógiai elemzése114
A leíró vizsgálat115
Magyarázó jellegű vizsgálat115
Nevelési, didaktikai módszerek szerepe a pedagógiai ellenőrzésben116
A nevelési módszerek osztályozása116
A jelentés elkészítése119
A szóbeli jelentés120
Az írásos jelentés121
Formai követelmények122
Az írásbeli szakértői jelentés szerkezete123
Összefoglalás123
Bevezetés124
A tartalomjegyzék126
A probléma hátterének ismertetése126
A probléma leírása, a tények ismertetése126
Az ellenőrzés (vizsgálat) céljainak megfogalmazása130
Az alkalmazott módszerek ismertetése130
A problémák elemzése131
Magyarázatok, következtetések132
Megoldási javaslatok, alternatívák132
Táblák, ábrák, függelékek és ezek jegyzéke134
Tények és vélemények137
Felhasznált irodalom138
Ábrák jegyzéke141
A használt fogalmak, szavak magyarázó jegyzéke142
Mellékletek147
A közoktatással kapcsolatos országos intézmények147
Megyei pedagógiai intézetek148
Szakmai szervezetek, társaságok, szövetségek, kamarák151
Irodalomjegyzék156

Dr. Benedek István

Dr. Benedek István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Benedek István könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Közoktatási szakértők kézikönyve Közoktatási szakértők kézikönyve

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
2.440 Ft
1.950 ,-Ft 20
10 pont kapható
Kosárba