1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közoktatás - pedagógusképzés - neveléstudomány

V. Országos Neveléstudományi Konferencia/2005. október 6-8. Budapest/Program, tartalmi összefoglalók

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 396 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egy tudomány fejlettségét többek között intézményei, a publikációk színvonala, tudományos konferenciáinak rangja is jellemzi. Az Országos Neveléstudományi Konferencia, amelynek megrendezésére immár... Tovább

Előszó

Egy tudomány fejlettségét többek között intézményei, a publikációk színvonala, tudományos konferenciáinak rangja is jellemzi. Az Országos Neveléstudományi Konferencia, amelynek megrendezésére immár 5. alkalommal vállalkozott az MTA Pedagógiai Bizottsága, reális tükörképe tudományunk helyzetének. Örömmel jelenthetjük, hogy minden eddiginél többen kívántak részt venni a konferencia munkájában. Közel ötszáz kutató több mint nyolcszáz előadástervet helyezett fel a konferencia regisztrációs felületére. Az értékelő bizottságnak ezek közül kellett kiválasztania azt a 180-at, amelyek elhangozhatnak a konferencia két és fél napja alatt. Örömmel állapíthatjuk meg, hogy a konferencia a magyar tudományos élet szerves részévé vált. Vezető kutatók megtisztelő kötelességüknek érzik, hogy szimpóziumot szervezzenek, lehetőséget teremtve munkatársaiknak, köztük pályakezdőknek és doktoranduszoknak arra, hogy új tudományos teljesítményeiket megismertethessék pályatársaikkal. Sajnáljuk, hogy a bemutatásra szánt előadások egy jelentős részét az Akadémia épületének és az időkeretnek a korlátai következtében nem hallgathatjuk meg.
Konferenciánk hagyományai közé tartozik, hogy a hazai résztvevőkön kívül, a nemzetközi pedagógiai kutatók legkiválóbbjai közül is meghívunk néhányat plenáris előadás megtartására. Ebben az esztendőben Hannele Niemi professzorra, a Helsinki Egyetem tanszékvezető rektorhelyettesére, az európai tanárképzési kutatások jeles képviselőjére, valamint David Berliner professzorra, az Arizonai Egyetem professzorára, a neveléslélektan és a pedagógia jeles képviselőjére esett a választás. Reméljük, hogy egyedülálló szaktudásuk, személyes jelenlétük termékenyítőleg hat majd a neveléstudomány és gyakorlat további fejlődésére.
Köszönetet mondunk mindazoknak a kollégáknak, akik idejüket nem kímélve hozzájárultak a konferencia megszervezéséhez, s e kötet összeállításához.
Köszönjük támogatóinknak, hogy felismerve e konferencia jelentőségét elősegítették annak megrendezését.
Tisztelettel köszöntjük konferenciánk minden résztvevőjét, szellemi gazdagodást, intellektuális élményeket remélve számukra. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 3
PROGRAM 5
RÉSZLETES PROGRAM 7
2005. OKTÓBER 6. CSÜTÖRTÖK 9
2005. OKTÓBER 7. PÉNTEK 18
2005. OKTÓBER 8. SZOMBAT 28
TARTALMI ÖSSZEFOGLALÓK 35
2005. OKTÓBER 6 35
Hannele Niemi: A Bolognai folyamat, mint kihívás az európai tanárképzés előtt - a finn példa 36
Lépések a tanárképzés megújítása felé 37
Az iskolai lemorzsolódás 43
A gyógypedagógus-képzés átalakulása 49
A tanárjelöltek szakmai kompetenciaváltozásának vizsgálata 56
Poszterbemutató 63
A Debreceni Egyetem pedagógiai iskolájának intézményi és szakmai környezete 74
Miskolci tanárképzés - múlt, jelen, jövő 81
Speciális pedagógia 88
Közoktatás - politika - közoktatáspolitika 93
Poszterbemutató 100
Egyházi iskolák 109
Az iskolai kudarc 116
Pedagógusképzés 123
Szociális kompetencia 129
Poszterbemutató 135
2005. OKTÓBER 7 143
Oktatás és Európai Unió 143
Kompetens lesz-e a tanár? 150
A tudástér-elmélet alkalmazása a tanulók tudásszerkezetének és fogalmi fejlődésének vizsgálatában 156
Iskolai eredményesség 162
A „rejtett tanterv" változatai iskolai életvilágokra 168
Poszterbemutató 174
David C. Berliner: A szakértő (tapasztalt) pedagógusok megkülönböztető jegyei - A pedagógusok értékelésének módszerei 180
Az egyéni és iskolai különbségek természete és a kiegyenlítés lehetőségei 181
A tudományok gyermekképe és a kulturális változások 187
Nyelvtudás - nyelvtanulás - nyelvtanítás 193
A pedagógus 199
Módszertan - informatika - matematika 205
Poszterbemutató 211
Az intenzív idegennyelv-oktatás folyamatának és eredményeinek vizsgálata 222
Változó szakmai kompetenciák a pedagóguspályán 228
A differenciált fejlesztés lehetőségei néhány hátrányos helyzetű iskolában 234
Serdülőkorú iskolások erkölcsi szocializációja 241
Kognitív fejlesztés 247
Poszterbemutató 253
Projektpedagógia 263
A speciális tehetség azonosítása és fejlesztése 270
Egy tudásalapú társadalom technikai műveltsége 276
Testi nevelés - iskolakutatás 283
2005. október 8 289
Életreform és társadalmi-pedagógiai megújulás 289
Szövegfeldolgozó képességfejlesztés 296
Kompetenciafejlesztés - andragógiai nézőpontból 302
Tudás- és képességfejlesztés - új tartalmak 309
Poszterbemutató 315
Informatikai kompetencia 325
Aktuális nevelési kérdések az iskolai testnevelés és sportban 332
Az olvasáskészség fejlődésének kritériumorientált diagnosztikus feltárása 7-16 éves életkorban 339
A romológia szakos tanárképzés perspektívái 345
Neveléstörténet - felnőttoktatás 352
Poszterbemutató 358
A KONFERENCIÁRA SZEPTEMBER 04-IG REGISZTRÁLTAK LISTÁJA 370
NÉVMUTATÓ 382
TÁRGYMUTATÓ 386
TARTALOMJEGYZÉK 394
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Közoktatás - pedagógusképzés - neveléstudomány Közoktatás - pedagógusképzés - neveléstudomány Közoktatás - pedagógusképzés - neveléstudomány

A borító kissé kopottas.

Állapot:
2.480 Ft
1.240 ,-Ft 50
10 pont kapható
Kosárba