1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közoktatás-kutatás 1996-1997

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az itt közreadott tanulmányok egy élénk és ellentmondásos oktatási reformidőszak friss látleletei. És bár az elemzők véleménye eltérhet a tekintetben, hogy mikortól datálható a reform, abban... Tovább

Előszó

Az itt közreadott tanulmányok egy élénk és ellentmondásos oktatási reformidőszak friss látleletei. És bár az elemzők véleménye eltérhet a tekintetben, hogy mikortól datálható a reform, abban bizonyosan egyetértünk, hogy a kilencvenes években, a demokratikus fordulattól kezdve felgyorsultak a folyamatok. Nem kisebbíti, sőt gazdagítja a reformmozgások pedagógiai és társadalmi jelentőségét az a körülmény, hogy a reform nem okvetlenül egy irányba haladva jelent meg a magyar közoktatás különböző színterein. A kötet azt is demonstrálni kívánja, hogy a mai neveléstudomány plurális pedagógiai célok szolgálatába szegődött és helyet próbál biztosítani magának a társadalomtudományok és magatartástudományok körében.
A közoktatási törvény módosított változatát 1996 nyarán fogadta el a Parlament. A törvény a művelődési és közoktatási miniszter feladatai között előírja a neveléstudomány támogatását. A törvényhely így hangzik: „A művelődési és közoktatási miniszter közoktatás-fejlesztéssel kapcsolatos feladata... e) a neveléstudományi kutatások anyagi, intézményi feltételeinek biztosítása." [95.§(1)] Ezen felhatalmazás alapján 1996 őszén először nyílt alkalom arra, hogy a MTA Pedagógiai Bizottsága és az MKM közoktatási szakterülete pályázatot írjon ki az oktatáspolitikát támogató kutatások és fejlesztések végzésére. (A pályázati felhívás szövegét a melléklet tartalmazza.)
A pályázati kiírás szerint a pályázatot elnyert kutatóknak 1997. június 30-ig kellett elkészíteniük a zárótanulmányokat (és azok rövid összefoglalását). Az olvasó a rendelkezésre bocsátott zárótanulmányokat és valamennyi pályázat rövid összefoglalóját találja ebben a kötetben. Reményeim szerint e kötet egy sorozat tagja lesz, hiszen a neveléstudományi pályázat meghirdetésére 1997-ben és 1998-ban is sor került. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Hunyady György: Egy új generáció társadalomképe és neveléssel kapcsolatos attitűdjei - tanulók mintái a 90-es évek
második felében 9
Baráth Tibor: Hatékonyságmodellek a közoktatásban 44
Serfőző Mónika - Hunyady György: Az iskola szervezeti kultúrája és vezetése - Quinn elemzési modelljének
alkalmazása a 90-es évek magyar iskolájában 86
Liskó Ilona: Az iskolaátszervezések és a pedagógus munkanélküliség 117
Szebenyi Péter - Szidiropulosz Archimédesz: Látlelet a fővárosi pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról 149
Szabó László: A kistelepülések és kisiskolák sajátos problémái Vas megyében 170
Orosz Sándor: Az általános iskolából kilépő tanulók tudásának változása 1990-1996 között 201
Lannert Judit - Szabó Ildikó: Hetedik osztályosok pályaválasztási aspirációi három kisrégióban 218
Vidákovich Tibor - Csapó Benő: A szövegesfeladat-megoldó készségek fejlődése 247
Münnich Ákos: Tudásfelmérés történelemből 274
Kárpáti Andrea - Gaul Emil: A tervezőképesség értékelése projektmódszerrel 12-16 éves tanulók körében 321
A zárótanulmányok összefoglalói 351
Melléklet 399
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Közoktatás-kutatás 1996-1997 Közoktatás-kutatás 1996-1997

A borító sarkai töredezettek, élei kopottak.

Állapot:
2.440 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba