1.067.062

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közoktatás és permanens nevelés (aláírt példány)

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az alábbi kötetben a közoktatás és permanens nevelés kapcsolatával foglalkozó tanulmányokat gyűjtöttünk össze a nemzetközi irodalomból, abból a célból, hogy sokoldalúan bemutassuk azt a... Tovább

Előszó

Az alábbi kötetben a közoktatás és permanens nevelés kapcsolatával foglalkozó tanulmányokat gyűjtöttünk össze a nemzetközi irodalomból, abból a célból, hogy sokoldalúan bemutassuk azt a problémakört, amely egyre inkább mint a korszerű nevelés és művelődés alapelve fogalmazódik meg.
A válogatás során legfőbb szempontunk az volt, hogy olyan tanulmányok kerüljenek a kötetbe, amelyek a témakörrel kapcsolatos valamilyen fontos oldalt pregnánsan érzékeltetnek. Ezt azért tartjuk szükségesnek hangsúlyozni, mert a tanulmányok egyébként nagyon különbözőek. Részben az önálló modellkonstrukciótól a hazai helyzetről éppen csak beszámolót nyújtó írásig a legkülönbözőbb árnyalatok megtalálhatók benne. Részben pedig - ha kis számban is -, olyan tanulmányok is bekerültek a kötetbe, amelyek mondanivalójának minden részletével nem értünk egyet. (Schwartz tanulmányában például az „elit-kialakításával kapcsolatos elgondolás" nem vág egybe a szocialista pedagógia törekvéseivel.)
A permanens nevelés és művelődés témakörében napjainkban nem könnyű tájékozódni. Ezt bonyolult társadalmi beágyazottsága éppen úgy megnehezíti, mint tudományos kidolgozottságának színvonala.
A permanens nevelés terminológia, de döntő módon annak a társadalmi kérdéscsoportnak a létrejötte is, amelynek kifejezésére valamilyen ok miatt alkalmassá vált, újkeletű jelenség, tipikusan a huszadik századra, még inkább a huszadik század közepére jellemző. Ez a tény a tudományos reflektálhatóság szempontjából önmagában sem kedvező. Emellett azonban olyan bonyolult kérdéskomplexumról van szó, amelyen belül az egyes oldalak keletkezési okaival, meghatározó tényezőivel, időrendjével és társadalmi szerepével kapcsolatban számos különbség található. Az egyes megjelenési formák elméleti előzményei éppen úgy eltérőek, mint azok a társadalmi és gyakorlati igények, amelyek kielégítésével kapcsolatban vannak. Vissza

Tartalom

Angelusz Erzsébet - Mihály Ottó: Bevezetés 5
George Parkyn: A permanens nevelés elvi modelljének megközelítése. (Fordította:
dr. Körmöczi László) 20
Henri Yanne: Folyamatos oktatás a változás mozgató ereje (Fordította: dr. Körmöczi
László) 60
Ryszard Wroczynski: A közoktatási rendszer a permanens képzés követelményei alapján
(Fordította: Majnek Attila) 78
Bertrand Schwartz: A permanens nevelés távlatai (Fordította: Kisari Miklós) 89
Bogdán Suchodolski: Az oktatás és nevelés céljai a nemzeti nevelési rendszer különböző
fokain a permanens képzés fényében. (Fordította: Majnek Attila) 103
Ryszard Wroczynski: A jövő iskolamodellje (Fordította: Majnek Attila) 117
Ziemot Wlodarski: A permanens képzés
biopszichikai problémái (Fordította: Majnek Attila) 132
Wincenty Okon: A permanens képzés és az iskolai munka módszerei és eszközei (Fordította: Majnek Attila) 142
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem