kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Országos Oktatástechnikai Központ |
---|---|
Kiadás helye: | Veszprém |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 286 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Orosz és angol nyelvű tartalomjegyzékkel. |
Előszó | |
Bevezető | |
A rendszer és típusai | |
A rendszer fogalma | 19 |
A rendszerek típusai | 25 |
Kommunikatív rendszerek | 29 |
Gondolati rendszerek | 35 |
Struktúra és működés | |
A bonyolult kommunikatív rendszer szervei és regulációja | 41 |
A rendszer hierarchiája | 49 |
A rendszer sokeleműsége | 57 |
Környezet és viselkedés | |
A rendszer környezete | 61 |
A rendszer viselkedése | 67 |
A rendszerviselkedés vizsgálata | 73 |
Irányítás | |
Az irányítás célja és funkciója | 81 |
Az irányítás kritériumai és produkciója | 85 |
Az irányítás orientátorai | 89 |
Az irányítás szerepei | 93 |
Az irányítás folyamata | 97 |
Az irányítás feladatai | 105 |
A köznevelés struktúrája és működése | |
A pedagógiai rendszerek hierarchája | 119 |
Pszichikus rendszerek és személyiség | 127 |
Pedagógiai közösségek | 137 |
Pedagógiai intézmények | 145 |
A köznevelés mint egész | 151 |
A pedagógiai rendszerek környezete és viselkedése | |
A tanuló mint pedagógiai rendszer | 157 |
A közösségek környezete és viselkedése | 171 |
Az intézmények környezete és viselkedése | 177 |
A köznevelés környezete és viselkedése | 179 |
A köznevelés irányíthatósága | |
Pedagógiai célok és irányíthatóság | 187 |
Pedagógiai kritériumok és irányíthatóság | 197 |
A pedagógiai folyamatok orientátorai | 209 |
A köznevelés fejleszthetősége | 215 |
A pedagógiai rendszerek fejlődőképessége | 223 |
Tervezés és fejleszthetőség | 231 |
Intézkedés és fejleszthetőség | 235 |
Értékelés és fejleszthetőség | 235 |
Összegzés | 255 |
Irodalom | 263 |
Ábrák jegyzéke | 269 |
Táblázatok jegyzéke | 270 |
Fogalomértelmező | 271 |
Orosz nyelvű tartalomjegyzék | 285 |
Angol nyelvű tartalomjegyzék | 287 |