1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Köznevelés 1974. január-december I-II.

XXX. évfolyam 1-44. szám/A Művelődésügyi Minisztérium oktatáspolitikai hetilapja

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Ifjúsági Lapkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 616 oldal
Sorozatcím: Köznevelés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 33 cm x 25 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Cikkek, riportok, tanulmányok
Abaházi Richárdné: Képesítés nélkül egyszerűbb?
Abaházi Richárdné: Köszönöm a meghívót
Abaházi Richárdné: Mit ér a munkánk? Egy magyartanár jegyzeteiből
Akácz László: Régi nagy tanárok
Akácz László: Színjátszósdi
Ambrus Z. Miklós: Tipológia vagy karikatúra?
Antalóczy Tiborné: Az életrajz nem hanyagolható el
Appel György: Férfiszemmel
Arató Ferenc: 50 éves a szocialista mongol alkotmány
Arday László: Hogyan állunk a harmadik órával?
Arday László: Testnevelési gyorsmérleg
Ács Gábor: Nem a számokért
Ács Gábor: Szabad szombat diákszemmel
Ács Vitkor: Rugalmasabb pályázati rendszert
Ágh Attila: Jövő-sokk és pedagógia
Átányi Horváth László: A szakirodalomról
Bakó István: Folyamatos visszajelzés - feleletválasztással
Balatoni Úttörőváros - Zánka
Balas Endre: Osztályozzunk-e az énekórán?
Ballér Endréné: Iskola és iskolai könyvtár
Balogh Gyuláné: "Aki káplár akar lenni, az levizsgázik"
Balogh István: Száműzték a kréta-fizikát - Programszerű munkaórák a Szív utcai iskolában
Baráz Miklós: A szakkönyvek olvasásáról
Bába Iván: Miről írnak a pedagógiai lapok? (Csehszlovákia)
Bacsi Sándor: Mibe kerül az adminisztrációs elefánt?
P. Bálind Mária: Múzeumi jutalom
Bálint Sándor: Egyszerűsítsük az ügyviteli teendőket
Bálint Sándor - Solymosi Sándor: Felügyelet, taneszközök, ingyen tankönyvek (Csehszlovákia)
Bálint Sándor - Solymosi Sándor: Tanulmányúton a Német Demokratikus Köztársaságban
Bán Ágnes: Segítség az érettségizőknek
Bán Viktor: Nemcsak a magántanár dolga
Beke György: Hajdani nevelők falujában. Kazinczynál Érsemlyénben
Beke György: Tamási Áron, a diák
Beke György: Uzoni tanítók
Belányi József: A gyorsuló fejlődés tagadhatatlan tény
Bellay László: A korszerű házi feladat
Bellay László: Mire van szükség az átlag helyett?
Bellay László: Nem jó a jelenlegi struktúra
Bencze György: Gyémántdiploma
Benke Istvánné: Cyprus pedagóusszemmel
Bereczki Sándor: Árulkodás-e az "árulkodás"?
Bernáth Attila: Műközpontú irodalomórákat
Bernáth László: Diákok a múzeumban
Berta József: Vállalkoznánk továbbképzésre
Békés megyei Gimnáziumi Munkaközösség: Differenciáltabb szöveges értékelést
Bodor Jenő: Válasz Kecskemétről
Bodó László: Orosz nyelvi tábor
Bodó Lászlóné: Petőfi és a napközisek
Bognár József: Engedély - korhatár nélkül
Bognár József: Korszerű-e pedagógusok alapműveltsége?
Bognár Tas: katedrafélelem
Bokor László: Felnőni a felnőttoktatáshoz (Újpesti kísérletek)
Bolhóy Zoltánné: A szorgalom jegye
Bors József: Mérni kell!
Bors József: Verejtékezők
Bors József: A Volán és a gyerekek
Borsos István: Befogadják?
Borsos István: Hatáskörünkön túl is
Borsos István: Mindenáron védjük egymást?
Borsos István: Pályaválasztási történet
Bozóky Éva: Élmény és tudás összetartozása. Beszélgetés Varga Domokossal
Bozóky Éva: Egy iskolai könyvtár születése
BozókyÉva: Szaktájékoztatás korrepetálás helyett
Brósz Tünde: Osztályozás nélkül Monoron
Bujdosó Balázs: Útravaló
Bukta József: A kötelező beavatkozás
Burgert Róbert: A köznevelés a legértékesebb nemzeti vagyont gyarapítja
Burget Lajos: Egészségnevelés Szabolcs-Szatmárban
Buti Ernő: Egy újításról
Búcsú Nagy Miklóstól
Büky László: Pénz, siker, gőg
Danuta Chrzczonowicz: A tanárképzés reformja (Lengyelország)
Miroslav Cipro: A középfokú oktatás fejlesztésének kérdései (Csehszlovákia)
Czingraber János: Széforgácsolt erők a pályaválasztásban
Czuczu Tibor: Az adakozás nem megoldás
Csalogh Judit: Vidékre - de hová?
Csapó Imréné: Az osztályozás visszahúzó erő
Cselekvő hazafiságot!
Csepiga Pál: A szünet legyen a pedagógusnak is szünet
Csermely Tibor: Pedagógusképzés Romániában
Csontos Magda: Az átlag bűvöletében
Csontos Magda: Babzsák
Csontos Magda: Gyűrű a főváros körül
Csontos Magda: Ifjúság, társadalom, közösségi nevelés. Beszélgetés Pataki Ferenccel
Csontos Magda: Igazságtalan bírálat?
Csontos Magda: Játék az életért
Csontos Magda: Június végén
Csontos Magda: Kelepcében
Csontos Magda: A legjobbaktól követeljük a legtöbbet (Nevelési modell a kispesti gimnáziumban)
Csontos Magda: Levelek
Csontos Magda: Már nem a harmadik
Csontos Magda: Méreg
Csontos Magda: A Pedagógiai Társaság küldöttközgyűlése
Csontos Magda: Találkozás a forradalommal
Csontos Magda: Új épületben az érdi szakmunkásképző
Csontos Magda: Újra a házi feladatról
Csontos Magda: Válság Sajókeresztúron
Csontos Magda: Világok változása
Csőregh Éva: Hurrá, vakáció?
Csőregh Éva: Oktatásügy az ezredfordulón
Csucska Jenő: A házirend a tanárt is követelezi
Csukás Irén: Használjuk ki a szabad időt
Csulák Mihály: Érettségi Debrecenben
Csulák Mihály: Három virágos ág
Csulák Mihály: Izgalom Zalában
Csulák Mihály: Jó örökségek hordozói
Csulák Mihály: Mozaikok Szabolcs-Szatmárból
Csulák Mihály: Szabolcsi változások. Beszélgetés Gyuró Imrével
Csulák Mihály: Utószó egy pályázathoz
Csulák Mihály: Új, tavaszi seregszemle
Csulák Mihály: A világszemlélet váljon személyes problémává. Beszélgetés Hermann Istvánnal
Daróczy Sándorné: Új nemzetiségi tantervek
Dávid László: Pedagógiai indokolást
Deme Tamás: Az alkotó ember modellje
Dobák István: Ismerjük-e őket?
Dobák István: Tudatlanságunk leltárából
Dobó László: Valóságközelben
Dóra Zoltán: Az osztályozás egyeduralma ellen
Manfred Drews: Ahol a sportsikerek születnek (NDK) Előadó: Németh László
Az első év mérlege. Írta: Kálmán György, Welker Ottó, Vendégh Sándor
Erdélyi K. Mihály: Tallózás a pedagóguslapokban (Románia)
Hans Erhardt: A pedagógusok továbbképzése (NDK)
Farkas István - Suki Béla: Ellentmondások a világnézetünk alapjai tanításában
Fábián Anna: Expedíciós őrsök vetélkedője a Rádióban
Fekete Borbála: A rajzosok kérése
Fekete Pál: Három javaslat
Fekete Sándor: A sors órája
Fenákel Judit: Szellemidéző. Egy prepa emlékeiből
Ferencz Győző: Ahogy a jogász látja. Miről beszélnek a panaszos levelek?
Ferenczfalvy Kálmánné: Példaképeink
Flamm János: Iskolapszichológusi gondok
Fodor Albert: A tanulmányi kirándulás védelmében
Főnay Tibor: Gyerekek és tévéhősök
Főnay Tibor: Önállóság
Füle Sándor: Újra a pedagógia szakról
Galicza János: Rugalmasság mindennap
Galicza János: Testre szabott matematika
Marie Gazarova : Szabad idő és iskola (Csehszlovákia)
Gábor István: Etika
Gábor István: Jutalom
Gábor István: Kudarcok és sikerek
Gábor István: Az olvasásról
Gágyor Pál: A személyiség a gyorsuló fejlődés korában
Gál István: Tanárjelöltek iskolai gyakorlata
Gál Róbert: Üzem és iskola között
Gáspár László: Reflexiók az alapműveltség vitához
Gáspárné Zauner Éva: Kompenzáló oktatási formák iskolaéretlen tanulóknak
Liliana Gecova: Új továbbképzési rendszer (Bulgária)
Gelencsér Géza: Gondolkodni tudás nélkül?
Genzwein Ferenc: Iskolák, értékelés, pedagógusok (Hollandia)
Genzwein Ferenc: Megteremteni az új iskolát
Genzwein Ferenc: Szélsőségektől mentesen
Geyer Gyuláné: A munkásfiatalok az iskoláról
Gosztonyi János: Önmagunkat ellenőrizzük (nyilatkozata)
Grezsa Ferenc: Tanulmányi átlag nélkül
Grezsa Ferenc: A társadalom osztályozása
Gubi Mihály: Mi a "szabad iskola"?
Gyimesi Lajosné: A kályhától kell elindulni
Gyökeret eresztve. Egy pedagógusműsor elé
Győri György: "Ha idejében segítünk, nincs elveszett gyermek". Bemutatjuk Somos Lajos nyugalmazott főiskolai tanárt
Győri György: Csak belső indíttatásból. Arcképvázlat a 80 éves Stolmár Lászlóról
Győri György: Egy iskola - nyolc üzem
Győri György: Előadóterem az egész ország. Beszélgetés Öveges Józseffel
Győri György: Ember és világ egysége. A szentlőrinci iskolamodell-kísérlet. I-II.
Győri György: Esztétikai modelliskola a Rottenbiller utcában
Győri György: Érteni és szeretni a világot. Beszélgetés Déry Tiborral
Győri György: Feltételek nélkül?
Győri György: Házirend kérdőjelekkel
Győri György: Ingyen túlóra - törvényesen
Győri György: Jó napot, iskola!
Győri György: "Maradjon távol minden erőszak"
Győri György: Mindannyian stresszben élünk. Beszélgetés Selye Jánossal
Győri György: Minden gyermek alkalmas a harmonikus életre. Beszélgetés Illyés Gyulánéval
Győri György: Mit kell tudni az óraszámcsökkentésről?
Győri György: Múzsa
Győri György: Növelni kell a fiatalok kapcsolati kultúráját. Beszélgetés dr. Buda Bélával
Győri György: "Az olvasás gyümölcse mindig beérik ..." Látogatás az óbudai gyermekkönyvtárban
Győri György: Öntevékeny gyermekközösség. Vázlat a Hernád utcai iskolamodellről
Győri György: Rendhagyó nap Mezőkövesden
Győri György: Sértődöttek
Győri György: Tevékeny, alkotó élet. Arcképvázlat a 75 éves Piry Józsefről
Győri György: Titoklesen egy kollégiumban
Győri György: Több figyelmet fordítsunk az óvodafejlesztés minőségi tényezőire
Győri György: Töretlen utakon. Kísérletek a cigánytanulók iskoláztatására I-II.
Győri György: Az új műveltségeszmény és a pedagógusok. Beszélgetés Szabolcsi Miklóssal
Győri György: Újpesti ellentmondások
Győri György - P. Kovács Imre: A taneszközellátás helyzetéről (A Köznevelés kerekasztala)
Gyulay Zoltán: Kísérleti torna egy budapesti zeneiskolában
Gyulay Zoltán: Munka és műveltség. Beszélgetés Gorjanc Ignáccal a munkásművelődésről
Gyulay Zoltán: Ők nem lesznek túlkorosak. A fővárosi korrekciós kísérlet négy esztendeje
Halda Aliz: Magánügy-e a tanulás?
Hamar Péter: A magatartás egészét minősítsük
Harkay Pál: Levél egy pályakezdőhöz a földrajztanításról
Harsányi Zoltán: Szatmári fák alatt
Hazag Mihály: Fesztivál Kazincbarcikán
Három évtized után (Románia)
Hegedűs Sarolta: Tanáraim, példaképeim
Heller László: Robbanásszerű fejlődés
Hertelendy Magdolna - István Lajos - Lux Ibolya: Hemofíliás gyermekek az iskolában
Hoffamm Tibor: Alkalmazkodni a tényekhez
Hogyan indult az idei tanév? Az októberi minisztériumi látogatások néhány tapasztalata
Hogyan töltsük ki a jelentkezési lapokat?
Hogyan ünnepeljük meg hazánk felszabadulásának évfordulóját?
Holics László: A stagnálás pedagógiája
Margot Honecker: A szocialista oktatáspolitika negyedszázada (NDK)
Honti Klára: Önképzés - de mikor?
Horányi György: Kiűzetés a táborból
Horti József: Egy pályázat tanulságai
Horváth Dezső: Osztott osztatlan Balástyán
Horváth József: Miért nem vonzó a kollégiumi munka?
Horváth Rezső: A világon elsőként?
Hosszú Éva: Labdázás a felelősséggel
Hódi T. József: Egy "reménytelen" dologról - jogos bizalommal. A táblánál JÁnossy Lajos akadémikus
Illés Béla (1895-1974)
Incze Zsuzsa: Csepel többet érdemelne
Incze Zsuzsa: Egésznapos középiskola
Incze Zsuzsa: Osztályozás nélkül - önkéntesen
Incze Zsuzsa: Pedagógushiány Budapesten?
Incze Zsuzsa: A tettek beszélnek
Inkey Péter: Iskolarendszerünk távlati terveinek összehasonlító elemzése
Inkey Péter: Környezeti iskola
Iróczy Gizella - Németh Klára: Alakítói vagyunk iskolati életünknek
L.B. Itelszon (1926-1974)
Jausz Béla (1895-1974)
Jávor Ottó: Pedagógusnap
Jeney Lajos: Nevelési központ
Juhász Ferenc: Tantervi koncepciók alapelvei
Kadosa Árpád: "Békebeli" ötös
Kadosa Árpád: Fejlődés vagy sorvadás?
Kadosa Árpád: Nagy gond a gyerek?
Karlovitz János: Igazi értékek rendjét
Karlovitz János: Számítástechnikai szakkör
Karsai Lajos: Az egyetemi-főiskolai felvételi vizsgák és az érettségi. Tájékoztató
Kartali Tiborné: Egy tantárgyi eredményvizsgálat tapasztalatai
Kálmán György: Az első év mérlege. Általános iskola
Kálmán György: A politechnikai nevelés és képzés az NDK-ban
Kálmán György: A szocialista személyiség formálása
Kalmanchey Tibor: Az igazgató közérzete
Kávasi Sándor: Népesedés és iskola
Kecskés József: Mire jó az ellenőrző könyv?
Kecsmár Ilona - Szűcs Istvánné: Azonos célokért dolgozunk. Gondolatok a középiskolai nevelési értekezletekhez
Kelemen Elemér: A könyv munkaeszközünk
Kelemen Elemér: A pedagógustovábbképzés fejlesztési tendenciái
Kelemen Elemérné: Matematika a képernyőn
Kerekes László: A szocialista városok művelődéspolitikája
Kerékgyártó Imre: Beszélgetés Makarenkóval
Kérdeznek az iskolák. Írta és összeáll.: Füle Sándor, Medgyes Béla stb.
Kisfaludy Sándor: Kétszázéves újdonság
Kisgyörgy István: Osszuk három részre a tanévet!
Kiss Anna: Egy klubvezető tapasztalatai
Kiss Árpádné: Pótló foglalkozás
Kiss Ferenc: (Tapolca): A korszerű oktatás lehetőségei falun
Kiss Ferenc: (Szombathely): A napközi kapcsolatai
Kiss Gy. Csaba: Hagyomány és hétköznapok Szencen
Kiss Gy. Csaba: Magyar pedagógusi folyóirat Jugoszláviában
Kiss Gy. Csaba: Magyar tankönyvkiadás Szlovákiában
Kiss Gy. Csaba: Nemzetiségi tábor Pilisszentkereszten
Kiss Gy. Csaba: Olvasótábor Szobon
Kiss Gy. Csaba: Szeptembertől katedrán. Szombathelyi és sárospataki pedagógusjelöltek között
Kiss György Mihály: Az igazgatást tanulva
Kiss György Mihály: Egy iskolai klub ürügyén
Kiss György Mihály: Jobb rajtot!
Kiss József: A falusi iskolák védelmében
Kiss József: Zúzmara
Kiss László: "Pénzt kell vinnem az iskolába"
Kiss Sándor: Diákhajviselet 1810-ben
Kiss Zoltán: A bürokrácia igájában
Kiss Zoltán: Mi legyen az osztályozással?
Kiss Zoltán: A parancs telefonon érkezett
Kisváradi Éva: A helyettesítés ürügyén
Kisváradi Éva: Karácsonyi kívánság
Kisváradi Éva: Mulasztás, munkaerkölcs, jellem
Kisváradi Éva: Az osztályfőnök a felnőttek iskolájában
Kisváradi Éva: egy pedagógus halálára
Kisváradi Éva: Vendégszereplé a gyárban (Egy osztályfőnök noteszéből)
Kocsis József: Arcképvázlat
Kocsis József - K - : Családias nevelés
Kocsis József: Érthetetlen
Kocsis József: A legemberibb öröm: társakra találni. Arcképvázlat egy pedagógusról
Kocsis József: Az osztályozás buktatói
Kocsis József: Pedagógiai kísérlet - alkotó iskolai munka
Kocsis József: A pénz nem minden
Kocsis József: Tolltartó bőrből
Kocsis József: A vezetők vezetői
Kocsis Tibor: Az osztályozást féltjük vagy a tekintélyünket?
Kocsis Tibor: Rendtartás és demokrácia
Kocsis Tibor: Új bizonyítványt!
Korányi György: A fejlődési folyamat két oldala
Koskó Lajos: Taneszközeink iskolaközelből
Kosztolányi Dezső: Szekundák alkonyán
Kovács Gáborné: Ne adjuk könnyen a bizonyítványt!
P. Kocsis Imre: Állófront Lajosmizsén
P. Kocsis Imre: A boldog életért
P. Kovács Imre: Céljainakt és módszereinket hassa át a humanitás. Interjú dr. Voksán Józseffel
P. Kovács Imre: Félelem és békétlenség
P. Kovács Imre: Jó-e a tanév rendje?
P. Kovács Imre: Kanzincbarcikai panoráma
P. Kovács Imre: Kár aggódni
P. Kovács Imre: A magdeburgi palota (NDK)
P. Kovács Imre: Munka és közérzet
P. Kovács Imre: Munkánk mérlege
P. Kovács Imre: Pedagógiai lapszerkesztők tanácskozása Varsóban
P. Kovács Imre: A pedagógusok és a reform (Lengyelország)
P. Kovács Imre: Pofonok nélkül
P. Kovács Imre: A sieprawi körzeti iskolában (Lengyelország)
P. Kovács Imre: Újra a tanév rendjéről
P. Kovács Imre: Üdvözlet a nőknek
P. Kovács Imre: Vígságszerző új esztendőt!
P. Kovács Imre: Vértanúk emlékezete
P. Kovács Imre - Rácz-Székely Győző: Pedagógusjelöltek III. országos találkozója. Szombathely, 1974.
Győri György - P. Kovács Imre: A taneszközellátás helyzetéről (A Köznevelés kerekasztala)
Kovács Lajos: Betűje és szelleme szerint
Kovács Lajos: Együtt a családdal
Kovács László: Újság az iskolában?
Kozma Tamás: Európa 2000-ben
Kozma Tamás: Iskolakutatás
Kozma Tamás: Mit ért Ön az iskolahálózat fejlesztésén?
Kozma Tamás: Oktatás-nevelés iskoláskor előtt
Kozma Tamás: Oktatáspolitika a szocialista országokban
Kósa László: Korszerű alapműveltség és nemzeti hagyomány
Ködöbözc József: Korszerű pedagógia vagy tanári önkény
Körmöczi Lászlóné: Egy életút állomásai
Közoktatásunk tartalma és az egyetemes művelődés. Az MTA közoktatási bizottsága és a Művelődésügyi Minisztérium tanácskozása. 1974. febr. 1-3. Összeállította: Rét Róza
Kőszegi Kontra György: Anyanyelvoktatás Kaposvárott
Kőszegi Kontra György: Diákok a földeken
Kőszegi Kontra György - kontra - : Képtelen képletek
Kőszegi Kontra György: A fizikai dolgozók gyermekeinek továbbtanulásáért
Kőszegi Kontra György: Az iskola közület, de ...
Kőszegi Kontra György: Nyelvtanítás Baján
Kőszegi Kontra György: Tanya és iskola
Kronstein Gábor: Epizódok a diákparlament hőskorából
Kunszabó Ferenc: Tekintély és tanítás
Laczkó András: Legszebb öröm a káröröm?
Laczkó András: Mindig védelmet kapott
Lamm Jánosné: A vidégi pedagógusok védelmében
Lázár István: Vallomásféle - kérdőjelekkel
Lekli Béla: Az iskolai demokrácia és az új rendtartások
Lekli Béla: A komplex műelemzés kézikönyve
Lendvay Vilmosné: Az egri szabad szombat
Lengyel Ádám: "Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthonunk legyen benne"
Lengyel Boldizsár: Közoktatás és közművelődés
Lengyel István: Levél a szerkesztőségnek (Válasz a "Válság Sajókeresztúron" c. cikkre)
Loránd Ferenc: 27 ezerből ötezer
Loránd Ferenc: A szocialista nevelőiskola funkciói
Loránd Ferenc: A szociailsta nevelőiskola négy fő pillére
Loránd Ferenc: Töprengés a visszhangról
Lovász Imréné: Komplex anyanyelvoktatás
Maksay László: A deklasszálás ellen
Maróti Zsuzsa: Mit várnak a felvilágosítástól? Beszélgetés diákokkal
Maróti Zsuzsa: Nyelvtanítás a középiskolában
Maróti Zsuzsa: Óvodai mozaik Győr-Sopron megyéből
Mayer Ferenc: Sportoló szakközépiskolások
Márta Ferenc: A tananyag nem cél, hanem eszköz
Medvegy Antal: Gazdagabbak az iskolánál
Medvegy Antal: Ifjúságunk dicsérete
Medvegy Antal: Január 31-én zárjuk az első félévet!
Medvegy Antal: Készültségben
Medvegy Antal: Meditáció az iskoláról - három tételben
Medvegy Antal: Pedagógus diplomácia
Megújult a Kincskereső
Merényi László: Az új érettségi első próbája - felnőtteknél
Miklósvári Sándor: A képesítés nélküliekről
Miklósvári Sándor: Komplex államvizsga a pedagógusképzésben
Miniszterünk: dr. Polinszky Károly
Mohás Lívia: A szabad szombat ürügyén
Mohás Lívia: Szellemi nagykorúságot
Molnár Ferencné: Sok szülő látja így
Molnár Sándorné: Miért nem vonzó?
Az MSZMP KB 1974. március 19-20-i ülésének hatrozata a közművelődés fejlesztésének feladatairól
Művelődésügyi Minisztérium: A nevelési értekezletek elé. Irányelvek az új rendtartások tapasztalatainak értékeléséhez
Nagy Ferenc: A középiskolai anyanyelvi nevelésről
Nagy Irén: Érzelmeinkre hassunk
Nagy Irén: Férfiak előnyben?
Nagy Irén: Kezdők a katedrán
Nagy Irén: Kik tiltakoznak?
Nagy István: A magyar nóta nem népdal
K. Nagy István: Tantárgyi átlagra nincs szükség
Nagy József: Ellenőrzött, tervszerű fejlődést
Nagy József: Gyorsuló fejlődés?
Nagy József: Koncepció, távlati terv, kutatás
Nagy László: Ha megfárad egy igazgató
Nagy László János: Csaljuk magunkat?
Nagyszentpéteri Géza: Bulgária három évtizede
Nagyszentpéteri Géza: Gyermekfilmek a pedagógia és az esztétika szolgálatában
Nagyszentpéteri Géza: Az iskolaépítészet néhány országban
Nagyszentpéteri Géza: Könyv és iskola (Lengyelország)
Nagyszentpéteri Géza: A környezetvédelem az iskolában
Nagyszentpéteri Géza: Pályaválasztási tanácsadás néhány szocialista országban
Nánay István : Gyerekek a gyárban
Naszaly Sándor: Felelősség és adminisztráció
Nádasi Lajos: A játszóterekről
Nemes Nagy Ágnes: Áprily tanár úr
Németh László: Hogyan tanítsuk a természettudományi tárgyakat?
Németh László: Játék a tanításban
Novák Gábor: Családlátogatás
Oktatási Minisztérium: Az 1974-75. tanév feladatai az alsó- és középfokú oktatási intézményekben
Oktatási Minisztérium Középiskolai Főosztály: Az érettségi vizsgán alkalmazott minősítés
Az Oktatási Minisztérium vezetői
Orbán Sándor - Szalay László: Az oktatásügy és a tanácstörvény
Orosz Sándor: Megtanulható-e a tananyag?
Országos Pedagógiai Intézet Nevelési Tanszék: Iskola és úttörőszervezet. Irányelvek az általános iskolák novemberi nevelési értekezletéhez
Ökrös László: Közoktatás és közművelődés
Paizs Imre: Tanácstörvény és iskolavezetés
Papp Iván: Van is, nincs is
Pazonyi Tamásné: Ellentmondások és félreértések
Pálffy Zoltán: A jószándék buktatója
Pályi Istvánné: A gyerekekben sohasem csalódtam
Pásztor Bertalan: A családi nevelés: kiskorú
Pásztor Bertalan: Rend, fegyelem, kockázat
Pásztor Emil: Ady és a magyar tanítók
Pásztor Emil: Helyesírási csodabogarak
Pásztor Emil: A tantárgyi átlagról
Pedagógiai lapszerkesztők tanácskozása Moszkvában
Pedagógusok a nevelés konfliktusairól
Maurice Perche: Eszményünk a sokoldalúan képzett, önállóan gondolkodó szocialista ember. Beszélgetés Aczél Györggyel
B. Petrák Márta: Falu és iskola (Szovjetunió)
Petró Andrásné: A mi kísérletezésünk
Péter László: Egy ötlet pártfogót keres
Platthy Pál: A technológiai ritmusváltás oktatásügyi következményei
Polinszky Károly: "A pedagógus - személyiséget formál"
Polinszky Károly: Az új tanév elé
Wojciech Pomykalo: reformok jegyében (Lengyelország)
Préposth Zsigmond: Együtt az iskolával (Hozzászólás a "Válság Sajókeresztúron" c. cikkhez
Préposth Zsigmond: Tanács és iskola. Iskola a tanácstitkár szemével
Prókai Gáborné: Nem sietség!
Pusztay János: Nyelvrokonságunk és az iskola
Cs. Rácz Imre: Gyerek a fán
Cs. Rácz Imre: Sokfélék az ötösök
Rácz-Székely Győző: Demokratizmus és kalória
Rácz-Székely Győző: Esztétikai nevelés, diákszínjátszás, waweli árkány (Lengyelország)
Rácz-Székely Győző: Élet a Nagyerdőn
Rácz-Székely Győző: A fiataloknak sokkal több mozgásra volna szükségük... Interjú dr. Csanádi Árpáddal
Rácz-Székely Győző: Gimnázium a Tenkes alatt
Rácz-Székely Győző: Kékszalagos kisdobosok
Rácz-Székely Győző: Milyen italt parancsol?
Rácz-Székely Győző: Múzeumlátogatás Tatán
Rácz-Székely Győző: Pedagógiai szakosok között Nyíregyházán
Rácz-Székely Győző: Részt venni az alkotásban
Rácz-Székely Győző: Tankönyvkiadásunk ünnepe
Rácz-Székely Győző: Továbbképzés albérletben
P. Kovács Imre - Rácz-Székely Győző: Pedagógusjelöltek III. országos találkozója
Rehák Ferenc: Harmadszor Izményben. Régi válságok új rekordok
Rét Rózsa: Közoktatásunk tartalma és az egyetemes művelődés. Az MTA közoktatási bizottsága és a Művelődésügyi Minisztérium tanácskozása. 1974. febr. 1-3. Összeállította:
Révay Gyula: Ki kerül a Posta rovatba?
Rozsnyai Istvánné: Karabanov
Ruszkai Katalin: Hol a testnevelés és a sport helye?
Sarkadi László: Hangnem, könyvek, készségfejlesztés
Sarkadi László: Ki az úr az iskolában?
Sarkadi László: Nem hagyták annyiban
N. Sándor László: Aknázzuk ki a gyermek természetes képességeit - Beszélgetés Szentágothati János akadémikussal
N. Sándor László: Mérünk és felmérünk
N. Sándor László: Oklevél nélkül
N. Sándor László: A pedagógus a számítógépek korában. Beszélgetés Kalmár László akadémikussal
Sánta Ferenc: Az iskola
Schuller Ferenc: Időzavarban
Schvób Péter: Magnós oktatás száz tanyai iskolában
Sebestyén Ibolya: Tanulva tanítani
Solymos Neszta: A gondolkodást az óvodában kell kezdeni
Somos Béla: Csak magyarul
Sorsfordulónk ünnepén
Spengler Györgyné: Mennyire fáradhat el egy iazgató?
Spiegl József: Felszabadulási sportversenyek
Steiner Béla: A bukott tanárok nevében
Süle Sándor: Hogyan egymásról?
Süle Sándor: Múltunkból
Süle Sándor: Táncsics MIhály születésének 175. - halálának 90. évfordulóján
Süle Sándor: Zirzen Janka születésének 150. évfordulójára
Sz. K.: Művelődési ügy
Szabó András: Mit tehetünk értük?
Szabó Emese: A szülők is segíthetnének
Szabó Gergelyné: Vigyázzunk a szemünkre!
Szabó György: Ezúton üzenem
Szabó György: Mit tehet a könyvkiadás?
Szabó Gyula: Neurózis és matematika
Szabó László: Az általános iskolai házirendek között tallózva
Szabó László: Tisztelt Szerkesztőség!
Szabó Mihály: Felvételi vizsga?
Szabó Mihály: Okosabb humanizmust
Szabó Mihály: A szellemi nagykorúsághoz
Szabó Pál: Lelki egészségünkért
Szabó Tibor: A kézírás megújulása
Szalai József: Oktatástechnika a pedagógusképző intézményekben
Szalaktay István: A pedagógusok életkörülményei (Nagy-Britannia)
Szalma István: A hagyomány és nevelés
Szalmási Pál: A tárgyak emberi kapcsolatokról vallanak. Beszélgetés László Gyulával
Szarka József: Mi legyen az átlag helyett? Vitazáró megjegyzések
Szarka József: Világnézet, műveltség, tananyag
Szathmáry Lajos: Ki minek nem mestere, kontára az annak. Egy nyugdíjas tanácsai - pályakezdőknek
Szathmáry Lajos: A nevelők nevelője
Szász Eta: Iskolamúzeum és beszélő könyvtár Zágrábban
Jan Szczepanski: Tervezhető-e az iskolarendszer?
Szekér Endre: Nosztalgikus jegyzetek a filmesztétikai oktatásról
Szentjóbi Szabó Tibor: A gyorsuló fejlődés közösségteremtő ereje
Szentjóbi Szabó Tibor: A számok nem bűnösek. Hozzászólás Tóth József cikkéhez (Köznevelés 1973/35)
Szepessy Mihály: Több figyelmet a hazafias nevelésre
A szerkesztőség megjegyzése (a "Válság Sajókeresztúron" c. cikk visszhangjához)
A szerkesztőség megjegyzése (a "gyorsuló fejlődés" vitához)
R. Székely Julianna: Budapesti óvodákban
Szép Károlyné: Játékos nyelvtanulás
Széphalminé Vizelyi Ágnes: Egy vizsgálat tanulságai (Mi legyen az átlag helyett?)
Szilágyi Dezső: Téli sportlehetőségek
Szilárd Ádám: Nyugtalanító tünetek
Szoboszlay Béla: Megfelelt, vagy nem felelt meg? Első tapasztalatok az új érettségi szabályzat fogadtatásáról
A szocialista hazafiság és a proletár internacionalizmus időszerű kérdései (Az MSZMP KB kultúrpolitikai munkaközösségének állásfoglalása)
Szuromi Pál: Érzékenység és korszerűség
Szuromi Pál: Mit fejezzünk ki a szorgalmi jeggyel?
Szűcs Ervinné: Pedagógiai közélet és iskolai demokrácia
Szűcs Istvánné - Kecsmár Ilona: Azonos célokért dolgozunk. Gondolatok a középiskolai nevelési értekezlethez
Takács László: Battonya ünnepén
Takács László: A legegyszerűbb megoldás: a két félév arányoítása
Takács László: Pedagógiai pillanatok
Tari János: A nagyobb családokért
Tálasi Istvánné: Nyelvtanítás tegnap, ma, holnap
A társadalom tavasza
Település és iskola
Teljesíthető program
Thomann Márton: Ahogy az igazgató látja
Tibor Klára: Elmaradt felvilágosítás
Toronicza Gyula: A "büntetés" másik oldala
Tóth Dénes: És a tanítók?
Tóth Ernő: Nyugtalanító jelenségek
Tóth György: Az átlag helyett kötelességtudatot
Tóth Imréné: Egy könyvtáros jegyzeteiből
Tóth József: Felesleges volt-e az átlag?
Tóth József: Feltételek - alapelvek
Tóth Mária: Expedíció a Maros mentén
C. Török Imre: Beregdaróc példája
Török Jenő: Vélemény Csehszlovákiából
Trencsényi László: Jelenségek és magyarázatok. Hevenyészett jegyzetek nevelési gondjainkról
Trencsényi László: Az Úttörőszövetség tanácskozása
Troska Gyula: Magyarbólyi gondok
Troszt Tibor: Dolgozat - háromszor
Troszt Tibor: Negyvenhárom év egy katedrán
Troszt Tibor: Táboron kívül
Tüskés Tibor: Találkozásaim a szépséggel
Ucsitel'szkaja Gazeta szerkesztősége: Fél évszázad a közoktatás szolgálatában
Újlaki Gyula: Hogyan osszuk el? Gondolatok a jutalmazásról
Ürögi Imre: Nyűg az osztályozás
Valkó Iván Péter: Dinamikus műveltségeszmény
Varga Károly: Hiányzott az érettségi átlaga
Varga László: Iskolaszövetkezetek
Vati Papp Ferenc: "Nekem a legtöbb gondot az okozza, hogy az irodalmat tantárgyként tanítjuk." Beszélgetés Jókai Annával
Vati Papp Ferenc: A legfontosabb az, hogy jó közérzete legyen a tanítványnak." Beszélgetés Bernáth Auréllal
Vati Papp Ferenc: Taneszközeink egy világkiállítás mérlegén. Beszélgetés dr. Garamvölgyi Károllyal
Vágó György: A közoktatás fejlődése
Várnai Béla: Látogatás az egri írógépmúzeumban
Várnai Béla: Legyen ismét kötelező a történelem az érettségin
Várnai Béla: Miért mostohák?
Várnai Béla: Tanulmányi kirándulás - buktatókkal - Tehermentesítés
Vekerdi László: A tudományfejlődés, a műveltség és a köznevelés
Vendégh Sándor: Az első év mérlege. Szakoktatás
Veress Judit: A cigánytanulók és a pedagógia
Veress Judit: Az iskola épülete
Veress Judit: Az oktatás fejlesztése egy nemzetközi tanácskozás fókuszában
Veszely László: Elismerés vagy megszégyenítés?
Veszely László: A végéről az elején
Virágos Mihály: Együtt könnyebb és szebb is
Vita a szabad szombatról
Welker Ottó: Az első év mérlege. Gimnázium
Welker Ottó: Az érettségin kiiktatjuk az osztályzást
Welker Ottó: Újra az érettségiről
Wiesner János: Inkább bonyolult, mint egyszerű
Xantus Gyuláné: Rosszabb-e az átlag - ha nincs?
Závori Lajos: Nyolc perc felelet
Zoltán András: Tehetségkutatás, tehetséggondozás (Szovjetunió)
Zólyomi Alfonz: Milyen legyen az új iskolaépület?
Zöldi László: Mindnyájunknak döntési szerepe van valamiben. Beszélgetés Nemekürty Istvánnal
Zrinszky László: Rész és egész: A tervkészítés dilemmái
Zsolnai József: Giccs az iskolában. Félszeg megjegyzések egy problémáról
Zsolnai József: Kisiskoláskor, műveltség, kreativitás - tanterv
Zsolnai József: Közlekedési felszólító mód
Zsolnai József: Preszízs és felejtés
Pedagógiai kísérletek
Csontos Magda: A legjobbaktól követeljük a legtöbbet. Nevelési modell a kispesti gimnázimban
Galicza János: Rugalmasság mindennap
Galicza János: Testre szabott matematika
Győri György: Ember és világ egysége. A szentlőrinci iskolamodell-kísérlet, I-II.
Győri György: Öntevékeny gyermekközösség. Vázlat a Hernád utcai iskolamodellről
Incze Zsuzsa: Egésznapos középiskola
Kőszegi Kontra György: Anyanyelvoktatás Kaposvárott
Kőszegi Kontra György: Nyelvtanítás Baján
Schvób Péter: Magnós oktatás száz tanyai iskolában
Külföld
Kozma Tamás: Európa 2000-ben
Kozma Tamás: Oktatás-nevelés iskoláskor előtt
Kozma Tamás: Oktatáspolitika a szocialista országokban
Kelemen Elemér: A pedagógustovábbképzés fejlődési tendenciái
Nagyszentpéteri Géza: Az iskolaépítészet néhány országban
Nagyszentpéteri Géza: Gyermekfilmek a pedagógia és az esztétika szolgálatában
Nagyszentpéteri Géza: Környezetvédelem az iskolában
Nagyszentpéteri Géza: Pályaválasztási tanácsadás néhány szocialista országban
Pedagógiai lapszerkesztők tanácskozása Moszkvában
Bulgária
Liliana Gecova: Új továbbképzési rendszer
Nagyszentpéteri Géza: Bulgária három évtizede
Burma
Vágó György: A közoktatás fejlődése
Cyprus
Benke Istvánné: Cyprus pedagógusszemmel
Csehszlovákia
Bába Iván: Miről írnak a pedagógiai lapok?
Bálint Sándor - Solymosi Sándor: Felügyelet, taneszközök, ingyen tankönyvek
Marie Gazarova: Szabad idő és iskola
Kiss Csaba: Magyar tankönyvkiadás Szlovákiában
Hollandia
Genzwein Ferenc: Iskolák, értékelés, pedagógusok
Jugoszlávia
Kiss Gy. Csaba: Magyar pedagógiai folyóirat Jugoszláviában
Szász Eta: Iskolamúzeum és beszélő könyvtár Zágrábban
Lengyelország
Danuta Chrczonowicz: A tanárképzés reformja
Nagyszentpéteri Géza: Könyv és iskola
P. Kovács Imre: A pedagógusok és a reform
P. Kovács Imre: A sieprawi körzeti iskolában
Woljciech Pomykalo: Reformok jegyében
Rácz-Székely Győző: Esztétikai nevelés, diákszínjátszás, waweli sárkány
Mongólia
Arató Ferenc: 50 éves a szocialista mongol alkotmány
Nagy-Britannia
Szalatkay István: A pedagógusok életkörülményei
Német Demokratikus Köztársaság
Bálint Sándor - Solymosi Sándor: Tanulmányúton a Német Demokratikus Köztársaságban
Manfred Drews: Ahol a sportsikerek születnek
Hans Erhardti: A pedagógusok továbbképzése
Margot Honecker: A szocialista oktatáspolitika
Kálmán György: A politechnikai nevelés és képzés az NDK-ban
P.Kovács Imre: A magdeburgi palota
Románia
Csermely Tibor: Pedagógusképzés Romániában
Erdélyi K. Mihály: Falu és iskola
Három évtized után
Szovjetunió
B. Petrák Márta: Falu és iskola
Ucsitel'szkaja Gazeta szerkesztősége: Fél évszázad a közoktatás szolgálatában
Zoltán András: Tehetségkutatás, tehetséggondozás
Szemle
Bába Iván: Magyarkönyv nemzetiségi szakiskoláknak
Bányai Gábor: Könyvek és kérdőjelek
Bányai Gábor: A tanítás problémái
Beke Albert: Spira György: A negyvennyolcas nemzedék nyomában
Bujdosó Éva: A matematika játékos elsajátítása
Csontos Magda: Kalauz irodalmi városnézéshez
Gábor István: Cseresznyéskert. Csehov komédiája a Vígszínházban
Gábor István: Két bemutató a Budapesti Gyermekszínházban
Gábor István: Két új magyar dráma
Gábor István: Két új magyar film
Gábor István: Lear király és Jegor Bulicsov
Gábor István: A magyar pedagógia évszázadai
Gábor István: A makrancos hölgy
Gábor István: A murányi kaland
Gábor István: Nők iskolája. Moliére-bemutató a Vígszínházban
Gábor István: A Pendragon legenda
Gábor István: Rokonok. Móricz-bemutató a Nemzeti Színházban
Győri György: Fölfedeztem a könyvtárat
Győri György: A gondolkodás útjai
Győri György: Kedvcsinálás bábuzáshoz
Harsányi Zoltán: Lengyel Dénes: Benedek Elek
Harsányi Zoltán: Vajthó László regénye
Iszlai Zoltán: A Jambuj gonosz szelleme
Karlovitz János: Könyv az örömteli tanuláshoz
Kiss Gy. Csaba: Az esztétikum felfedezésének útjain
Kiss Gy. Csaba: Iskola és nemzetiség
Kiss Gy. Csaba - gyé: Iskolatörténet Szabadkáról
Kiss Gy. Csaba: Literatúra
Kiss Gy. Csaba: Nyelvfilozófia és neveléselmélet
Kiss Gy. Csaba - Nagy József Zsigmond: Könyvek Kelet-Európából
Kozma Tamás: Életünk kerete, a város
Kozma Tamás: Társadalom és etika
Kozma Tamás: A társadalomtudomány "harmadik dimenziója"
Kozma Tamás: A világnépesség jövője
Kozma Tamás: Viselkedésünk szabályai és a szabálysértők viselkedése
Kozocsa Sándor Géza: Nyelvtudomány és pszichológia. Az Akadémiai Kiadó három kiadványáról
Kósa László: Békés megyei példák
Kósa László: Művészettörténet - tudománytörténet
Kósa László: Vadászok, törzsek, parasztok
P. Kovács Imre: A gyermek tanulmányozása tanít meg a legjobb pedagógiára
P. Kovács Imre: Hét év Ady életéből
P. Kovács Imre: A Nyírség néprajza
P. Kovács Imre: Tanulmányok a nyelv keletkezéséről
P. Kovács Imre: Bizánci tükör
P. Kovács Imre: Új Auróra
P. Kovács Imre: Zemplén közelről
Kronstein Gábor: Egy megkésett kézikönyv
Kronstein Gábor: Szociológiai kutatás az iskoláról
Morvay István: Cigánykérdés - filmen
Morvay István: Gyermekszínjátszás - esztétikai nevelés
Nagy József Zsigmond: Történettudományi értekezések
Nagyszentpéteri Géza: Magyar-lengyel történelmi kapcsolatok
Nagyszentpéteri Géza: Neveléstudomány és folyamatos korszerűsítés
Nagyszentpéteri Géza: Olvasmányaink lesznek. A Tankönyvkiadó idei tervei
Nagyszentpéteri Géza: A pedagógus beszéde
Rácz-Székely Győző: Csalóka szivárvány
Rácz-Székely Győző: A Dunánál
Rácz-Székely Győző: Évkönyvek Erdélyből
Rácz-Székely Győző: A kocsi rabjai
Rácz-Székely Győző: Mondd utánam!
Rubóczky István: Harsányi István: Vissza a könyvhöz
Rubóczky István: Könyv a környezetvédelemről
Rubóczky István: Szakasits D. György: Magyarország és a tudományos-technikai forradalom
Szekér Endre: Tanulmányok a műelemzés köréből
Téglás Tivadar: Katona József-monográfia
Zöldi László: Csak a nézők iskolája?
Zöldi László: Előadások a világnézetről
Zöldi László: Játsszunk magyarul!
Zöldi László: A mérgezett füge
Zöldi László: Történelem hangban, képben
Zöldi László: Ugyanazt - másként
Zöldi László: "Vár állott, most kőhalom"
Zsolnai József: Érték és pedagógia
Könyvismertetések
Általános nyelvészeti tanulmányok
Balogh Edgár: Duna-völgyi párbeszéd
Bárczi Géza: Nyelvművelésünk
Bécsy Tamás: A drámaelemzésről
A bizánci irodalom kistükre
Budapest Lexikon
Csupaszám-országban
Deme László: Szónokok, előadók kézikönyve
A deviáns viselkedés szociológiája
Domján Károly: Oksági összefüggések megértése 6-10 éves korban
Erdei Ferenc: Parasztok
Erdész Sándor: Nyírség
Az esztétikum felfedezésének útjain
G. Fedoszejev: A Jambuj gonosz szelleme
Fehér Tibor: Vasjogar
Fejlődő Országok Lexikona
Ferge Zs. - Háber J.: Az iskola szociológiai problémái
Forgács Anna: Komplex esztétikai nevelés a gimnáziumi irodalomtanításban (I-II. osztály)
Földes Éva - Mészáros István: A magyar pedagógia évszázadai
Gerle György: Környezetvédelem Magyarországon
Granasztói Szilvia: Játsszunk a bábuval
Győri György: Didaktikai játékok
Harsányi István: Vissza a könyvhöz
Harsányi Zoltán: stíluselemzés a tanítás gyakorlatában
Jordáky Lajos: Szocializmus és történettudomány
Katsányi Sándor - Könyves-Tóth Lilla: Fölfedeztem a könyvtárat
Kiss Dénes: Tiki-taki, fateke
Kovalovszky Miklós: Emlékezések Ady Endréről. II.
Kovács Endre: Magyarok és lengyelek a történelem sodrában
Kozma Tamás: A neveléstudomány szaknyelve
Kulcsár Kálmán: A neveléstudomány szaknyelve
Lázár István: Kiált Patak vára
Lengyel Dénes: Benedek Elek
Magyar Nyelvjárások Atlasza III.
Mezőberény története I-II.
Mérei Ferenc: Szociálpszichológiai vizsgálatok az iskolában
Mózsi Ferenc: Nemzetiségi iskola - irodalmi nevelés
Murányi Mihály: Az értékorientációk fejlesztése
Művészettörténet - tudománytörténet
Nagy László: Válogatott pedagógiai művei
Neveléstudomány és folyamatos korszerűsítés
A nyelv keletkezése
Orosz László: Katona József
M. Ossawska: Erkölcsszociológia
Pálinkás József: Szabadka népoktatása. 1687-1918
Péczely László: Bevezetés a műelemzésbe
Péter László: Szeged irodalmi emlékhelyei
Pszichológia a gyakorlatban (sorozat)
Salamon Jenő: A gyakorlati problémamegoldás fejlődése 6-14 éves korban
Sárkány Oszkár: Válogatott tanulmányai
Spira György: A negyvennyolcas nemzedék nyomában
Szabady Egon: Népesedéspolitika - a világ népességi problémái
Szappanos Balázs: A lírai vers elemzésének módszere
Jan Szczepanski: A szociológia története
Szelényi István: Városszociológia
Sziklay László: Szomszédainkról
Történettudományi értekezések
Vajthó László: Tanárok
Vésztő története
C. Weiss: Az iskolai osztály szociológiája és pszichológiája
Pályázat - pályázati eredmény
"Kalandozás kétezer év színpadán". A Magyar Televízió, az OPI és a Fővárosi Pedagógiai Intézet pályázata
A Művelődésügyi Minisztérium, az OPI és a Tankönyvkiadó tankönyvpályázata (állampolgári ismeretek)
A Művelődésügyi Minisztérium Gimnáziumi Osztályának pályázata a tantervi reform előkészítésére
A Művelődésügyi Minisztérium és a Magyar Úttörőszövetség pályázata az üzemi támogatással működő szakkörök vezetői számára
Pályázat programozott oktatószöveg készítésére. (Számítástechnikai Koordinációs Intézet)
A Zeneműkiadó pályázata felszabadulásunk 30. évfordulója tiszteletére
A Magyar Tudományos Akadémia kutatási pályázata
A Művelődési Minisztérium Testnevelési és Sportosztályának pályázata felszabadulásunk 30. évfordulója alkalmából rendezendő iskolai sportünnepélyre
A Gyermekünk szerkesztőségének fotópályázata
Az MTA Nyelvtudományi Intézetének kutatási pályázata
A SZOT és a Művelődésügyi Minisztérium pályázata a felnőttoktatás fejlesztésére
Audio-vizuális pályázat. (Az Audiovizuális Közlemények szerk, az OMFB, Orsz. Oktatástechnikai központ, Iskolatelevízió)
Nemzetiségi felszabadulási pályázat (Művelődésügyi Minisztérium, KISZ, Úttörőszövetség
Az OPI és a Tankönyvkiadó tankönyvpályázata
"Mit teszek a cigánygyerekek eredményes nevelése-oktatása érdekében?" Az Oktatási Minisztérium Általános Iskolai Főosztályának pályázata
A Pravda szerkesztőségének pályázata a testvéri szocialista országok életét bemutató fényképfelvételekre
Az Oktatási Minisztérium, az OPI és a TANÉRT páyázata gyógypedagógusok számára
"Én hazám." A Magyar Úttörők Szövetségének pályázata
Vetélkedő felszabadulásunk 30. évfordulója és a XI. pártkongresszus alkalmából (Oktatási Minisztérium, a KISZ, a Szovjetunió c. lap szerk)
"Hogyan használom fel a Szovjetunió c. képes folyóiratot a világnézetünk alapjai tantárgy tanításában?" (Oktatási Minisztérium, KISZ Lapkiadó V.)
A Magyar Pedagógiai Társaság pályázata a kollégiumi tapasztalatokról
Az Országos Közlekedésbiztonsági Tanács pályázata közlekedési ismeretek elsajátítását segítő játékok készítésére
Az Oktatási Minisztérium Középiskolai Főosztályának pályázata a párthatározatok végrehajtásáról
A Magyar Pedagógiai Társaság pályázati felhívása a "Szocialista építőmunkák eredményeinek és sikereinek a felhasználása az általános iskolai tanulók hazafias és honvédelmi nevelésében" címmel
A Magyar Pedagógiai Társaság és az Oktatási Minisztérium Általános Iskolai Főosztályának pályázata felszabadulásunk 30. évfordulója tiszteletére, az általános iskolák létrehozásának 30. évfordulója alkalmából
A Kazincbarcika város fennállásának 20. évfordulójára kiírt pályázat eredményhirdetése
A Nyári Idegennyelvű Tábor módszereiből kiírt pályázat (Budapest II. ker. Tanács) eredménye
Eredményhirdetés az OM, HM, MüM, MÉM, Belkereskedelmi M., KISZ, Magyar Pedagógiai Társaság, OPI pályázatáról, a hazafias és honvédelmi nevelés tapasztalatairól
A Művelődésügyi Minisztérium Gimnáziumi Osztályának a tantervi reform előkészítése tárgyában kiírt pályázatának eredménye
A Magyar Pedagógiai Társaság "Családi nevelési hagyományok gyűjtése" pályázatának eredménye
Az olvasó kérdez, a minisztérium válaszol:
Munkajogi tanácsadó (rovatvezető: dr. Ferencz Győző):
Hírek:
TANÉRT tájékoztató:
TÉKA
VILÁGSZERTE
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem