1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Köznevelés 1972. január-december

A Művelődésügyi Minisztérium lapja/XXVIII. évfolyam 1-12. szám

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Ifjúsági Lapkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 1.152 oldal
Sorozatcím: Köznevelés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 27 cm x 19 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Aczél György: Az állami oktatás helyzetéről. (Előadói beszéd a Központi Bizottság 1972. június 14-i ülésén)
A határozat végrehajtása közös feladat (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás - Előadói beszéd)
Zárszó (Országos Közoktatáspolitikai Tanácskozás, 1972. szept. 20.)
Az oktatásügy fontos társadalmi, politikai kérdés (Oktatásügyünk helyzete és távlatai)
Akácz László: A szegedi munkaiskola
Albert Antal: Igazgatói mandátumok? (Demokratizmus és felügyelet)
Arató Ferenc: Meddig ér a takaró? Tűnődés iskolai könyvtár ügyben
Baka Andrásné: Sértett nyugdíjasok
Bakony Pál: A tanári szabadság
Balázs Árpád: Iskolamesterek jogai és kötelességei (Örökség)
Balázs Mihály: Ajtócsapkodásért egy forint (Napló)
Határozat után - nevelési értekezlet előtt
Az iskola a társadalmi élet gyakorlóterepe (Tanár és diák a szocialista iskolában)
Kik mennek úttörőtáborba? Pedagógiai napok a törökszentmiklósi járásban (Napló)
Baranyai József: Az igazgatói munka becsületéről (Demokratizmus és felügyelet)
Barátságunk krónikája (Nemzetközi Tanácskozás Budapesten)
Bartáné Czéhmester Erzsébet: Mindennapos boldogság (Magunk között)
Bán Ervin: Kartársak vagyunk? (Piros tintával)
Továbbtanuló pedagógusok
Bánfalvi József: Gondolatok az órarendről
Beke György: Koós Ferenc
Bodrogi Tibor: Az ausztráliai-óceániai művészet (Ősi kultúrák)
Boglár Lajos: Az indián "magaskultúrák" művészetéről (Ősi kultúrák)
Bognár Tas: Idegen nyelvek a pedagógusképző intézményekben
Tanítóképzés az orosz nyelvoktatás szolgálatában
Pedagógusjelöltek Országos Találkozója (Pécs, 1972. május 10-11.)
Bokor Péter: Tanártípusok és demokratizmus (Demokratizmus és felügyelet)
Bozóky Éva: Arcok (Magunk között)
Egy régi "női téke" és gyűjtője (Magunk között)
Az együttműködés példája
Leveleinkből (Magunk között)
Mutacizmus (piros tintával)
Bozóky Éva: Egyedülálló anyák Óbudán (Magunk között)
A könyv betör az iskolába (Balatoni Beszélgetések, 1972)
Magunk között
Meditáció a szülők parlamentje után (Magunk között)
Történetek (Magunk között)
Zenélő otthonok (Magunk között)
Bozsó Jánosné: A körzetesítés eredményei és buktatói (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás)
Bölcs István: "Hangadók" Pápán
Kísérlet-oktatás-ítélet
Mennyi is a tíz esztendő?
Szép gyermekkor - de kinek mi szép?
Brestyánszky Ilona: Az ékszer is nevel (Magunk között)
Budapest centenáriuma (Ajánlások az iskolai megemlékezésekhez)
Buga László: Prédikátor-betegség (magunk között)
Burgert Róbert: Nagyobb társadalmi rangot az oktatásügynek (Az oktatásügy helyzete és távlatai)
Cevgee, N.: Mongólia a számok tükrében (Szurgan Humuuzsuulegcs, Ulánbátor)
Csáki István: Az általános iskolák fejlesztése a legsürgősebb feladat (Az oktatásügy helyzete és távlatai)
Császár Jenőné: Napirenden az anyanyelvtanítás
Csulák Mihály: Egy ötlet az irodalomtanítás korszerűsítéséhez
Daróczky Sándor: Iskola - a demokrácia gyakorlóterei (A nevelőtestületi értekezletek tapasztalataiból)
Országos helyzetkép (szélesítjük a világnézetünk alapjai oktatását)
Társadalmi-közéleti nevelés a kollégiumban
Demokratizmus és felügyelet - Nyilatkozatok az iskolai ügyvitelről
Dózsa jubileum (A Dózsa Emlékbizottság irányelvei)
Ecsedy Csaba: Fekete-Afrika művészete (Ősi kultúrák)
Egy intézkedés margójára
Egy jól működő néprajzi szakkör (képriport)
Egy tanítvány hálája (Szerk.)
Erdey-Grúz Tibor: Alapvető feladatunk az általános iskolai oktatás és nevelés színvonalának emelése (az oktatásügy helyzete és távlatai)
Erdész Tiborné: Statisztikai elemzések az oktatáspolitika szolgálatában (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában)
Ethei Lajos: A vezető tekintélye (Demokratizmus és felügyelet)
É. Kiss Sándor: "Derecskei aranyak"
Faludi Szilárd: Mindennapi munkánk távlatai
Faragó László: Minden iskolában közügy - Gondolatok a 3. sz. módszertani levélhez
Faragó Magdolna: Komplex szakkör (Az egyenlő esélyekért)
Farsang Árpád: Mit tudnak ifjúsági énekkaraink?
Félix Ferencné: Hozzászólás (Országos Közoktatáspolitikai Tanácskozás)
Ferge Zsuzsa: A társadalmi struktúra és az iskolarendszer öszefüggései (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában)
Flamm János: Tábla a ház falán
Fonay Tibor: Az élő könyv
Másnak háza táján
A Fővárosi Főügyészség levele
A Fővárosi Pedagógiai Intézet évfordulója
Füle Sándor: Pedagógia szak a tanárképző főiskolán
Gazsó Ferenc: A közoktatási rendszer mobilitási funkciói (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában)
Gábor István: Nyugalom az iskolában
Gáspár László: A pedagógiai kutatás iskolai lehetőségeiről - őszintén (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában)
Gergely Mihályné: Az ifjúsági felügyelő naplójából
Gosztonyi János: Gondjaink ellenére derűsen tekintünk a magyar közoktatás holnapjára
Neveléstörténeti értékeink védelmében
Válaszol a minisztérium
Gyimesi Lajosné: A pedagógus elkötelezettje a társadalmi rendszerünknek (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás)
Győri György: Budapesti napközis táborok
Három találkozó
Hogyan válasszuk az igazgatókat? (Demokratizmus és felügyelet)
Iskolák és könyvtárak
A munkaerő gazdálkodás buktatói
Otthonosabb otthonokat
Hajdú Károly: A bérrendezés margójára
Harsányi István: Hiúság vására (Retikül) (Magunk között)
Harsányi Zoltán: A tankönyvekről és tankönyvkritikáról
Heinrich Heine születésének 175. évfordulója (ajánlások az iskolai megemlékezésekhez)
Herczeg Mátyás: A vezetés egyszemélyi (Demokratizmus és felügyelet)
Hont János: Céljaink összhangban vannak reális lehetőségeinkkel (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás)
Az ifjúság kongresszusa (KISZ VIII. kong.)
Ilku Pál: Az oktatásügy dolgozóinak feladatai a KB határozatának végrehajtásában (Országos Közoktatáspolitikai tanácskozás)
Összefogott munkával a határozat végrehajtásáért (Oktatásügyünk helyzete és távlatai)
Illyés Bálint: Az igazgatás új mechanizmusa (Demokratizmus és felügyelet)
Illyés Gyula: Az iskoláról, az ifjúságról és nevelésről
Imolya Imre: Karádi tanár úr
Imrecze Zoltánné: Iskolatelevízió
A 8. osztályos matematikaadás (Iskolatelevízió)
Interscola '72
Irányelvek az általános iskolai tananyag csökkentéséhez (Művelődésügyi Minisztérium)
Irányelvek a tananyag csökkentéséhez
Az iskolai élet demokratizmusáról, a felügyeletről és az ügyvitel korszerűsítéséről (Művelődésügyi Minisztérium munkabizottsága)
Jakus Lajos: Petőfi Selmecbányán
Jávori Béla: Bakot lőttünk? A Somogyi Néplap cikke (1972. júl. 19.)
Jedlicska Gyula: Reális, időtálló határozat született (Oktatásügyünk helyzete és távlatai)
Jeney Lajos: Iskolaépítés Magyarországon (1968-1971) (Az iskola épülete)
Kádár János: Az oktatás fejlesztése - közügy
Kálmánchey Tibor: És a tanulóifjúság? (demokratizmus és felügyelet)
Kálmán György: Az alsó fokú oktatás, 1-2. (Oktatásügyünk helyzete és távlatai)
Karlovitz János: A demokratizmus buktatói (Demokratizmus és felügyelet)
Az óvodáról a középiskolai tanár szemével
A pedagógusnők védelmében (Piros tintával)
Porosodó rendeletek nyomában
Katamics Sándor: A társadalmi fejlődés szerepe az iskolafejlesztésben (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás)
Kecskés András: Mire jó az irodalom?
Kelemen Elemér: A felügyeletről (Demokratizmus és felügyelet)
Kelemen Ottóné: A demokratizmus követelmény is (Demokratizmus és felügyelet)
Kerékgyártó Imre: Tekintély és korszerűség
Kisbalázs György: Bíráljon-e a beosztott?
Még egyszer Zala
Nógrádi helyzetkép az általános iskolákról
Rendhagyó nyári tábor (Olvasótáborok)
Több figyelmet az igazgatói munka ellenőrzéséről (Demokratizmus és felügyelet)
Kiss Gy. Csaba: A honvédelmi-hazafias nevelés közös feladat
Nemzetközi tanácskozás az óvodai nevelésről
Szeptembertől: Óvónőképző szakiskolák
Tanácskozás a szocialista hazafiaságról
Kiss Istvánné - Makay Gusztáv: Száz év a tanárképzés szolgálatában (A Trefort utcai gyakorló iskola jubileumára)
Kiss Zoltán: Az igazgató kizárólag bukni "jogosult"? (Demokratizmus és felügyelet)
Kisváradi Éva: Diákokkal a színházban
A közéletiségre nevelés
Osztályfőnöki gondok a szakközépiskolában
Kocsis József: Jog, hatáskör, felelősség (Demokratizmus és felügyelet)
Komoróczy Emőke: Az alakító emberért
Koren István: Válasz Páhán István cikkére
Kotnyek István: A balatonfüredi szeretetház (Örökség)
Kovalovszky Miklós: Nyelvheti vetélkedő, tanulságokkal (Anyanyelv, matematika, irodalom)
Kovács Ferenc: Gyermek vagy felnőtt?
Kovács Imre: Budapesti tapasztalatok és tervek (Szélesítjük a világnézet alapjai oktatását)
Egyiptom művészete (Ősi kultúrák)
India művészete (Ősi kultúrák)
Kovács Lajos: Zala megyei tapasztalatok
Kovács Máté (1906-1972): Nekrológ
Kovácsné Virág Márta: Akik nem kerültek be
Kovács Szilvia: Pedagógiai kísérlet a Danuvia Gorkij Művelődési Központban
Kozma Tamás: Jövőkutatás
Kósa László: 350 éves a nagyenyedi kollégium (Örökség)
Köszöntjük a 70 éves Illyés Gyulát
Közlemények Katona Éva Élet és Irodalom 1971. nov. 27-i számában megjelent Fegyelmi ügy c. cikkéhez (Művelődésügyi Minisztérium Közoktatási Főosztály)
Kővágó László: A nemzetiség oktatásügyről
Krivanek Vilmos: Mi így csináltuk. A differenciálás buktatói és járható útjai
Kronstein Gábor: Oktatásügyünk helyzete és távlatai - ajánló bibliográfia
Kurth, W.: Az iskola a való élet modellje (Tanár és diák a szociális iskolában)
Iskolaügyünk a pártkongresszus után
Laczkó András: A beilleszkedés nehézségei (Demokratizmus és felügyelet)
László Andrásné: Óvodafejlesztés Csepelen
Lázár György: A szakképzés fejlesztésében is a fő feladat a minőségi színvonal emelése (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás)
Leveleinkből (Siklósi Pálné levele) (Magunk között)
Lóránd Ferenc: Töprengés a szeretetről
Töprengés a bizalomról
Töprengés a hanyagságról
Lőcsei Pál: Suba a subához? Beszélgetés a párválasztási gondokról
Lőrincz Lajos: Az iskolatanács szerepe (Demokratizmus és felügyelet)
A Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottságának 1972. június 15-i határozata az állami oktatás helyzetéről és fejlesztésének feladatairól
Majoros József: Fakultatív irodalomoktatásunk első évéről
Maróti Andor: Felnőttoktatás és népművelés az egyetemen
Márton László: Emlékezés egy elfelejtett tankönyvíróra
Mártha Ferenc: A felsőoktatás korszerűsítéséről (Az oktatásügy helyzete és távlatai)
Medvegy Antal: Bizalom és dokumentáció - a visszhang még nem összhang (Demokratizmus és felügyelet)
Mezei Gyula: A pedagógusok munkaköri kötelezettségéről (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában)
Mészáros István: Valóban magyar ember volt Comenius?
Mészáros Júlia: A tárgyi feltételek javítása döntő kérdés (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás)
Mihalcsó Miklós: Dózsa-emlékülés az Akadémián
Miklósvári Sándor: Egységes általános iskola - egységes tanárképzés (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában)
Mohács Lívia: Érettségi találkozó
Monigli István: Oktatásfejlesztés és kutatás (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában)
Munteanu, A. D.: Az oktatás-nevelés távlatai Romániában (Tribuna Scolii, Bukarest)
A művelődésügyi miniszter levele az első osztályosok tanévvesztésének csökkentéséről
Nagy Istvánné: Ilyen is megtörtént (Demokratizmus és felügyelet)
Nagy László: Szakközépiskolai gondok és teendők (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás)
Nándory, E.: Ahol meghosszabbítják a gyermekkort (Tanár és diák a szocialista iskolában)
Új szakasz előtt a szlovák oktatásügy
Novák, V.: A hatékonyabb eszmei-politikai nevelésért
A pedagógus az ifjúsági mozgalomban (Tanár és diák a szocialista iskolában)
Nyerges Béla: "Borzalmas tapasztalatok", avagy akikből hiány lesz
Nemleges jelentés - indoklással (Piros tintával)
Nyilas Dezső: Egy lépés a koszerű nevelőiskola felé
Orbók Endre: Pedagógus a televízióban
Országos közoktatáspolitikai tanácskozás
Ódor Lászlóné: Az igazgató és a kritika (Demokratizmus és felügyelet)
Ónody Éva: "Mert e pálya hiányzik"
Parfjonova, N. M.: Kulcskérdés a pedagógus személyisége (Tanár és diák a szocialista iskolában)
Pataki Ferenc: Az iskola - ifjúságunk életmódja (Tanár és diák a szocialista iskolában)
Páhán István: Megjegyzések a tanszerellátásról
Pálmai Kálmán: A nyilvánosság felelőssége (Nyitott ablak)
Széthulló értékek (Nyitott ablak)
Tanárokról, diákokról (Nyitott ablak)
Pásztor Bertalan: A forradalmár - mai diákok tudatában (egy felmérés tanulsága)
Igazgatótípusok (demokratizmus és felügyelet)
Pásztor Emil: Hazafiság és helyi hagyományok
A jó tanár holtig tanul - az utólagos óraelemzésről
Minél hosszabb mondat? (Piros tintával)
Mit tehetnénk a Tar Évákért
Szeretett anyanyelv - száraz nyelvoktatás
A pedagógiai lapok főszerkesztőinek nemzetközi tanácskozása. Budapest, Pécs (Képes összeállítás)
Pávics György: Tapasztalatok a délszláv nyelv oktatásában
Pesti János: "Rólunk van szó!" - De hogyan?
Petőfi Sándor születésének 150. évfordulója (Ajánlások az iskolai megemlékezésekre)
Petró András: Megérdemlik a nagyobb figyelmet! (A megyei és járási hivatalok oktatásügyi dolgozóiról)
Péter Imre: Iskolai képzőművészeti kiállítás
Pirisi Jánosné: Értelmezzük egységesen a határozatot (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás)
Rácz Székely Győző: Jubileum a Medve utcában (Örökség)
Katedrák között ingázók (Magunk között)
Rádics Károly: Igaza van-e az ügyésznek?
Ruffy Péter: Budapest
Sándor Györgyné: Milyen ember az igazgató (Demokratizmus és felügyelet)
Sári Gusztáv: Igazgató és felügyelet (Demokratizmus és felügyelet)
Schelken Gusztáv: Egy tanító naplójából (Németh Ferenc, 1835-1916)
Sebesi Lászlóné: Az igazgatói poszt nem atyai örökség (Demokratizmus és felügyelet)
Sereges József: Jobb együttműködést az üzemekkel (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás)
Sereg József: A vezetői tekintélyről (Demokratizmus és felügyelet)
Simon Gyula: A Magyar Pedagógiai Társaság küldöttközgyűléséről
A nevelésügy munkásaira támaszkodva (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában)
Sipos Gyuláné: Sport és testnevelés
Somos Lajos: Matematika és orosz nyelvi speciális szakkörök (Az egyenlő esélyekért)
Statisztikai adatok (közoktatásunk helyzetéről) (Összeállította a Központi Statisztikai Hivatal)
Stolmár László: Emlékezés Jovicza Ignác Sándorra
Surányi Béla: A történelem a bélyegeken
Svád Antal: Az iskolai élet demokratizmusáról és az ügyvitel ésszerűsítéséről (Demokratizmus és felügyelet)
Szabó Imréné: Önálló munkával önálló embereket nevelni (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás)
Szabó Lászlóné: Szeptemberben indul a középiskolai kémia az iskolatelevízióban
Szabó Mihály: Jobb pályairányítást a nevelőotthonokban
Szalai József: Oktatástechnikai Bizottság a pedagógusképző intézményekben
Szalatnai Rezső: Mikszáth Kálmán diákhelyei (Az író születésének 125. évfordulójára)
Szalay András: A korszerű természettudományos műveltségért
Szalóki László: Általános felügyelet és szakfelügyelet (demokratizmus és felügyelet)
Szarka József: Gondolatok a pedagógiai kutatásokról
Túlterhelés, diákélet, továbbképzés (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában)
Válasz a hozzászólásokra (A kutatás és az oktatáspolitika szolgálatában)
Szczepanski, J.: Összefoglaló a munkásságról
Szebenyi Péter: Vetélkedő - új módszerekkel
Székely Károly: Nincs gazdája a feladatoknak (Demokratizmus és felügyelet)
Szíjártó Endréné: És az igazgatók? (Demokratizmus és felügyelet)
Szilanova, M.: Bulgária iskolareform előtt
Kedvező társadalmi közeget a tanulásnak (Tanár és diák a szocialista iskolában)
Szlatényi Béla: Felmentés helyett "könnyített" testnevelés
Szoboszlay Béla: Felmentés helyett "könnyített" testnevelést!
Ötvenéves a csepeli kisegítő iskola
Szuromi Pál: Mennyit érünk? (Demokratizmus és felügyelet)
Szűcs Istvánné: Az oktatás fejlesztése az ifjúság ügye, érdeke és feladata is (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás)
Takács Imre: A beosztott: munkatárs (Demokratizmus és felügyelet)
Tanár és diák a szocialista iskolában - A szocialista országok pedagóguslapjainak tanácskozása (Összeállította: Kozma Tamás és Székely Tamás)
Tatár Katalin: Elfogadjam? Ne fogadjam? (Magunk között)
Torma Győző: Holdjármű az órán
Tóth András: A felügyelet feltételei (Demokratizmus és felügyelet)
Tóth László: A heti órák egyenletesebb eloszlásáért
Tóth László: Öltözködés, erkölcs, nevelés
Tölgyesi József: Lakásépítési kölcsön helyett gépkocsivásárlási akciót a tanyai pedagógusok részére (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás)
Török Bálint: Követelőznek? (Piros tintával)
Trencsényi László nyilatkozata
A túlterhelés csökkentéséről (Művelődésügyi Minisztérium)
Tüskés Tibor: "Milyennek szeretném látni az irodalomtanításunkat?" (egy ifjúsági ankét tanulságai)
Üdvözöljük a negyedszázados Pajtást
Vajó Péter: A közoktatás távlati fejlesztéséért (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában)
Vajthó László: "Jaj, már megint dolgozatírás!"
Varga Éva: "Anyja foglalkozása tanár"
Varga Károly: Indulat nélkül (Demokratizmus és felügyelet)
Varga Tamás: Matematika kicsi kortól (Nemzetközi matematikaoktatási tanfolyam, Budapest)
Varsányi Péter: "E kísérletre a pedagógia története is joggal tarthat igényt" (Felügyelői feljegyzések Németh László óráiról)
Vati Papp Ferenc: Dráma, védett korban
Iskolák és tanácsok
Szabolcsi összegezés (Cigánytanulók)
Ügy a szemétkosárban
Véghelyi József: Mi lesz veled, magatartási osztályzat?
Zalka György: Az igazgatóhelyettes
Zengő Mihály: Az igazgatók védelmében (Demokratizmus és felügyelet)
Zibolen Endre: A tennivalók súlyosabbak és számosabbak (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában)
Zsolnai József: Van-e kis hiba?
Zánka - Úttörőváros
Wallinger Endre: Korhatár
Welker Ottó: Gondolatok a tanulók minősítéséről
Wojciechowski, K.: Hogy az iskola vonzóvá váljék (Tanár és diák a szocialista iskolában)
Időszerű oktatáspolitikai kérdések (Glos Nauczycielksi, Varsó)
Szeminárium
Babodi Béla - Földes Klára: Pályairányítás és pályaválasztás a nevelőotthonokban
Bán Ervin: A magyartanár és az idegen nyelvek otthona
Báthory Zoltán: Az olvasás üteme, megértése és hibái (Egy nemzetközi pedagógiai kutatóprogram eredményeiről)
Bölcs István: Töprengés az értékről és az ítéletről
Bujdos László: Hogyan használjuk a nevelési tervet? (Az osztályfőnök műhelye)
Fábián Gyula: Hétköznapi látogatás egy általános iskolában (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból)
Főző Jenő: Áttérés a teljes kabinet rendszerű oktatására (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból)
Használjuk-e a teljesítményszint-mérést a pedagógusbérek differenciálására? (Szerk. megjegyzése)
Hompó Ferenc: Programozott nyelvtanítás részben osztott iskolában (Kísérletezés a pedagógiában)
Illyés Bálint: Egy iskolai könyvtári életrajzából
Justhné Kéri Hedvig: Az írás- és olvasástanítás újszerű kapcsolatai
Kakucsi Géza: Tizenévesek a felnőttoktatásban
Lénárd Ferenc: Differenciált oktatás korszerű módon
Majoros József: Irodalom-tagozatos osztály - fakultatív alapon (Kísérletezés a pedagógiában)
Morvay István: Polgári iskolai reformtervek
Oláhné Erdélyi Mária: Hogyan próbálták megreformálni a matematikatanítást a századfordulón?
Orosz Sándor: Témazáró tudásszintmérés a gyakorlatban
Pásztor Béla: Iskolai táblák - beépített szekrények (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból)
Petró András: Az iskolai élet demokratizmusáról
Róna Borbála: Frissítő tornapercek
Szebenyi Péterné: A gimnáziumi kísérleti etikaoktatás tapasztalatai a kísérletező tanárok szemszögéből
Szabolcsi József: Hogyan tudnak olvasni az ötödikesek?
Szabó László: Az általános iskola tartalékai
Szabó Tibor: Amíg megtanulunk írni (Egy kis írástörténet)
Szuromi Pál: Értelemfejlesztés és vizualitás
Váradi János: Legyen szülői fogadószobánk! (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból)
Véghelyi József: Egésznapos nevelés a gimnáziumban
Vörös János: Milyen kabineteket szervezzünk? (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból)
Zsigárdi Györgyi: Kirakatmunka?
Látóhatár - továbbképzés
Ágoston György: A nevelés fő feladatainak rendszere
Faludi Szilárd: Időszerű tantervelméleti kérdések
Gáspárné Zauner Éva: Az iskolaérettség problémái
Időszerű tantervelméleti kérdések - Kérdések, vélemények
Kálmán György: A pedagógiai kísérletekről
Kozma Tamás: Teljesítmény és iskolai színvonal
Miklósvári Sándor: A pedagógusképzés és a távlatok
Petró András: Kérdőjelek az első osztályban
Szende Aladár: Megújuló anyanyelvi nevelésünk
Tánczos Gábor: A szülői szabad szombat és az iskola
Vargha Balázs: Anyanyelvi nevelésünk bajai (Megújuló anyanyelvi oktatásunk)
Welker Ottó: Merre tarta a gimnázium?
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem