kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Ifjúsági Lapkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 1.152 oldal |
Sorozatcím: | Köznevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 27 cm x 19 cm |
ISBN: | |
Aczél György: Az állami oktatás helyzetéről. (Előadói beszéd a Központi Bizottság 1972. június 14-i ülésén) | |
A határozat végrehajtása közös feladat (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás - Előadói beszéd) | |
Zárszó (Országos Közoktatáspolitikai Tanácskozás, 1972. szept. 20.) | |
Az oktatásügy fontos társadalmi, politikai kérdés (Oktatásügyünk helyzete és távlatai) | |
Akácz László: A szegedi munkaiskola | |
Albert Antal: Igazgatói mandátumok? (Demokratizmus és felügyelet) | |
Arató Ferenc: Meddig ér a takaró? Tűnődés iskolai könyvtár ügyben | |
Baka Andrásné: Sértett nyugdíjasok | |
Bakony Pál: A tanári szabadság | |
Balázs Árpád: Iskolamesterek jogai és kötelességei (Örökség) | |
Balázs Mihály: Ajtócsapkodásért egy forint (Napló) | |
Határozat után - nevelési értekezlet előtt | |
Az iskola a társadalmi élet gyakorlóterepe (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
Kik mennek úttörőtáborba? Pedagógiai napok a törökszentmiklósi járásban (Napló) | |
Baranyai József: Az igazgatói munka becsületéről (Demokratizmus és felügyelet) | |
Barátságunk krónikája (Nemzetközi Tanácskozás Budapesten) | |
Bartáné Czéhmester Erzsébet: Mindennapos boldogság (Magunk között) | |
Bán Ervin: Kartársak vagyunk? (Piros tintával) | |
Továbbtanuló pedagógusok | |
Bánfalvi József: Gondolatok az órarendről | |
Beke György: Koós Ferenc | |
Bodrogi Tibor: Az ausztráliai-óceániai művészet (Ősi kultúrák) | |
Boglár Lajos: Az indián "magaskultúrák" művészetéről (Ősi kultúrák) | |
Bognár Tas: Idegen nyelvek a pedagógusképző intézményekben | |
Tanítóképzés az orosz nyelvoktatás szolgálatában | |
Pedagógusjelöltek Országos Találkozója (Pécs, 1972. május 10-11.) | |
Bokor Péter: Tanártípusok és demokratizmus (Demokratizmus és felügyelet) | |
Bozóky Éva: Arcok (Magunk között) | |
Egy régi "női téke" és gyűjtője (Magunk között) | |
Az együttműködés példája | |
Leveleinkből (Magunk között) | |
Mutacizmus (piros tintával) | |
Bozóky Éva: Egyedülálló anyák Óbudán (Magunk között) | |
A könyv betör az iskolába (Balatoni Beszélgetések, 1972) | |
Magunk között | |
Meditáció a szülők parlamentje után (Magunk között) | |
Történetek (Magunk között) | |
Zenélő otthonok (Magunk között) | |
Bozsó Jánosné: A körzetesítés eredményei és buktatói (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
Bölcs István: "Hangadók" Pápán | |
Kísérlet-oktatás-ítélet | |
Mennyi is a tíz esztendő? | |
Szép gyermekkor - de kinek mi szép? | |
Brestyánszky Ilona: Az ékszer is nevel (Magunk között) | |
Budapest centenáriuma (Ajánlások az iskolai megemlékezésekhez) | |
Buga László: Prédikátor-betegség (magunk között) | |
Burgert Róbert: Nagyobb társadalmi rangot az oktatásügynek (Az oktatásügy helyzete és távlatai) | |
Cevgee, N.: Mongólia a számok tükrében (Szurgan Humuuzsuulegcs, Ulánbátor) | |
Csáki István: Az általános iskolák fejlesztése a legsürgősebb feladat (Az oktatásügy helyzete és távlatai) | |
Császár Jenőné: Napirenden az anyanyelvtanítás | |
Csulák Mihály: Egy ötlet az irodalomtanítás korszerűsítéséhez | |
Daróczky Sándor: Iskola - a demokrácia gyakorlóterei (A nevelőtestületi értekezletek tapasztalataiból) | |
Országos helyzetkép (szélesítjük a világnézetünk alapjai oktatását) | |
Társadalmi-közéleti nevelés a kollégiumban | |
Demokratizmus és felügyelet - Nyilatkozatok az iskolai ügyvitelről | |
Dózsa jubileum (A Dózsa Emlékbizottság irányelvei) | |
Ecsedy Csaba: Fekete-Afrika művészete (Ősi kultúrák) | |
Egy intézkedés margójára | |
Egy jól működő néprajzi szakkör (képriport) | |
Egy tanítvány hálája (Szerk.) | |
Erdey-Grúz Tibor: Alapvető feladatunk az általános iskolai oktatás és nevelés színvonalának emelése (az oktatásügy helyzete és távlatai) | |
Erdész Tiborné: Statisztikai elemzések az oktatáspolitika szolgálatában (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
Ethei Lajos: A vezető tekintélye (Demokratizmus és felügyelet) | |
É. Kiss Sándor: "Derecskei aranyak" | |
Faludi Szilárd: Mindennapi munkánk távlatai | |
Faragó László: Minden iskolában közügy - Gondolatok a 3. sz. módszertani levélhez | |
Faragó Magdolna: Komplex szakkör (Az egyenlő esélyekért) | |
Farsang Árpád: Mit tudnak ifjúsági énekkaraink? | |
Félix Ferencné: Hozzászólás (Országos Közoktatáspolitikai Tanácskozás) | |
Ferge Zsuzsa: A társadalmi struktúra és az iskolarendszer öszefüggései (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
Flamm János: Tábla a ház falán | |
Fonay Tibor: Az élő könyv | |
Másnak háza táján | |
A Fővárosi Főügyészség levele | |
A Fővárosi Pedagógiai Intézet évfordulója | |
Füle Sándor: Pedagógia szak a tanárképző főiskolán | |
Gazsó Ferenc: A közoktatási rendszer mobilitási funkciói (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
Gábor István: Nyugalom az iskolában | |
Gáspár László: A pedagógiai kutatás iskolai lehetőségeiről - őszintén (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
Gergely Mihályné: Az ifjúsági felügyelő naplójából | |
Gosztonyi János: Gondjaink ellenére derűsen tekintünk a magyar közoktatás holnapjára | |
Neveléstörténeti értékeink védelmében | |
Válaszol a minisztérium | |
Gyimesi Lajosné: A pedagógus elkötelezettje a társadalmi rendszerünknek (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
Győri György: Budapesti napközis táborok | |
Három találkozó | |
Hogyan válasszuk az igazgatókat? (Demokratizmus és felügyelet) | |
Iskolák és könyvtárak | |
A munkaerő gazdálkodás buktatói | |
Otthonosabb otthonokat | |
Hajdú Károly: A bérrendezés margójára | |
Harsányi István: Hiúság vására (Retikül) (Magunk között) | |
Harsányi Zoltán: A tankönyvekről és tankönyvkritikáról | |
Heinrich Heine születésének 175. évfordulója (ajánlások az iskolai megemlékezésekhez) | |
Herczeg Mátyás: A vezetés egyszemélyi (Demokratizmus és felügyelet) | |
Hont János: Céljaink összhangban vannak reális lehetőségeinkkel (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
Az ifjúság kongresszusa (KISZ VIII. kong.) | |
Ilku Pál: Az oktatásügy dolgozóinak feladatai a KB határozatának végrehajtásában (Országos Közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
Összefogott munkával a határozat végrehajtásáért (Oktatásügyünk helyzete és távlatai) | |
Illyés Bálint: Az igazgatás új mechanizmusa (Demokratizmus és felügyelet) | |
Illyés Gyula: Az iskoláról, az ifjúságról és nevelésről | |
Imolya Imre: Karádi tanár úr | |
Imrecze Zoltánné: Iskolatelevízió | |
A 8. osztályos matematikaadás (Iskolatelevízió) | |
Interscola '72 | |
Irányelvek az általános iskolai tananyag csökkentéséhez (Művelődésügyi Minisztérium) | |
Irányelvek a tananyag csökkentéséhez | |
Az iskolai élet demokratizmusáról, a felügyeletről és az ügyvitel korszerűsítéséről (Művelődésügyi Minisztérium munkabizottsága) | |
Jakus Lajos: Petőfi Selmecbányán | |
Jávori Béla: Bakot lőttünk? A Somogyi Néplap cikke (1972. júl. 19.) | |
Jedlicska Gyula: Reális, időtálló határozat született (Oktatásügyünk helyzete és távlatai) | |
Jeney Lajos: Iskolaépítés Magyarországon (1968-1971) (Az iskola épülete) | |
Kádár János: Az oktatás fejlesztése - közügy | |
Kálmánchey Tibor: És a tanulóifjúság? (demokratizmus és felügyelet) | |
Kálmán György: Az alsó fokú oktatás, 1-2. (Oktatásügyünk helyzete és távlatai) | |
Karlovitz János: A demokratizmus buktatói (Demokratizmus és felügyelet) | |
Az óvodáról a középiskolai tanár szemével | |
A pedagógusnők védelmében (Piros tintával) | |
Porosodó rendeletek nyomában | |
Katamics Sándor: A társadalmi fejlődés szerepe az iskolafejlesztésben (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
Kecskés András: Mire jó az irodalom? | |
Kelemen Elemér: A felügyeletről (Demokratizmus és felügyelet) | |
Kelemen Ottóné: A demokratizmus követelmény is (Demokratizmus és felügyelet) | |
Kerékgyártó Imre: Tekintély és korszerűség | |
Kisbalázs György: Bíráljon-e a beosztott? | |
Még egyszer Zala | |
Nógrádi helyzetkép az általános iskolákról | |
Rendhagyó nyári tábor (Olvasótáborok) | |
Több figyelmet az igazgatói munka ellenőrzéséről (Demokratizmus és felügyelet) | |
Kiss Gy. Csaba: A honvédelmi-hazafias nevelés közös feladat | |
Nemzetközi tanácskozás az óvodai nevelésről | |
Szeptembertől: Óvónőképző szakiskolák | |
Tanácskozás a szocialista hazafiaságról | |
Kiss Istvánné - Makay Gusztáv: Száz év a tanárképzés szolgálatában (A Trefort utcai gyakorló iskola jubileumára) | |
Kiss Zoltán: Az igazgató kizárólag bukni "jogosult"? (Demokratizmus és felügyelet) | |
Kisváradi Éva: Diákokkal a színházban | |
A közéletiségre nevelés | |
Osztályfőnöki gondok a szakközépiskolában | |
Kocsis József: Jog, hatáskör, felelősség (Demokratizmus és felügyelet) | |
Komoróczy Emőke: Az alakító emberért | |
Koren István: Válasz Páhán István cikkére | |
Kotnyek István: A balatonfüredi szeretetház (Örökség) | |
Kovalovszky Miklós: Nyelvheti vetélkedő, tanulságokkal (Anyanyelv, matematika, irodalom) | |
Kovács Ferenc: Gyermek vagy felnőtt? | |
Kovács Imre: Budapesti tapasztalatok és tervek (Szélesítjük a világnézet alapjai oktatását) | |
Egyiptom művészete (Ősi kultúrák) | |
India művészete (Ősi kultúrák) | |
Kovács Lajos: Zala megyei tapasztalatok | |
Kovács Máté (1906-1972): Nekrológ | |
Kovácsné Virág Márta: Akik nem kerültek be | |
Kovács Szilvia: Pedagógiai kísérlet a Danuvia Gorkij Művelődési Központban | |
Kozma Tamás: Jövőkutatás | |
Kósa László: 350 éves a nagyenyedi kollégium (Örökség) | |
Köszöntjük a 70 éves Illyés Gyulát | |
Közlemények Katona Éva Élet és Irodalom 1971. nov. 27-i számában megjelent Fegyelmi ügy c. cikkéhez (Művelődésügyi Minisztérium Közoktatási Főosztály) | |
Kővágó László: A nemzetiség oktatásügyről | |
Krivanek Vilmos: Mi így csináltuk. A differenciálás buktatói és járható útjai | |
Kronstein Gábor: Oktatásügyünk helyzete és távlatai - ajánló bibliográfia | |
Kurth, W.: Az iskola a való élet modellje (Tanár és diák a szociális iskolában) | |
Iskolaügyünk a pártkongresszus után | |
Laczkó András: A beilleszkedés nehézségei (Demokratizmus és felügyelet) | |
László Andrásné: Óvodafejlesztés Csepelen | |
Lázár György: A szakképzés fejlesztésében is a fő feladat a minőségi színvonal emelése (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
Leveleinkből (Siklósi Pálné levele) (Magunk között) | |
Lóránd Ferenc: Töprengés a szeretetről | |
Töprengés a bizalomról | |
Töprengés a hanyagságról | |
Lőcsei Pál: Suba a subához? Beszélgetés a párválasztási gondokról | |
Lőrincz Lajos: Az iskolatanács szerepe (Demokratizmus és felügyelet) | |
A Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottságának 1972. június 15-i határozata az állami oktatás helyzetéről és fejlesztésének feladatairól | |
Majoros József: Fakultatív irodalomoktatásunk első évéről | |
Maróti Andor: Felnőttoktatás és népművelés az egyetemen | |
Márton László: Emlékezés egy elfelejtett tankönyvíróra | |
Mártha Ferenc: A felsőoktatás korszerűsítéséről (Az oktatásügy helyzete és távlatai) | |
Medvegy Antal: Bizalom és dokumentáció - a visszhang még nem összhang (Demokratizmus és felügyelet) | |
Mezei Gyula: A pedagógusok munkaköri kötelezettségéről (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
Mészáros István: Valóban magyar ember volt Comenius? | |
Mészáros Júlia: A tárgyi feltételek javítása döntő kérdés (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
Mihalcsó Miklós: Dózsa-emlékülés az Akadémián | |
Miklósvári Sándor: Egységes általános iskola - egységes tanárképzés (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
Mohács Lívia: Érettségi találkozó | |
Monigli István: Oktatásfejlesztés és kutatás (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
Munteanu, A. D.: Az oktatás-nevelés távlatai Romániában (Tribuna Scolii, Bukarest) | |
A művelődésügyi miniszter levele az első osztályosok tanévvesztésének csökkentéséről | |
Nagy Istvánné: Ilyen is megtörtént (Demokratizmus és felügyelet) | |
Nagy László: Szakközépiskolai gondok és teendők (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
Nándory, E.: Ahol meghosszabbítják a gyermekkort (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
Új szakasz előtt a szlovák oktatásügy | |
Novák, V.: A hatékonyabb eszmei-politikai nevelésért | |
A pedagógus az ifjúsági mozgalomban (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
Nyerges Béla: "Borzalmas tapasztalatok", avagy akikből hiány lesz | |
Nemleges jelentés - indoklással (Piros tintával) | |
Nyilas Dezső: Egy lépés a koszerű nevelőiskola felé | |
Orbók Endre: Pedagógus a televízióban | |
Országos közoktatáspolitikai tanácskozás | |
Ódor Lászlóné: Az igazgató és a kritika (Demokratizmus és felügyelet) | |
Ónody Éva: "Mert e pálya hiányzik" | |
Parfjonova, N. M.: Kulcskérdés a pedagógus személyisége (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
Pataki Ferenc: Az iskola - ifjúságunk életmódja (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
Páhán István: Megjegyzések a tanszerellátásról | |
Pálmai Kálmán: A nyilvánosság felelőssége (Nyitott ablak) | |
Széthulló értékek (Nyitott ablak) | |
Tanárokról, diákokról (Nyitott ablak) | |
Pásztor Bertalan: A forradalmár - mai diákok tudatában (egy felmérés tanulsága) | |
Igazgatótípusok (demokratizmus és felügyelet) | |
Pásztor Emil: Hazafiság és helyi hagyományok | |
A jó tanár holtig tanul - az utólagos óraelemzésről | |
Minél hosszabb mondat? (Piros tintával) | |
Mit tehetnénk a Tar Évákért | |
Szeretett anyanyelv - száraz nyelvoktatás | |
A pedagógiai lapok főszerkesztőinek nemzetközi tanácskozása. Budapest, Pécs (Képes összeállítás) | |
Pávics György: Tapasztalatok a délszláv nyelv oktatásában | |
Pesti János: "Rólunk van szó!" - De hogyan? | |
Petőfi Sándor születésének 150. évfordulója (Ajánlások az iskolai megemlékezésekre) | |
Petró András: Megérdemlik a nagyobb figyelmet! (A megyei és járási hivatalok oktatásügyi dolgozóiról) | |
Péter Imre: Iskolai képzőművészeti kiállítás | |
Pirisi Jánosné: Értelmezzük egységesen a határozatot (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
Rácz Székely Győző: Jubileum a Medve utcában (Örökség) | |
Katedrák között ingázók (Magunk között) | |
Rádics Károly: Igaza van-e az ügyésznek? | |
Ruffy Péter: Budapest | |
Sándor Györgyné: Milyen ember az igazgató (Demokratizmus és felügyelet) | |
Sári Gusztáv: Igazgató és felügyelet (Demokratizmus és felügyelet) | |
Schelken Gusztáv: Egy tanító naplójából (Németh Ferenc, 1835-1916) | |
Sebesi Lászlóné: Az igazgatói poszt nem atyai örökség (Demokratizmus és felügyelet) | |
Sereges József: Jobb együttműködést az üzemekkel (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
Sereg József: A vezetői tekintélyről (Demokratizmus és felügyelet) | |
Simon Gyula: A Magyar Pedagógiai Társaság küldöttközgyűléséről | |
A nevelésügy munkásaira támaszkodva (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
Sipos Gyuláné: Sport és testnevelés | |
Somos Lajos: Matematika és orosz nyelvi speciális szakkörök (Az egyenlő esélyekért) | |
Statisztikai adatok (közoktatásunk helyzetéről) (Összeállította a Központi Statisztikai Hivatal) | |
Stolmár László: Emlékezés Jovicza Ignác Sándorra | |
Surányi Béla: A történelem a bélyegeken | |
Svád Antal: Az iskolai élet demokratizmusáról és az ügyvitel ésszerűsítéséről (Demokratizmus és felügyelet) | |
Szabó Imréné: Önálló munkával önálló embereket nevelni (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
Szabó Lászlóné: Szeptemberben indul a középiskolai kémia az iskolatelevízióban | |
Szabó Mihály: Jobb pályairányítást a nevelőotthonokban | |
Szalai József: Oktatástechnikai Bizottság a pedagógusképző intézményekben | |
Szalatnai Rezső: Mikszáth Kálmán diákhelyei (Az író születésének 125. évfordulójára) | |
Szalay András: A korszerű természettudományos műveltségért | |
Szalóki László: Általános felügyelet és szakfelügyelet (demokratizmus és felügyelet) | |
Szarka József: Gondolatok a pedagógiai kutatásokról | |
Túlterhelés, diákélet, továbbképzés (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
Válasz a hozzászólásokra (A kutatás és az oktatáspolitika szolgálatában) | |
Szczepanski, J.: Összefoglaló a munkásságról | |
Szebenyi Péter: Vetélkedő - új módszerekkel | |
Székely Károly: Nincs gazdája a feladatoknak (Demokratizmus és felügyelet) | |
Szíjártó Endréné: És az igazgatók? (Demokratizmus és felügyelet) | |
Szilanova, M.: Bulgária iskolareform előtt | |
Kedvező társadalmi közeget a tanulásnak (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
Szlatényi Béla: Felmentés helyett "könnyített" testnevelés | |
Szoboszlay Béla: Felmentés helyett "könnyített" testnevelést! | |
Ötvenéves a csepeli kisegítő iskola | |
Szuromi Pál: Mennyit érünk? (Demokratizmus és felügyelet) | |
Szűcs Istvánné: Az oktatás fejlesztése az ifjúság ügye, érdeke és feladata is (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
Takács Imre: A beosztott: munkatárs (Demokratizmus és felügyelet) | |
Tanár és diák a szocialista iskolában - A szocialista országok pedagóguslapjainak tanácskozása (Összeállította: Kozma Tamás és Székely Tamás) | |
Tatár Katalin: Elfogadjam? Ne fogadjam? (Magunk között) | |
Torma Győző: Holdjármű az órán | |
Tóth András: A felügyelet feltételei (Demokratizmus és felügyelet) | |
Tóth László: A heti órák egyenletesebb eloszlásáért | |
Tóth László: Öltözködés, erkölcs, nevelés | |
Tölgyesi József: Lakásépítési kölcsön helyett gépkocsivásárlási akciót a tanyai pedagógusok részére (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
Török Bálint: Követelőznek? (Piros tintával) | |
Trencsényi László nyilatkozata | |
A túlterhelés csökkentéséről (Művelődésügyi Minisztérium) | |
Tüskés Tibor: "Milyennek szeretném látni az irodalomtanításunkat?" (egy ifjúsági ankét tanulságai) | |
Üdvözöljük a negyedszázados Pajtást | |
Vajó Péter: A közoktatás távlati fejlesztéséért (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
Vajthó László: "Jaj, már megint dolgozatírás!" | |
Varga Éva: "Anyja foglalkozása tanár" | |
Varga Károly: Indulat nélkül (Demokratizmus és felügyelet) | |
Varga Tamás: Matematika kicsi kortól (Nemzetközi matematikaoktatási tanfolyam, Budapest) | |
Varsányi Péter: "E kísérletre a pedagógia története is joggal tarthat igényt" (Felügyelői feljegyzések Németh László óráiról) | |
Vati Papp Ferenc: Dráma, védett korban | |
Iskolák és tanácsok | |
Szabolcsi összegezés (Cigánytanulók) | |
Ügy a szemétkosárban | |
Véghelyi József: Mi lesz veled, magatartási osztályzat? | |
Zalka György: Az igazgatóhelyettes | |
Zengő Mihály: Az igazgatók védelmében (Demokratizmus és felügyelet) | |
Zibolen Endre: A tennivalók súlyosabbak és számosabbak (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
Zsolnai József: Van-e kis hiba? | |
Zánka - Úttörőváros | |
Wallinger Endre: Korhatár | |
Welker Ottó: Gondolatok a tanulók minősítéséről | |
Wojciechowski, K.: Hogy az iskola vonzóvá váljék (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
Időszerű oktatáspolitikai kérdések (Glos Nauczycielksi, Varsó) | |
Szeminárium | |
Babodi Béla - Földes Klára: Pályairányítás és pályaválasztás a nevelőotthonokban | |
Bán Ervin: A magyartanár és az idegen nyelvek otthona | |
Báthory Zoltán: Az olvasás üteme, megértése és hibái (Egy nemzetközi pedagógiai kutatóprogram eredményeiről) | |
Bölcs István: Töprengés az értékről és az ítéletről | |
Bujdos László: Hogyan használjuk a nevelési tervet? (Az osztályfőnök műhelye) | |
Fábián Gyula: Hétköznapi látogatás egy általános iskolában (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból) | |
Főző Jenő: Áttérés a teljes kabinet rendszerű oktatására (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból) | |
Használjuk-e a teljesítményszint-mérést a pedagógusbérek differenciálására? (Szerk. megjegyzése) | |
Hompó Ferenc: Programozott nyelvtanítás részben osztott iskolában (Kísérletezés a pedagógiában) | |
Illyés Bálint: Egy iskolai könyvtári életrajzából | |
Justhné Kéri Hedvig: Az írás- és olvasástanítás újszerű kapcsolatai | |
Kakucsi Géza: Tizenévesek a felnőttoktatásban | |
Lénárd Ferenc: Differenciált oktatás korszerű módon | |
Majoros József: Irodalom-tagozatos osztály - fakultatív alapon (Kísérletezés a pedagógiában) | |
Morvay István: Polgári iskolai reformtervek | |
Oláhné Erdélyi Mária: Hogyan próbálták megreformálni a matematikatanítást a századfordulón? | |
Orosz Sándor: Témazáró tudásszintmérés a gyakorlatban | |
Pásztor Béla: Iskolai táblák - beépített szekrények (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból) | |
Petró András: Az iskolai élet demokratizmusáról | |
Róna Borbála: Frissítő tornapercek | |
Szebenyi Péterné: A gimnáziumi kísérleti etikaoktatás tapasztalatai a kísérletező tanárok szemszögéből | |
Szabolcsi József: Hogyan tudnak olvasni az ötödikesek? | |
Szabó László: Az általános iskola tartalékai | |
Szabó Tibor: Amíg megtanulunk írni (Egy kis írástörténet) | |
Szuromi Pál: Értelemfejlesztés és vizualitás | |
Váradi János: Legyen szülői fogadószobánk! (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból) | |
Véghelyi József: Egésznapos nevelés a gimnáziumban | |
Vörös János: Milyen kabineteket szervezzünk? (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból) | |
Zsigárdi Györgyi: Kirakatmunka? | |
Látóhatár - továbbképzés | |
Ágoston György: A nevelés fő feladatainak rendszere | |
Faludi Szilárd: Időszerű tantervelméleti kérdések | |
Gáspárné Zauner Éva: Az iskolaérettség problémái | |
Időszerű tantervelméleti kérdések - Kérdések, vélemények | |
Kálmán György: A pedagógiai kísérletekről | |
Kozma Tamás: Teljesítmény és iskolai színvonal | |
Miklósvári Sándor: A pedagógusképzés és a távlatok | |
Petró András: Kérdőjelek az első osztályban | |
Szende Aladár: Megújuló anyanyelvi nevelésünk | |
Tánczos Gábor: A szülői szabad szombat és az iskola | |
Vargha Balázs: Anyanyelvi nevelésünk bajai (Megújuló anyanyelvi oktatásunk) | |
Welker Ottó: Merre tarta a gimnázium? |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.