kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 768 oldal |
Sorozatcím: | Köznevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 27 cm x 20 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A kötetek 22 db bekötött mellékletet tartalmaznak. |
Művelődéspolitika - iskolareform | |
"A forradalom győzelmeit csak az iskola szilárdithatja meg" (I. A. Kairov felszólalása a XXII. kongresszuson) | 671 |
Szoboszlay Béla: A jó ügy iránti bizalommal | 264 |
Lázár István: A karzat is szavazott | 614 |
Petrovácz István: A tervezet célkitűzéseit mindenki helyesli | 265 |
Dr. Bárczi Gusztáv: A tizenhetedik | 629 |
Balázs Mihály: A törvény születése | 630 |
Az általános iskolai tantervezet országos vitájáról | 417 |
Aczél Istvánné: Az 5+1-es oktatás oktatás eredményei és feladatai | 387 |
Balázs Mihály: A csepeli példa | 545 |
Dr. Bendi Pálné: A földrajzi maximalizmus és az új tantervi javslat | 262 |
Benke Valéria: A szovjet felsőoktatási szakemberek moszkvai tanácskozásáról | 385 |
Bizó Gyula: A felsőfokú tanítóképzésről | 103 |
Bodó László: Mégy egyszer az állami fegyelemről (Hozzászólás Surányi Gábor cikkéhez)Ö | 42 |
Vizsgáinkról | 150 |
Az önképzés és a felügyelet | 577 |
"Boldogok vagyunk, hogy elveink diadalát megérhettük" (Az 1919-es Iskolareform-bizottság ma élő tagjainak nyilatkozata) | 657 |
Bori István: Tájékoztató megjegyzések az V-VIII. osztályos gyakorlati foglalkozások tanterv-tervezetéhez | 260 |
Borsa Béla: Egy Fejér megyei kezdeményezés | 232 |
Cser Andor: Válasz Szalay András cikkére | 304 |
Csiki Szász Dezsőné: A szemináriumvezetés módszeréről | 23 |
Dobos László: Szülők és pedagógusok tanácskozása | 65 |
Döme Mihály: A nevelői munka jutalmazása | 676 |
Vágó Tibor: Egy szegedi vita | 265 |
Dr. Eperjessy Géza: A történelkem tananyagcsökkentésének problémái | 228 |
1961. évi III. Törvény a Magyar Népköztársaság oktatási rendszeréről | 610 |
Faludi Szilárd: Tantervi törekvéseink és visszhangjuk I-II. | 5 |
Dr. Fekete József: Az érettségi reformja | 164 |
Balázs Mihály: Feladat és felelősség | 264 |
Gaál Gyula: Az alkotó munkáért (Továbbképzés Borsodban) | 527 |
Gábor István: Amíg a tanterv elkészül | 395 |
Hackl Ambrus: Tanévnyitás után | 557 |
Hanzséros György: Ítélet és felelősség | 196 |
Harmati Sándor: A Hazafias Népfront mozgalomról | 703 |
Dr. Hencz Aurél: Az általános műveltség elemei | 11 |
Dr. Hermann Alice: A felsőfokú óvónőképzés | 193 |
Hernádi Sándor: Az iskolareform és a helyesírás tanítása | 75 |
Horváth Márton: Törvényhozás után | 639 |
Huszár Pál: A tantervi tervezet két problémájáról | 301 |
A túlterhelés okairól | 529 |
Ilku Pál: Hatalmas méretekben nőtt meg az emberek művelődési igénye (Az Országgyűlás 1961. októberi ülésszakán elhangzott felszólalásból) | 629 |
Jenovay Jenő: Az általános és középiskolákban végző fiatalok továbbtanulási és elhelyezkedési lehetőségei I-II. | 179 |
Kádár János: A kulturális forradalom teljes győzelméért (Az Országgyűlés 1961. októberi ülésszakán elhangzott beszédből) | 607 |
Kállai Gyula: Iskolareformunk alapgondolata: a munka és a tanulás összekapcsolása (Az Országgyűlés 1961. októberi ülésszakán elhangzott beszéd) | 615 |
Kiss József: Oktatómunkánk néhány fogyatékossága és a túlterhelés | 493 |
Korányi Tibor: Szolnok megyei tapasztalatok az ideológiai továbbképzésről | 525 |
Koren István: Körzeti iskoláink hálózatának továbbfejlesztése | 353 |
Köznevelésünk továbbfejlesztésének erőforrásai | 257 |
Hanzséros György - Szabolcs Ottó - Késedi Ferenc - Aczél Istvánné: Követelmények az idei érettségi vizsgákon | 199 |
Lénárd Ferenc: A korszerű általános műveltség és a pszichológia | 9 |
Maróti Andor: Társadalmi munka vagy hivatás dolga | 325 |
Dr. Megyeri Ferenc: Humánféltés és humanizmus | 100 |
Még egyszer a bucsai helyzetről (Levél a szerkesztőnek) | 707 |
Csete József: Méltók leszünk a megbecsülésre | 617 |
Miklósvári Sándor: A túlterhelés ellen | 321 |
Nagy Sándor: Hogyan tovább? | 97 |
Tóth László: (...Nagy taps) | 620 |
Négy megye oktatási és népművelési munkájáról (A Művelődésügyi Minisztérium kollégiumának ülése) | 292 |
Nemedi Lajos: Az iskolareform és a pedagógiai főiskolák | 1 |
Ördög László: A hétköznapi tetteken a sor! | 581 |
Paál László: A körzetesítés tapasztalatai a marcali járásban | 4 |
Petró András: Az egységes szocialista paraszti osztályért | 107 |
Petrovácz István: Több segítséget a bucsai tantestületnek! | 553, |
Péter Ernő: A XXII. kongresszusról | 645 |
Dr. Dénes Jenőné: Rajunk a sor! | 609 |
Erdei Lászlóné - Madarász Istvánné - Nagy Antal - Benke Lajosné - Achátz Imre - Kelen Béla - Hangó György - Tóth Anna - Dr. Bognár Rezső - Varga Gáborné - Csajághy Károly - Dr. Bognár József - Rátkai Ferencné - Vaskó Mihály: Részletek az Országgyűlés 1961. október ülésszakán elhangzott felszólalásokból | 621 |
Dr. Rossa Ernő: A zenei nevelés tanterve elé | 365 |
Sándor Györgyné: Száz év múlva... | 735 |
Fényi András: Sok hangon, egy szívvel | 265 |
Straub Gyula: Hatalmas lépés a szocialis jogalkotásban (Az Országgyűlés 1961. októberi ülésszakán elhangzott megnyitó beszédből) | 613 |
Schiró Ödön: Új tartalom, új módszerek | 42 |
Szalay András: A "törtszámok tanítása" tantervi ülésszakán elhangozott felszólalás) | 624 |
Varga Kovács János: Az egységes művelődéspolitika szellemében | 575 |
Vendégh Sándor: A szakmai képzés új formája: A szakközépiskola | 481 |
Veress Judit: A korszerű műveltség kérdései a történelemtanításban (Hozzászólás dr. Eperjessy Géza cikkéhez) | 306 |
Vita a tantervről | 161 |
Az oktatás-nevelés elmélete és gyakorlata | |
A III. kerületi továbbképző iskola tapasztalataiból | 84 |
A középiskolák nevelőmunkájának tapasztalatairól, új tanévi feladatairól I. II. | 391 |
A Magyar Tudományos Akadémia pedagógiai bizottságának és a Pedagógiai Tudományos Intézet didaktikai csoportjának felhívása a pedagógusokhoz | 48 |
Dr. Arató Ádám: Osztályomról - osztályfőnöki szemmel | 505 |
Hegedűs Rajmund: A tanítóképzősök területi társadalmi gyakorlata | 72 |
Az úttörőszervezet az iskolai közösségek megszilárdításáért (Magyar Úttörők Szövetsége, Művelődésügyi Minisztérium) | 129 |
Ágoston György: A közösség ismérvei és jelentősége a kommunista nevelésben | 716 |
Dr. Árva György: Fejtörők a nevelés és oktatás szolgálatában | 567 |
Balassa Imre: Érdekes kísérlet egy budai iskolában | 138 |
Ballér Endre: Az osztályfőnök nevelőmunkája és az osztályfőnöki óra | 509 |
Dr. Banó István: Orosz nyelvi továbbképzés - szovjet pedagógusok közreműködésével | 511 |
Bábolnay Lórántné: A népek közötti barátság ápolása iskolánkban | 718 |
Bánfalvi József: Szeged diásportja | 488 |
Dr. Berencz János: Korszerűség és aktivitásra nevelés | 203 |
Tanulóink Verne-olvasmánya | 756 |
Bod Ádám: Szakfelügyeleti munkámról | 708 |
Bólyai Imréné: Eszményképek, példaképek szerepe a nevelőmunkában | 655 |
Dr. Borsi Lőrinc: A takarékosságra nevelésről | 38 |
Bölcs István: Tanulóifjúságunk példaképeiről (Egy felmérés tanulságai) | 517 |
Bölcs Istvánné: Önismeret és személyiségnevelés a testnevelésben | 721 |
Bujtár Istvánné: Önismeret és személyiségnevelés a testnevelésben | 721 |
Csernéné Károlyi Ilona: Humán szakos tanárok a politehcnikai iskolában | 689 |
Debreceni Tibor: Irodalmi színpadok az irodalmi nevelésért (A Debreceni Ifjúság Irodalmi Színpad tapasztalatai) | 464 |
Dobos László: Vizsgálati módszer és nevelés | 14 |
Elek György: Túlterhelési helyzetkép egy vashalmi általános iskolában | 87 |
Dr. Eperjessy Gézáné: A napközi otthonok gondjai és feladatai | 117 |
Fábián Zoltán: A tanulók otthoni tanulási rendje | 173 |
Fáczán János: Továbbképzés - alkotómunka | 21 |
Dr. Feledy Kálmánné: A dolgozók iskolái | 51 |
Fenyves György: Egy pofon a mérlegen (Hozzászólak: Szarka József, Kardos Lajos, Kerezsi Endre, Nagy Sándor Dénes, Zsuffa István) | 297 |
Az oktatófilm "a mozi"-ban | 207 |
Egy félig elfelejtett filmtanulmányról | 347 |
Fonay Tibor: Képesítésnélküliek a katedrán | 22 |
Füle Sándor: Milyen legyen a pedagógus? | 289 |
Füle Sándor - Szabolcsi Gusztáv: Milyennek ismerik a szülők gyermekeiket? (A tanulók személyiségének megismeréséhez) | 175 |
Fried István: Sajátos osztályfőnöki gondjaimról | 719 |
Gallyas Ferenc: Lehullának a gyarmati népek láncai | 563 |
Gál József: Gondolatok "A közösségi nevelés irányelvei az általános iskolában" című útmutatóról | 588 |
Grúsz Lászlóné: A János vitéz feldolgozása az új tantervi tervezet szellemében | 398 |
Dr. Győry Gábor: Filmmel nevelés és filmre nevelés | 372 |
Egységes ifjúsági filmrendszert! | 749 |
Hanzséros György: Megjegyzések Gyurkó László "Érettségi vizsga" című írásához | 427 |
Néhány megjegyzés az óralátogatásokról | 742 |
Istók Barnabás: Hogyan segíthetik az iskolák a mezőgazdasági termelést? | 110 |
Járó Miklósné: Helyes-e a pofont "mérlegelni"? | 308 |
Juhász Antal: Új távlatok a gimnáziumi rajzoktatás és esztétikai nevelés előtt | 754 |
Juhász Ferenc: A Nevelési Tervjavaslat első kísérleti évének néhány tanulsága | 657 |
Juhász Tamásné: Játéktanítás és nevelés az általános iskolában | 53 |
Kardos Jánosné: Világnézeti nevelés és filozófiaoktatás a középiskolában (Egy filozófia-szakkör tanulságai) | 69 |
Kaszás Imre: Fizika (Felügyelők a tanmenetekről) | 649 |
Dr. Kálmán György: Miért végeznek fizikai munkát gyermekeink? | 631 |
Kálmán Klára: Aktivitás a számonkérésben | 273 |
Kempelen Imre: Tanárok és tanítványok | 485 |
Késedi Ferenc: Matematika (Felügyelők a tanmenetekről) | 648 |
Dr. Kiss Árpád: Az olvasás pedagógiája | 131 |
Kiss Béla - Kiss Gyula: Az iskolavezetés pedagógiai tervéről | 439 |
B. Kiss Éva: A gyermek megismeréséről | 713 |
Az ellenőrző könyvről | 136 |
Kiss Gyula - Kiss Béla: Az iskolavezetés pedagógiai tervéről | 439 |
Kiss Gyula: Az alsó- és felsőtagozat kapcsolatáról I., II. | 133 |
Kocsis Árpádné: Tanműhely után az üzemben | 593 |
Kottay Ferenc: Az osztályfőnök munkája | 406 |
Kovács Sándor: "Tiszta iskola, egészséges ifjúság" | 236 |
Dr. Körmöczi László: Nevelés az orosz órán | 269 |
Kronstein Gábor: Mennyire ismerjük növendékeinket? | 450 |
Az ifjúság és az alkotó életforma | 547 |
Laki Pál: Hogyan kapcsolódott be tantestületünk a KISZ-munkába? | 715 |
Lemle Géza: Versendi gondok, gondolatok | 145 |
Lengyel Dénes: A tantestületek anyanyelvi műveltsége | 242 |
Dr. Majoros József: Magyar nyelv és irodalom (Felügyelők a tanmenetekről) | 647 |
Dr. Maksay László: Az esztétikai nevelés egyik korszerű feladata | 82 |
Medvegy Antal: Iskolanapok a sárvári gimnáziumban | 561 |
Dr. Megyeri Ferenc: A Kilián Testnevelési mozgalom az iskolában | 337 |
A testnevelés és sport a szocializmusban | 590 |
Mezei Gyula: A közösségi nevelés tapasztalatai a zuglói iskolákban | 337 |
Mezei Béla: Az üzemi dolgozók általános iskolája | 524 |
Dr. Molnár Árpádné: Egy szakmai munkaközösség fejlődése | 147 |
Segítsük a dolgozók iskoláinak tanulóit! | 594 |
Molnár János: A tanulók aktivitása | 45 |
Molnár Károly: A tanítást óra felépítése a dolgozók gimnáziumban | 102 |
Dr. Nagy János: A nevelői etika néhány kérdéséről | 681 |
Nagy Katalin: Filmankét Egereben Grigorij Csuhrajjal | 751 |
Nagy Lajos: A nehezen nevelhető tanulókról | 654 |
Nemcsik Pál: A búzamagról a kenyérig (Egy falusi szakkör időszerű feladatairól) | 462 |
Volt, de már nincs haragosom... (Részlet egy osztályfőnök feljegyzéseiből) | 716 |
Nyerges Béla: Az alsó- és felsőtagozat kapcsolatáról (Hozzászólás Kiss Gyula cikkéhez) | 215 |
Testületünk elemző munkájáról | 499 |
Nyiri János: A testnevelés szerepe és jelentősége | 266 |
Ölvedi Ignácné: A tanulóközösség kialakításának szilárd bázisa az úttörő közösség | 331 |
Hozzászólás Gál József cikkéhez | 688 |
Dr. Papp Juhász István: Az egészségszemlélet kialakítása oktató-nevelő munkával | 438 |
Papp László: A nevelési cél és a tanulók aktivitása | 562 |
Pártos Vera: Az én osztályom | 105 |
Pásztor Miklós: A felnőttoktatás módszereiről | 523 |
Pick Imréné: Közösségi nevelés a napköziben | 233 |
Rettegi Istvánné: A mi múzeumunk és szakkörünk | 651 |
Rudolf Ottó: Önművelés - továbbképzés | 20 |
Somogyi Elek: Hogyan emelhetjük a napközi otthonban a tanulás eredményességét? | 310 |
Dr. Somos Lajos: Koedukált osztályok szervezésének és vezetésének problémái | 445 |
Seres József: Őszinte beszélgetés | 559 |
Dr. Surányi Imre: Egy kísérleti szakkör és tanulságai | 466 |
Mozaikok egy középiskolai filmszakkör életéből | 748 |
Szabó Elemér: Gyakorlati foglalkozások Borsodnádasdon | 68 |
Szabó Ferenc: "Ifjúság a szocializmusért"-próbák a középiskolákban | 585 |
Szabó Kálmán: A tankönyvírás elvi és módszertani kérdései | 454 |
Szabó Tibor: A gyermek amatőrfilmkörökről | 752 |
Szabó Zoltánné: Összetartó erők egy napközis közösségben | 341 |
Szabolcs Ottó: Történész napok Pécsett - Tanácskozás a felnőttoktatásról | 370 |
Történelem (Felügyelők a tamenetekről) | 648 |
Két osztályfőnöki óra | 659 |
Szabolcsi Gusztáv - Füle Sándor: Milyennek ismerik a szülők a gyermekeiket? (A tanulók személyiségének megismeréséhez) | 175 |
Szamolai Józsefné: Egy koedukált iskola nevelési tapasztalatai | 363 |
Szántó Lajos: A továbbképző iskolák Csongrád megyei tapasztalataiból | 213 |
Széchy Andrásné: A diákotthonok és kollégiumok munkajáról (Tapasztalatok és feladatok) | 513 |
Szoboszlay Béla: Büntetés a középiskolában | 271 |
Szokolszky István: Kezdeményezzünk bátran! | 677 |
Szombathy Gyula: Felnőtt tanítványaim munkájáról | 163 |
Tankönyvkiadói konferencia (Részletek a hozzászólásokból) | 457 |
Tari János: Módszertani gyűjtőmunka tervezése Somogy megyében | 685 |
Tóth Oszkár: A középiskolai felnőttoktatás pedagógiai sajátosságairól | 521 |
Ungváry Gyula: Matematika-oktatás a dolgozók gimnáziumában | 85 |
"Ha mi tanítók leszünk" | 589 |
Vág Ottó: Mindannyiunk közös ügye: a jó tankönyv | 225 |
A tankönyvi ismeretközlés problémái | 367 |
Várnagy Elemér: Vezetés és öntevékenység az úttörőcsapatban | 230 |
Várnai Ferenc: A KISZ és a tanulóifjúság | 33 |
Vermes Miklós: Beszélgetés az űrkutatásról | 143 |
Véghelyi József: Az ateista nevelés eredményei osztályomban | 294 |
Dr. Zalai Ernő: A nagyüzemi mezőgazdaság és az általános iskola matematika oktatás | 109 |
Zay László: Iskolapad és mozizsöllye | 504 |
Zibolen Endre: Megújuló évkönyveinkről | 244 |
"Otthon-e az iskola?" | |
Ankét az "Otthon-e az iskola" vitáról | 79 |
Arató Ferenc: Legyen az iskola a gyermek második otthona! (Vitazáró cikk) | 359 |
Bárdos Gyula: Szeretni és megérteni | 142 |
Dr. Bencsáth Aladárné: A szó és a tett egysége | 115 |
Biró Sándor: Az iskola mint Alma Mater | 39 |
Fonay TIbor: Társadalmi ügyről van szó! | 77 |
Dr. Gulácsy Józsefné: Közös erővel | 113 |
B. Kiss Éva: Csak a nevelő teheti otthonná az iskolát | 40 |
Kiss József: Egy kis figyelmesség | 178 |
Kozma Józsefné: Az otthont teremtő pedagógus | 276 |
Kronstein Gábor: Mennyire otthona a pedagógusnak az iskola? | 343 |
Medvegy Antal: A pedagógusnak is legyen otthona az iskola? | 210 |
Mezei Béla: Szerettessük meg az iskolát! | 79 |
Mezei Gyula: Az otthonosság feltételeiről | 139 |
Miklósváris Sándor: Eszmei alapokon - tartalmasabb vitát! | 177 |
Dr. Nyitrai Pálné: Szerettessük meg a tantárgyunkat! | 141 |
Péterdi Ede: A gyermekotthon mint "első" otthon | 237 |
Rápolthy Viktor: Mit tehetünk mi, pedagógusok? | 17 |
Pszichológia | |
Dr. Almássy György: A didaktikai koncentráció és a pszichológiai oktatás | 534 |
Bakonyi Pál: Egyéni bánásmód a közösségi nevelésben | 664 |
Fábián Zoltán: A tanítási óra érdekességének pszichológiai feltételei | 471 |
Jellinek Marianna: Bibliográfia a gimnáziumi pszichológia és logika tanárok számára | 374 |
Dr. Kiss Tihamér: Az első osztályosok beiskolázásának lélektani problémái | 26 |
Dr. Koltai István: Szemléltetés a pszichológia oktatásában | 133 |
Kovács J. Sándor: Lámpaláz és szorongás a feleléskor | 692 |
Dr. Putnoky Jenő: A 6-10 éves gyermek személyisége a világnézeti nevelés tükrében | 597 |
Dr. Rókusfalvy Pál: Pályaválasztó ifjúságunk megismerése | 55 |
Dr. Salamon Jenő: A tanulók konstruáló tevékenységének fejlesztéséről | 312 |
Tibor István: A biológiai jellegű gyakorlati foglalkozások neveléslélektani hatásai | 410 |
Trunkli László: A lelki élet zavarainak tanítása | 217 |
Dr. Zenhner: Átmenet a IV. osztályból az V. osztályba | 279 |
Fórum - tapasztalatcsere | |
A tudományok hírei | 601 |
Ágotai László: ... és filmmel, televízióval | 727 |
Ázsóth Gyula: Ti + én = jobb helyesírás! | 727 |
Berzsenyi Hedvig: Idegen nyelvi faliújság Nyíregyházán | 690 |
Dr. Deák Gábor: Pedagógia-lélektan a múlt században | 58 |
Császtvai István: Juhász Guyla a gyermek- és ifjúsági irodalomról | 282 |
Heinzely Erzsébet: A földrajztanítás komplex jellegéről | 378 |
Jakus Lajos: Petőfi "tirannuszi" szigorúságú tanítója | 19 |
Petőfi sárszentlőrinci iskolája (Egy 125 év előtti reform története) | 252 |
Dr. Kabdebo Lóránt: Oktatás-nevelés magnetofonnal, rádióval | 726 |
Loós János: Szemléltetés az ipari rajz elemei című tantárgy tanításához | 186 |
Lukács Ottó: Megjegyzések Terényi Lajos cikkéhez | 726 |
Mezei Gyula: Tapasztalatcsere a Rádióban | 691 |
Dr. Papp József: Az önképzés egyik formája: az egyetemi doktorátus | 254 |
Pálvölgyi Sándor: Tömeges szemléltetés a fizika órán | 661 |
Dr. Fogarasi László: Részletek egy földrajz tanár disszertációjából | 599 |
Dr. Szabó József: Történelem tapasztalatcsere munkaközösségünk | 663 |
Szoboszlay Béla: Milyen is a "kabinet-rendszer"? | 662 |
Terényi Lajos: Tanítógépem | 725 |
Zsembery Lászlóné: Hangfelvétel egy tanyai iskolában | 690 |
Külföld | |
A nevelőtestület vezetése (Szovjetszkaja Pedagógikából) | 188 |
Zorin V.: A százaékhajhászás ellen | 574 |
Faragó László: Középiskolai reformtörekvések a Német Szövetségi Köztársaságban | 124 |
Hogyan építsük fel a tanítási órát? (Vita a Narodnoje Obreazovanyije hasábjain az oktatási folyamat megszervezéséről) | 694 |
Faragó Vilmos: Az ötszázegyedik (Bécsi riport a kultúráról és a honvágyról) | 29 |
Dr. Fekete József: A Német Demokratikus Köztársaságban | 93 |
Dr. Feledy Kálmánné: Felnőttek oktatása az NDK-ban | 730 |
Felkai Éva: Állampolgári ismeretek tanítása az NDK-ban | 380 |
Gadó György: Válaszúton a japán fiatalság | 189 |
Gallyas Ferenc: Ghana közoktatása és művelődése | 221 |
Az ifjúság új eszményképe: Jurij Alekszejeveics Gagarin | 285 |
Művelődési viszonyok a Mali Köztársaságban | 413 |
Gábor István: Gyorsfényképek | 575 |
Hinora Sándor - Vágvölgyi Tibor: Tankönyvkiadás Csehszlovákiában | 60 |
Illés Lajosné: Szovjet és magyar pedagógusok konferenciája Moszkvában | 317 |
Kalmár Ferenc - Tihanyi Ferenc: A moszkvai nemzetközi politechnikai szemináriumról | 157 |
Kennedy a közoktatásról | 1657 |
Koroknai Zsuzsanna: Vita a szovjet sajtóban az esztétikai nevelés néhány problémájáról | 477 |
Merényi László: A Kaukázus vidékén | 125 |
Morvay István: Etadi | 668 |
"Szivélyes üvdözlet e haladó ország pedagógusainak" (A kubai kulturális küldöttség nyilatkozata a Köznevelés olvasóinak) | 578 |
Tihanyi Ferenc - Kalmár Ferenc: A moszkvai nemzetközi politechnikai szemináriumról | 157 |
Timár György: Ismerkedés Nyugat-Európa oktatásügyével | 540 |
Vágölgyi Tibor - Hinora Sándor: Tankönyvkiadás Csehszlovákiában | 60 |
Wolfgang Kurth: Augusztus 13-a és a Német Demokratikus Köztársaság nevelői | 728 |
A szocialista munkaiskola helyzete (A moszkvai nemzetközi politechnikai konferencia anyagából) | |
Arhangelszkij Sz. I.: Az oktatófilmek szerepe a politechnikai oktatásban | 697 |
Cevge N.: A munkára nevelés megvalósításának első lépései a Mongol Népköztársaság általánosan képző iskoláiban | 761 |
Gendrith V.: A politechnikai képzés feladatainak megoldása Csehszlovákia iskoláiban | 762 |
Janev Sz.: A termelési oktatás tapaszlatai a Bolgár Népköztársaság mezőgazdaságában | 763 |
Kairov I. A.: A kommunizmus építése és az iskola | 571 |
Kolesznyicsenko T. A.: Az osztályfőnök nevelőmunkája a termelési oktatást folytató középiskolában | 666 |
Opencsuk G. Sz.: Fizikai-műszaki szakkör szervezése a középiskolában | 667 |
Rajszkij B. F.: A politechnikai elv a felsőosztályos tanulók termelési oktatásában és munkára nevelésében | 604 |
Skatkin M. M.: A tudományos kutatások tartalma és módszertana a politechnikai és a gyakorlati oktatás területén | 696 |
Tatony Antoni: A pályaválasztási tanácsadás feladatai (Lengyel Népköztársaság) | 763 |
Vasziljev A. A.: A középiskolai termelési oktatás fő kérdései | 602 |
Világszerte | |
Évfordulók - megemlékezések | |
Bujdosó Ernő: A zeleméri "politechnikum" | 146 |
Friedczky Frigyes: Kun Béla diákkorából | 155 |
Hegyi József: Rabindranath Tagore | 345 |
Lukácsy Sándor: Bessenyei és a nevelés (Halálának 150 évfordulójára) | 119 |
Egy elfelejtett pedagógus: Sasku Károly | 758 |
Erdélyi János és a közoktatás | 532 |
Molnár Lászlóné: Régi iskolákról, régi nevelőkről | 724 |
Népügy - Egy forradalmi pedagógiai röpirat | 344 |
Petneki Jenő: "Minden iskolában kivívta tanárai szeretét" | 328 |
Zibolen Endre: A gyermekekből lesz a nép (Brunszvik Teréz halálának 100. évfordulójára) | 423 |
Buda felsővárosi óvoda. 1830 (Egy "modern" magyar pedagógus halálnak százéves évfordulójára) | 686 |
Pedagógiai riportok, elbeszélések, versek | |
Balázs Mihály: Lazán fűzött gyöngyök | 443 |
Dobicz János: Az Erzsébet-híd és az úttörők | 130 |
"Dicsőség annak, ki pártjukra állt" | 299 |
Tanévnyitás előtt Szolnok megyében | 497 |
Faragó Jenő: Ötvenegy éve a katedrán | 293 |
Faragó Vilmos: A közösség szorításában (Jegyzetek a kalocsai gimnázium fiúkollégiumáról) | 167 |
A 600 éves város | 356 |
Képesítés nélül | 635 |
Verik a lányok a vasat | 642 |
Finály Olga: Leila (vers) | 280 |
Gábor István: Beszélgetés az osztályozásról | 663 |
"Nemesszívű adományozás" | 487 |
Győri D. Balázs: Jegyzetek egy nevelőotthonból | 339 |
Harsányi Zoltán: Petőfi földjén | 579 |
Jáki László: Levél találkozó után | 444 |
Jobbágy Károly: Sötétből a fénybe (vers) | 680 |
Dr. Kálmán György: Képek Hevesből | 709 |
Kántor Zsuzsa: Gondolatok az első osztályban | 644 |
Kiss József: Nyílnak a kapuk... | 484 |
Kónya Lajos: Kirándulás állás ügyben | 673 |
Kopiás Sándor: Az ősz tüzei (vers) | 576 |
Lázár István: Veszéprémi mérleg | 274 |
Hivatás (vers) | 737 |
Mohás Lívia: Fekete bárány | 448 |
Moldvay Győző: Negyven évig tanyán tanított (vers) | 630 |
Ötvös Lajos: A legkisebb rész | 736 |
A törpe | 640 |
Petrovácz István: A karcagi cigánysoron | 463 |
Megy a gép | 634 |
Poézis Békásmegyeren | 227 |
K. Pornai Éva: Visszajöttem hozzájuk... | 512 |
Remenyik Zsigmond: Az élet diadala | 704 |
Réczey Margit: Miki | 433 |
Rilke: Téli reggel (vers) | 17 |
Szemes Piroska: Városi kislány falun | 560 |
Szondi György: "Rakétatámaszpont" a Dugonics utcában | 8 |
Lázár István: Új Kossuth-díjasaink - Ketten Tokajból | 181 |
Kisebb cikkek, glosszák, tudósaítások, információk | |
A bemutatkozás sikerült | 231 |
"A béke legyőzi a háborút!" | 13 |
A Fővárosi Politechnikai Tanács ülésén | 743 |
A népművelés jellegű idegennyelvi tanfolyamokról | 526 |
A pedagógusművészek országos grafikai kiállítása | 369 |
A pécsi történész-napok | 302 |
A szél és a hajós - Nap és Hold | 568 |
A tanító néni | 137 |
Az első országos pedagógusbál | 112 |
Az első perctől kezdve | 412 |
Bakos Tibor: Nemzetközi Matematikai Diákolimpia Veszprémben | 437 |
Balázs Mihály: Készülődés Kétegyházán | 639 |
Dr. Baranyai Vince: Az agrár felsőoktatás várja a fiatalokat | 138 |
Bánfalvi József: Aranyfűrész | 204 |
Epizód | 765 |
Bánki Szilárd: Két beszélgetés | 510 |
Dr. Bernáth István: Az iskola és a család együttműködése | 476 |
Borsodi Gyula: A miskolci "Rózsadomb" új iskolát avat | 238 |
Cseh Miklós: Kerti Károly kiállítása a Fényes Adolf-teremben | 168 |
Csekő Árpád: Izotóp-tanfolyam a fővárosban | 520 |
Dala József: Jubileumra készül a mezőkövesdi gimnázium | 121 |
Dobszay Károly: A szülői ház és az iskola | 343 |
Dr. Domonkos Imre: Xantus Gyula kiállítása a Csók-galériában | 693 |
Duhay Gábor: Hüllők, kétéltűek a fogságban | 148 |
Faragó Jenő: Az országgyűlésről | 15 |
Úttörőből - csapatvezető tanár | 333 |
Felejthetetlen ünnepnapok | 483 |
Fényi András: Jót s jól (Hogyan segíti a Népművelési Intézet az iskolák kulturális munkáját) | 50 |
Báli tükör, amelyben egy iskolát látni | 99 |
Éva néni kórusa | 291 |
Két jubileum | 342 |
Keszthelyi fények | 362 |
VI. ker. Benczés u. 35. | 422 |
A tudományok terített asztala | 496 |
Drezdai ajándék | 524 |
A látható törétnelem | 596 |
Futár Béla: Walter és Peter | 508 |
Gábor István: A Tretyakovban | 531 |
Harsányo Zoltán: Két tankönyv - két nívójutalom | 556 |
Három jeltelen sír | 101 |
Hinora Sándor: Vita a tankönyvírás kérdéseiről | 371 |
Juhász Antal: Komárom megye általános iskolások rajzversenye | 407 |
Szada, a rajztanárok paradicsoma | 503 |
Karádi Imre: A bicskei járás pedagósusainak országjárása | 569 |
Kerekes Sándor: Az iskola és az élet kapcsolata a Váci gimnáziumban | 202 |
Kettős győzelem Tüskeváron | 585 |
Muszli László - Hajdu András: Kiállításokról | 460 |
Kitüntetések a pedagógusnap alkalmából | 324 |
Kócsy Jenő: Politechnikai tanfolyam Vácott | 406 |
Korányi Tibor: Segítsük jobban a levelező hallgatókat! | 121 |
Kovács Vendel: Politechnikai kiállítás az óvódától a főiskoláig | 401 |
Szabolcsi József: "Köszönöm szépen, viszont!" | 142 |
Kunfalvy Rezső: A Fizikai Társulat 1961. évi vándorgyűlése | 558 |
A Középiskolai Matematikai Lapok 1960-61. évi fizikai pontversenyének eredményei | 723 |
A Mikola Sándor-emlékdíj kiosztása | 315 |
Lakatos József: Művésztelep Mosonmagyaróváron | 569 |
László Gyula: Farkas János kiállítása a Fényes Adolf-teremben | 693 |
Lázár István: Az úttörők országos seregszemléje | 390 |
Győri kitérő | 639 |
Két tanterem | 248 |
Megnyugtató rendelkezés | 393 |
Lukács Ottó: A KPTI rádiótechnikai tanfolyamáról | 406 |
Májusi köszöntő | 229 |
Dr. Máriássy Ferencné: Író-munkás találkozó | 183 |
Györy Gábor: Megalakult az Ifjúsági Filmbizottság | 465 |
Miklós Péter: Hozzászólás egyenruha ügyben | 171 |
Morvay István: Fogadtatás | 552 |
Új iskola, régi testület | 584 |
Pereg a film | 144 |
Nagy János: Tehetségkutatás az ifjúság és a dolgozók körében | 734 |
Névadó ünnepség az Apáczai Csere János iskolában | 334 |
Nyerges Béla: Párbeszédek | 106 |
Pályázati eredményhirdetés | 133 |
Pályázati felhívás (Népművelési Intézet) | 402 |
Pályázati hirdetmény | 552 |
Párkányi J. Károly: A Tóth Sándor kiállítása Pápán | 693 |
Petneky Jenő: Pedagógus-turisták találkozója | 524 |
Petró András: Pedagógiai kabirtet Szegeden | 438 |
Két nap - két értekezlet | 738 |
Péter Imre: Édes politechnika | 738 |
Pillantás a jövőbe | 419 |
Ponicsán Gyula: Tanulmányi-kirándulás a levegőben | 405 |
Purth Gusztáv: A munkaház élete | 235 |
Reklamáció | 74 |
Rubóczky István: A takarékosság - a gyermekrajzok tükrében | 241 |
Munka az iskolában (Kiállítási jegyzetek) | 402 |
Rajzok a nevelés szolgálatában | 154 |
Sipos Sándor: Mesével, játékkal | 202 |
Dr. Szabó Ödönné: Szervező körúton | 738 |
Szalai Tibor: Regölyi tavasz | 298 |
Szathmári Ilona: Szülők a gyárban | 47 |
Szereplők vagy sztárok! | 135 |
Szilassy Attila: Munkavédelem az iskolában (Kiállítás a Technika Házában) | 336 |
Spartaklád, 1961. | 397 |
Szoboszlay Béla. A szakközépiskolák első országos értekezletén | 74 |
A történelemtanárok és a Történettudományi Intézet kapcsolatáról | 187 |
Diákotthonok és kollégiumok igazgatóinak értekezlete Pécsett | 400 |
Standard program, vagy individuális program? | 740 |
Szondi György: Tanügyi lelet | 343 |
Tanulók pályamunkái a Magyar Tanácsköztársaságról | 155 |
Tóth László: Igazságtalan eljárás! | 650 |
Új iskolai egyenruhák | 80 |
Új iskolát avattak Cinkotán | 409 |
Új kollégiumok | 755 |
Új miniszterünk: Ilku Pál elvtárs | 546 |
Új miniszterhelyettesünk: Lugossy Jenő elvtárs | 612 |
Ünnep és feladat | 165 |
Vasbányai Ferenc: Két gimnázium "Barokk-estjéről" | 346 |
Vágó Tibor: A nevelőotthonok országos spartakiádja | 206 |
Az első űrutazás híre az iskolákban | 259 |
Véradás az iskolában | 708 |
Váradi Béláné: Az Apáczai Csere János Pedagógiai Akadémiáról | 375 |
Végh József: A IX. Országos Néprajzi és Nyelvjárási Gyűjtőpályázat | 361 |
Vincze Oszkár: A korszerű iskola megteremtésének építészeti törekvései a III. Építészeti Kiállításon | 246 |
Új Gyermekotthon épül Egerben | 336 |
Új Vegyipari technikum Kazincbarcikán | 555 |
Dr. Árva György: Évfordulónaptár | 570 |
Petrovácz István: Levelek Szotyoládról | 25 |
Kronstein Gábor: TV figyelő | 586 |
Könyv - folyóirat - bibliográfia | |
Megyer Szabolcs: A mai magyar nyelv rendszere | 408 |
Csoma Gyula: A pszichológiai tanulmányok III. kötete | 468 |
A "suksük"-öző igeragozásról (Szemelvény Lőrincze Lajos Édes anyanyelvünk című könyvéből) | 314 |
Az én könyvtáram | 229 |
Seres József - Dr. Bencsáth Aladárné: Kisdiák-nagydiák a munkáscsaládban | 350 |
Vértes Róbert - Dr. Biró Sándor: Történelemtanításunk a XIX. század első felében | 184 |
Zibolen Endre: Borsodi Szemle | 283 |
Egy könyv üzenete | 54 |
Bakos Tibor - Éltető Ödön - L. Ziermann Margit: Matematikai statisztika | 669 |
Fehér Imre - Dr. Horváth Árpád - Kunfalvi Rezső: A fizika és a haladás I. rész | 185 |
Szilassy Attila: Gyermekszínpad - Jelenetgyűjtemény ifjú színjátszóknak | 57 |
Implom József: Helyesírási Tanácsadó Szótár | 731 |
Kunfalvi Rezső - Jeges Károly: Elektrotechnika egyszerű kísérletekkel | 470 |
Kováts Miklós: Az Én Könyvtáram | 699 |
Szilassy Attila: Magyar ünnepek - Irodalmi műsoranyag ünnepi alkalmakra | 519 |
Magyarország kultúrflórája - Színes atlasz | 366 |
Maksay László - Domonkos Imre: Műalkotás, kompozíció, stílus | 601 |
Michel Paul - Pásztor Miklósné: A zenei képességekről és készségekről | 377 |
Műveltség és hagyomány | 122 |
Csoma Gyula - Novogrodzki Tadeusz: Fejlődéslélektan | 376 |
Fonay Tibor - Öveges József: Tudomány, technika, élet | 122 |
Csoma Gyula: Pszichológia problémák az iskolában | 698 |
Balogh László - Ravasz János - Felkai László - Bellér Béla - Simon Gyula: A magyar nevelés története a feudalizmus és a kapitalizmus korában | 88 |
Lajta Edit: Röviden a készülő Művészettörténeti ABC-ről | 677 |
Zibolen Endre: Soproni Szemle | 379 |
Németh Árpád: Száll az ének... | 123 |
Szépe György: Újabb könyvek a nyelvi kultúra területén | 451 |
Békés Mária: Szülők könyvtára | 470 |
Szokolszky István - Szvétek Sándor: A kollégiumi közösség kialakítása | 219 |
Piry József: Tanulmányok a neveléstudomány köréből | 537 |
Fényi András: "Tisztelt önképzőkör" | 467 |
Balogh Béla - Dr. Udvarhelyi Károly: Szemléltető rajzok a földrajzórán | 759 |
Dr. Radnai Béla - Vaclay Prihoda: Bevezetés a pedagógiai pszichológiába | 249 |
Surányi János - Varga Tamás: Matematikai logika kezdőknek I. | 281 |
Kunfalvi Rezső - Vermes Miklós: Fizikai kísérletek, fizikai feladatok | 318 |
Kunfalvi Rezső - Vermes Miklós: Fizikai versenyfeladatok II: | 759 |
Kovács Zoltánné: Bibliográfia az osztályfőnöki órákhoz | 91 |
Folyóiratszemle | 760 |
Fordítások a külföldi pedagógiai szakirodalomból | 764 |
Kiegészítés az iskolai könyvtárak alapjegyzékeihez | 757 |
Zibolen Endre: Miről ír a pedagógiai sajtó? | 760 |
Karcsai Kulcsár István: Műsortervek iskolai ünnepélyekhez | 251 |
Film - Színház | |
Szablyár Ferenc: Az őserdő urai | 733 |
Szablyár Ferenc: Bambi | 605 |
Csutak és a szürke ló | 416 |
Katonazene | 669 |
Kihunyt egy csillag | 189 |
Öt töltényhüvely | 733 |
Szablyár Ferenc: Puskák és galambok | 637 |
Soha többé | 637 |
Szablyár Ferenc: Timur és csapata | 69 |
Seres József: Tiszta égbolt | 701 |
Fényi András: Tiszta szívvel | 765 |
Új magyar filmek (Két félidő a pokolban - Az ígéret földje - Nem ér a nevem) | 765 |
Lázár István: Vadállatok a fedélzetetn | 701 |
Ványka | 605 |
Filmkalauz | 63 |
Alsótagozati oktatás - nevelés | |
A módosított csillagpróba követelmények | 20 |
Fényi András: Apró emberek, apró történetek | 23 |
A tantervi vitákon (Nyerges Béla: Győr-Sopron megye, Dr. Hunyadi Zoltán: Nógrád megye, Faragó László: Komárom megye, Németh Sándor: Vas megye, Feilner László: Veszprém megye) | 9 |
Kovács Menyhértné: Az írástanítás gyakorlatából | 13 |
Baranya Pál: A nyelvtani és helyesírási munkafüzetekről | 5 |
Benyhe Sándorné: Hogyan tanítottam az elbeszélő fogalmazásokat? (IV. osztály) | 21 |
Békés Ferenc: "Oktató-nevelő munka az általános iskola I-IV. osztott osztályaiban" (Könyvismertetés) | 11 |
A tanulmányi séta szervezése és vezetése | 16 |
Békés Ferenc - Németh Zoltán: Alsótagozati munkaközösségvezetők pécsi tanfolyama | 14 |
Bíró Lászlóné: Tanulámányi séta a gyümölcsöskertben (II. osztály) | 23 |
Borsos Margit: Év végi ismétlések olvasásából (Önálló foglalkozások összevont osztályú tanulócsoportokban) | 9 |
Bori István: Tájékoztató megjegyzések az I-IV. osztályos gyakorlati foglalkozások új tanterjavaslatához | 6 |
Dr. Börcsök Vince: Mit mutat a gyakorlat? (Az új negyedik osztályos földrajzkönyvről és munkafüzetről) | 2 |
Csete József: Neveljük a tanulóinkat helyes gondolkodásra | 23 |
Csoma Vilmos: A környezetismeret és olvasás új tantervi tervezete | 4 |
Az olvasás és az írás előkészítésének új útja | 14 |
Hogyan készítsük elő az írás tanulását? | 16 |
Csoszor Zoltánné: Egy kis tapasztalatcsere | 21 |
Dávid Mátyásné: Bábjáték az I. osztályban | 14 |
A napközi otthon és a bábjáték | 19 |
Dr. Dendély Béláné: "...megint csak újra kezdeném!" | 23 |
Dóka Emánuelné: A tízesátlépés | 21 |
Domonkos János: Diafilmvetítések kisdobosoknak! | 6 |
Faller Gizella: A jó osztályközösségért | 8 |
Faragó László: A nyelvtani és helyesírási munkafüzetekről | 5 |
Levél pályázat ügyben | 9 |
Az 1961-62. tanév elé | 14 |
Faragó Vilmos: A szeretet didaktikája | 7 |
Galjanova K. P.: Pedagógiai ismeretek terjesztése a szülők körében | 13 |
Gál Sándorné: Feladatlapok az I. osztályban | 4 |
Geraszimova Z. A.: Az alsótagozatos tanulók munkára nevelése | 23 |
Gervai Tiborné: A módosított csillagpróba követelmények megvalósításáért | 20 |
Géczy Etelka: Az óra megismertetése a II. osztályban | 3 |
Hamza Dezsőné: A szemléltetés ügyében | 19 |
Hegedűs Istvánné: Kísérletezgetések az olvasás tanításának megkönnyítésére | 13 |
Timkó István: Hivatás | 2 |
Horváth István: Térképvázlat-sorozat | 24 |
Hórvölgyi István: Föld alatti világ (Földrajzi olvasmány a IV. osztályban) | 7 |
Fényi András: Kis emberek, apró történetek | 24 |
B. Kiss Éva: Gondolatok a tanév kezdetén | 18 |
Kis Jenőné: Intézeti napok Sárospatakon | 12 |
Új szemléltető eszköz (Az Applikációs képek II. osztályos sorozata) | 18 |
Dr. Kovács Ferencné - Tóth Dezsőné: Túlterhelés vagy aránytalanság? - Problémák az első osztályban (Vitacikk) | 5 |
Kovács Sándorné: A mezőtúri tanfolyam | 18 |
Kovács Vendel: Túlterhelés vagy aránytalanság? (Hozzászólás dr. Kovács Ferencné - Tóth Dezsőné cikkéhez) | 7 |
A megfigyelés és beszédkészség fejlesztésének kölcsönhatásáról | 13 |
Szentjóbi Ilona: Könnyítsük meg az olvasás tanulását! | 18 |
Kubinyi Marianne: A zenei hallás fejlesztése, a többszólamúság kialakítása | 10 |
Kun Anna: Gyermekeink olvasókönyvéről | 9 |
László Etelka: Dicsérettel... | 18 |
Lázár István: A "mesehajó" kapitánynál | 1 |
Lengyel Andor: Még mindig sok az elégtelen osztályzat földrajzból | 4 |
Gondolatok a kisdobos mozgalomról | 12 |
Lévai Anna: Év végi ismétlések olvasásból, beszélgetésből (I. osztály) | 10 |
Képes-Lottó (I. osztályos szemléltető eszköz) | 19 |
Makoldy Mihályné: A fővárosi alsótagozatos tanítók továbbképzése | 1 |
A budapesti tantervi vita anyagából | 9 |
Mák Mihály: Tapasztalatok és tanulságok | 9 |
Medgyesi Gyula: Továbbképzés a nyírbátori járásban | 24 |
Mészáros Lajosné: A túlterhelésről | 18 |
Olvasás órák a II. osztályban | 24 |
Nagy Sándor: A gyermek és a szivárvány | 3 |
Nemes János: Az első osztályos tanulók értelmi képességének differenciáltsága | 11 |
Németh Zoltán - Békés Ferenc: Alsótagozati munkaközösségvezetők pécsi tanfolyama | 14 |
Fényi András: Nyári virágok | 16 |
Nerges Béla: Az I. osztályos tanulók bevezetése az iskolai életbe | 16 |
Jászberényi Károlyné: Óvoda helyett... | 16 |
Pajor Gyuláné: "Így könnyebb és eredményesebb" | 22 |
Pályázat | 16 |
Pirist Jánosné: "Nem tanultak meg tanulni!" | 6 |
B. Radó Lili: Tanítónk (vers) | 10 |
Rátonyiné Hajnal Jolán: Az előkészítő időszak lezárása után | 22 |
Ráthonyi Lajosné: A feladatlapok szerepe az összevont osztályok önálló rajz óráin | 10 |
Réczey Miklósné: Az évszakok megfigyelése az I. osztályban | 2 |
Sárdi Lajos: Tanítóképzős hallgatók gyakorló féléven | 24 |
Sárközy Istvánné: Tanítás filmmel | 8 |
Speiser Márton: Merre tart az alsótagozatos továbbképzés? | 1 |
Írási előgyakorlatok az I. osztályban | 13 |
Az írástanítás néhány időszerű kérdése | 14 |
A nyári helyi tanfolyamokról | 18 |
Vágó Tibor: Tanácskozás a művelődési házak gyermekfoglalkozásairól | 24 |
Tihanyi Andor: Az oktatási reform és az alsótagozat | 3 |
Éljünk a lehetőséggel! | 16 |
Tóth Dezsőné - Dr. Kovács Ferencné: Túlterhelés vagy aránytalanság? - Problémák az első osztályban (Vitacikk) | 5 |
Tóth Dénes: Tanítsunk érdekesen | 2 |
Ungváry Gyula: A számfogalom kialakításának módszere az I. osztályban | 5 |
Varga István: Tíz nap a KPTI-ben | 11 |
Dr. Zalai Ernő: A nyelvtani-helyesírási munkafüzetekről (Összevont - I-IV. osztályú tanulócsoportok számára) | 14 |
Zádor Béláné: Egy kisdobos táborról | 21 |
Xantus Gyuláné: Az olvasás gyakorlásáról | 12 |
A tantervi tervezetről | |
Bori István: Gyakorlati foglalkozások | 23 |
Csáki Imre: Számtan-mértan | 22 |
Csoma Vilmos: Olvasás | 19 |
Környezetismeret | 20 |
Faragó László: Válasz az észrevételekre, javaslatokra | 19 |
Makoldy Mihályné: Fogalmazás | 21 |
Speiser Márton: Írás | 20 |
Tihanyi Andor: Nyelvtan-helyesírás | 21 |
Xantus Gyula: Rajz | 22 |
Az első felmérés tapasztalatai Heves megyében (A Heves megyei alsótagozatos szakfelügyelők munkaközössége) | 9 |
Békés Ferenc: Az eredményfelmérés néhány szempontja | 8 |
Dorogi Márton: A tanulók megismeréséről | 10 |
Faragó László: Tapasztalatok a mérlegen... (Vitazáró cikk) | 12 |
Fejes János: A 3. számú módszertani levél nyomában | 2 |
Fellner László: A holnap öröméért! | 7 |
Kartali Tiborné: Negyedévi mérleg | 1 |
Lévai Anna: Applikációs képek az I. osztályban | 1 |
Makoldy Mihályné: Az első osztályban végzett ellenőrzésről, értékelésről | 4 |
Házi feladat az I. osztályban | 5 |
Nagy Ilona Piroska: Egy eredményfelmérés tapasztalatai (A debreceni első osztályosok tanulmányi helyzete) | 6 |
Németh Sándor: Az első osztályok helyzete Vas megyében | 11 |
Szabadkai Simonné: Szorosabb kapcsolatot az I. osztályok és az ovódák között! | 3 |
Újítások | |
Arató Ferencné: Számtani szemléltető eszköztartó | 8 |
Dudás István: Képtartó ruhacsiptetőkből | 6 |
Gönczy Gábor: Kézimunka bemutató szekrény | 14 |
Kurucz Antalné: Kulturált étkezés a napközi otthonban | 22 |
Molnár Géza: Egyszeregy-tábla | 1 |
Egyszeregy kártya | 4 |
Selmeczi József: Át-vál-ta-lak | 7 |
Szőnyi Károly: Szorzótábla tanításhoz szemlélteő eszköz | 24 |
Takács Gyuláné: Dupla számolólap | 20 |
Váry Gusztávné: Képgyűjtemény az I. osztályban | 13 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.