1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közművelődési fogalomtár

Minőségfejlesztési és pályázati munkaanyag

Szerkesztő
,
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 86 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Minőség és szakszerűség összefüggése az európai kultúra forrásvidékének számító athéni-demokrácia fénykorától sarokköve a nyugati társadalmaknak. A Periklész vezette Athén páratlan teljesítményében... Tovább

Előszó

Minőség és szakszerűség összefüggése az európai kultúra forrásvidékének számító athéni-demokrácia fénykorától sarokköve a nyugati társadalmaknak. A Periklész vezette Athén páratlan teljesítményében az érdekteljesítmény-minőség vezérelte szabad ember alkotása nyilvánul meg a maga eredeti és egyben klasszikus formájában. Németh László az 1939-ben megjelent minőség forradalma" és a „.Debreceni káté" tanulmányaiban programadóan fogalmazta meg a minőség szerepét a magyarság huszadik századi felemelkedésében, mely program változatlan aktualitással bír napjainkban is.
Az európai kulturális hagyományok, a szellemi élet tisztító vitái is hozzájárultak ahhoz a fejlődéshez, melyben kialakult a termékek, szolgáltatások és szolgáltatók minőségbiztosítási gyakorlata. Úgy is, mint a szervezetek működésének átlátható érték- és normarendszere, a folyamatelemzés és fejlesztés tervezés-módszertana.
A közművelődési szervezetek és szakemberek számára is fontos a szakszerűséget meghatározó fogalmak és a minőséggel kapcsolatos szakkifejezések értelmezése ahhoz, hogy megkezdhessék a folyamatelemzésre épülő, önértékelésen alapuló, minőségfejlesztő munkát.
Közművelődés és minőség
Az Oktatási és Kulturális Minisztérium Közművelődési Főosztálya megbízása alapján a Budapesti Művelődési Központ szakmai szervezésével folyó munka eredményeként, a közművelődésben is létrejött egy olyan minőségfejlesztési rendszer, amely elősegíti az önértékelési gyakorlat meghonosítását. A közművelődési szervezetek minőségre való törekvésének elsődleges célja: maga a minőség. Tehát a szakmai kihívásoknak való megfelelés; az alapító okiratban, alapszabályban meghatározott feladatok minél hatékonyabb megvalósítása. Fontos ennek tudatosítása, hiszen célunk a vállalt tevékenység színvonalasabb ellátása. A minőségre való törekvés több munkát, nagyobb fegyelmet igényel, ám a programhoz való csatlakozás mint befektetés megtérül. A szakmai munka hatékonyabbá válik, a partnerek elégedettebbek lesznek, a szervezet gazdasági mutatói (látogatószám, bevétel, jegyeladás, egyéb szolgáltatások beindítása) pozitív irányba változnak. Mindezek érdekében az itt közreadott munkaanyag az alábbi célokat szolgálja. Vissza

Tartalom

Bevezető 7
1. ALAPFOGALMAK 11
1.1. Elméleti alapok 11
A minőséggel kapcsolatos szakkifejezések 10
Kultúra értelmezések 14
Kulturális szféra 17
A közkultúra 18
Kultúraterületek (I-VEL) 18
Művelődés 19
A művelődéshez való jog 19
Közösségi művelődés 20
Közművelődés 20
Művelődésszervezés 22
Közművelődési alapellátás 22
Hagyomány 22
Néphagyomány 23
Közművelődési célcsoport 24
Kulturális javak 24
Kulturális örökség 24
1.2. Szervezeti fonnák és közművelődési szakmai feladatellátók 26
Közösségi színtér 26
Közművelődési hálózat 26
Közművelődési tanács 27
Közművelődési megállapodás 27
Közművelődési szervezet 27
Közművelődési intézmény 27
Általános Művelődési Központ 28
Közös fenntartású közművelődési intézmény 28
Önállóan gazdálkodó intézmény 28
Részben önállóan gazdálkodó intézmény 29
Művelődő közösség 29
Alkotó művelődési közösségek 29
Kör, társas kör 29
Közművelődési szakmai feladatot ellátók 30
Közreműködők 34
Közművelődési munkakör 31
Közművelődési szervezett továbbképzés 31
Közművelődési szakember
Egyéb alapfogalmak 32
Területfejlesztés 32
Vidékfejlesztés 32
2. KÖZMŰVELŐDÉSI TEVÉKENYSÉGEK - DEFINÍCIÓK
ÉS INDIKÁTOROK 33
2.1. Információs tevékenység 33
2.2. Ismeretterjesztés 33
2.3. Képzés 34
2.4. Kiállítás rendezése 35
2.5. Művelődő közösségek tevékenysége 35
2.6. Rendezvények szervezése 36
2.7. közművelődési szakmai tanácsadás és szolgáltatás 36
2.8. Nem programszerűen szervezett tevékenységek 37
2.9. Tábor 37
2.10. Nemzetközi együttműködés: 38
2.11. Kiegészítő jellegű szolgáltatások 38
2.12. Származtatott alapszolgáltatások 39
3. A KÖZMŰVELŐDÉSI TEVÉKENYSÉGEK
ALAPKÖVETELMÉNYEI 41
3.1 Információs tevékenység 41
3.2. Ismeretterjesztés 43
3.3. Képzés 46
3.4. Kiállítás rendezése
3.5. Művelődő közösségek tevékenysége 35
3.6. Rendezvények szervezése 61
3.7. közművelődési szakmai tanácsadás és szolgáltatás 65
3.8. Nem programszerűen szervezett tevékenységek 68
3.9. Tábor 70
3.10. Nemzetközi együttműködés: 72
3.11. Kiegészítő jellegű szolgáltatások 74
3.12. Származtatott alapszolgáltatások (1-7) 76
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem