1.062.296

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kié az iskola?

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Edukáció Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 227 oldal
Sorozatcím: Társadalom és oktatás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-404-158-2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a könyv az oktatási reformvitáinkról szól. Ha azonban csupán erről íródna, nem volna érdemes elolvasni - sőt megírni sem. Az elmúlt másfél évtizedben annyi koncepció, határozat és tudományos... Tovább

Előszó

Ez a könyv az oktatási reformvitáinkról szól. Ha azonban csupán erről íródna, nem volna érdemes elolvasni - sőt megírni sem. Az elmúlt másfél évtizedben annyi koncepció, határozat és tudományos elemzés látott napvilágot az oktatás szükséges és lehetséges reformjáról, hogy számukat nem kell gyarapítani. Ehelyett (mondhatja az olvasó is), csinálni kell végre valamit. Többek között szembenézni azzal, hogyan és miért történt (vagy nem történt) meg az, amit reformjaink sorra előirányoztak. Könyvem nem új koncepciót fogalmaz meg, hanem megpróbálja érteni az oktatásügyben zajló változások természetét.
Ahhoz, hogy e változások természetét megértsük, magától adódó módszerünk a történelem áttekintése lehet. Elgondolkodtató, hogy bár a neveléstörténet sok dokumentációt halmozott föl és számos kitekintést tett, mára csaknem a szakmai és az általánosabb érdeklődés peremére szorult. S mennél inkább marginálissá vált, annál ezoterikusabb a témaválasztása és szűkebb a témakezelése. A történeti megközelítés akkor segít az oktatási-művelődési változások megértésében, ha részévé válik napjaink általános történeti érdeklődésének. Az oktatásban zajló változások - vagy legalábbis azok az erők, amelyek e változtatásokat kezdeményezték - többé-kevésbé konkrétan köthetők politika- és társadalomtörténetünk egy-egy érzékeny, ma sem teljesen föltárt fordulójához. Sőt, e történeti fordulók - 1945-47, 1948-51, 1955-57, 1966-72, vagy a nyolcvanas évek dereka - sem tárhatók föl pozitív és negatív hatásukban, ha a művelődés és benne az oktatás szervezetére és tartalmára gyakorolt hatásukat nem hozzuk fölszínre. A közelmúlt politikatörténetének és oktatástörténetének ez a megismerése azonban még késik. Vissza

Tartalom

Előszó7
Kié az iskola?13
A gyerekeké39
A szülőké67
A pedagógusoké95
Az államé127
A társadalomé153
Versengés az iskoláért177
Kié legyen az iskola?203
Utószó211

Kozma Tamás

Kozma Tamás műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kozma Tamás könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem