kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Comenius Bt. |
---|---|
Kiadás helye: | Pécs |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 360 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: COM-00101. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
I. kötet | |
A pedagógia tárgya, feladata, felosztása, tudományközi kapcsolatai | 5 |
A neveléstudomány tárgya, az elmélet és a gyakorlat kapcsolata | 6 |
A pedagógia felosztása | 10 |
A pedagógia tudományközi kapcsolatai, segéd- és háttértudományai | 11 |
A nevelés fogalma, tartalmi jegyei. A nevelés folyamata | 17 |
A nevelés fogalmának változása - történelmi visszatekintés | 17 |
A nevelés fogalma, tartalmi jegyei | 23 |
A nevelés folyamata | 25 |
Eszmény, cél, feladat a neveléshez | 33 |
A cél és célkitűzés funkciója a nevelőmunkában | 33 |
A nevelési cél eredete - történeti visszatekintés | 34 |
Eszmény, cél, valóság a nevelésben | 35 |
Érték, értékorientáció a nevelésben | 38 |
A szükségletek rendszere | 47 |
A nevelés feladatrendszere | 52 |
A nevelés szükségessége és lehetősége | 56 |
A probléma történeti áttekintése | 56 |
A személyiség fejlődését befolyásoló tényezők: öröklődés, környezet, nevelés | 59 |
A nevelés lehetősége, a nevelhetőség kérdése: öröklődés - környezet - nevelés viszonya | 74 |
A nevelés korlátai, ezek forrása, megnyilvánulása | 77 |
A nevelés mint a társadalmi beilleszkedés elősegítője | 79 |
Társadalom és kultúra | 79 |
Kultúra és művelődés | 81 |
A kultúra szerepe a személyiség alakulásában, fejlődésében | 82 |
Kultúra és személyiség | 84 |
A szocializáció | 86 |
A pedagógus és a gyermek a nevelés folyamatában | 101 |
A pedagógus modell szerepe, személyisége | 102 |
Az iskola - pedagógus - tanuló kapcsolata | 108 |
A tanuló és az elvárások | 112 |
Az empátia jelentősége a nevelőmunkában | 118 |
A pedagógus vezetési stílusa, módszerei | 122 |
Konfliktusok a pedagógiai folyamatban | 129 |
A gyermek megismerésének lehetőségei, módszerei | 139 |
II. kötet | |
A nevelés színterei, társadalmi tényezői | 5 |
A családi nevelés pedagógiai kérdései | 5 |
A családi nevelés típusai és azok hatása a gyermek személyiségének átalakulására | 13 |
A bölcsődei nevelés | 31 |
Az óvodai nevelés | 38 |
Az iskola | 51 |
A bentlakásos intézmények nevelőmunkája | 82 |
A nevelés speciális esetei | 91 |
Az átlagtól való eltérés néhány kérdése | 91 |
A tehetség értelmezése, a tehetséges gyermek jellemzői | 95 |
A fogyatékos gyermek | 108 |
A hátrányos helyzetű és a veszélyeztetett gyermek | 111 |
A nehezen nevelhető gyermek | 124 |
A leggyakrabban előforduló nevelési nehézségek | 128 |
A nevelés módszerei | 133 |
A módszer fogalma, a módszert befolyásoló tényezők | 133 |
A nevelési módszerek osztályozása, elemzése | 137 |
Szociális technikák a nevelés osztályozásában | 149 |
Egyén, csoport, közösség a nevelés folyamatában | 158 |
A csoport fogalma, típusai, jellemzői | 158 |
A közösség fogalma, típusai, jellemzői | 167 |
Az iskolaérettség | 179 |
Az iskolaérettség elvi kérdései | 180 |
Az iskolaérettség, iskolaalkalmasság fogalma, területei | 181 |
Alternatív pedagógiai irányzatok | 190 |
Az alternativitás kérdése a pedagógiában | 190 |
Alternatív programok az iskolai nevelésben | 193 |
Alternatív iskolai pedagógiai programok | 204 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.