A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia

Szerző
Lektor
Pécs
Kiadó: Comenius Bt.
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 360 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Az emberiség jövője a neveléstől, ettől a változtatható programrendszertől függ. Az emberiség történelme lényegében ennek a programozásnak a fokozatos változását tükrözi, s ha bárki összehasonlítja önmagát egy vad emberevővel, beláthatja, hogy egyetlen lényegbevágó különbség kettejük eltérő nevelési programjában van. Ebből az következik, hogy a nevelés az emberiség egyik legfontosabb tevékenysége. Csodálatos lehetőségek felé nyit kaput...
A gyakorlatban azonban óriási gondot okoz, hogy ki alkalmas az ifjúság tanítására. Az idősebbeknek kell tanítani az ifjúkat, de az idősebbek hajlamosak rá, hogy azt a világot adják tovább a tanulóknak, amelyben ők maguk felnőttek. Ki tanítsa akkor a tanítókat? És milyen világra törekszünk? Ha válaszolni tudunk ezekre a kérdésekre, már félúton vagyunk a világ gondjainak megoldásához.
A kérdést többféleképpen lehet megközelíteni. Az egyik leglényegesebb tényező, amely a cselekedeteket meghatározza, az az értékrendszer, amelynek legnagyobb része... Tovább

Fülszöveg

"Az emberiség jövője a neveléstől, ettől a változtatható programrendszertől függ. Az emberiség történelme lényegében ennek a programozásnak a fokozatos változását tükrözi, s ha bárki összehasonlítja önmagát egy vad emberevővel, beláthatja, hogy egyetlen lényegbevágó különbség kettejük eltérő nevelési programjában van. Ebből az következik, hogy a nevelés az emberiség egyik legfontosabb tevékenysége. Csodálatos lehetőségek felé nyit kaput...
A gyakorlatban azonban óriási gondot okoz, hogy ki alkalmas az ifjúság tanítására. Az idősebbeknek kell tanítani az ifjúkat, de az idősebbek hajlamosak rá, hogy azt a világot adják tovább a tanulóknak, amelyben ők maguk felnőttek. Ki tanítsa akkor a tanítókat? És milyen világra törekszünk? Ha válaszolni tudunk ezekre a kérdésekre, már félúton vagyunk a világ gondjainak megoldásához.
A kérdést többféleképpen lehet megközelíteni. Az egyik leglényegesebb tényező, amely a cselekedeteket meghatározza, az az értékrendszer, amelynek legnagyobb része fiatalkorban alakul ki." Vissza

Tartalom

A pedagógia alapjai5
A pedagógia tárgya, feladata, felosztása, tudományközi kapcsolatai7
A neveléstudomány tárgya, az elmélet és a gyakorlat kapcsolata8
A pedagógia felosztása12
A pedagógia tudományközi kapcsolatai, segéd- és határtudományai13
A nevelés fogalma, tartalmi jegyei. A nevelés folyamata19
A nevelés fogalmának változása - történelmi visszatekintés19
A nevelés fogalma, tartalmi jegyei25
A nevelés folyamata27
Eszmény, cél, feladat a neveléshez35
A cél és célkitűzés funkciója a nevelőmunkában35
A nevelési cél eredete - történeti visszatekintés36
Eszmény, cél, valóság a nevelésben37
Érték, értékorientáció a nevelésben40
A szükségletek rendszere49
A nevelés feladatrendszere54
A nevelés szükségessége és lehetősége58
A probléma történeti áttekintése58
A személyiség fejlődését befolyásoló tényezők: öröklődés, környezet, nevelés61
A nevelés lehetősége, a nevelhetőség kérdése: öröklődés - környezet - nevelés viszonya76
A nevelés korlátai, ezek forrása, megnyilvánulása79
A nevelés mint a társadalmi beilleszkedés elősegítése81
Társadalom és kultúra81
Kultúra és művelődés83
A kultúra szerepe a személyiség alakulásában, fejlődésében84
Kultúra és személyiség86
A szocializáció88
A pedagógus és a gyermek a nevelés folyamatában103
A pedagógus modell szerepe, személyisége104
Az iskola - pedagógus - tanuló kapcsolata110
A tanuló és az elvárások114
Az empátia jelentősége a nevelőmunkában120
A pedagógus vezetési stílusa, módszerei124
Konfliktusok a pedagógiai folyamatban131
A gyermek megismereésének lehetőségei, módszerei141
Neveléselméleti alapismeretek155
A nevelés színterei, társadalmi tényezői157
A családi nevelés pedagógiai kérdései157
A családi nevelés típusai és azok hatása a gyermek személyiségének alakulására165
A bölcsődei nevelés183
Az óvodai nevelés190
Az iskola203
A bentlakásos intézmények nevelőmunkája234
A nevelés speciális esetei243
Az átlagtól való eltérés néhány kérdése243
A tehetség értelmezése, a tehetséges gyermek jellemzői247
A fogyatékos gyermek260
A hátrányos helyzetű és a veszélyeztetett gyermek263
A nehezen nevelhető gyermek276
A leggyakrabban előforduló nevelési nehézségek280
A nevelés módszerei285
A módszer fogalma, a módszert befolyásoló tényezők285
A nevelési módszerek osztályozása, elemzése289
Szociális technikák a nevelés osztályozásában301
Egyén, csoport, közösség a nevelés folyamatában310
A csoport fogalma, típusai, jellemzői310
A közösség fogalma, típusai, jellemzői319
Az iskolaérettség331
Az iskolaérettség elvi kérdései332
Az iskolaérettség, iskolaalkalmasság fogalma, területei333
Alternatív pedagógiai irányzatok342
Az alternativitás kérdése a pedagógiában342
Alternatív programok az iskolai nevelésben345
Alternatív iskolai pedagógiai programok356

Kozma Béla

Kozma Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kozma Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem