Általános rész | |
Alapfogalmak | 7 |
A közlekedés jelentősége | 7 |
A közlekedés fogalma | 10 |
A közlekedés célja | 12 |
A közlekedés termelőképessége | 14 |
A közlekedés felosztása | 15 |
A közlekedést okozó és akadályozó tényezők | 16 |
A közlekedés okozói (motívumok) | 18 |
A közlekedést akadályozó tényezők | 20 |
A közlekedéstudomány és összefüggései | 25 |
A közlekedéstudomány és a műszaki tudományok | 26 |
A közlekedéstudomány és a gazdasági tudományok | 32 |
A közlekedéstudomány és közlekedéspolitika összefüggései | 35 |
A közlekedéstudomány és az egyéb tudományok kapcsolata | 40 |
Az önálló közlekedéstudomány | 51 |
A közlekedés törvényszerűségei és sajátosságai | 53 |
A közlekedés és a társadalmi termelés kapcsolata | 59 |
A közlekedés az ősközösségben | 59 |
A közlekedés a rabszolgatársadalomban | 61 |
A közlekedés a feudalizmusban (hűbériségben) | 61 |
A közlekedés a kapitalizmusban | 63 |
A közlekedés üzemi jellemzői | 69 |
A közlekedés biztonsága | 69 |
A közlekedési ágazatok teljesítőképessége | 80 |
A közlekedés gazdaságtanának főbb kérdései | 91 |
A közlekedés gazdaságtanának felosztása és fontosabb fejezetei | 92 |
A közlekedés szerepe az újratermelési folyamatban | 93 |
A közlekedésgazdaság fogalma és szerkezete | 98 |
Gazdasági törvények és összefüggések a közlekedésben | 104 |
Szállítási költségek számítása és elemzése | 112 |
Szállítási díjszabási (tarifa) rendszerek | 120 |
A gazdaságosság (hatékonyság) fokozásának alapkérdései a közlekedésben | 122 |
A közlekedés gazdasági tervezése | 133 |
Alkalmazott rész | |
Szárazföldi közlekedés | 139 |
Közúti közlekedés | 139 |
A mozgató erő és a jármű a közúti közlekedésben | 158 |
Az út és gépkocsi kölcsönhatása | 172 |
A gépjárműszállítás jellemzői | 186 |
A kerékpárközlekedés | 189 |
Magyarország közúti közlekedése | 192 |
A vasúti közlekedés | 212 |
A sínpálya kialakulása és fejlődése | 214 |
A mozgató erőt kifejtő gépek (mozdonyok) kialakulása és fejlődése | 220 |
A vasúti szállító járművek | 227 |
A vasút helyzete ma | 228 |
A vasúti közlekedés jelentősége | 234 |
Nemzetközi vasúti egyesületek | 237 |
A magyar vasúti közlekedés | 240 |
Újabb munkamódszerek vasúti közlekedésünknél | 250 |
Különleges, nagyobb emelkedők legyőzésére alkalmas kényszerpályás berendezések | 251 |
Városi közlekedés | 261 |
A városi közlekedés kialakulása és jelentősége | 261 |
A városi közlekedés felosztása | 267 |
A városi személyközlekedés létrehozói | 268 |
Fajlagos utazási szükséglet | 270 |
A helyi személyszállítás lebonyolítása | 273 |
Városaink helyi tömegközlekedése | 297 |
Vízi közlekedés | 308 |
A tengeri hajózás | 311 |
A belvízi hajózás | 337 |
Légi közlekedés | 364 |
A léghajózás fejlődése | 364 |
A repülőgép kialakulása és fejlődése | 366 |
A repülőközlekedés technikai elemei | 375 |
A légi közlekedés kérdései | 416 |
A posta | 427 |
A postai szolgálat kialakulása és fejlődése | 428 |
A személyek és dolgok szállítására szolgáló közlekedési berendezésektől független hírközlés | 431 |
A magyar posta fejlődése és jelentősége | 439 |
Szállítás csővezetőkben | 445 |
Ásványolaj és termékeinek szállításra szolgáló csővezetékek | 446 |
Közvetett szállítás csővezetékekben | 450 |
Szállítmányozás | 452 |
Idegenforgalom | 453 |
Név- és tárgymutató | 455 |
Hivatkozások | 465 |