1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közlekedésre nevelés az általános iskolában I.

Szerző
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Közlekedésbiztonsági Tanács
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 201 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 963-02-5004-7
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A gyermekbalesetek részben a társadalmi fejlődés késői következményei és olyan szociális térségeket érintenek, mint a család, az iskolai képzés. A baleseti okkutatás feladatai közé tartozik ezeknek... Tovább

Előszó

A gyermekbalesetek részben a társadalmi fejlődés késői következményei és olyan szociális térségeket érintenek, mint a család, az iskolai képzés. A baleseti okkutatás feladatai közé tartozik ezeknek az összefüggéseknek a feltárása is.
Világosan kell látnunk, hogy az iskolában a közlekedésre neveléssel kapcsolatban kettős feladatunk van. Egyrészt közlekedésre nevelünk, másrészt közlekedéssel nevelünk. Ez a kettő egymástól nem választható szét.
Vallom, hogy nem lehet közömbös szülő, pedagógus számára - a gyorsan fejlődő technika, motorizáció korában sem -, hogy gyermekeinket megtanítjuk-e a "rohanó" élethez alkalmazkodni. Megismertetjük-e velük, s vérükké tud-e válni az, hogy miként kell közlekedni. Mit jelent, mint gyalogos, kerékpáros, utas számára a kultúrált közlekedés és egyáltalán ebben mint alanynak, milyen szerepet kell betöltenie.
Ma még az egész felnőtt társadalom hibásan értékeli és rangsorolja a gyermekbaleseteket. Ha a gyermek diftériában betegszik meg - amelynél a halálozási valószínűség sokkal kisebb, mint a gyermekbalesetek körében -, a szülő hisztériás rohamot kap és a legteljesebb rémületbe esik. A társadalom - oltásokkal - előre gondoskodik a gyermekkori fertőző betegségek, azok végzetes következményei ellen. Ehhez a széleskörű megelőző tevékenységhez képest ma még elenyésző az a figyelem, amelyet a társadalom a gyermekhalandóságban első helyen álló balesetekkel kapcsolatban végez. Ebben a könyvben nem törekedtem a KRESZ szabályait ismertetni, csupán azokat próbáltam módszertanilag adaptálni a közlekedéssel foglalkozó szakemberek részére. Szeretném megjegyezni, hogy az általam leírtak nem a KRESZ jogszabályait tartalmazzák (ez adott), csupán módszertani ajánlásokat tartalmaznak. Vissza

Tartalom

Előszó5
A közlekedésre nevelés célja7
Az általános iskolai tanulók életkori sajátosságai, fiziológiai adottságai10
A gyerekek testi adottságai12
A periférikus látás a gyermekeknél és a felnőtteknél13
A figyelem megosztásának kérdései17
A tanulók oktatási problémái19
Az egyéni magatartás és a közlekedés kapcsolata21
Udvariasság21
Tapintatos magatartás22
Figyelmesség22
Áldozatkészség23
Bátorság24
Becsvágy24
Önuralom25
Félénkség26
Közlekedési morál - közlekedési etika
Bevezetés a közlekedési morális-etikai kérdéseibe28
A morál fogalma és kialakulása28
Közlekedés és morál29
A közlekedési magatartás-szabályozás elemzése30
A gépjárművezető cselekvéseinek elemzése30
Jogi és erkölcsi szabályozás34
A közlekedés és a személyiség35
A gépjárművezetők morális-etikai magatartása a közúti közlekedésben38
A gyalogosok és utasok morális-etikai magatartása a közúti közlekedésben51
Járművezetők és gyalogosok együttműködése52
A gyalogosok magatartásának közlekedési erkölcs szerinti megítélése53
Utas és közlekedési erkölcs58
A gyalogosok közlekedésének szabályai60
Közlekedés a járdán60
Szigorúan tilos a járdán60
Szigorúan tilos lelépni a járdáról60
Közlekedés ott, ahol nincs járda vagy lezárták azt61
Áthaladás az úttesten62
A járművek utasaira vonatkozó szabályok65
Közlekedés kerékpárral67
A kerékpározás feltételei67
Hol szabad és hogyan célszerű kerékpározni tanulni?68
Elindulás, haladás71
Áthaladás egyenrangú útkereszteződésben74
Sebesség75
Féktávolság, követési távolság76
Személy- és teherszállítás kerékpáron78
A kerékpáros-képzés gyakorlati oktatóprogramja80
Tanulási cél80
Osztály és óraszám80
A gyakorlás helye80
Megfigyelési feladatok83
Előzetes megbeszélés83
Csoportokra osztás84
Figyelemfelhívás84
Gyakorlóprogram84
Utómegbeszélés84
A közlekedési rendőr feladatai85
A kerékpáros képzés egyes gyakorlatainak áttekintése86
Haladás egyenesen86
Elsőbbségi gyakorlatok99
Balra kanyarodás115
Szoktatási és ügyességi gyakorlatok131
A kerékpár általános jellemzése és szerkezeti felépítése136
A kerékpár általános jellemzése136
A kerékpárok típusai138
A kerékpárok részei139
A kerékpár vázak139
Elsőkerékagy147
Hátsókerékagy148
Hátsóagy részei149
A hajtómű és csapágyazás150
Pedál151
Lánc és lánckerék153
Láncvédő155
Kerekek156
Kerékfűzés, centirozás158
Gumiabroncs162
Nyereg166
Világítási berendezések170
A kerékpár karbantartása és alapvető hibák javítása178
A tisztítás és a kenés általános szabályai178
Váz, villa és kormány179
Az elsőagy szétszerelése és karbantartása185
A hátsóagyak szétszerelése és karbantartása186
Kontrafékes hátsóagy szét- és összeszerelése186
A főtengely kiszerelése191
A pedál szétszerelése és karbantartása192
A világítás karbantartása193
Egyéb szerelvények karbantartása193
A gumiabroncs karbantartása195
A gumidefekt javítása196
Felhasznált irodalom198
Tartalomjegyzék199

Jani Tibor

Jani Tibor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Jani Tibor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem