1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közlekedési üzemtan II.

Kézirat/Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem Közlekedésgazdaságtan Tanszék

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 187 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Megjelent 208 példányban. Tankönyvi szám: J10-1143.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. A vasúti szállítás tervezése 3
1. A vasút jellemzői 3
2. Szállítási tervek 5
2.1 Hosszutávu /15 éves/ szállítási tervek 8
2.1.1 A hosszútávú személyszállítási tervek készítése 8
2.1.2 A hosszútávú áruszállítási tervek készítése 9
2.2 Középtávú /5 éves/ szállítási tervek 10
2.3 Rövidtávú /éves/ szállítási tervek 12
2.4 Műveleti /operatív/ tervek 13
3. Irányvonatok tervezése és szervezése 15
II. A vasúti állomási munkák szervezése 18
1. Az állomások szerepe a vasúti közlekedésben 18
2. Forgalomszabályozást végző szolgálati helyek 19
3. Vasúti berendezések 20
3.1 Vonali biztosító berendezések 21
3.2 Állomási biztosító berendezések 22
4. Az állomások vágányai 24
4.1 Az állomások vágányhálózata 24
4.2 Állomási vágánykapcsolások 26
4.3 Az állomási vágányok használható hossza 28
4.4 Állomási peronok 28
5. Tolatási /kocsirendezési/ műveletek 29
5.1 Tolatás fogalma és célja 29
5.2 Tolatási műveletek osztályozása 30
5.3 Rendezőpályaudvarok 31
5.4 A vonat szétrendezésének és összeállításának megszervezése a gurítódombos rendezőpályaudvarokon 32
5.5 A rendezőpályaudvari műveletek ütemességének biztosítása 33
6. Kocsiforduló 35
6.1 A kocsiforduló, mint termelési-üzemi folyamat 35
6.2 A kocsiforduló jelentősége, elemzése 36
7. Állomási kocsitartózkodási idő tervezése és számítása 40
7.1 Az állomási kocsitartózkodási idő jelentősége 40
7.2 A középállomás! kocsitartózkodási normaidők 41
7.3 Elágazó állomási és rendezőpályaudvari kocsitartózkodási normaidők 45
7.3*1 Az átmenő kocsik tartózkodási ideje 46
7.3.1.1 A kocsigyűjtési idő számítása 46
7.3.1.2 Átmenő kocsik műveleti ideje és kocsitartózkodási normája 49
7.3.2 A helyi kocsik tartózkodási ideje 50
7.3.3 A továbbmenő kocsik tartózkodási ideje 52
7.3.4 Az egy kocsira eső átlagos állomási tartózkodási normaidő 52
7.3.5 Állomási kocsitartózkodási idő értékelése 53
III. A vasúti kapacitás 55
1. A vasúti teljesítőképesség fogalma és fajtái 55
2. A vasúti teljesítőképesség mérőszámai 57
3. A nyílt vonal teljesítőképessége 58
4. Az állomások teljesítőképessége 61
5. A vasúti járművek teljesítőképessége 65
5.1 A szállítóképesség és kihasználás általában 65
5.2 Jármű mutatók, járműkihasználási normák, és ezek összefüggései 67
IV. Kocsiáramlatok szervezése 69
1. Kocsiáramlatokról általában 69
2. Kocsiáramlatok tervezése 70
2.1 Éves kocsiáramlatok tervezése 70
2.2 Rakott kocsiáramlatok tervezése 71
2.2.1 A rakottkocsiáramlatok szabályozása 73
2.3 Üres kocsiáramlatok tervezése 75
2.3.1 A kocsiszolgálat szervezete és feladata 75
2.3.2 A teherkocsik csoportosítása 76
2.3.3 Kocsiszolgálati munkafolyamatok 77
2.3.4 Az üres kocsi hiány-fölösleg kiegyenlítése 78
2.4 A rakott és üres kocsiáramlatok összefoglalása 79
3. Idegen kocsiáramlatok 80
3.1 Nemzetközi kocsiegyezmények 80
3.2 A RIV, a RIC és a PPV kocsi egyezmények 80
3.2.1 A vasúti járművek egységes nemzetközi számrendszere 84
3.3 Közös teherkocsipark /OPW/ 89
3.4 Interfrigó 96
3.5 Konténerek használatára vonatkozó nemzetközi egyesülések 101
3.5.1 Az Intercontainer Társaság 101
3.5.2 A KGST országok Közös Konténerhasználati Egyezménye 106
3.6 Árufuvarozás rakodólapon 115
3.6.1 Rakodólapok alkalmazása és cseréje 115
3.6.2 Európai Rakodólap - Pool 116
4. Irányvonatok szervezése" 118
4.1 Irányvonat! elv 118
4.2 Rakodás útján képzett irányvonatok hatékonysága 120
4.2.1 Kocsióra megtakarítás 121
4.2.2 Kocsióra költségek 123
4.2.3 Példa a rakodással képzett irányvonatok hatékonyságának számítására 124
4.3 Rendezőpályaudvaron összeállított irányvonatok hatékonysága 127
V. Vonatközlekedési terv 130
1. A vonatközlekedési terv fogalma és jelentősége 130
2. A vonatközlekedési terv alapadatai 132
3. A teljes útirány vonatközlekedési terve 133
4. A vonatközlekedési terv összeállítása számítógép segítségével 134
5. Közvetlen és tolató tehervonatok közlekedési terve 136
6. A vonali tolatómozdony munkájának megszervezése 137
7. Gyorstehervonatok közlekedési terve 138
8. Nemzetközi kocsiáramlatokat és speciális
áramlatokat továbbító vonatok /TEEM, LIM,
TEC és ET vonatok/ 138
9. A vonatközlekedési terv helyesbítése és operatív módosítása 142
10. A vonatközlekedési terv teljesítésének ellenőrzése 145
VI. Vasutak nemzetközi szervezetei 148
1. Nemzetközi Vasútegylet /UIC/ 148
2. Vasutak Együttműködési Szervezete /OSZZSD/ 155
VII. A Magyar Posta nemzetközi tevékenysége 160
1. Bevezető rész 160
2. A két- vagy többoldalú kapcsolatok keretében végzett nemzetközi tevékenység 162
3. A nemzetközi postai és távközlési szervezetekben végzett tevékenység 168
3.2 Postai világszervezetek 168
3.2 Postai szocialista szervezetek 169
3.3 Nemzetközi távközlési egyesület 169
3.4 Egyetemes Postaegyesület 175
3.5 Szocialista országok postai és távközlési együttműködési szervezete 178
3.6 A KGST Postai és távközlési Állandó Bizottsága /POTÁB/ 179
3.7 INTERSZPUTNYIK Nemzetközi Távközlési Rendszer és Szervezet 182
Felhasznált irodalom 183
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem