1.062.132

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közlekedési üzemtan gyakorlatok III.

Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 267 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 124 példányban jelent meg. 118 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Kihajtható melléklettel. Tankönyvi szám: J7-703. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az ország gazdasági fejlődését hatékony módon befolyásoló új gazdasági mechanizmus határára a szaktárcák és ezen belül a közlekedés területén is a műszaki berendezések, a számítástechnikai eszközök... Tovább

Előszó

Az ország gazdasági fejlődését hatékony módon befolyásoló új gazdasági mechanizmus határára a szaktárcák és ezen belül a közlekedés területén is a műszaki berendezések, a számítástechnikai eszközök fokozottabb fejlődését lehet érzékelni. A vasúti közlekedés területén a járműpark, a vasúti pálya, a távközlő- és biztosítóberendezések, a pályaudvarok, az adatátviteli hírcsatornák, míg az autóközlekedés területén a gépkocsipark, részben az úthálózat, a hírátviteli berendezések és hírcsatornák, modern telephelyek, a volán elektronika stb. szemünk előtt történő korszerűsítését és az egész közlekedési rendszer fejlettebb eszközökkel történő modernizálását figyelhettük meg az elmúlt években. Ez a fejlődés a közlekedéspolitikai koncepcióban meghatározott feladatoknak megfelelően természetesen napjainkban is tovább tart. A modern berendezések és eszközök üzembe helyezése és alkalmazása az esetek többségében régi, kialakult körülmények, üzemi technológiák és gondolkodásmód mellett kerül felhasználásra. Ebből következik, hogy a felsorolt korszerűbb formák elterjedését elősegítő tényezők előbb utóbb meggyorsítják a gazdaságosabb üzemelési módszerek kialakulását és végső soron a berendezések hatékonyabb kihasználására serkentik a vállalatokat. A modern berendezések beszerzése mellett számos üzem, vállalat, tervező intézet foglalkozik, és az utóbbi időben mind nagyobb mértékben kísérli meg korszerű matematikai módszerek alkalmazásával optimális üzemelési feltételeket kialakítani és ezek megvalósításával a termelés hatékonyságát növelni. A közlekedés területén több matematikai módszer felhasználására nyílik lehetőség. így a fuvarozási feladatok tervezésénél az optimumszámítási módszerek széles skáláját lehet alkalmazni. A sztochasztikus folyamatok vizsgálatánál a matematikai statisztika és a valószínűségszámítás alapulvételével, a tömegkiszolgálási (sorban állási) modellek felhasználása teszi lehetővé a jelenségek számszerű vizsgálatát, értékelését. A különböző közlekedési üzemi folyamatok között, illetve a különböző teljesítményi mutatók, vagy teljesítményi és ráfordítási tényszámok közötti kapcsolatvizsgálati módszerek alkalmazása szintén nélkülözhetetlen a vezetők számára. A folyamatok rendszertechnikai vizsgálatát megelőzi a kisebb rendszerek, alrendszerek működésének optimalizálása. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 3
1. A VASÚTI KOCSIÁRAMLATOK 5
1.1 Általános megállapítások 5
1.2 A vasúti kocsiáramlatok szervezési rendszere 8
1.3 A vonatközlekedési terv kidolgozásának menete és kiinduló adatai 14
1.4 A vonatközlekedési terv kidolgozásához szükséges kocsiáramlatok 16
1.5 A vonatközlekedési terv és menetrendszerkesztés tervezése 30
1.6 A tervezési feladat kidolgozásának menete 30
2. KOCSIKIEGYENLÍTÉSI TERV, LINEÁRIS PROGRAMOZÁS 39
2.1 A kocsikiegyenlítési terv és az üres vonatokat összeállító állomások kijelölése 39
2.2 Az üres kocsik elosztása lineáris programozással 41
2.3 Az induló program meghatározása 44
2.4 Az induló program javítása 46
2.5 Az üres kocsikból összeállított vonatok közlekedési terve 51
3. A TEHERVONATOK TERHELÉSÉNEK SZÁMÍTÁSA 56
4. A RAKODÁSI IRÁNYVONATOK SZERVEZÉSE 65
4.1 A rakodással képzett irányvonatok hatékonysági számítása 68
4.2 A rakodással képzett irányvonatok értékelő mutatói 81
4.3 A rakodási és lépcsőzetes irányvonat ok közlekedési terve 82
5. A RENDELKEZÉSI SZAKASZ HELYI KOCSIÁRAMLATÁNAK MEGSZERVEZÉSE 89
5.1 Tolató tehervonatok 90
5.2 A tolató tehervonatok tervezése 91
5.3 Menetirányítói tartalékok 97
5.4 Átállító vonatok (menetek) 97
5.5 Többcsoportos tolató tehervonatok 97
5.6 Többcsoportos közvetlen vonatok 98
5.7 A vizsgált rendelkezési szakaszok helyi munkája 98
5.7.1 A K-B rendelkezési szakasz helyi munkája 101
5.7.2 A C-B rendelkezési szakasz helyi munkája 106
5.7.3 Az A-B rendelkezési szakasz helyi munkája 111
5.8 Gyorsteher és kezelő tehervonatok 114
6. A RENDEZŐ PÁLYAUDVARI VONATKÖZLEKEDÉSI TERV SZÁMÍTÁSÁNAK ELMÉLETI MEGALAPOZÁSA 115
6.1 A vonatközlekedési terv optimális változatának számításához szükséges kiegészítő feltételek 118
6.2 A legkedvezőbb vonatközlekedési terv-változat kialakításának matematikai megfogalmazása 120
6.3 A vonatközlekedési terv számításához szükséges adatok és paraméterek 122
6.3.1 A kocsik gyűjtés alatti átlagos tartózkodási ideje 124
6.3.2 A továbbítás útvonalán levő rendező pályaudvari kocsióra megtakarítás számítása 125
6.3.3 A vonatképző állomási vonatközlekedési terv értékelő mutatói 128
6.4 Az egycsoportos rendezői irányvonatok optimális vonatközlekedési terv-változatának számítási módszerei 129
6.4.1 Az abszolút számítási módszer 130
6.4.2 Az analitikai összehasonlító módszer 145
6.4.3 Az analitikai közelítő számítási módszer 159
6.4.4 A kocsiáramlatok osztályozásán alapuló közvetlen számítási módszer 179
6.4.4.1 A számítási módszer matematikai alapja 180
6.4.4.2 A vonatközlekedési terv számítási módszereinek osztályozása 186
6.4.4.3 A kocsiáramlatok osztályozása kocsióra ráfordítás alapján 189
6.4.5 A vonatközlekedési terv kidolgozása a MÁV-nál 198
6.4.5.1 A vonatközlekedési terv irányított kiválasztási módszere 203
6.4.6 A vonatközlekedési tervben szereplő tehervonatok 212
6.4.7 A rendező pályaudvarok és rendelkező állomások vonat közlekedési terve 212
7. A VASÚTVONALAK ÁTBOCSÁTÓKÉPESSÉGE 224
7.1 Általános megállapítások 224
7.2 A vasútvonalak átbocsátóképességének számítása tehervonati egyenérték alapján 225
7.3 A vasútvonalak átbocsátóképességének számítása a kihasználási index alapján 246
7.4 A vasútvonalak átbocsátóképesség-számításának általános matematikai modellje 251
7.5 Egy- és kétirányú üzemű vasútvonal átbocsátóképessége 254
FELHASZNÁLT IRODALOM 261
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem