1.066.620

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közlekedési üzemtan gyakorlatok II.

Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 239 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 214 példányban jelent meg. 79 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Kihajtható melléklettel. Tankönyvi szám: J7-705. Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az ország gazdasági fejlődését hatékony módon befolyásoló új gazdasági mechanizmus hatására, a szaktárcák és ezen belül a közlekedés területén is a műszaki berendezések és a számítástechnikai... Tovább

Előszó

Az ország gazdasági fejlődését hatékony módon befolyásoló új gazdasági mechanizmus hatására, a szaktárcák és ezen belül a közlekedés területén is a műszaki berendezések és a számítástechnikai eszközök szakadatlan fejlődését figyelhetjük meg. A vasúti közlekedés területén a járműpark, a vasúti pálya, a távközlő- és biztosítóberendezések, a pályaudvarok, az adatátviteli hírcsatornák, míg az autóközlekedés területén a gépkocsipark, részben az úthálózat, a hírátviteli berendezések és hírcsatornák, modern telephelyek, a volán elektronika stb. szemünk előtt történő korszerűsítését és az egész közlekedési rendszer fejlettebb eszközökkel történő modernizálását kísérhettük figyelemmel az elmúlt években is. Ez a fejlődés a közlekedéspolitikai koncepcióban rögzített feladatoknak megfelelően természetesen napjainkban is tovább tart. A modern berendezések és eszközök üzembe helyezése és alkalmazása az esetek többségében régi, kialakult körülmények, üzemi technológiák és gondolkodásmód mellett kerül felhasználásra. A dolog természetéből következik, hogy a felsorolt korszerű formák elterjedését elősegítő tényezők előbb-utóbb meggyorsítják a gazdaságosabb üzemelési módszerek kialakulását és végső soron a berendezések hatékonyabb kihasználására ösztönzik a vállalatokat. A modern berendezések beszerzése mellett számos üzem, vállalat, tervező intézet foglalkozik és az utóbbi időben mind nagyobb mértékben kísérli meg korszerű matematikai módszerek alkalmazásával optimális üzemelési módokat kidolgozni és ezek realizálásával a termelés hatékonyságát növelni. A közlekedés területén több matematikai módszer felhasználására nyílik lehetőség. Így a fuvarozási feladatok tervezésénél az optimum számítási módszerek széles skáláját lehet alkalmazni. A sztochasztikus folyamatok vizsgálatánál a matematikai statisztika és a valószínűség-számítás alapulvételével, a tömegkiszolgálási (sorbanállási) modellek felhasználása teszi lehetővé a jelenségek számszerű vizsgálatát és értékelését. Vissza

Tartalom

Előszó
1. Állomási tolatási műveletek 7
1.2 A tolatás és a tolatószolgálat 7
1.2.1 Tolatási előírások 8
1.2.2 A tolatás biztonsági szabályai 9
1.2.3 Járművek kapcsolása 11
1.2.4 Járműmegfutamodás elleni védelem 12
1.2.5 Rakodás a nyílt pályán 13
1.2.6 Iparvágányok kiszolgálása 15
1.3 A tolatási mozgások elmélete 15
1.3.1 A tolatási mozgások időfelhasználása 18
1.3.1.1 A tolatási mozgások időfelhasználásának megállapítása időállandók segítségével 19
1.3.1.2 A tolatási mozgások időfelhasználásának megállapítása menetdinamikai számítással 28
1.3.1.3 A tolatások teljes időfelhasználása 32
1.3.2 Tolatási-technológiai eljárások a kihúzóvágányon 33
1.3.2.1 A tolatási mozgások időfelhasználása különböző tolatási módszereknél 39
1.3.2.2 Egy- és többcsoportos vonatok összeállítása 53
1.3.3 A kihúzó vágányok teljesítőképessége 59
2. Állomási le- és feladási kocsik technológiai műveletei 60
2.1 Üres kocsiintézés az állomás (csomópont) területén 64
2.2 A kiszolgáló menetek számának meghatározása 64
2.3 A helyi kocsikat kiállító-kihúzó menetek sorrendjének megállapítása 70
3. Állomási teljesítőképesség 77
3.1 Az állomási átbocsátóképesség értelmezése 73
3.1.1 Az állomási átbocsátóképesség számítási módszerei 81
3.2 Az állomási váltókörzet terhelésének számítása 85
3.2.1 Tipikus vágányútmetszések teljes terhelésének analitikai számítási módszere 86
3.2.2 A váltókörzet teljes terhelésének általános analitikai számítási módszere 91
3.2.3 A váltókörzetben megengedhető vágányútmetszések ellenőrzése követési időköz alapján 94
3.2.4 A vágányútmetszések miatt bekövetkező feltartóztatások idejének meghatározása 96
3.3 A váltókörzet átbocsátóképessége 99
3.3.1 A váltókörzet teljes foglaltságának valószínűsége 99
3.3.2 A kizáró menetek hatásának vizsgálata 102
3.3.3 A váltókörzet átbocsátóképessége több elem esetén 109
3.3.3.1 A kihúzó vágányok váltókörzetének átbocsátóképessége 117
3.4 A gurítódomb teljesítőképessége 120
4. Rendezőpályaudvari berendezések, folyamatok és műveletek 124
4.1 A vágánycsoportok elrendezése és kapcsolataik 125
4.2 A gurítódomb 127
4.2.1 A gurítódombról legördülő kocsik gurításdinamikai vizsgálata 137
4.2.2 A gurítódombi profil alsó szakasza 146
4.2.3 Az energiamagassági vonal 147
4.2.4 A meredek lejtő méretezése 150
4.2.5 A gurítódomb ellenőrzése pályaerőgrafikon segítségével 153
4.2.6 A sebesség meghatározása pályaerőgrafikonnal 155
4.2.7 A gurítási sebesség meghatározása kocsiutolérés alapján 159
4.3 A rendezőpályaudvari berendezések kialakítása 167
4.3.1 A vonatfogadó vágányok 167
4.3.2 A gurítóberendezés 168
4.3.3 Az elosztó (szétrendező) kitérő körzet 171
4.3.4 Az automatikus vágányhídmérleg 172
4.3.5 A rendezőpályaudvarok fékberendezései 180
4.3.5.1 A gépi vágányfékek 183
4.3.5.2 A mechanikus vágányfék. A mechanikus fékgerendás vágányfék szerkezete és működése 185
4.3.6 A szétrendezés (a kocsifékezés) automatizálása 197
4.3.6.1 A teljes automatizálás három vágányféksorozattal 198
4.3.7 Automatikus kocsimozgató berendezés az irányvágányokon 200
4.3.7.1 Speciális hidraulikus vágányfékek 205
4.3.8 Az irányvágányok 210
4.3.8.1 Az állomási (finom) rendező vágánycsoport 212
4.3.8.2 A vonatindító vágányok 213
5. Tömegkiszolgálási elmélet a rendezőpályaudvari folyamatok vizsgálatánál 214
5.1 A berendezések változó terhelése 214
5.1.1 Az érkező igényáramlat és kiszolgálási folyamata közötti kölcsönös viszony 221
5.1.1 A vonatátvételre való várakozás miatt keletkező többlettartózkodási idő meghatározása 230
Irodalomjegyzék 235

Szabó Lajos

Szabó Lajos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szabó Lajos könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem