kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Közlekedési Dokumentációs Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 253 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-552-103-0 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
Előszó | 7 |
Bevezetés | 9 |
A vezetéstechnika eredete, tárgya, forrásai | 9 |
Előzetes áttekintés | 11 |
A közlekedő ember | 15 |
A közlekedő emberről általában | 15 |
Az érzékelésről általában | 21 |
Az információ | 21 |
Az érzékelés néhány jellemzője | 27 |
A közlekedési látásról | 31 |
A gyalogos látótere | 31 |
Kilátás a gépkocsiból | 31 |
Látás a mozgó gépkocsiból | 36 |
A mozgások látása | 38 |
A közlekedési látás kifejlődése | 42 |
Látástechnika | 43 |
Gondolatok a járművezetési-közlekedési folyamatról | 46 |
Járművezetés - szabályozás | 46 |
Az emlékezet szerepe | 48 |
A megfigyelés szerepe | 49 |
A közlekedési érzék | 50 |
A közlekedési gondolkodás | 54 |
A megbízhatóság, a biztonság kérdése | 58 |
A közlekedési karakter kialakulása | 61 |
A közlekedési erkölcs | 65 |
A közlekedési taktika (stratégia - taktika) | 66 |
A defenzív vezetés | 71 |
A gépjármű feletti uralom | 71 |
A modell | 74 |
A reakcióidő | 76 |
A gépjárművek mozgásának törvényei | 79 |
Fizika autós szemmel | 79 |
Az út, az idő, a sebesség, a gyorsulás, a fordulatszám | 79 |
A tömeg | 83 |
Az erő, a tehetetlenségi erő, a súly, a centrifugálási erő | 83 |
A súrlódás | 85 |
Gördülési, emelkedési, lég- és menetellenállás | 87 |
A nyomaték | 90 |
A súlypont, a tengelynyomás | 91 |
A munka, az energia, a teljesítmény, a hatásfok | 92 |
A fogyasztás, gazdaságos üzemeltetés | 95 |
A belsőégésű motorok jelleggörbéi | 97 |
A vonóerő, az áttétel | 101 |
A kerék és a talaj kapcsolata | 104 |
A tapadás | 104 |
A rugalmas kerék gördülése | 107 |
A felázás, a vízenfutás | 109 |
A tapadóerő felhasználása | 114 |
A megcsúszás | 116 |
A gyorsítás | 118 |
Lassítás, fékezés | 122 |
Erőviszonyok a fékező gépkocsinál | 125 |
A kerekek megcsúszása fékezéskor | 127 |
A fékezés folyamata, a féktávolság összetevői, a vakvezetés | 129 |
A követési távolság | 136 |
Ütközés | 140 |
A járművek összeütközése | 140 |
Gyalogosok elütése | 145 |
Kanyarodás, oldalszél, borulás | 146 |
Erőhatások a kanyarban haladó gépkocsira | 146 |
Erőhatások az oldalszélben haladó gépkocsira | 149 |
Kúszás kanyarban és oldalszélben | 151 |
Kúszás a rossz futómű-beállítás miatt | 154 |
A kanyarvételi technika | 156 |
Fékezés kanyarban | 157 |
Megcsúszás kanyarban és oldalszélben | 160 |
A borulás | 160 |
Emelkedő, lejtő | 161 |
Erőhatások az emelkedőn és a lejtőn haladó gépkocsira | 161 |
Haladás emelkedőn | 165 |
Haladás lejtőn | 167 |
Parkolás emelkedőn és lejtőn | 168 |
Bukkanó | 169 |
Közlekedés a gépjárművek | 173 |
Közlekedés a forgalomban | 173 |
A közlekedési partnerek | 174 |
Utak, útkereszteződések és csomópontok forgalmi rendjének felismerése és sajátosságai | 185 |
Általános tudnivalók a közlekedéshez | 197 |
Jellegzetes forgalmi műveletek | 199 |
Az egyes műveletek megvalósításának helyes technikája | 206 |
Közlekedés éjszaka | 222 |
A szem alkalmazkodása a sötéthez | 222 |
A világító- és jelzőberendezések | 224 |
Tájékozódás sötétben | 229 |
Az éjszakai forgalom | 231 |
Vezetés különleges körülmények között | 233 |
Mi a teendő, ha menet közben elromlik az üzemi fék? | 235 |
Mi a teendő, ha menet közben az egyik kerék defektes lesz? | 235 |
Mi a teendő, ha a gépjármű a padkára fut? | 237 |
Pótkocsis szerelvények vezetése | 238 |
A pótkocsis szerelvények becsuklása | 238 |
Fékezési sorrend | 238 |
Blokkolási sorrend | 240 |
Kanyarodáskor | 240 |
Fékezés kanyarban | 241 |
Emelkedőn haladva | 241 |
Lejtőn haladva | 242 |
Rögzítés | 242 |
Összefoglaló táblázat | 243 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.