1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közlekedési ismeretek oktatása

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Pedagógusok Szakszervezete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 477 oldal
Sorozatcím: Oktatásügyi dolgozók munkaügyi kiskönyvtára
Kötetszám: 17
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Történetileg bizonyítható, hogy az iskola feladatai, társadalmi funkciója a társadalom fejlődésével együtt időről időre változik. Különösen nagymértékű átalakulást eredményez hazánkban a... Tovább

Előszó

Történetileg bizonyítható, hogy az iskola feladatai, társadalmi funkciója a társadalom fejlődésével együtt időről időre változik. Különösen nagymértékű átalakulást eredményez hazánkban a szocializmus felépítésének célja, népünknek ebben az irányban végzett hatalmas munkája.
A társadalom élete, a termelőerők, a civilizációs igények és eszközök fejlődése fentieken kívül is számos olyan jelenséget hoztak és hoznak felszínre, melyek az iskolaügyben figyelmet érdemelnek. A technizálódás személyes környezet való elterjedése és ezen belül a gépjárművek rohamosan növekvő száma, új ismeretek és szokásrendszerek kialakítását követelik. Vissza

Tartalom

Előszó3
Az urbanizáció és az iskolai nevelés5
Az urbanizáció fogalma, az urbanizációs folyamat lényege3
Az urbanizáció közvetlen és közvetett hatása13
Néhány következtetés az oktatás szervezésére és a nevelésre vonatkozólag20
A közlekedési balesetek okainak elemzése23
Az ENSZ felhívása25
A hazai közúti közlekedési balesetek alakulása29
A közúti közlekedési balesetek számának alakulása29
A balesetek időbeni megoszlása34
A balesetek sérültjeinek nemek és kor szerinti megoszlása36
A balesetek területi megoszlása37
A baleseti károk alakulása41
A közlekedési balesetek okainak két fő eleme43
A közúti forgalom tárgyi tényezői43
A jármű66
A közúti forgalom személyi tényezői73
A közlekedő ember védelmét szolgáló alapelvek82
A közlekedési balesetek megelőzhetősége82
A veszélytelen közlekedés megvalósíthatósága83
A közlekedés és a biztonság egysége84
A közlekedési balesetelhárítás társadalmasítása85
Felhasznált irodalom86
A közlekedési ismeretek oktatásának fejlődése87
Az 1860-tól 1920-ig terjedő időszak88
Az 1921-től 1945-ig terjedő időszak104
Az 1945-től kezdődő időszak125
Biztonságos közlekedésre nevelés az óvodában151
A foglalkozás anyaga154
Kiscsoport154
Középső csoport157
Nagycsoport160
A foglalkozás elvei, módszerei164
Az életkori sajátosságok figyelembevétele164
Oktatási elvek166
Oktatási módszerek166
A felhasznált és javasolt irodalom172
A biztonságos közlekedésre nevelés az általános iskolák első-negyedik osztályában173
Első osztály176
A biztonságos közlekedésre nevelés tanítási anyaga tantárgyak szerint177
A biztonságos közlekedésre nevelés módszerei186
Közlekedési fegyelem - közlekedési erkölcs196
Második osztály197
A biztonságos közlekedésre nevelés tanítási anyaga tantárgyak szerint197
A biztonságos közlekedésre nevelés módszerei204
Harmadik osztály211
A biztonságos közlekedésre nevelés tanítási anyaga tantárgyak szerint212
A biztonságos közlekedésre nevelés módszerei220
Negyedik osztály227
A biztonságos közlekedésre nevelés tanítási anyaga229
A biztonságos közlekedésre nevelés módszerei238
A felhasznált és javasolt irodalom250
A közúti közlekedés szabályainak tanítása az általános iskola ötödik-nyolcadik osztályában253
A közúti közlekedés szabályainak tanításáról általában253
A tanítási anyag256
Tanítási anyag az ötödik osztályban256
Tanítási anyag a hatodik osztályban272
Tanítási anyag a hetedik osztályban287
Tanítási anyag a nyolcadik osztályban308
A tanítás módszerei312
Beszélgetés312
Szemléltetés314
Kirándulások, gyakorlatok315
Versenyek, vetélkedők317
A tanulók vízi balesetének megelőzése331
A folyókban, vízfolyásokban, állóvizekben való fürdés331
Fürdés céljából tilos vízterületek332
A fürdőrendészettel kapcsolatos tanácsi, egészségügyi, rendészeti és hatósági szervek feladatai332
A vízi balesetek megelőzésével kapcsolatos tudnivalók334
A viharjelzés és szabályai335
Csónakok közlekedésére vonatkozó szabályok337
Vízijármű-vezetői vizsgakötelezettség337
A csónakban ülők kötelezettsége338
A csónakok okmányai338
A csónakok terhelése338
Csónakok felszerelése339
Csónakok közlekedési szabályai339
Csónakközlekedés rendje a határsávban341
A vízből mentés szabályai342
Eszköz nélküli mentés342
Eszközzel történő mentés343
Önmentés344
Jégbeszakadás344
Vízenjárás közben előforduló balesetek és ezek elhárítása345
Táborozás, kirándulás, túrázás biztonsági követelményei345
Vízi táborok, vízi túrák346
Vezetési kérdések, feladatok349
A táborozás, kirándulás, túra egészségügyi követelményei350
A táborozás tűzrendészeti és egyéb követelményei352
A vízi táborokkal, vízi túrákkal kapcsolatos speciális tudnivalók353
Közlekedési úttörő-szaktevékenység357
A közlekedési szaktevékenységről általában357
Az általános követelmények és a közlekedési szaktevékenység358
A közlekedési szaktevékenység szervezési kérdései360
A közlekedési szaktevékenység megszervezésének előfeltételei361
A közlekedési szakcsoportok tagsága362
A közlekedési szakcsoportok szervezésének néhány szabálya363
A közlekedési egységek létszáma, szervezeti felépítése, struktúrája363
A közlekedési egységek önkormányzata364
A közlekedési egységek munkájának tervezése, vezetése365
A közlekedési egységek vezetőinek megbízása3665
A szakpróba a közlekedési szaktevékenység alapja366
A közlekedési szaktevékenység tervezésének néhány szempontja368
A közlekedési szaktevékenység nevelő munkájának általános és speciális vonásai369
Az értelmi nevelés, ismeretszerzés és képzés főbb sajátosságai a közlekedési tevékenységben371
Az iskolai tanórától eltérő vonások371
Az iskolai oktató munkához illeszkedő vonások371
A szaktevékenység főbb módszerei és munkaformái372
Alkotó, önálló munka372
Megfigyelések, gyakorlatok, látogatások373
Kísérletek373
Bemutatás, szemléltetés, korszerű eszközök374
Közlekedési egység munkaformái374
A gépjárműbarát-szakkörök377
A szakkörök tananyaga és anyagszükséglete380
A fokozatú szakkör380
B fokozatú szakkör380
C fokozatú szakkör381
A szakkörök tárgykörei382
Nyitó foglalkozás382
Közlekedési ismeretek382
A gépjármű szerkezettana385
Vezetési gyakorlatok386
Gyakorlati foglalkozások387
Próbavizsga389
A szakkörök tematikája390
A fokozatú gépjárműbarát-szakkörök391
B fokozatú gépjárműbarát-szakkörök401
C fokozatú gépjárműbarát-szakkörök414
Elsősegélynyújtás közlekedési baleseteknél431
Anatómia432
A csontváz432
Az ízületek433
Az izmok434
A szív és a vérkeringés434
A vér435
A tüdő és a légzés435
Az emésztőrendszer436
Az idegrendszer438
Az érzékszervek438
A vese, a vizeletkiválasztás és a nemiszervek439
A bőr, a nyálkahártya, a savós hártya440
A balestek formái440
Eszméletvesztés440
Vérzés441
Sebzés442
Égés443
Sérülések444
Az ízületek sérülése448
Elsősegélynyújtás449
Általános szempontok449
Élesztési eljárások451
Újraélesztés452
Kötözés454
Elsősegély csonttöréseknél460
Elsősegély nyílt mellkassérülés esetén463
Elsősegély koponya- és agysérülés esetén464
Elsősegély égési sérülés esetén464
Az elsősegélynyújtás eszközei463
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem