kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 323 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 119 fekete-fehér ábrával illusztrálva. A könyv 228 példányban készült. Kézirat. Tankönyvi szám: J 7-801. |
Kibernetikai alapfogalmak | 7 |
A kibernetika mint a gépesítés kiterjesztésének újabb iránya | 7 |
A kibernetika fogalma és kapcsolata más ismeretkörökhöz | 9 |
A szabályozással kapcsolatos fogalmak kibernetikai értelmű kiterjesztése | 12 |
Irányítás, irányítási típusok, műveletek, összehasonlításuk | 12 |
Különféle szabályozási típusok | 20 |
Szabályozás emberi és ember-gépi szervezetekben | 24 |
A közlekedési vállalatok információs rendszere, mint a kibernetizálás tárgyköre | 28 |
Az információ fogalma és funkciói a szervezetekben | 28 |
Az információ és jel fogalma, kölcsönkapcsolata | 28 |
Az információk néhány fontos funkciója és a velük végzendő fő műveletek | 34 |
Az információ rendszer fogalma | 48 |
A teljes szállítási folyamat felosztása anyagenergia áramlási folyamatokra és azok irányítására | 48 |
A közlekedésvállalati folyamatok irányításának általános szabályozási és információs modellje | 49 |
Az algoritmus fogalma és funkciói a közlekedési szervezetek információs rendszerén belül | 55 |
A közlekedési vállalatok információs rendszerével megvalósítandó irányítási funkciók és a kapcsolatos szerkezet | 62 |
A közlekedési vállalat összetett információs rendszerében megvalósuló irányítási funkciók | 62 |
Összefüggések a közlekedési alapfolyamatok és az irányításukat ellátó információsrendszer között | 70 |
Az alapfolyamat jellemzői meghatározzák az információs rendszer jellemzőit | 70 |
Vezetés és az információs rendszer döntésorientáltsága | 72 |
Az információs rendszer transzformációs elemei és azok tulajdonságai | 74 |
A transzformációs elemek mint az információs rendszer statikus és funkcionális modelljének közös bázisai | 74 |
Az elemek időbeli viselkedése és térbeli elhelyezkedése | 77 |
Az információk transzformálása egy elemmel kapcsolatban | 78 |
Az elemek rendszerré kapcsolása áramlási kapcsolatokkal | 80 |
Áramlási és transzformációs elemek egymáshoz kapcsolása | 80 |
Az információs rendszer komplexitása, bonyolultsága | 81 |
Az információs rendszer piramitása | 85 |
Az elemek egymáshoz kapcsolódása a hierarchikus közlekedésvállalati információs rendszerben | 89 |
A komplex közlekedési információs rendszer analitikus struktúra modellje | 92 |
A közlekedésvállalati információs rendszerben levő transzformáló elemek belső szerkezetének együttes modellje | 92 |
Az elemekben lezajló transzformációs folyamatot biztosító algoritmusok és operációk modellje | 94 |
Az elemekben történő tárolás | 97 |
Az információs rendszer transzformáló elemei közötti információáramlás modellezése | 101 |
A bemeneti információáramlások a vizsgált információs rendszeren belül | 107 |
A kimeneti információáramlások (o) modellezése | 132 |
Az áramlási modell időbeli továbbtagolása | 133 |
Az információs rendszer modellezése csoportképző kapcsolat esetén | 134 |
A közlekedésüzemi információs rendszerek fejlesztésére alkalmazható számítógép-struktúrák rendszertechnikája | 137 |
A számítógép-struktúrák közlekedés-alkalmazásorientált felosztása | 137 |
Helyileg üzemeltetett számítógépek alkalmazása feladatmegoldó készségeik fejlettsége szerint | 143 |
Kötegelt feladatokat helyiüzeműleg megoldó számítógépek alkalmazása | 143 |
Multiprogramozású üzemmód alkalmazása | 146 |
Operációs rendszerben üzemelő gépek alkalmazása | 147 |
Multiprocessing üzem alkalmazása | 148 |
A közlekedési üzem területén a nemzetközi gyakorlatban lokálisan alkalmazott gépek néhány jellemzőjének összefoglalása | 149 |
Helyileg és területileg egyaránt alkalmazott gépi üzemmódok | 152 |
Időosztásos üzemmód jellemzői az alkalmazás szempontjából | 152 |
A folyamatirányító számítógépek jellemzői az alkalmazás szempontjából | 155 |
Térbeli kiterjedésű közlekedési és hírközlési feladatok megoldására alkalmazható, távadatkapcsolattal üzemeltetett számítógéprendszerek | 163 |
A térbeli kiterjedésű közlekedési és hírközlési feladatok megoldásához szükséges távadatátvitel jellemzőinek rendszere az alkalmazás szempontjából | 165 |
Területileg, távadatkapcsolattal üzemeltetett géprendszerek jellemzői az alkalmazás szempontjából | 181 |
Real-time számítógéprendszerek jellemzői az alkalmazás szempontjából | 202 |
A real-time üzemmód jellemzői és alkalmazási körülményei | 202 |
Real-time rendszerek technikai felépítésének funkcionális ismertetése | 204 |
Real-time számítógéprendszerek megbízhatósági és pontossági kérdései | 204 |
Programtervezési problémakörök real-time rendszerekben | 210 |
Vegyes, integrálódó rendszerek jellemzői | 212 |
Ember-gép-rendszerű közlekedésvállalati információs rendszer kialakítása | 215 |
A különféle számítógépi üzemmódok beillesztése a közlekedésvállalati szervezetekbe | 215 |
A közlekedési vállalatok szervezetének tagolása a számítógépes rendszerek beillesztésének szempontjából | 215 |
Lokális (helyi) üzemű számítógép beillesztése a közlekedési vállalat információs rendszerébe | 218 |
Az időosztásos számítógép beillesztése a közlekedési vállalat információs rendszerébe | 220 |
A közvetve kapcsolt távadatfeldolgozó géprendszer beillesztése a közlekedési vállalat információs rendszerébe | 222 |
A közvetlenül kapcsolt távadatfeldolgozó géprendszer beillesztése a közlekedési vállalat információs rendszerébe | 226 |
Számítógéphálózat beillesztése a közlekedési vállalat információs rendszerébe | 229 |
Számítógépek közlekedésvállalati alkalmazásának rendszertechnikája | 232 |
A vasutak információs-rendszerének teljes struktúrája | 234 |
Az információsrendszeri belső arányok, a determináltság, a ciklusidők és gépi üzemmódszükséglet koordináltsága | 236 |
A vasutak operatív számítógépes irányításának alrendszerei | 239 |
A személyszállítás operatív irányítórendszere | 241 |
Helyfoglaló rendszer | 241 |
Gépesített jegyeladás | 242 |
Személypénztári elszámolás | 243 |
Utastájékoztatás | 243 |
Egyéb feladatok | 243 |
A vasúti teherszállítás egységes operatív üzemirányító rendszere | 243 |
A kocsiforduló folyamatrendszere | 244 |
Az állomási munkák központi irányítását segítő kocsinyilvántartó és diszpozíciós rendszer | 252 |
A vonali forgalmat irányító autodiszpécser rendszer | 254 |
A rendezőpályaudvari folyamatok operatív számítógépes irányítása | 255 |
Gócponti (csomóponti) nagykörzeti forgalmi folyamatok számítógépes irányítása | 257 |
A területi alrendszerekre ruházott egyéb irányítási feladatok | 258 |
Konténerek forgalmának operatív irányító rendszere | 258 |
Számítógépes járműmozgás regisztrálási rendszer | 259 |
A közlekedési vállalatok komplex információs rendszerének integrálása | 261 |
Az integrálás szükségessége és technikai feltétele | 261 |
Az integrált információs rendszer alapját képező integrált adatfeldolgozás | 265 |
A közlekedés-vállalati információs rendszer integrálásával kapcsolatos alapvető követelmények egzakt megfogalmazása | 266 |
Az információk felvételének integrálása | 267 |
Az információk átvitelének integrálása | 272 |
Az átvitt információs tárolásának integrálása | 273 |
Az információfeldolgozás integrálása | 273 |
Az integrált információs rendszer kialakításának problémaköre | 277 |
Az integrált információs rendszer egészére vonatkozó célkitűzések | 277 |
Az integrált közlekedés-vállalati információs rendszer adatbankjának kialakítási kérdései | 279 |
Az integrált információs rendszer létrehozásával kapcsolatos feladatok | 288 |
Az integrált információs rendszertől várható eredmények | 292 |
Az információs rendszer fejlettségének mérési kérdései | 294 |
Függelék | 301 |
Irodalom | 311 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.