1.062.486

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közlekedési információs rendszerek I.

Általános közlekedési informatika/Kézirat

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 323 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 119 fekete-fehér ábrával illusztrálva. A könyv 228 példányban készült. Kézirat. Tankönyvi szám: J 7-801.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Kibernetikai alapfogalmak7
A kibernetika mint a gépesítés kiterjesztésének újabb iránya7
A kibernetika fogalma és kapcsolata más ismeretkörökhöz9
A szabályozással kapcsolatos fogalmak kibernetikai értelmű kiterjesztése12
Irányítás, irányítási típusok, műveletek, összehasonlításuk12
Különféle szabályozási típusok20
Szabályozás emberi és ember-gépi szervezetekben24
A közlekedési vállalatok információs rendszere, mint a kibernetizálás tárgyköre28
Az információ fogalma és funkciói a szervezetekben28
Az információ és jel fogalma, kölcsönkapcsolata28
Az információk néhány fontos funkciója és a velük végzendő fő műveletek34
Az információ rendszer fogalma48
A teljes szállítási folyamat felosztása anyagenergia áramlási folyamatokra és azok irányítására48
A közlekedésvállalati folyamatok irányításának általános szabályozási és információs modellje49
Az algoritmus fogalma és funkciói a közlekedési szervezetek információs rendszerén belül55
A közlekedési vállalatok információs rendszerével megvalósítandó irányítási funkciók és a kapcsolatos szerkezet62
A közlekedési vállalat összetett információs rendszerében megvalósuló irányítási funkciók62
Összefüggések a közlekedési alapfolyamatok és az irányításukat ellátó információsrendszer között70
Az alapfolyamat jellemzői meghatározzák az információs rendszer jellemzőit70
Vezetés és az információs rendszer döntésorientáltsága72
Az információs rendszer transzformációs elemei és azok tulajdonságai74
A transzformációs elemek mint az információs rendszer statikus és funkcionális modelljének közös bázisai74
Az elemek időbeli viselkedése és térbeli elhelyezkedése77
Az információk transzformálása egy elemmel kapcsolatban78
Az elemek rendszerré kapcsolása áramlási kapcsolatokkal80
Áramlási és transzformációs elemek egymáshoz kapcsolása80
Az információs rendszer komplexitása, bonyolultsága81
Az információs rendszer piramitása85
Az elemek egymáshoz kapcsolódása a hierarchikus közlekedésvállalati információs rendszerben89
A komplex közlekedési információs rendszer analitikus struktúra modellje92
A közlekedésvállalati információs rendszerben levő transzformáló elemek belső szerkezetének együttes modellje92
Az elemekben lezajló transzformációs folyamatot biztosító algoritmusok és operációk modellje94
Az elemekben történő tárolás97
Az információs rendszer transzformáló elemei közötti információáramlás modellezése101
A bemeneti információáramlások a vizsgált információs rendszeren belül107
A kimeneti információáramlások (o) modellezése132
Az áramlási modell időbeli továbbtagolása133
Az információs rendszer modellezése csoportképző kapcsolat esetén134
A közlekedésüzemi információs rendszerek fejlesztésére alkalmazható számítógép-struktúrák rendszertechnikája137
A számítógép-struktúrák közlekedés-alkalmazásorientált felosztása137
Helyileg üzemeltetett számítógépek alkalmazása feladatmegoldó készségeik fejlettsége szerint143
Kötegelt feladatokat helyiüzeműleg megoldó számítógépek alkalmazása143
Multiprogramozású üzemmód alkalmazása146
Operációs rendszerben üzemelő gépek alkalmazása147
Multiprocessing üzem alkalmazása148
A közlekedési üzem területén a nemzetközi gyakorlatban lokálisan alkalmazott gépek néhány jellemzőjének összefoglalása149
Helyileg és területileg egyaránt alkalmazott gépi üzemmódok152
Időosztásos üzemmód jellemzői az alkalmazás szempontjából152
A folyamatirányító számítógépek jellemzői az alkalmazás szempontjából155
Térbeli kiterjedésű közlekedési és hírközlési feladatok megoldására alkalmazható, távadatkapcsolattal üzemeltetett számítógéprendszerek163
A térbeli kiterjedésű közlekedési és hírközlési feladatok megoldásához szükséges távadatátvitel jellemzőinek rendszere az alkalmazás szempontjából165
Területileg, távadatkapcsolattal üzemeltetett géprendszerek jellemzői az alkalmazás szempontjából181
Real-time számítógéprendszerek jellemzői az alkalmazás szempontjából202
A real-time üzemmód jellemzői és alkalmazási körülményei202
Real-time rendszerek technikai felépítésének funkcionális ismertetése204
Real-time számítógéprendszerek megbízhatósági és pontossági kérdései204
Programtervezési problémakörök real-time rendszerekben210
Vegyes, integrálódó rendszerek jellemzői212
Ember-gép-rendszerű közlekedésvállalati információs rendszer kialakítása215
A különféle számítógépi üzemmódok beillesztése a közlekedésvállalati szervezetekbe215
A közlekedési vállalatok szervezetének tagolása a számítógépes rendszerek beillesztésének szempontjából215
Lokális (helyi) üzemű számítógép beillesztése a közlekedési vállalat információs rendszerébe218
Az időosztásos számítógép beillesztése a közlekedési vállalat információs rendszerébe220
A közvetve kapcsolt távadatfeldolgozó géprendszer beillesztése a közlekedési vállalat információs rendszerébe222
A közvetlenül kapcsolt távadatfeldolgozó géprendszer beillesztése a közlekedési vállalat információs rendszerébe226
Számítógéphálózat beillesztése a közlekedési vállalat információs rendszerébe229
Számítógépek közlekedésvállalati alkalmazásának rendszertechnikája232
A vasutak információs-rendszerének teljes struktúrája234
Az információsrendszeri belső arányok, a determináltság, a ciklusidők és gépi üzemmódszükséglet koordináltsága236
A vasutak operatív számítógépes irányításának alrendszerei239
A személyszállítás operatív irányítórendszere241
Helyfoglaló rendszer241
Gépesített jegyeladás242
Személypénztári elszámolás243
Utastájékoztatás243
Egyéb feladatok243
A vasúti teherszállítás egységes operatív üzemirányító rendszere243
A kocsiforduló folyamatrendszere244
Az állomási munkák központi irányítását segítő kocsinyilvántartó és diszpozíciós rendszer252
A vonali forgalmat irányító autodiszpécser rendszer254
A rendezőpályaudvari folyamatok operatív számítógépes irányítása255
Gócponti (csomóponti) nagykörzeti forgalmi folyamatok számítógépes irányítása 257
A területi alrendszerekre ruházott egyéb irányítási feladatok258
Konténerek forgalmának operatív irányító rendszere258
Számítógépes járműmozgás regisztrálási rendszer259
A közlekedési vállalatok komplex információs rendszerének integrálása261
Az integrálás szükségessége és technikai feltétele261
Az integrált információs rendszer alapját képező integrált adatfeldolgozás265
A közlekedés-vállalati információs rendszer integrálásával kapcsolatos alapvető követelmények egzakt megfogalmazása266
Az információk felvételének integrálása267
Az információk átvitelének integrálása272
Az átvitt információs tárolásának integrálása273
Az információfeldolgozás integrálása273
Az integrált információs rendszer kialakításának problémaköre277
Az integrált információs rendszer egészére vonatkozó célkitűzések277
Az integrált közlekedés-vállalati információs rendszer adatbankjának kialakítási kérdései279
Az integrált információs rendszer létrehozásával kapcsolatos feladatok288
Az integrált információs rendszertől várható eredmények292
Az információs rendszer fejlettségének mérési kérdései294
Függelék301
Irodalom311

Dr. Westsik György

Dr. Westsik György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Westsik György könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem