kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | HVG-ORAC Lap- és Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 434 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-9404-08-X |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. CD-melléklet nélkül. |
A közlekedési bűncselekmények általános jellemzői | 19 |
A közlekedési bűncselekmények jogi tárgya | 19 |
A jogi tárgyról általában | 19 |
A különös és a közvetlen jogi tárgy | 19 |
A közlekedési bűncselekmények eredete | 20 |
Specializáló tényező, a közlekedés biztonsága | 22 |
A rizikócsökkentés módjai, a közvetlen jogi tárgyak | 22 |
Az elsődleges és másodlagos jogi tárgy | 24 |
A közlekedési bűncselekmények eredménye | 26 |
A veszélyeztető eredmények | 27 |
Biológiai típusú sértő eredmények | 36 |
A közlekedési bűncselekmények alanyai | 45 |
A speciális alanyiság | 45 |
A speciádlis alanyiságot meghatározó körülmények | 46 |
A közlekedési bűncselekmények bűnösségi konstrukciója | 47 |
A bűnösség egységessége és vegyes jellege | 47 |
A veszélyeztető eredményű közlekedési bűncselekmények bűnössége | 49 |
A közlekedési bűncselekmények elkövetési magatartása | 55 |
A diszpozíció keretes szerkesztése | 55 |
A keretdiszpozíció és az időbeli hatály | 57 |
A Legfelsőbb Biróság 1/1999. Büntető Jogegységi határozata | 58 |
Az egyes közlekedési bűncselekmények elemzése | 63 |
Btk. 184. §. szerinti közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény | 63 |
A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény jdogi tárgyai | 63 |
A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény elkövetési tárgyai | 64 |
A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény elkövetési magatartásai | 65 |
A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény eredménye | 70 |
A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény alanya | 72 |
Bűnösség a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény körében | 73 |
A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény halmazati kérdései | 75 |
A vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetése | 77 |
A vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetésének jogi tárgya | 77 |
A vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetésének eredménye | 78 |
A vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetésének alanya | 79 |
Bűnösség a vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetésének körében | 81 |
Halmazati kérdések | 82 |
A közúti veszélyeztetés | 84 |
A közúti veszélyeztetés jogi tárgya és elkövetési magatartása | 84 |
A közúti veszélyeztetés eredménye | 87 |
Bűnösség a közúti veszélyeztetés bűncselekménye körében | 88 |
A közúti veszélyeztetés alanya | 90 |
A közúti veszélyeztetés halmazati kérdései | 90 |
A közúti baleset okozása | 92 |
A közúti baleset okozásának jogi tárgya | 92 |
A közúti baleset okozásának elkövetési magatartása | 92 |
A KRESZ egyes rendelkezéseinek értelmezése, alkalmazása a gyakorlatban | 96 |
A közúti baleset okozásának alanya | 131 |
Járművezetés ittas vagy bódult állapotban | 132 |
A bűncselekmény védett jogi tárgya | 132 |
A bűncselekmény alanya és az elkövetési magatartás | 133 |
Elkövetési mód, a befolyásoltság | 138 |
Bűnösség | 146 |
A bűncselekmény stádiumai | 148 |
Halmazati kérdések | 150 |
A járművezetés tiltott átengedése | 151 |
A járművezetés tiltott átengedésének jogi tárgya | 151 |
Speciális szituáció ismérv a bűncselekmény megállapításához | 154 |
A bűncselekmény alanya | 156 |
Az elkövetési magatartás | 157 |
A járművezetés tiltott átengedésének stádiumai | 159 |
Minősített esetek | 160 |
Bűnösség a járművezetés tiltott átengedése körében | 161 |
Halmazati kérdések | 163 |
Cserbenhagyás | 165 |
A cserbenhagyás jogi tárgyai | 165 |
A cselekmény elkövetési magatartása | 167 |
A szükséges többletelem | 168 |
A cserbenhagyás elkövetési magatartása | 170 |
A bűncselekmény alanya | 173 |
Bűnösség a cserbenhagyás körében | 174 |
A segítségnyújtás elmulasztása a közlekedési bűncselekmények körében | 176 |
A kötelezettségek | 176 |
A segítségnyújtási kötelezettség feltételei | 177 |
A 2/1999. Büntető Jogegységi Határozat | 179 |
A felelősség | 182 |
A felelősség megállapításának általános feltételei | 182 |
A felelősség felfogás reformja | 182 |
A felelősségelemzési modell fő alkalmazási köre | 183 |
A felelősségi rendszer, annak egyes elemei és tartalmuk | 184 |
A felelősségelemzési modell gyakorlati alkalmazásának lehetőségei és kérdései | 189 |
Objektív gondossági kötelezettség a gyakorlatban | 189 |
A természettudományos okozati összefüggés a gyakorlatban | 194 |
Az adekvancia a gyakorlatban | 196 |
A norma védelmi köre | 199 |
Az objektív elkerülhetőség | 201 |
A közlekedési bűncselekmények bizonyításának jogi kérdései | 207 |
Tények és fikciók bizonyítása és értékelése | 207 |
A fikciók alkalmazhatósága a bizonyítás során | 207 |
A fikciók természete | 208 |
A szakértők szerepe az eljárásokban | 212 |
A szakértő nem "tény-bíró" | 212 |
Számítógépes programok használhatósága | 214 |
Az irodalmi adatok használhatósága | 214 |
A közvetlen és közvetett okozati összefüggés | 215 |
A közlekedési bűncselekmények bizonyít ásának orvos szakértői kérdései | 217 |
Alkohol | 217 |
Az alkoholos befolyásoltság igazságügyi orvos szakértői véleményezése | 217 |
Ittas járművezetés és gyakorisága | 218 |
Az alkohol felszívódása | 220 |
Az alkohol lebomlása | 222 |
A véralkohol görbék lefutása | 223 |
Alkohol-meghatározási módszerek | 227 |
Az orvosi vizsgálat és a mintavétel szabályai | 232 |
A cselekménykor fennálló véralkohol koncentráció orvosszakértői véleményezése | 237 |
Kábítószer hatásának orvos szakértői bizonyítása | 243 |
Kábítószer | 243 |
Alkohol és kábítószerhatás szakértői értékelése | 247 |
A befolyásoltság orvos szakértői véleményezése | 255 |
A leggyakrabban használt szerek főbb jellemzői | 256 |
Közlekedési baleset áldozatainak orvos szakértői vizsgálata | 265 |
Sérülések | 265 |
Gyalogos elütéssel járó közúti közlekedési balesetek elemzése | 268 |
A személygépkocsi vezetőjének és utasainak sérülései | 274 |
A passzív védőeszközök szerepe | 276 |
Kerékpárosok sérüléseinek vizsgálata | 278 |
Motorkerékpárosok sérüléseinek vizsgálata | 279 |
Nehézgépekkel - teherjárművekkel, autóbuszokkal, munkagépekkel - érintett közlekedési események sajátosságai, speciális kérdései a műszaki szakértői bizonyítás során | 281 |
A témáról általában | 281 |
Nehézgépek fogalomköre | 282 |
A helyszínelést végző hatóság és - szakértői közreműködés esetén - a műszaki szakértő közös feladatai a helyszíni adatrögzítésekkel kapcsolatban | 285 |
A műszaki bizonyítékok rögzítése | 285 |
A közlekedési eseményben érintett személyek, illetve a kívülálló tanúk helyszíni nyilatkozatainak rögzítése | 289 |
Az eseményben részes - a járművezető által hibásnak mondott - nehézgépjárműcselekmény utáni műszaki szakértői vizsgálata | 290 |
Műszaki szakértői vizsgálat megfelelő műszaki bázison | 290 |
A munkagépek közlekedési eseményeivel kapcsolatos mászaki szakértői vizsgálat specialitásai | 293 |
A nehézgépekkel érintett közlekedési események sajátosságaira vonatkozó műszaki szakértői következtetések | 296 |
Az üzemeltetés különleges jellemzői | 296 |
A nehézgépeken foglalkoztatott járművezetők, illetve segédszemélyzet szakmai képzettsége és foglalkoztatottsága | 298 |
A karbantartási tevékenység helyzete a nehézgépjárművek üzemeltetésével kapcsolatban | 302 |
A helyszínelés szerepe és jelentősége a közlekedési események értékelhetősége szempontjából | 305 |
A témával kapcsolatos végső következtetések | 306 |
Láthatóság, észlelhetőség, korlátozott látási viszonyok között | 308 |
A látással összefüggő fogalmak | 309 |
Komfortos látás | 309 |
A közvilágítás | 309 |
A gépjármá saját világítása | 310 |
Látási funkciók | 310 |
A járművezető látási feltételei | 312 |
A járművezető látási feladatai | 312 |
A jármávezető látómezeje | 312 |
A látás követelményei | 313 |
A látást rontó tényezők | 316 |
A világítási rendszerek csoportjai a közlekedésben résztvevők kiszolgálására | 317 |
Közvilágítás (helyhez kötött világítás) hatása | 317 |
A gépjármű saját világítása melletti látás | 318 |
A szakértői vizsgálat módszere és tapasztalatai | 320 |
A műszaki szakértői vizsgálat alapjai, módszerei, eljárások bemutatása | 322 |
A közlekedési balesetek és a baleseti helyszínelés | 323 |
A balesetek bejelentését követő elsődleges intézkedések, jelentési kötelezettségek és ezek dokumentálása | 323 |
A baleseti számítások elmélete | 324 |
A baleseti folyamat általános megismerése | 324 |
A szakértő főbb bizonyítási eszközei | 325 |
A baleseti számíások, a számítások általános gyakorlata | 328 |
Kifutási szakasz | 328 |
Az ütközés (elütés) | 330 |
Az ütközés előtti szakasz | 330 |
A reakció a közúti közlekedésben | 338 |
Az észlelés folyamata | 338 |
A reakcióidő általában, a reakcióidő "felépítése" | 340 |
A reakcióidő gyakorlati összetevői | 342 |
A reakció és a késedelem értelmezése | 343 |
A korlátozott látási viszonyok között bekövetkező balesetek vizsgálatához | 345 |
A korlátozott látási viszonyok között, illetve a kijelölt gyalogos átkelőhely közelében történő balesetek vizsgálatához | 345 |
A korlátozott látási viszonyok között bekövetkező balesetek vizsgálata | 351 |
Gyalogosok és járművezetők közötti konfliktusok főbb jellemzői a baleset vizsgálatának tükrében | 351 |
Az ütközési folyamat mechanikája | 356 |
Álló járművek ütközés oldalról központosan | 358 |
Ráfutásos ütközés | 358 |
Álló járműnek ütközés nem centrálisan | 359 |
Frontális ütközés | 361 |
Nem központos ütközések | 361 |
Ütközések vizsgálatához alkalmazható eljárások | 362 |
Impulzus módszer (analitikus) | 363 |
Impulzus-vektoros módszer (grafikus) | 364 |
EES módszer | 365 |
Perdület-tükrözéses eljárás | 366 |
Energia-gyűrűs eljárás | 367 |
Területmetszéses szerkesztő eljárás | 368 |
Sebességszalagos módszer | 368 |
Előrefelé számítás az ütközési pontok közös elmozdulása alapján | 369 |
Előrefelé számítás programokkal | 369 |
A számítások ellenőrzési lehetőségei | 370 |
Számított, és a nyomokból adódó szögérték összehasonlítása | 370 |
Az ütközési pont elmozdulásainak összehason lítása | 371 |
Az ütközési tényező (k) értékének vizsgálata | 372 |
A járművek sebességváltozása | 372 |
A járművek közötti súrlódási tényező | 372 |
Az ütközési, és a kifutási számításból kapott szögsebességek összehasonlítása | 372 |
A járművek számított EES értékének összehasonlítása a becsült EES-sel | 372 |
A sebesség energia viszony (GEV) vizsgálata | 373 |
Az energia tényező (EKZ) | 374 |
Számítógépes baleset-szimuláció | 374 |
Ütközés utáni járműmozgások különböző ütközési formáknál | 375 |
A matematikai szimulációk által szolgáltatott egyéb lehetőségek | 377 |
Számítógépes programok a közlekedési balesetek rekonstrukciójában | 380 |
Carat számítógépes szimuláció | 384 |
A PC-Crash szimulációs program | 388 |
Az utakkal szemben támasztott követelmények | 405 |
Az országos közutakra vonatkozó előírások | 405 |
A hazai közutak felosztása, tervezési kategóriái | 406 |
Az útburkolat felületi tulajdonságai | 413 |
Közúti jelzések (jelzőtáblák, útburkolati jelek) | 414 |
A közúti passzív biztonsági rendszerek | 416 |
Az út és létesítményei elhasználódása | 418 |
A műszaki mérések és számítások hibáiról | 421 |
A mérési hiba fogalma és fajtái | 421 |
A mérési hiba | 421 |
Mért mennyiségekből származtatott mennyiség hibája | 425 |
Felhasznált és ajánlott irodalom | 431 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.