kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 349 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-183-016-0 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi száma: 44536. |
Bevezetés | 11 |
A közlekedésgazdaságtan ágazati alapjai | |
A közlekedésgazdaságtan mint tudományos és oktatási diszciplína tárgya és tartalma | 15 |
A közlekedésgazdaságtan helye a gazdaságtudományokban | 15 |
A közlekedésgazdaságtan mint tudományág tárgya és tartalma | 17 |
A közlekedésgazdaságtan mint oktatási diszciplína tárgya és tartalma | 19 |
A társadalom, a nemzetgazdaság közlekedési szükségletei és azok főbb meghatározó tényezői | |
Az áruszállítási szükséglet és főbb befolyásoló tényezői | 21 |
Az áruszállítási szükséglet és a szállításigényesség összefüggése | 29 |
A személyszállítási szükséglet és főbb befolyásoló tényezői | 29 |
A közlekedési ágazat rendszerelemző leképezése | 37 |
A közlekedési rendszerelemzéssel szemben támasztandó követelmények | 37 |
A közlekedési rendszer működésének sajátosságai | 40 |
Többszintű hierarchikus struktúra | 42 |
Információs leképezés | 44 |
A közlekedési rendszer komplex fejlesztésének kritériumai | 45 |
A közlekedési rendszer mint magas szintű rendszer elemei | 47 |
A rendszerfejlesztés módszertani előfeltételei | 49 |
Nemzetközi együttműködés a közlekedésben | 53 |
A közlekedés mint a nemzetközi munkamegosztás egyik feltétele | 53 |
A közlekedés nemzetközisége | 55 |
A közlekedés nemzetközi szervezetei, együttműködés a közlekedés komplex problémáinak területén | 56 |
Az együttműködés szervezetei a közlekedésben | 57 |
A közlekedés fejlődésének sajátosságai és feltételei a KGST-tagországokban | 63 |
A közlekedés helye, szerepe az újratermelési folyamatban | 66 |
Az anyagi javak termelése, a szolgáltatások biztosítása és a közlekedés | 66 |
A közlekedés szerepe az újratermelési folyamatban | 67 |
A közlekedés mint az anyagi termelés egyik ága, a közlekedés sajátos gazdasági-műszaki jellemzői | 70 |
A nemzetgazdaság ágazati szerkezete, a termelési ágazatok közötti kapcsolatok és azok vizsgálati módszerei | 74 |
A közlekedés gazdaságirányítása | 81 |
A közlekedés tervezése | 82 |
A közlekedés szabályozása | 86 |
A közlekedés szervezete | 90 |
A közlekedési munkamegosztás és együttműködés a közlekedési alágazatok között | 93 |
A munkamegosztás és együttműködés lényege és formái | 93 |
Az egyes közlekedési részrendszerek összehasonlító vizsgálata | 98 |
A közlekedési részrendszerek ésszerű felhasználási szférái | 100 |
A hatékonyság érvényesítése a közlekedési munkamegosztásnál | 104 |
Tarifapolitika | 111 |
A közlekedési díjszabás-politika alapelvei | 111 |
A szállítási piac jellege és szabályozása | 113 |
Az áruszállítási piaci keresleti és kínálati viszonyok modellezése | 116 |
A személyszállítási kereslet és kínálat, a fogyasztói magatartás vizsgálata | 124 |
Alapvető díjszabási formák | 129 |
A közlekedési rendszer fejlesztésének gazdasági kérdései | 133 |
A közlekedési rendszer megfelelőségi vizsgálata | 133 |
A rendszerfejlesztés stratégiája | 142 |
A közlekedés fejlesztésének nemzetgazdasági hatékonysága | 147 |
A közlekedésgazdaságtan vállalati alapjai | |
A közlekedési vállalatok mint mikroökonómiai termelési alrendszerek | 163 |
A vállalat mint a gazdaság alrendszere, a vállalatok típusai | 163 |
Vállalati modellek mint a termelési rendszerek modelljei | 166 |
Termelési függvények és alkalmazásuk | 169 |
A vállalat célrendszere, döntési folyamatai | 174 |
A közlekedési vállalatok tervezési kérdései | 181 |
Vállalati politika és stratégiai tervezés | 181 |
A szállítási kereslet tervezése | 184 |
Járműgazdálkodás | 187 |
Kapacitásgazdálkodás | 192 |
A műszaki fejlesztés gazdasági kérdései | 195 |
Álló- és forgóeszköz-gazdálkodás | 204 |
Költséggazdálkodás | 213 |
Munkaerő-gazdálkodás, munkatermelékenység | 226 |
A közlekedési vállalatok szabályozási kérdései | 139 |
Az objektív gazdasági törvények érvényesülése | 239 |
Vállalati jövedelemszabályozás | 240 |
Vállalati bér- és keresetszabályozás | 248 |
A fejlesztési tevékenység szabályozása | 250 |
Álló- és forgóeszköz-finanszírozás | 253 |
A közlekedési vállalatok irányítási és szervezési kérdései | 255 |
Az irányítás és szervezés fő feladatai | 255 |
Az irányítás és szervezés fő módszertani kérdései és szervezeti megoldásai | 258 |
Függelék | |
Fontosabb közlekedésgazdasági alapfogalmak | 267 |
Gazdasági alapfogalmak | 267 |
Gazdasági társaságok | 282 |
A közlekedési rendszerek történeti fejlődésének áttekintése | 289 |
A közlekedés kialakulása és fejlődése | 289 |
A közlekedési rendszerek alapvető jellemzői | 293 |
A magyar közlekedés gazdasági fejlődése, fejlettségi szintje, műszaki állapota | 295 |
A magyar közlekedési rendszer kialakulása és fejlődése a II. világháborúig | 295 |
Közlekedésünk fejlődése 1945-től napjainkig | 303 |
A magyar közlekedés fejlettsége, műszaki állapotának jellemzői | 314 |
Általános közlekedésföldrajzi alapok | 334 |
A szállítási szükségletek és teljesítmények közlekedésföldrajzi meghatározói | 334 |
A közlekedési hálózatok és a hálózati ellátottság | 337 |
A közlekedési hálózatok típusai | 341 |
A magyar közlekedési hálózat főbb közlekedésföldrajzi jellemzői | 343 |
Irodalomjegyzék | 348 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.