kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 458 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | 27 fekete-fehér ábrával illusztrálva. 343 példányban jelent meg. Kézirat. Tankönyvi szám: J10-1090. |
| A közlekedés fogalma, helye a népgazdaságban | |
| A közlekedés fogalma | 3 |
| A közlekedés fejlődése | 4 |
| A közlekedés fejlődése a kapitalizmus előtti társadalmi formákban | 4 |
| A közlekedés fejlődése a kapitalizmusban | 8 |
| A közlekedés szerepe az újratermelés folyamatában | 13 |
| A közlekedés az anyagi termelés önálló ágazata | 13 |
| A közlekedési termék sajátosságai | 14 |
| Az áralakulás sajátosságai a közlekedésben | 16 |
| A közlekedéssel szemben támasztott követelmények | 20 |
| A távolság leküzdése | 20 |
| Tömegszerűség | 21 |
| Sebesség | 22 |
| Rendszeresség, pontosság | 24 |
| Biztonság | 24 |
| Kényelem | 25 |
| Olcsóság | 25 |
| Közlekedésünk helye a magyar népgazdaságban | 25 |
| A közlekedés kapcsolatai a népgazdaság egyéb ágazataival | 28 |
| A közlekedésgazdaságtan tárgya. Ágazati és vállalati gazdaságtan | 37 |
| A szocialista közlekedési vállalat | |
| A vállalat közgazdasági jellemzői | 39 |
| A vállalat mint rendszer | 41 |
| A vállalatok osztályozása | 44 |
| A vállalatok irányítása | 45 |
| A közlekedési vállalatok jellemzői | 48 |
| A vállalati politika | 51 |
| A vállalati politika fogalma | 51 |
| A vállalati politika területei | 52 |
| A vállalati politika kialakítása | 54 |
| A vállalati politika és a tervezés | 55 |
| A vállalati érdek, érdekeltség, jövedelmezőség | |
| A vállalati érdek | 57 |
| A vállalati érdek tartalma | 57 |
| A vállalati érdek fejlődése | 58 |
| A vállalati érdekeltség | 60 |
| Az érdekeltség fogalma | 60 |
| Az érdekeltség formái. Nyereségérdekeltség | 61 |
| A vállalati magatartás | 63 |
| A vállalati jövedelmezőség | 64 |
| A jövedelmezőség fogalma és mérése | 64 |
| A jövedelmezőség funkciói | 67 |
| A közlekedés tervezése | |
| A gazdaságpolitika és a közlekedés tervezésének kapcsolatrendszere | 99 |
| A közlekedés népgazdasági, ágazati tervezése | 100 |
| Különböző időtávú tervek rendszere a közlekedésben | 103 |
| A közlekedési szükségletek keletkezése | 107 |
| A közlekedési szükségletek előrebecslésével kapcsolatos módszerek | 109 |
| A közlekedési vállalatok tervkészítésének megalapozása | 120 |
| A közlekedési vállalatok tervének általános felépítése | 125 |
| Szállítási teljesítmények | 126 |
| Üzemi teljesítmények | 129 |
| kapacitásfejlesztés | 129 |
| Műszaki fejlesztés, műszaki-gazdasági mutatók | 135 |
| Kiemelt anyagok beszerzése és felhasználása | 139 |
| Beruházási tevékenység. Álló- és forgóeszközgazdálkodás | 142 |
| Munkaerőgazdálkodás, munkavédelem, szociálpolitika | 145 |
| Vállalati azdálkodási tevékenység tervezése | 149 |
| Állóeszközgazdálkodás és fejlesztés a közlekedésben | |
| Állóeszközfogalmak, társadalmi-gazdasági összefüggések | 157 |
| Bevezetés | 157 |
| Állóeszköz fogalmak és kapcsolódó összefüggések | 160 |
| Az állóeszközállomány strukturális összetételének elemzése | 163 |
| A beruházások szerepe az állóeszközök újratermelésében | 170 |
| A beruházási politika célja és megvalósításának alapelvei | 172 |
| A népgazdasági és közlekedési beruházások alakulása | 173 |
| A beruházások tervezése, szabályozása | 179 |
| A beruházási javaslat kidolgozása, előkészítése és lebonyolítása | 183 |
| Az állóeszközgazdálkodás folyamata és fogalmai | 189 |
| Az állóeszközgazdálkodás komplex folyamatának áttekintése | 189 |
| A termelési kapacitások kihasználásának jelentősége a beruházási igények csökkentésében | 203 |
| Az állóeszközök optimális élettartama | 208 |
| A meglevő, illetve beszerzésre kerülő állóeszközök műszaki színvonalának, használhatóságának értékelése | 212 |
| Hatékonysági elemzések, azdaságossági számítások az állóeszközgazdálkodás körében | 212 |
| Bevezetés a beruházások gazdasági hatékonyságának vizsgálatához | 212 |
| Beruházások társadalmi és gazdasági hatékonyságának értékelésére alkalmas módszerek | 215 |
| Az időtényező szerepe a beruházások hatékonysági értékelésénél | 228 |
| A közlekedés forgóeszközei | |
| A forgóeszközök fogalma, szerkezete és kihasználása | 237 |
| A forgóeszközök fogalma és körforgásuk | 237 |
| A forgóeszközök szerkezete | 239 |
| A forgóeszközök kihasználása | 242 |
| A forgóeszközök forgási sebessége | 243 |
| A forgási seb esség mérése | 243 |
| Forgóeszköz-csökkentés | 245 |
| A forgóeszköz-szükséglet számítási módszerei | 246 |
| A forgóeszköz-szükséglet meghatározása forgási mutatók segítségével | 247 |
| A forgóeszköz-szükséglet meghatározása üzemgazdasági módszerrel | 249 |
| Matematikai modellek alkalmazása a forgóeszköz-szükséglet meghatározásához | 252 |
| A készletgazdálkodás alapjai | 253 |
| A készletgazdálkodási probléma összetevői | 253 |
| A készletgazdálkodás költségtényezői | 255 |
| Alapvető készletgazdálkodási mechanizmusok | 259 |
| A forgóeszközök finanszírozása | 262 |
| A forgóeszközök finanszírozási rendszerének fejlődése | 262 |
| A forgóeszköz-finanszírozás jelenlegi rendszere | 263 |
| Munkaerőgazdálkodás és a munka termelékenysége a közlekedésben | |
| Az élőmunka-gazdálkodás jelentősége a közlekedés termelőfolyamatában | 268 |
| A munkaügyi tevékenység tartalma, feladatai | 272 |
| A vállalati munkaügyi tevékenység | 273 |
| Munkaerőgazdálkodás a közlekedésben | 273 |
| A közlekedés munkaerőhelyzete | 274 |
| A közlekedési vállalatok munkaerő-gazdálkodása | 281 |
| Az élőmunka-termelékenység színvonalának vizsgálata | 290 |
| A vállalati szintű termelékenység fogalma | 290 |
| A közlekedés termelékenysége | 292 |
| A munkatermelékenység alakulására ható tényezők | 295 |
| A termelékenység elemzése, tervezése | 298 |
| A munkatermelékenység mérésének és növelésének ágazati sajátosságai | 300 |
| A bér- és keresetszabályozás a szállítás-hírközlés népgazdasági ágban | |
| A bér- és keresetszabályozással szemben támasztott követelmények | 304 |
| A bérszabályozás fejlődése | 305 |
| Bérszabályozási rendszerek a szállítás-hírközlés népgazdasági ágban | 310 |
| Vállalati teljesítményhez kötött bélrtömegszabályozás | 311 |
| Központi bértömegsza bályozás | 312 |
| Relativitással kombinált központi bértömegszabályozás | 314 |
| Vállalati teljesítményhez kötött bérszínvonal szabályozás | 315 |
| Központi bérszínvonal-szabályozás | 316 |
| Relativitással összekapcsolt központi bérszínvonalszabályozás | 316 |
| A bérpreferenciák rendszere | 317 |
| A vezetői érdekeltségi rendszer | 319 |
| A részesedési alap felhasználása | 322 |
| A vállalatok belső bérgazdálkodási rendszere | 324 |
| A közlekedés költségei | |
| Az önköltség fogalma és összetevői | 327 |
| A termelési költség és az önköltség fogalma | 327 |
| A költségek összetevői | 329 |
| Vállalati és társadalmi termelési költség | 332 |
| A költségek számbavételének problémái | 333 |
| Az önköltség szerepe a nyereségérdekeltségi rendszerben | 336 |
| Az önköltségszámítás előfeltételei | 337 |
| Szervezési és számviteli előfeltételek | 337 |
| A szükséges teljesítményi és költségadatok | 338 |
| Az önköltségszámítás elméleti követelményei | 339 |
| Az önköltség alakulását befolyásoló tényezők | 342 |
| A teljesítmény nagysága | 342 |
| A szállítási távolság | 346 |
| A szállítások útvonala | 348 |
| A kapacitások nagysága és kihasználása | 349 |
| Egyéb befolyásoló tényezők | 351 |
| A költségfüggvény általános alakja | 351 |
| Önköltség és jövedelmezőség | 353 |
| Önköltségcsökkentés. Az önköltség alakulásának tendenciája | 355 |
| Önköltségszámítási módszerek | 356 |
| A közlekedés átlagos és egyedi önköltsége | 356 |
| Általános önköltségszámítási módszerek | 357 |
| Az átlagos önköltség meghatározása a közlekedésben | 359 |
| Egyedi önköltségszámítási módszerek | 362 |
| Az egyedi önköltség meghatározása közlekedési áganként | 364 |
| Az önköltség tervezése | 367 |
| Költségvizsgálatokon alapuló gazdaságossági elemzések | 369 |
| A fedezeti költségszámítás | 370 |
| Határelemzések és nyereségoptimalizálás | 372 |
| Az értékelemzés alapjai | 376 |
| A közlekedés díjszabásai | |
| Közlekedési árrendszer, népgazdasági árrendszer | 379 |
| A közlekedés árrendszerének általános jellemzői | 379 |
| A tarifákkal szemben támasztott követelmények | 381 |
| Árformák, árszabályozás a közlekedésben | 383 |
| A közlekedés árkiegészítési rendszere | 386 |
| A közlekedési díjszabások és a fuvardíjszámítás kérdései | 391 |
| A közlekedési díjszabások felépítése, tartalma | 391 |
| Árudíjszabási rendszerek | 394 |
| A díjszabások megállapításának alaptényezői | 399 |
| Díjtételképzés | 403 |
| Belföldi díjszabások | 406 |
| Belföldi árufuvarozási díjszabások | 406 |
| Belföldi személyfuvarozási díjszabások | 419 |
| Nemzetközi díjszabások | 423 |
| Nemzetközi árudíjszabások | 423 |
| Nemzetközi személyfuvarozási díjszabások | 431 |
| Függelék | 436 |
| Irodalomjegyzék | 446 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.