kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 458 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | 27 fekete-fehér ábrával illusztrálva. 343 példányban jelent meg. Kézirat. Tankönyvi szám: J10-1090. |
A közlekedés fogalma, helye a népgazdaságban | |
A közlekedés fogalma | 3 |
A közlekedés fejlődése | 4 |
A közlekedés fejlődése a kapitalizmus előtti társadalmi formákban | 4 |
A közlekedés fejlődése a kapitalizmusban | 8 |
A közlekedés szerepe az újratermelés folyamatában | 13 |
A közlekedés az anyagi termelés önálló ágazata | 13 |
A közlekedési termék sajátosságai | 14 |
Az áralakulás sajátosságai a közlekedésben | 16 |
A közlekedéssel szemben támasztott követelmények | 20 |
A távolság leküzdése | 20 |
Tömegszerűség | 21 |
Sebesség | 22 |
Rendszeresség, pontosság | 24 |
Biztonság | 24 |
Kényelem | 25 |
Olcsóság | 25 |
Közlekedésünk helye a magyar népgazdaságban | 25 |
A közlekedés kapcsolatai a népgazdaság egyéb ágazataival | 28 |
A közlekedésgazdaságtan tárgya. Ágazati és vállalati gazdaságtan | 37 |
A szocialista közlekedési vállalat | |
A vállalat közgazdasági jellemzői | 39 |
A vállalat mint rendszer | 41 |
A vállalatok osztályozása | 44 |
A vállalatok irányítása | 45 |
A közlekedési vállalatok jellemzői | 48 |
A vállalati politika | 51 |
A vállalati politika fogalma | 51 |
A vállalati politika területei | 52 |
A vállalati politika kialakítása | 54 |
A vállalati politika és a tervezés | 55 |
A vállalati érdek, érdekeltség, jövedelmezőség | |
A vállalati érdek | 57 |
A vállalati érdek tartalma | 57 |
A vállalati érdek fejlődése | 58 |
A vállalati érdekeltség | 60 |
Az érdekeltség fogalma | 60 |
Az érdekeltség formái. Nyereségérdekeltség | 61 |
A vállalati magatartás | 63 |
A vállalati jövedelmezőség | 64 |
A jövedelmezőség fogalma és mérése | 64 |
A jövedelmezőség funkciói | 67 |
A közlekedés tervezése | |
A gazdaságpolitika és a közlekedés tervezésének kapcsolatrendszere | 99 |
A közlekedés népgazdasági, ágazati tervezése | 100 |
Különböző időtávú tervek rendszere a közlekedésben | 103 |
A közlekedési szükségletek keletkezése | 107 |
A közlekedési szükségletek előrebecslésével kapcsolatos módszerek | 109 |
A közlekedési vállalatok tervkészítésének megalapozása | 120 |
A közlekedési vállalatok tervének általános felépítése | 125 |
Szállítási teljesítmények | 126 |
Üzemi teljesítmények | 129 |
kapacitásfejlesztés | 129 |
Műszaki fejlesztés, műszaki-gazdasági mutatók | 135 |
Kiemelt anyagok beszerzése és felhasználása | 139 |
Beruházási tevékenység. Álló- és forgóeszközgazdálkodás | 142 |
Munkaerőgazdálkodás, munkavédelem, szociálpolitika | 145 |
Vállalati azdálkodási tevékenység tervezése | 149 |
Állóeszközgazdálkodás és fejlesztés a közlekedésben | |
Állóeszközfogalmak, társadalmi-gazdasági összefüggések | 157 |
Bevezetés | 157 |
Állóeszköz fogalmak és kapcsolódó összefüggések | 160 |
Az állóeszközállomány strukturális összetételének elemzése | 163 |
A beruházások szerepe az állóeszközök újratermelésében | 170 |
A beruházási politika célja és megvalósításának alapelvei | 172 |
A népgazdasági és közlekedési beruházások alakulása | 173 |
A beruházások tervezése, szabályozása | 179 |
A beruházási javaslat kidolgozása, előkészítése és lebonyolítása | 183 |
Az állóeszközgazdálkodás folyamata és fogalmai | 189 |
Az állóeszközgazdálkodás komplex folyamatának áttekintése | 189 |
A termelési kapacitások kihasználásának jelentősége a beruházási igények csökkentésében | 203 |
Az állóeszközök optimális élettartama | 208 |
A meglevő, illetve beszerzésre kerülő állóeszközök műszaki színvonalának, használhatóságának értékelése | 212 |
Hatékonysági elemzések, azdaságossági számítások az állóeszközgazdálkodás körében | 212 |
Bevezetés a beruházások gazdasági hatékonyságának vizsgálatához | 212 |
Beruházások társadalmi és gazdasági hatékonyságának értékelésére alkalmas módszerek | 215 |
Az időtényező szerepe a beruházások hatékonysági értékelésénél | 228 |
A közlekedés forgóeszközei | |
A forgóeszközök fogalma, szerkezete és kihasználása | 237 |
A forgóeszközök fogalma és körforgásuk | 237 |
A forgóeszközök szerkezete | 239 |
A forgóeszközök kihasználása | 242 |
A forgóeszközök forgási sebessége | 243 |
A forgási seb esség mérése | 243 |
Forgóeszköz-csökkentés | 245 |
A forgóeszköz-szükséglet számítási módszerei | 246 |
A forgóeszköz-szükséglet meghatározása forgási mutatók segítségével | 247 |
A forgóeszköz-szükséglet meghatározása üzemgazdasági módszerrel | 249 |
Matematikai modellek alkalmazása a forgóeszköz-szükséglet meghatározásához | 252 |
A készletgazdálkodás alapjai | 253 |
A készletgazdálkodási probléma összetevői | 253 |
A készletgazdálkodás költségtényezői | 255 |
Alapvető készletgazdálkodási mechanizmusok | 259 |
A forgóeszközök finanszírozása | 262 |
A forgóeszközök finanszírozási rendszerének fejlődése | 262 |
A forgóeszköz-finanszírozás jelenlegi rendszere | 263 |
Munkaerőgazdálkodás és a munka termelékenysége a közlekedésben | |
Az élőmunka-gazdálkodás jelentősége a közlekedés termelőfolyamatában | 268 |
A munkaügyi tevékenység tartalma, feladatai | 272 |
A vállalati munkaügyi tevékenység | 273 |
Munkaerőgazdálkodás a közlekedésben | 273 |
A közlekedés munkaerőhelyzete | 274 |
A közlekedési vállalatok munkaerő-gazdálkodása | 281 |
Az élőmunka-termelékenység színvonalának vizsgálata | 290 |
A vállalati szintű termelékenység fogalma | 290 |
A közlekedés termelékenysége | 292 |
A munkatermelékenység alakulására ható tényezők | 295 |
A termelékenység elemzése, tervezése | 298 |
A munkatermelékenység mérésének és növelésének ágazati sajátosságai | 300 |
A bér- és keresetszabályozás a szállítás-hírközlés népgazdasági ágban | |
A bér- és keresetszabályozással szemben támasztott követelmények | 304 |
A bérszabályozás fejlődése | 305 |
Bérszabályozási rendszerek a szállítás-hírközlés népgazdasági ágban | 310 |
Vállalati teljesítményhez kötött bélrtömegszabályozás | 311 |
Központi bértömegsza bályozás | 312 |
Relativitással kombinált központi bértömegszabályozás | 314 |
Vállalati teljesítményhez kötött bérszínvonal szabályozás | 315 |
Központi bérszínvonal-szabályozás | 316 |
Relativitással összekapcsolt központi bérszínvonalszabályozás | 316 |
A bérpreferenciák rendszere | 317 |
A vezetői érdekeltségi rendszer | 319 |
A részesedési alap felhasználása | 322 |
A vállalatok belső bérgazdálkodási rendszere | 324 |
A közlekedés költségei | |
Az önköltség fogalma és összetevői | 327 |
A termelési költség és az önköltség fogalma | 327 |
A költségek összetevői | 329 |
Vállalati és társadalmi termelési költség | 332 |
A költségek számbavételének problémái | 333 |
Az önköltség szerepe a nyereségérdekeltségi rendszerben | 336 |
Az önköltségszámítás előfeltételei | 337 |
Szervezési és számviteli előfeltételek | 337 |
A szükséges teljesítményi és költségadatok | 338 |
Az önköltségszámítás elméleti követelményei | 339 |
Az önköltség alakulását befolyásoló tényezők | 342 |
A teljesítmény nagysága | 342 |
A szállítási távolság | 346 |
A szállítások útvonala | 348 |
A kapacitások nagysága és kihasználása | 349 |
Egyéb befolyásoló tényezők | 351 |
A költségfüggvény általános alakja | 351 |
Önköltség és jövedelmezőség | 353 |
Önköltségcsökkentés. Az önköltség alakulásának tendenciája | 355 |
Önköltségszámítási módszerek | 356 |
A közlekedés átlagos és egyedi önköltsége | 356 |
Általános önköltségszámítási módszerek | 357 |
Az átlagos önköltség meghatározása a közlekedésben | 359 |
Egyedi önköltségszámítási módszerek | 362 |
Az egyedi önköltség meghatározása közlekedési áganként | 364 |
Az önköltség tervezése | 367 |
Költségvizsgálatokon alapuló gazdaságossági elemzések | 369 |
A fedezeti költségszámítás | 370 |
Határelemzések és nyereségoptimalizálás | 372 |
Az értékelemzés alapjai | 376 |
A közlekedés díjszabásai | |
Közlekedési árrendszer, népgazdasági árrendszer | 379 |
A közlekedés árrendszerének általános jellemzői | 379 |
A tarifákkal szemben támasztott követelmények | 381 |
Árformák, árszabályozás a közlekedésben | 383 |
A közlekedés árkiegészítési rendszere | 386 |
A közlekedési díjszabások és a fuvardíjszámítás kérdései | 391 |
A közlekedési díjszabások felépítése, tartalma | 391 |
Árudíjszabási rendszerek | 394 |
A díjszabások megállapításának alaptényezői | 399 |
Díjtételképzés | 403 |
Belföldi díjszabások | 406 |
Belföldi árufuvarozási díjszabások | 406 |
Belföldi személyfuvarozási díjszabások | 419 |
Nemzetközi díjszabások | 423 |
Nemzetközi árudíjszabások | 423 |
Nemzetközi személyfuvarozási díjszabások | 431 |
Függelék | 436 |
Irodalomjegyzék | 446 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.