1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közlekedésépítés- és mélyépítéstudományi szemle 1995. október-november

Az Útalap és a Közlekedéstudományi Egyesület lapja - XLV. évfolyam 10-11. szám

Előszó

A II. világháború végóráiban a német hadsereg Budapest összes hídját fölrobbantotta. A főváros újjáépítésének egyik legfontosabb része tehát hidaink újjáépítése volt. Ez a szakasz valójában... Tovább

Előszó

A II. világháború végóráiban a német hadsereg Budapest összes hídját fölrobbantotta. A főváros újjáépítésének egyik legfontosabb része tehát hidaink újjáépítése volt. Ez a szakasz valójában 1964-ben, az újjáépített Erzsébet híd átadásával zárult le.
A hidak alkotta lánc azonban foghíjas folt: a város déli részén hiányzott az összeköttetés Buda és Pest között. Ez a hiány tűnik el most a Lágymányosi híddal, amelynek megépítése Budapest most folyó, második újjáépítésének egyik legjelentősebb eseménye.
A főváros legjobb terjeszkedési iránya a déli irány. dél-Budapest közel fekszik a városmaghoz, ugyanakkor gyorsuló ütemben tűnnek el itt a régi, elavult ipartelepek. Itt épül az új egyetemi negyed. Hosszabb távon itt alakulhat ki a Belváros mellett Budapest másik kereskedelmi és kulturális központja.
Ezért kellett itt felépíteni az utolsó fél évszázad első új helyen tervezett, új Duna-hídját. Ezért döntött a Fővárosi Közgyűlés 1992 márciusában a Lágymányosi híd megépítése mellett. Ezért hozott határozatot a beruházásról két hónappal később az Országgyűlés is. Így kezdődhetett meg 1992 novemberében a híd építése.
A Lágymányosi híd felépítése a Budapesti infrastruktúra fejlesztésnek kiemelkedő mozzanata. Általa lehetővé válik majd a Hungária körút átvezetése Budára. Ily módon jelentős mértékben sikerül tehermentesíteni a Belvárost, hiszen az Erzsébet hídon és a Lánchídon átmenő forgalom egy része ezentúl az új hídon bonyolódik le. Ezzel a jövőben csökken a Belváros zsúfoltsága, javul immár kritikus légszennyezettsége is. Vissza

Tartalom

Az új Lágymányosi Duna-híd és csatlakozó beruházásainak tervezése és építése
Demszky Gábor: Előszó 353
Arató Balázs: A dél-budapesti fejlesztések és közlekedéspolitikai hatásaik 354
Dr. Dalmy Tibor: A lágymányosi hídberuházás megvalósítása 357
Molnár László - Börzsey Béla - Körmendy Zsuzsanna: A Lágymányosi Duna-híd forgalmi jelentősége, a kapcsolódó úthálózat kialakítása 360
Schulek János: A Lágymányosi Duna-híd csatlakozó úthálózata 364
Stanga Miklós - Ráti István: A "Mérnök" munkája a Lágymányosi Duna-híd és csatlakozó létesítményeinek megvalósításában 371
Dr. Sigrai Tibor: A Lágymányosi Duna-híd tervezése 375
Gedeon Pál - Hlatky Károly - Rapkay Kálmán - Vereckei István - Vörös Balázs: A Duna-híd alépítménye, hídfők és pillérek építése 398
Dr. Domanovszky Sándor: a Lágymányosi Duna-híd acél félszerkezetének építése 409
Dr. Nemesdy Ervin - Dr. Pallós Imre - Dr. Ambrus Kálmán: A Lágymányosi Duna-híd szigetelési-burkolati rendszere és technológiája 429
Horváth Adrián - Molnár Éva - Goda Balázs - Nagy Zsolt - Kléber József - Németh Tamás: Közlekedési műtárgyak tervezése a Duna két partján 435
Visontai Mátyás: A gubacsi úti közúti és villamosvasúti hidak megépítése 444
Wellner Péter - Mihalek Tamás - Dollmayer Mátyás - Becze János: A Soroksári úti hídfélszerkezete építése szakaszos előretolásos technológiával 446
Kisteleki Antal: Vasalt talaj-támfalak a pesti és a budai oldalon 451
Rapkay Kálmán - Bódi Miklós: A Budafoki úti közúti híd építése 454
Fecz László - Visnyei Ilona: A csatlakozó úthálózat építése a pesti oldalon 463
Bornemisza László: A Lágymányosi Duna-hídhoz kapcsolódó budai oldali létesítmények és a csatlakozó úthálózat építése 467
Rása Gergely - Binder József - Kovács Ernő: Közműépítések a Lágymányosi Duna-hídon és kapcsolódó úthálózatán 470
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem