kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 383 oldal |
Sorozatcím: | Műszaki szakközépiskolai tankönyv |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-10-8512-0 |
Megjegyzés: | 23 fekete-fehér ábrával illusztrálva. A könyv 1000 példányban került kiadásra. Tankönyvi szám: 39795/II. |
Bevezetés | 3 |
A közúti személyszállítás teljesítményeinek elemzése | 5 |
Az autóbusz-közlekedés teljesítményi mutatószámai | 5 |
Az autóbusz-közlekedés minőségi mutatószámai | 15 |
A taxiközlekedés és az egyéni közlekedés fő mutatói | 23 |
Feladatok és kérdések | 28 |
Összefoglalás | 29 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 30 |
Az egyéb közúti közlekedési teljesítmények és adatok elemzése | 32 |
Rakodás | 33 |
Szállítmányozás | 38 |
A közutak fő jellemzői | 44 |
A közúti közlekedés infrastruktúrája | 47 |
Feladatok és kérdések | 54 |
Összefoglalás | 55 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 56 |
A gépjármű-közlekedés kapacitása, kapacitáskihasználtsági vizsgálat | 57 |
A gépjármű-közlekedés kapacitása | 57 |
A kapacitás kihasználásának mérése | 64 |
A kapacitás kihasználásának fokozása | 68 |
Összefoglalás | 70 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 72 |
Költséggazdálkodás | 73 |
A költségek csoportosítása | 75 |
A költségek számbavétele és megfigyelése | 75 |
A költségek csoportosítása összetételük és a termeléssel való kapcsolatuk szerint | 77 |
A költségek csoportosítása tervezésük, utalványozásuk és elszámolásuk szerint | 82 |
A költségek elemzése | 83 |
A költségek költségnemenkénti elemzése | 84 |
A teljesítményváltozások hatása a költségekre | 88 |
Az önköltség | 90 |
Az utaskilométer és az árutonna-kilométer önköltsége | 91 |
A kilométerre, fizetőkilométerre jutó költségek | 94 |
A fuvarórára jutó költség | 97 |
A kalkuláció | 99 |
Összefoglalás | 104 |
Ellenőrző kérdések | 106 |
Munkaerő- és bérgazdálkodás | 107 |
Létszám és létszámnorma | 108 |
Munkanorma, létszámnorma | 108 |
A létszám meghatározása, állománycsoportok | 111 |
Létszámváltozás | 113 |
Munkaidő-vizsgálat | 116 |
Munkaidő-csökkentés | 120 |
Munkabér-gazdálkodás | 123 |
A munkabér fajtái | 124 |
Az átlagbér, a bérfelhasználás elemzése | 129 |
Munkatermelékenység | 131 |
A közlekedési teljesítmények termelékenységi vizsgálata | 132 |
Összefoglalás | 141 |
Ellenőrző kérdések | 143 |
Anyagi érdekeltségi rendszer | 144 |
Vállalati gazdálkodás, költség és nyereség | 145 |
A vállalati jövedelmezőség | 148 |
A vállalat anyagi érdekeltségi rendszere | 152 |
A vállalkozói nyereségadó | 153 |
Az állóeszközök értékcsökkenési leírása | 156 |
Bérszabályozás | 158 |
Összefoglalás | 160 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 163 |
A vállalati pénzforgalom és hitelgazdálkodás | 164 |
Általános forgalmi adó | 164 |
Fogyasztási adó | 167 |
A hitel jelentősége a vállalati gazdálkodásban | 168 |
A vállalati pénzügyi gazdálkodás | 173 |
Összefoglalás | 173 |
Ellenőrző kérdések | 175 |
Anyaggazdálkodás | 176 |
Az anyaggazdálkodás célja, feladata, szervezete | 176 |
Anyagszükséglet | 177 |
Anyagnormák | 178 |
Az üzemanyagnorma | 178 |
A gumiabroncsnorma | 185 |
Az anyagfelhasználási normák | 186 |
Az anyagkészlet-időnorma | 187 |
Termékgazdálkodás | 188 |
Az anyagbeszerzés, raktározás. Szállítási szerződések | 189 |
Raktárgazdálkodás | 191 |
Összefoglalás | 192 |
Ellenőrző kérdések | 193 |
Műszaki fejlesztés | 195 |
A műszaki fejlesztés feladatai | 197 |
A személygépkocsik műszaki fejlesztése | 197 |
Az autóbuszok műszaki fejlesztése | 198 |
A tehergépkocsik műszaki fejlesz tése | 199 |
Rakodásgépesítés | 200 |
Gépjárműjavítás, -karbantartás, szervízhálózat | 201 |
Hálózati fejlesztés, létesítmények | 202 |
Az úthálózat fejlesztése | 204 |
Műszaki fejlesztési célkitűzések és kutatások | 208 |
Összefoglalás | 211 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 212 |
Állóeszköz-gazdálkodás | 213 |
A beruházás és az állóeszköz fogalma | 214 |
Az állóeszközök értékmutatói | 214 |
A beruházások csoportosítása | 216 |
Az állóeszköz-állomány vizsgálata, csoportosítása | 217 |
Az állóeszközök osztályozása | 220 |
Az állóeszközök értékcsökkenése, erkölcsi és fizikai elhasználódása | 221 |
A gépjárművek amortizációja | 223 |
Az állóeszköz-gazdálkodás mutatói | 226 |
Beruház ás-politika | 234 |
Beruházás-gazdaságosság | 236 |
A beruházások népgazdasági szemléletű gazdaságosságának mérése a D mutató alapján | 237 |
A fejlesztéssel járó beruházások abszolút és relatív hatékonysága | 239 |
Összefoglalás | 241 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 243 |
A gépjármű-közlekedés járulékos tevékenysége, infrastruktúrája | 244 |
A gépjárművek beszerzése, értékesítése, alkatrészellátása | 245 |
A gépjárműellátás alakulása | 246 |
A gépjármű-üzemeltető hálózat | 249 |
A gépjárművek fenntartása, tárolása, parkírozása | 251 |
Útépítés, útfenntartás | 256 |
Hazánk úthálózata és annak jellemzői | 258 |
Az utak fenntartása | 260 |
A hazai járműgyártás | 262 |
Összefoglalás | 263 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 265 |
A közlekedésgazdaságtan feladata | 267 |
A közlekedésgazdaságtan ágazati sajátossága | 270 |
A közlekedésgazdaságtan tartalmának módosulása a termelési viszonyok változásával | 272 |
Összefoglalás | 276 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 278 |
A közlekedés műszaki-gazdasági jellemzői | 279 |
A közlekedés technikai fejlődésének nemzetközi tendenciái és várható hazai irányzatai | 279 |
Vasúti közlekedés | 281 |
Közúti közlekedés | 282 |
Vízi közlekedés | 283 |
Légi közlekedés | 283 |
A szállítási és rakodási technológia fejlesztése, az automatizálás lehetősége | 284 |
A technikai, technológiai kutatások fő irányai | 287 |
Összefoglalás | 289 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 291 |
A közlekedés társadalmi-gazdasági jelentősége | 293 |
A közlekedés társadalmi-gazdasági kapcsolatai | 294 |
A közlekedés gazdasági kapcsolatai | 296 |
A közlekedés társadalmi hatásának néhány sajátossága | 300 |
Összefoglalás | 301 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 303 |
A közlekedés termékének sajátossága | 305 |
A közlekedés sajátos terméke | 305 |
A közlekedési berendezések iránti követelmények | 310 |
Az eszközhatékonyság alakulása | 311 |
Az energiafelhasználás hatása | 312 |
Környezetvédelmi követelmények | 314 |
Összefoglalás | 315 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 316 |
A közlekedés és a népgazdaság fejlődése közötti összefüggések, ezek kölcsönhatásai | 317 |
A személyszállítási szükségletet befolyásoló tényezők | 318 |
Az áruszállítási szükségletet befolyásoló tényezők | 321 |
A népgazdaság és a közlekedés fejlődése közötti összefüggés a fejlettség különböző fokain | 325 |
A népgazdaság és a személyszállítás fejlődése közötti összefüggés | 326 |
A népgazdaság és az áruszállítás fejlődése közötti összefüggés | 331 |
A személy- és áruszállítási igények és gazdasági fejlettség közötti kapcsolat | 334 |
Összefoglalás | 338 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 341 |
A közlekedési ágazatok arányos fejlődése | 342 |
A közlekedési alágazatok közötti arányok meghatározásának módja | 343 |
A munkamegosztás alakulása a személyszállításban | 345 |
A munkamegosztás alakulása az áruszállításban | 347 |
Nemzetközi közlekedési kapcsolatok | 349 |
A közlekedési ágazatok várható fejlődése | 350 |
Összefoglalás | 353 |
Ellenőrző kérdések és feladatok | 355 |
Mellékletek | 357 |
Irodalomjegyzék | 375 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.