1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közgazdaságtan I.

Mikroökonómia - A közgazdasági és kereskedelmi szakközépiskolák III. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 261 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-4759-9
Megjegyzés: 12. kiadás. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi szám: 58263/I/2.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A közgazdaságtan napjaink tudománya, bár gyökerei több évszázadra nyúlnak vissza. A gazdasági szemlélet a modern ember általános műveltségének része, fontos közismereti tananyag a fejlett világban.... Tovább

Előszó

A közgazdaságtan napjaink tudománya, bár gyökerei több évszázadra nyúlnak vissza. A gazdasági szemlélet a modern ember általános műveltségének része, fontos közismereti tananyag a fejlett világban. A tömegkommunikációs eszközök folyamatosan tájékoztatnak bennünket a legfontosabb hazai és nemzetközi gazdasági eseményekről, és percek alatt világgá röpítik a legfeltűnőbb gazdasági híreket.
Bankárok, bányászok, országgyűlési képviselők, sőt emberek százezrei hiszik emiatt, hogy megalapozott véleményük van az optimális gazdasági növekedés, az infláció, a személyi jövedelemadó helyes mértéke, a taxitarifák vagy éppenséggel az energiaárak állami szabályozásának kérdésében. Egyetértünk P. Heyne véleményével, miszerint csaknem minden igazán fontos dolgot - amit a közgazdaságtanban meg kell tanítani - maguktól is kitalálnak az emberek, ha hajlandók rajta alaposan elgondolkodni. Mindezen látszatok ellenére azonban a közgazdaságtan nagyon komoly elméleti alaptudomány, amely nélkül vakon tapogatózunk a gazdasági dilemmák, s az egymásnak ellentmondó gazdasági javaslatok között.
A Mikroökonómia című tankönyv első kiadása óta eltelt hét év jelentős gazdasági eseményei és az oktatási tapasztalatok egyaránt indokolták a tankönyv gyökeres megújítását. Az átdolgozás eredetileg legfőképp gyakorlati példák és a szaksajtóból vett idézetek felfrissítését célozta. A felgyűlt szakmai tapasztalataink ugyanakkor lehetővé, s egyben erkölcsi kötelességünkké tették, hogy didaktikai szempontból is továbbfejlesszük a könyvet, természetesen megtartva a tárgy nemzetközileg elfogadott tematikáját. Az eredmények tükrében bátran állíthatjuk, a Mikroökonómia tankönyv jelen átdolgozott kiadása minden tekintetben megfelel a mai európai követelményeknek. Vissza

Tartalom

Előszó3
Bevezetés5
A közgazdaság-tudomány7
A közgazdaságtan7
Munkamegosztás a gazdaságban15
Az erőforrások szűkössége19
A közgazdaságtan három alapkérdése: mit, kinek és hogyan?22
A gazdasági körforgás27
Kereslet, kínálat és a piac31
Fogalmak40
A fogyasztói magatartás és kereslet41
A fogyasztó és a háztartás41
A fogyasztói döntés és tényezői43
A teljes haszon - határhaszon - csökkenő határhaszon48
A fogyasztó választása több termék esetén54
A fogyasztó egyéni kereslete59
A piaci kereslet70
A kereslet rugalmassága72
Fogalmak78
A vállalat és a termelői magatartás79
Háztartás - vállalkozás - vállalat80
A vállalat és környezete81
A termelés mikroökonómiája90
A termelés költségei97
Kiadás és költség - bevétel és haszon103
Fogalmak110
A vállalat kínálata és a piac jellege111
A piaci verseny jellege, a piac formái112
A vállalati és a piaci kínálat tökéletes verseny esetén120
A tiszta monopólium piaca132
A monopólium és egy tökéletes verseny iparágának összehasonlítása135
Versenyszabályozás140
Fogalmak146
A termelési tényezők piaca147
Az erőforrások kereslete148
A tőkepiac153
Munkapiac180
A vállalkozó mint termelési tényező186
A föld- és az ingatlanpiac190
A termelő erőforrások jövedelmei195
Fogalmak197
Vállalatok a nemzetközi piacokon199
Belpiac - külpiac - világpiac199
Nemzetközi munkamegosztás és komparatív előnyök203
A vállalat külpiacra lépése211
Vállalati méret és a külpiacra lépés217
Verseny a nemzetközi piacokon218
Fogalmak229
Az állam szerepe a gazdaságban231
Az állam feladatai231
A jövedelmek újraelosztása236
Az externáliák (külső gazdasági hatások)242
A közjavak254
Fogalmak261
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem